Přes Modřanskou ulici v Braníku vede nový přechod, nelíbí se Praze 4

Nový přechod u zastávky Přístaviště. Foto: FB Adama ScheinherraNový přechod u zastávky Přístaviště. Foto: FB Adama Scheinherra

Lidé nemusí na tramvajovou zastávku už jen podchodem.

108 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ušatá

Konečně že toto někoho napadlo. Požadavky na přechod pamatuji řadu let. Každý normální člověk do toho podchodu nešel a přebíhal silnici. Ale prostě fanatici automobilové dopravy by prostě chodce a veřejnou dopravu zahnali asi někam hodně daleko……………

Ondra L.

Nekdy mam pocit, ze auta maji volebni pravo.

Stepan

Auta ne, ale jejich majitelé, provozovatelé, řidiči, uživatelé – to už máme čtyři hlasy na jedno auto. Proti tomu chodec je jenom jeden.

Dachs

Pokud se jen využije fáze, kdy se odbočuje, neviděl bych v tom problém. Pro pěší to zde bude rozhodně přínos. Podchod není úplně user friendly ve smyslu dvojím: bariérovost (sklon) a při využití podchodu k tramvaji do centra se docela projdete. Mohlo by se, díky novému přechodu, snížit přebíhání Branické u bus zastávky, buď všelijak na riziko, nebo přes přechod (špuntování či méně plynulý průjezd…a že bude potřeba tu křižovatku mít vždy vyklizenou). O něco více mě o kus dál zaujaly malůvky bus pruhu (ve Vrbově). Místy úzké, nečekaně ukončované, dnes spatřeni hned dva držitelé řidičáku, jak přes plnou žlutou… Číst vice »

tarten

Objíždět přes plnou je problém?

Josef

No minimalne se zpomali to odbocovani, tedy za stejny cas nejspis projede mene vozu. Vzhledem k tomu, ze na tehle krizovatce shodou okolnosti takto odbocujou linky 170, 196 a 197, tak to jiste bude mit prinos pro jejich jizdni dobu. Ja tam jeden cas bydlel a v takovem pripade to bylo urcite rychlejsi podchodem nez pres ted pres silnici. Ale chapu ze pri prestupu na autobus je to o kilometry delsi cesta.

Kotlík

Průchod pěších má být při odbočování z Modřanské do ulice Ke Krči… Tudíž žádné vozy z Ke Krči směr Modřanská neomezí!
Nicméně se tím celý cyklus minimálně o 30-40s prodlouží. O tom nepochybuji. Ale jedu tam až zítra – uvidíme 🙂

Frantík

Někdo vyjádřil názor, že z tohoto důvodu by bylo lepší udělat ten přechod až za křižovatkou.

Josef

A ty zluty maluvky tam jsou super, celkem chapu, ze lidi nevi jak tam maji jet, protoze ony maji zacit platit nejspis od pondelka, ale uz jsou tam namalovany tak tyden dopredu. A ono kdyz tam stoji zaparkovany auta, tak proste holt musi jet clovek jakoze v protismeru, pokud nechce bourat do tech aut

Kotlík

Žlutá je žlutá, je nadřazena bílé, tudíž – pokud tam je – platí…
Že to někdo neví znamená, že nemá vlastnit ŘP…

Kotlík

Nicméně při objíždění můžete plnou čáru přejet, tak kde máte problém?

Kebab

Při objíždění i dvojitou.

Hora

Trpíte samomluvou?

Martin

ODS se snaží útočit na současné vedení Prahy ze všech stran. Ať si udělají anketu mezi uživateli přechodu, zda je tato stavba špatná.

Kotlík

Anketu mezi uživateli přechodu, nebo anketu mezi uživateli komunikace? Kdyby mezi chodci, tak věřím, že by vyšla fajnově. Ale jinak asi moc ne 😀

Kotlík

K minusum čekám argumenty 🙂 😀

Kotlík

Mínusy umí dávat každý k.o.k.o.t….
Napsat svůj názor, což jsem spočítal, umí cca 6% místních…
Škoda

digi

Logicky, jestli chcete anketu, tak mezi různými druhy dopravy… pěší, IAD, MHD a ti všichni…

Kotlík

Zarytý ANOista? Každá partaj v každém městě ráži svou politiku, ne tu, co vláda. Praha sobě zklamala, ale třeba uspěje v Brně 😀

ušatá

V dopravě naopak zabodovala, konečně se začalo něco dělat i pro lidi a ne pro auta a jejich páníčky.

ušatá

Snad už ODS nebude do ničeho mluvit – nikdy a v ničem.

Panoramix

Ale mohlo to koncepčně počkat až po generální opravě Barrandovského mostu. Tato křižovatka bývá ve špičkách zasekaná i tak a teď ještě podstatným způsobem sníží její propustnost, když se logicky očekává, že to bude jedna z náhradních tras při opravě Barrandovského mostu? Stávající vedení na Magistrátu opravdu dělá maximum pro to, aby lidi z Prahy vyhnalo. Lidi prostě mají své důvody, proč auta používat, a pokud se jim to bude na každém rohu znepříjemňovat, tak mohou taky v klidu zvednout kotvy a začít utrácet své peníze jinde. To už se ale vedení města líbit nebude. Každá buzerace má své meze… Číst vice »

mimochodem

Bohuzel, takove „hlasovani penezenkou“ je platne tak akorat pro toho jednotlivce a jeho dobry pocit, mesto to ale nepozna. Vzdyt na byt jednoho cloveka, co by z Prahy v dusledku znechuceni vedenim mesta chtel zdrhnout, stoji ve fronte aspon pet zajemcu, kteri by v Praze bydlet chteli (nez dospeji k tomu, ze vlastne nechteji 🙂 ). Druha vec je, ze spoustu prijmu ma Praha z firem, ktere maji provozovny nekde jinde. Treba na Sumave je spousta gastro provozoven, ale naprosta mensina ma na Sumave sidlo. Vetsina je Praha, mensina je Plzen. Holt mensi sance, ze tam prijde kontrola z ouradu…… Číst vice »

PetrH

Z firem Praha nemá vůbec nic, dokonce ani z dojíždějících pracujících. Veškeré finance dostává město dle počtu obyvatel s trvalým bydlištěm. Plus výnos z daně z nemovitostí v obci.

digi

kecáte, je toho víc, např DPH a to jde z firem…
viz: https://www.smscr.cz/cz/kalkulacky/vyvoj-rud-v-cr

PetrH

Z jakých firem? Je to podíl na celostátním výnosu DPH. Je úplně jedno, kde utratíte a kde má firma sídlo.
Viz tady, stejný server, ten váš link je trochu zmatený vývoj z historie.
Kritéria pro stanovení procentního podílu jednotlivých obcí na částech celostátního hrubého výnosu daně z přidané hodnoty a daní z příjmů:
https://www.smscr.cz/kalkulacka/rud/index.html

PetrH

Takový odchod pak vypadá tak, že odejde, do Prahy bude dojíždět a svůj byt pronajímat.

Opatrný pesimista

To je vždycky vyhrožování, jak nastane kolaps města, když se omezí auta kvůli třem přechodům.

Martin

To co pisete, to je ale blbost…

basteilubbe

Dochází vám vůbec, že tu extrémně náročnou rekonstrukci Barrandovského mostu sloužícího téměř výhradně autům, na níž se pracuje už víc jak 3 roky, a za kterou ji zcela absurdně kritizuje opoziční ODS a ANO (kteří se na ni ze zbabělosti nebo neschopnosti vykašlali, když byli u moci), začala a provádí právě „stávající parta na Mariánském náměstí“?!? A vy proti tomu postavíte přechod pro chodce, který na tom místě zcela zjevně chyběl, a který propustnost, v rozporu s vaším zcela nepodloženým tvrzením, rozhodně nesníží, jako důkaz toho, že vedení magistrátu chce vyhánět lidi z Prahy? To nemůžete myslet vážně.

Tom

Souhlasím, že přechod měl počkat po rekonstrukci Barr. mostu. Zbytek nemá logiku. Auta se v metropolích omezovat prostě musí! A to jsem z Prahy a MHD jezdím cca 3x ročně a při uzavírkách nadávám jako všichni.

Y.K.

By mě zajímalo, v čem to nějaký přechod, který zřejmě využije existující fáze pro auta, řidičům znepříjemní, když ty kolony zásadně vznikají v odbočení na Baranďák, ne zde. A tam si překáží auta navzájem, žádní chodci tam nejsou. Je zajímavé, že cesta autům se znepříjemňovat nemá, ale chodci můžou nachodit stovky metrů šílenými podchody a mají být happy, že se vůbec dostanou na druhou stranu. A opravu je hrubá nepravda, že se všude znepříjemňuje cestování autem. Stále je naprosto drtivá většina města až moc přístupná pro auta a řidiči si to znepříjemňují jen a jen sami. Až do takové úrovně,… Číst vice »

Kotlík

Nejvíce se budou divit řidiči, kteří jako blbci najíždějí do této křižovatky v rovném směru od Podolí k mostu, i když nemohou pokračovat dále… Přičemž pravý pruh na Braník je volný a mohou se uhnout a pokračovat tam a poté se napojit do JP směr most. Ale je to spíše o momentální mentální aktivitě jedinců (tam většiny) 🙂
Podle většiny je totiž lepší zneprůjezdnit křižovatku, než pokračovat volným pruhem, či počkat na světlech na další zelenou.

Kotlík

Tím jsem chtěl říci, že na tom přechodu, alespoň ve špičkách budou stejně stát auta 😀

Miloslav

Město by mělo být pro lidi, tak nevidím důvod, proč ustupovat autům. S nadstandardní hromadnou dopravou, co v Praze je, už vůbec. A už vůbec nevidím problém v tomto „mohou taky v klidu zvednout kotvy a začít utrácet své peníze jinde“. Mohou, proč ne…..

ušatá

Jediná cesta, že ti lidé z aut půjdou pěšky nebo pojedou tou tramvají. Těch, co skutečně autem musí, by se dalo spočítat tak na prstech jedné ruky. Jinak je to jen pohodlí a sobeckost, bezohlednost vůči ostatním.

Vojta

Zastávka byla bezbariérová už před tím.
Ještě bych upozornil na nedalekou dopravní změnu v Jeremenkově, kde byl zmenšen chodník na úkor parkovacích míst. WTF?

Azkaban

WTF? Ano 3m široký chodník byl dočasně o metr zůžen kvuli vytvoření dočasného BUS pruhu a tudíž se dočasně bude na tom kousku chodníku parkovat. Opravdu tam nechodí davy lidí aby to znamenalo nějaký zásadní problém v průchodnosti.

V. K.

Již brzy na magistrátu…

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Nesmí nastat!

Stepan

Osazenstvo ani vedení magistrátu se se změnami zastupitelstva až tolik nemění.

Hafan

No jo, tak celý problém je, že to centrální mozek lids… pardon – pan Kovářik neposvětil, protože se mu prostě nelíbí. Jinak by po tom neštěkl ani pes a přechod by lidi spokojeně používali. No a že napadá jen způsob jeho zřízení? No těžko může napadnout cokoliv jiného, argument u soudu „mne se to nelíbí“ zkrátka neobstojí, tak se hrabalo, až se cosi pseudorelevantního vyhrabalo. Bohužel dohoda skoro na čemkoli s P4 je problém. A kdyby měly třeba všechny stavební úřady fungovat tak, jako na P4, tak postavíme maximálně načerno hliněné chatrče a žereme seno. Jo, jenom technická poznámka k… Číst vice »

Michael

Zase jsou bohatí a úspěšní jezdící v autech omezování chudými a nešťastnými uživateli MHD 😡🤣

tarten

Když se podíváte na to, kolik je v ČR aut, musíte zákonitě dojít k tomu, že autama jezdí především plebs.

Kotlík

Souhlasím, ale ten plebs – většinou – alespoň neparkuje v křižovatkách, zastávkách, zákazech zastavení, na tram pásu a podobně. -)

tarten

Většinou ne 🙂

Michael

Taky to bylo psáno v nadsázce…

Frantík

On je to možná problém i toho podchodu, který je navržen tak, že se musí zbytečně překonávat výškový rozdíl nahoru a pak dolů, namísto aby nějak přirozene navazoval…

Kotlík

Že by jste podchodem plynule prošel „po rovině“ 😀 ..?
Takový jsem ještě nepotkal, když se jedná o podchod z komunikace ležící na úrovni s chodníky a komunikací 😀

Kotlík

Opravdu ten, co mi dal mínus umí v tomto místě navrhnout podchod, kde nebudu překonávat výškový rozdíl? 😀

Frantík

No a právě proto by se neměly dělat, že…
Jenom v případech, kdy třeba na začátku sejdu dolů a potom pokračuji po rovině, např.ten u Muzea nebo u zastávky Prašný most (a zároveň tam nejsou schody).

Leinad

Jako na Litochlebském Náměstí na sebe podchody nesmí navazovat.
Podejít Türkovu, vyjít nahoru, podejít Ke Stáčírně.

Kotlík

Františku ty jsi pašák, tebe bych „chtěl“ poznat 😀

Jan

Vy všichni teda, kteří tady tak kritizujete kritiku přechodů… Samozřejmě, všechny ty na Karláku a Jiřáku atd., co vznikly, jsou fajn, ale někde musí být hranice. ODS nenapadla přechod samotný, ale procesní chyby.
Bojovali byste stejně i za přechod na magistrále?

Márty

Tisíckrát ano, na magistrále chybí desítky přechodů!

Tom

Nesmysl, doprava by zkolabovala, smrděla lidem do oken a ještě více kazila ovzduší. Napřed okruhy a pak přechody.

tarten

Než se dostaví okruhy tak přechody, po okruzích omezení magistrály na normání ulice.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

No samozřejmě. Dálnice v centru města prostě v dnešní době nemá co dělat.

Osamělý Vlk

Tak i na magistrále je třeba mnoho přechodů, a vůbec je třeba magistrálu omezit, už existuje její dostatečná náhrada.

Frantík

Rozumné by bylo magistrálu třeba omezit uděláním buspruhu. Tím se sníží počet pruhů, ovšem zároveň za to bude nějaká kompenzace (a autobus jednou za čtvrt hodiny může třeba ulehčit metru na kratší vzdálenosti).

VTT

Odkud kam by ten bus jezdil?

tarten

V rámci rekonstrukce Florence ponížit magistrálu na ulici o normální niveletě a dát tam tramvaje.

Stepan

A křížení magistrály s Masarykovým nádražím byste udělal se závorama, nebo jako nechráněný přejezd, resp. přejezd „zabezpečený“ výstražnými křížky?

Frantík

Někde nad metrem, jak jsem naznačoval (Nejde ani tak o kapacitu, ale aby se nemuselo fárat, ovšem za cenu toho, že si lidi počkají).
Rozhodně mi to přijde užitečnější, než třeba rozšiřovat chodník.

Kotlík

Někde nad metrem 😀 … Šikula jsi

Frantík

A co je na tom špatného? Céčko je nejvytíženější, a třeba v Sokolovské zase jezdí tramvaje nad béčkem.

Y.K.

Tam autobusy moc nejezdí, kromě výluk metra a nočních spojů.

tarten

Autobus ani ne, tramvaj Vinohrady – Hlavák – Karlín.

Kotlík

Z Vinohrad jsi v Karlíně za chvíli 🙂

původní Jakub P

Nejezdi, ale vzhledem k tomu, jak je na tom metro C v tech mistech ve spickach s kapacitou, by klidne mohly a uzily by se.

Hora

Nechcete deštník?

ušatá

Ano, nejen že ta magistrála v této podobě nemá co dělat, ale omezuje život ve městě a ještě se podílí na růstu škodlivin a dopadů do zdraví lidí a znemožňuje kvalitní bydlení.

Opatrný pesimista

Pro mě je nepochopitelné, proč je takový odpor, když se mnohdy tisícům lidí zrychlí cesta díky přechodu byť o minutu. Jinde investujeme stamiliony, abysme ušetřili lidem minutu (např. Správa železnic). Tady je to relativně za pac a pusu.

Jan

ODS jde o absolutní přednost automobilismu, protože to berou jako náboženství osobní svobody. Takže blokují všechno co nějakým způsobem omezuje individuální dopravu, i když to přinese užitek jiným modům dopravy. Všude by nejraději viděli podchody, hlavně přes magistrálu, ale samozřejmě platit to z městské kasy nechtějí. Maximálně jako protislužbu od spřátelených developerů. Asi je taky baví sledovat turisty jak museli běhat třeba na Karláku do metra anebo přes křižovatku bez přechodu.

Zbyněk

Technická poznámka: Individuální doprava je i na kole, tu ODS opravdu nechce. Příště prosím vložte slovo automobilová.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

To voni nikdy nepochopěj. Na to prostě nemaj.

Ondra

Doporučuji se podívat na facebook pražské ODS (@odspraha). Mají tam poslední video kde pan Zajíček dává jasný příklad, který cyklopruh by zrušil, protože je nebezpečný. Nejlepší na tom je, že v tom videu má i cyklisty které ten cyklopruh využili a bezpečně pomocí něho tu křižovatku překonali. Na dotaz kudy bych měl teda bezpečně jezdit, mě poslali na neexistující cyklostezku. Asi máte představu, jakou tito lidé budou mít představu o dopravě v Praze..

Frantík

Oni by to mohli bezpečně překonat i těmi normálními pruhy, ale chybí tady vzájemně porozumění od řidičů aut a kol.

Y.K.

Tohle je tisíckrát opakovaná lež. Samozřejmě to technicky možné je, ale dokud nebudou oddělené a kompletní cyklostezky, tak na kole jezdí jen absolutní nadšenci a šílenci. Protože to fakt je nebezpečné. Já bych na kolo v pražském provozu nevlezl, i jako chodec mívám blízká setkání třetího druhu a to bych měl mít teoreticky přednost.

Martin Verner

Lež je to, co tady předvádíte vy. Na kole v Praze sice nikdo nejezdí, ale AŽ budou kompletní a oddělené cyklostezky, a všude a odevšad, AŽ se na ně vyplýtvají statisíce metrů čtverečních nejvzácnějšího veřeného statku – prostoru, AŽ se ve prospěch kol dost omezí všichni ostatní od chodců po auta, AŽ, AŽ, AŽ, pak najednou bude v Praze (a kdekoli jinde) cykloráj a všichni šťastně a uvědoměle sednou na kola, takže musíme v té nesmyslné preferenci kol pokračovat, i když na nich nejezdí skoro nikdo… ne, určitě nejde o to, že si tím cyklomenšina vyřvává pro minoritní druh dopravy… Číst vice »

Y.K.

1. vidím, že po Praze fakt nechodíte a jen teoretizujete, každý den nachodím několik km v centru, a musím přejít několik významných komunikací a není bez týdne, kdy mi někdo „zezadu stáhne boty pneumatikou“ nebo nezastaví i když už jsem 2 m od chodníku a nechal jsem, stoje v cyklopruhu projet dvě auta (co by mě zabila, kdybych se hnul a využil toho co mi zákon nabízí). Asi dvakrát do roka mě nějaký cyklista zaskočí, a rád to nemám, ale fakt se to nedá srovnat s tím co se děje na silnici. 2. se to netýká Prahy, ale je to… Číst vice »

Frantík

Tak je to problém i toho, že kolem nebývají policisté, co by si došlápli na nezodpovědné řidiče. Všechno se to pak musí kompenzovat různými funkčními i nefunkčními bariérami (teď neřeším cyklisty, spíš bezpečnost obecně), a kde to není, tak řidiči prasí.

Y.K.

To ano, zde souhlasím. Současné sankce se dostali do pasivního byrokratického namátkového trestání, nulová ambice redukovat šlendrián, trestat nebezpečné chování. Vím, je to těžší, ale sakra policistů fakt není málo.

Kotlík

Jediná věc, se kterou s tebou souhlasím 🙂

Jiří Voseček

Neskutečné co pražská ODS předvádí. To nejsou ani devadesátá léta, takový uvažování.

Jan

Nejhorší je jak předvedli ten převrat na Praze 4. Kdyby nechali dovládnout vedení MČ vzešlé z minulých voleb tak jsem tyhle tyjátry nemuseli ani řešit. Ale ti nešli na ruku jejich starým kmotrům a velkopodnikatelům, od nich platy netekly, tak si museli koupit pár prodejných zastupitelů na shození celé rady.

V. K.

Dopravně 70. léta, ve všem ostatním 20. léta v Chicagu.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Ještě představy o kapitalismu mají z první poloviny 19. století.

ksz

Praha 4 prostě nesnáší tramvaje. Pochybuju, že to bude vliv jen jedné politické strany nebo dokonce jedné osoby.

mgr.pavel

ODS na Praze 4 nesnáší tramvaje a chodce. Nikoliv celá městská čtvrť, tam bydlí i normílní lidi 🙂

Zbyněk

a cyklisty a autobusy…

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

ODS musí být vymetena ze všech radnic v Praze.

Domis

Nejen v Praze, užitečné by ji bylo dostat i z brněnského magistrátu.

Aleš

A nahradit ČSSD nebo Žít Brno :-)))

mgr.pavel

Popravdě, co se týče dopravy, tak ano. ČSSD v dopravě nemastná neslaná (lepší než automobilový skanzen ODS), ŽTB je řekněme druhý extrém proti ODS.

A v Brně je infrastruktura dost vychýlená pro auta, při volbě „extremisty z ODS nebo ze ŽTB?“ jsem pro vyvažování kyvadla nazpět.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Je to jak sekta.
Myšlenkově někde v 60. letech.

Pája

Jj, všechno pro auta, ostatní je silniční hmyz a ten je potřeba zašlapat.

Frantík

I u nás v Hradištťu. Sice dělají, jak podporují dopravu, ale jenom studie a žádná realizace.

123

Bude. Místo ní tam bude SPOLU:-)))

Tomáš

Článek by mohl mít přímo tag „ODS Praha 4“ nebo „Zdeněk Kovařík“. Vzhledem k tomu, kolik smysluplných staveb se snaží blokovat, by využití jistě našel.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Je to gauner.

Jan Kavan

Tohle je prostě příklad bipolárního vidění na straně vedení P4. Včera jsem jel a kočárkem a bylo to o TOLIK pohodlnější. Dnes ráno z tramvaje zcela bez kolon. Do prd**e, o co komu na ty P4 jde, tohle je prostě dobrý krok.

Jan

Soudit se jako městká část s magistrátem, protože se neumí normálně domluvit a akceptovat obecně prospěšnou infrastrukturu, to je vrchol blbosti.

123

Ehm … to co popisujete není domluva, ale v podstatě diktát města.

To myslím v obecné rovině, ne zrovna tady. Tady je rozhodující nakolik vedení čtyřky souzní s vůlí svých obyvatel, tedy voličů. Můj břeh Vltavy to není, tedy do toho nebudu místním kecat.

Navíc zde bude otázka té právní stránky, ale to ať fakt posuzují správní soudy.

jkjk

Komunální volby se blíží.

Martin Verner

Sebelepší „krok“ se nemá dělat s ignorováním zákona. Ze strany veřené moci už vůbec ne.
Hergot, když to byl tak skvělý nápad (a neříkám, že ne), to by někomu na magistrátu upadla ruka udělat přípravu formálně správně?

Frantík

Na jednu stranu máte pravdu, na druhou stranu, je to podobně, jako kdybyste pro výstavbu dálnice potřeboval souhlas Dětí Země, aby to bylo formálně správně.

Zbyněk

Formálně správně by znamenalo odložit to o několik let nebo na furt.