Přes Modřanskou ulici v Braníku vede nový přechod, nelíbí se Praze 4
Nový přechod u zastávky Přístaviště. Foto: FB Adama Scheinherra
Lidé nemusí na tramvajovou zastávku už jen podchodem.
Lidé nemusí na tramvajovou zastávku už jen podchodem.
Konečně že toto někoho napadlo. Požadavky na přechod pamatuji řadu let. Každý normální člověk do toho podchodu nešel a přebíhal silnici. Ale prostě fanatici automobilové dopravy by prostě chodce a veřejnou dopravu zahnali asi někam hodně daleko……………
Nekdy mam pocit, ze auta maji volebni pravo.
Auta ne, ale jejich majitelé, provozovatelé, řidiči, uživatelé – to už máme čtyři hlasy na jedno auto. Proti tomu chodec je jenom jeden.
Pokud se jen využije fáze, kdy se odbočuje, neviděl bych v tom problém. Pro pěší to zde bude rozhodně přínos. Podchod není úplně user friendly ve smyslu dvojím: bariérovost (sklon) a při využití podchodu k tramvaji do centra se docela projdete. Mohlo by se, díky novému přechodu, snížit přebíhání Branické u bus zastávky, buď všelijak na riziko, nebo přes přechod (špuntování či méně plynulý průjezd…a že bude potřeba tu křižovatku mít vždy vyklizenou). O něco více mě o kus dál zaujaly malůvky bus pruhu (ve Vrbově). Místy úzké, nečekaně ukončované, dnes spatřeni hned dva držitelé řidičáku, jak přes plnou žlutou… Číst vice »
Objíždět přes plnou je problém?
No minimalne se zpomali to odbocovani, tedy za stejny cas nejspis projede mene vozu. Vzhledem k tomu, ze na tehle krizovatce shodou okolnosti takto odbocujou linky 170, 196 a 197, tak to jiste bude mit prinos pro jejich jizdni dobu. Ja tam jeden cas bydlel a v takovem pripade to bylo urcite rychlejsi podchodem nez pres ted pres silnici. Ale chapu ze pri prestupu na autobus je to o kilometry delsi cesta.
Průchod pěších má být při odbočování z Modřanské do ulice Ke Krči… Tudíž žádné vozy z Ke Krči směr Modřanská neomezí!
Nicméně se tím celý cyklus minimálně o 30-40s prodlouží. O tom nepochybuji. Ale jedu tam až zítra – uvidíme 🙂
Někdo vyjádřil názor, že z tohoto důvodu by bylo lepší udělat ten přechod až za křižovatkou.
A ty zluty maluvky tam jsou super, celkem chapu, ze lidi nevi jak tam maji jet, protoze ony maji zacit platit nejspis od pondelka, ale uz jsou tam namalovany tak tyden dopredu. A ono kdyz tam stoji zaparkovany auta, tak proste holt musi jet clovek jakoze v protismeru, pokud nechce bourat do tech aut
Žlutá je žlutá, je nadřazena bílé, tudíž – pokud tam je – platí…
Že to někdo neví znamená, že nemá vlastnit ŘP…
Nicméně při objíždění můžete plnou čáru přejet, tak kde máte problém?
Při objíždění i dvojitou.
Trpíte samomluvou?
ODS se snaží útočit na současné vedení Prahy ze všech stran. Ať si udělají anketu mezi uživateli přechodu, zda je tato stavba špatná.
Anketu mezi uživateli přechodu, nebo anketu mezi uživateli komunikace? Kdyby mezi chodci, tak věřím, že by vyšla fajnově. Ale jinak asi moc ne 😀
K minusum čekám argumenty 🙂 😀
Mínusy umí dávat každý k.o.k.o.t….
Napsat svůj názor, což jsem spočítal, umí cca 6% místních…
Škoda
Logicky, jestli chcete anketu, tak mezi různými druhy dopravy… pěší, IAD, MHD a ti všichni…
Zarytý ANOista? Každá partaj v každém městě ráži svou politiku, ne tu, co vláda. Praha sobě zklamala, ale třeba uspěje v Brně 😀
V dopravě naopak zabodovala, konečně se začalo něco dělat i pro lidi a ne pro auta a jejich páníčky.
Snad už ODS nebude do ničeho mluvit – nikdy a v ničem.
Ale mohlo to koncepčně počkat až po generální opravě Barrandovského mostu. Tato křižovatka bývá ve špičkách zasekaná i tak a teď ještě podstatným způsobem sníží její propustnost, když se logicky očekává, že to bude jedna z náhradních tras při opravě Barrandovského mostu? Stávající vedení na Magistrátu opravdu dělá maximum pro to, aby lidi z Prahy vyhnalo. Lidi prostě mají své důvody, proč auta používat, a pokud se jim to bude na každém rohu znepříjemňovat, tak mohou taky v klidu zvednout kotvy a začít utrácet své peníze jinde. To už se ale vedení města líbit nebude. Každá buzerace má své meze… Číst vice »
Bohuzel, takove „hlasovani penezenkou“ je platne tak akorat pro toho jednotlivce a jeho dobry pocit, mesto to ale nepozna. Vzdyt na byt jednoho cloveka, co by z Prahy v dusledku znechuceni vedenim mesta chtel zdrhnout, stoji ve fronte aspon pet zajemcu, kteri by v Praze bydlet chteli (nez dospeji k tomu, ze vlastne nechteji 🙂 ). Druha vec je, ze spoustu prijmu ma Praha z firem, ktere maji provozovny nekde jinde. Treba na Sumave je spousta gastro provozoven, ale naprosta mensina ma na Sumave sidlo. Vetsina je Praha, mensina je Plzen. Holt mensi sance, ze tam prijde kontrola z ouradu…… Číst vice »
Z firem Praha nemá vůbec nic, dokonce ani z dojíždějících pracujících. Veškeré finance dostává město dle počtu obyvatel s trvalým bydlištěm. Plus výnos z daně z nemovitostí v obci.
kecáte, je toho víc, např DPH a to jde z firem…
viz: https://www.smscr.cz/cz/kalkulacky/vyvoj-rud-v-cr
Z jakých firem? Je to podíl na celostátním výnosu DPH. Je úplně jedno, kde utratíte a kde má firma sídlo.
Viz tady, stejný server, ten váš link je trochu zmatený vývoj z historie.
Kritéria pro stanovení procentního podílu jednotlivých obcí na částech celostátního hrubého výnosu daně z přidané hodnoty a daní z příjmů:
https://www.smscr.cz/kalkulacka/rud/index.html
Takový odchod pak vypadá tak, že odejde, do Prahy bude dojíždět a svůj byt pronajímat.
To je vždycky vyhrožování, jak nastane kolaps města, když se omezí auta kvůli třem přechodům.
To co pisete, to je ale blbost…
Dochází vám vůbec, že tu extrémně náročnou rekonstrukci Barrandovského mostu sloužícího téměř výhradně autům, na níž se pracuje už víc jak 3 roky, a za kterou ji zcela absurdně kritizuje opoziční ODS a ANO (kteří se na ni ze zbabělosti nebo neschopnosti vykašlali, když byli u moci), začala a provádí právě „stávající parta na Mariánském náměstí“?!? A vy proti tomu postavíte přechod pro chodce, který na tom místě zcela zjevně chyběl, a který propustnost, v rozporu s vaším zcela nepodloženým tvrzením, rozhodně nesníží, jako důkaz toho, že vedení magistrátu chce vyhánět lidi z Prahy? To nemůžete myslet vážně.
Souhlasím, že přechod měl počkat po rekonstrukci Barr. mostu. Zbytek nemá logiku. Auta se v metropolích omezovat prostě musí! A to jsem z Prahy a MHD jezdím cca 3x ročně a při uzavírkách nadávám jako všichni.
By mě zajímalo, v čem to nějaký přechod, který zřejmě využije existující fáze pro auta, řidičům znepříjemní, když ty kolony zásadně vznikají v odbočení na Baranďák, ne zde. A tam si překáží auta navzájem, žádní chodci tam nejsou. Je zajímavé, že cesta autům se znepříjemňovat nemá, ale chodci můžou nachodit stovky metrů šílenými podchody a mají být happy, že se vůbec dostanou na druhou stranu. A opravu je hrubá nepravda, že se všude znepříjemňuje cestování autem. Stále je naprosto drtivá většina města až moc přístupná pro auta a řidiči si to znepříjemňují jen a jen sami. Až do takové úrovně,… Číst vice »
Nejvíce se budou divit řidiči, kteří jako blbci najíždějí do této křižovatky v rovném směru od Podolí k mostu, i když nemohou pokračovat dále… Přičemž pravý pruh na Braník je volný a mohou se uhnout a pokračovat tam a poté se napojit do JP směr most. Ale je to spíše o momentální mentální aktivitě jedinců (tam většiny) 🙂
Podle většiny je totiž lepší zneprůjezdnit křižovatku, než pokračovat volným pruhem, či počkat na světlech na další zelenou.
Tím jsem chtěl říci, že na tom přechodu, alespoň ve špičkách budou stejně stát auta 😀
Město by mělo být pro lidi, tak nevidím důvod, proč ustupovat autům. S nadstandardní hromadnou dopravou, co v Praze je, už vůbec. A už vůbec nevidím problém v tomto „mohou taky v klidu zvednout kotvy a začít utrácet své peníze jinde“. Mohou, proč ne…..
Jediná cesta, že ti lidé z aut půjdou pěšky nebo pojedou tou tramvají. Těch, co skutečně autem musí, by se dalo spočítat tak na prstech jedné ruky. Jinak je to jen pohodlí a sobeckost, bezohlednost vůči ostatním.
Zastávka byla bezbariérová už před tím.
Ještě bych upozornil na nedalekou dopravní změnu v Jeremenkově, kde byl zmenšen chodník na úkor parkovacích míst. WTF?
WTF? Ano 3m široký chodník byl dočasně o metr zůžen kvuli vytvoření dočasného BUS pruhu a tudíž se dočasně bude na tom kousku chodníku parkovat. Opravdu tam nechodí davy lidí aby to znamenalo nějaký zásadní problém v průchodnosti.
Již brzy na magistrátu…
Nesmí nastat!
Osazenstvo ani vedení magistrátu se se změnami zastupitelstva až tolik nemění.
No jo, tak celý problém je, že to centrální mozek lids… pardon – pan Kovářik neposvětil, protože se mu prostě nelíbí. Jinak by po tom neštěkl ani pes a přechod by lidi spokojeně používali. No a že napadá jen způsob jeho zřízení? No těžko může napadnout cokoliv jiného, argument u soudu „mne se to nelíbí“ zkrátka neobstojí, tak se hrabalo, až se cosi pseudorelevantního vyhrabalo. Bohužel dohoda skoro na čemkoli s P4 je problém. A kdyby měly třeba všechny stavební úřady fungovat tak, jako na P4, tak postavíme maximálně načerno hliněné chatrče a žereme seno. Jo, jenom technická poznámka k… Číst vice »
Zase jsou bohatí a úspěšní jezdící v autech omezování chudými a nešťastnými uživateli MHD 😡🤣
Když se podíváte na to, kolik je v ČR aut, musíte zákonitě dojít k tomu, že autama jezdí především plebs.
Souhlasím, ale ten plebs – většinou – alespoň neparkuje v křižovatkách, zastávkách, zákazech zastavení, na tram pásu a podobně. -)
Většinou ne 🙂
Taky to bylo psáno v nadsázce…
On je to možná problém i toho podchodu, který je navržen tak, že se musí zbytečně překonávat výškový rozdíl nahoru a pak dolů, namísto aby nějak přirozene navazoval…
Že by jste podchodem plynule prošel „po rovině“ 😀 ..?
Takový jsem ještě nepotkal, když se jedná o podchod z komunikace ležící na úrovni s chodníky a komunikací 😀
Opravdu ten, co mi dal mínus umí v tomto místě navrhnout podchod, kde nebudu překonávat výškový rozdíl? 😀
No a právě proto by se neměly dělat, že…
Jenom v případech, kdy třeba na začátku sejdu dolů a potom pokračuji po rovině, např.ten u Muzea nebo u zastávky Prašný most (a zároveň tam nejsou schody).
Jako na Litochlebském Náměstí na sebe podchody nesmí navazovat.
Podejít Türkovu, vyjít nahoru, podejít Ke Stáčírně.
Františku ty jsi pašák, tebe bych „chtěl“ poznat 😀
Vy všichni teda, kteří tady tak kritizujete kritiku přechodů… Samozřejmě, všechny ty na Karláku a Jiřáku atd., co vznikly, jsou fajn, ale někde musí být hranice. ODS nenapadla přechod samotný, ale procesní chyby.
Bojovali byste stejně i za přechod na magistrále?
Tisíckrát ano, na magistrále chybí desítky přechodů!
Nesmysl, doprava by zkolabovala, smrděla lidem do oken a ještě více kazila ovzduší. Napřed okruhy a pak přechody.
Než se dostaví okruhy tak přechody, po okruzích omezení magistrály na normání ulice.
No samozřejmě. Dálnice v centru města prostě v dnešní době nemá co dělat.
Tak i na magistrále je třeba mnoho přechodů, a vůbec je třeba magistrálu omezit, už existuje její dostatečná náhrada.
Rozumné by bylo magistrálu třeba omezit uděláním buspruhu. Tím se sníží počet pruhů, ovšem zároveň za to bude nějaká kompenzace (a autobus jednou za čtvrt hodiny může třeba ulehčit metru na kratší vzdálenosti).
Odkud kam by ten bus jezdil?
V rámci rekonstrukce Florence ponížit magistrálu na ulici o normální niveletě a dát tam tramvaje.
A křížení magistrály s Masarykovým nádražím byste udělal se závorama, nebo jako nechráněný přejezd, resp. přejezd „zabezpečený“ výstražnými křížky?
Někde nad metrem, jak jsem naznačoval (Nejde ani tak o kapacitu, ale aby se nemuselo fárat, ovšem za cenu toho, že si lidi počkají).
Rozhodně mi to přijde užitečnější, než třeba rozšiřovat chodník.
Někde nad metrem 😀 … Šikula jsi
A co je na tom špatného? Céčko je nejvytíženější, a třeba v Sokolovské zase jezdí tramvaje nad béčkem.
Tam autobusy moc nejezdí, kromě výluk metra a nočních spojů.
Autobus ani ne, tramvaj Vinohrady – Hlavák – Karlín.
Z Vinohrad jsi v Karlíně za chvíli 🙂
Nejezdi, ale vzhledem k tomu, jak je na tom metro C v tech mistech ve spickach s kapacitou, by klidne mohly a uzily by se.
Nechcete deštník?
Ano, nejen že ta magistrála v této podobě nemá co dělat, ale omezuje život ve městě a ještě se podílí na růstu škodlivin a dopadů do zdraví lidí a znemožňuje kvalitní bydlení.
Pro mě je nepochopitelné, proč je takový odpor, když se mnohdy tisícům lidí zrychlí cesta díky přechodu byť o minutu. Jinde investujeme stamiliony, abysme ušetřili lidem minutu (např. Správa železnic). Tady je to relativně za pac a pusu.
ODS jde o absolutní přednost automobilismu, protože to berou jako náboženství osobní svobody. Takže blokují všechno co nějakým způsobem omezuje individuální dopravu, i když to přinese užitek jiným modům dopravy. Všude by nejraději viděli podchody, hlavně přes magistrálu, ale samozřejmě platit to z městské kasy nechtějí. Maximálně jako protislužbu od spřátelených developerů. Asi je taky baví sledovat turisty jak museli běhat třeba na Karláku do metra anebo přes křižovatku bez přechodu.
Technická poznámka: Individuální doprava je i na kole, tu ODS opravdu nechce. Příště prosím vložte slovo automobilová.
To voni nikdy nepochopěj. Na to prostě nemaj.
Doporučuji se podívat na facebook pražské ODS (@odspraha). Mají tam poslední video kde pan Zajíček dává jasný příklad, který cyklopruh by zrušil, protože je nebezpečný. Nejlepší na tom je, že v tom videu má i cyklisty které ten cyklopruh využili a bezpečně pomocí něho tu křižovatku překonali. Na dotaz kudy bych měl teda bezpečně jezdit, mě poslali na neexistující cyklostezku. Asi máte představu, jakou tito lidé budou mít představu o dopravě v Praze..
Oni by to mohli bezpečně překonat i těmi normálními pruhy, ale chybí tady vzájemně porozumění od řidičů aut a kol.
Tohle je tisíckrát opakovaná lež. Samozřejmě to technicky možné je, ale dokud nebudou oddělené a kompletní cyklostezky, tak na kole jezdí jen absolutní nadšenci a šílenci. Protože to fakt je nebezpečné. Já bych na kolo v pražském provozu nevlezl, i jako chodec mívám blízká setkání třetího druhu a to bych měl mít teoreticky přednost.
Lež je to, co tady předvádíte vy. Na kole v Praze sice nikdo nejezdí, ale AŽ budou kompletní a oddělené cyklostezky, a všude a odevšad, AŽ se na ně vyplýtvají statisíce metrů čtverečních nejvzácnějšího veřeného statku – prostoru, AŽ se ve prospěch kol dost omezí všichni ostatní od chodců po auta, AŽ, AŽ, AŽ, pak najednou bude v Praze (a kdekoli jinde) cykloráj a všichni šťastně a uvědoměle sednou na kola, takže musíme v té nesmyslné preferenci kol pokračovat, i když na nich nejezdí skoro nikdo… ne, určitě nejde o to, že si tím cyklomenšina vyřvává pro minoritní druh dopravy… Číst vice »
1. vidím, že po Praze fakt nechodíte a jen teoretizujete, každý den nachodím několik km v centru, a musím přejít několik významných komunikací a není bez týdne, kdy mi někdo „zezadu stáhne boty pneumatikou“ nebo nezastaví i když už jsem 2 m od chodníku a nechal jsem, stoje v cyklopruhu projet dvě auta (co by mě zabila, kdybych se hnul a využil toho co mi zákon nabízí). Asi dvakrát do roka mě nějaký cyklista zaskočí, a rád to nemám, ale fakt se to nedá srovnat s tím co se děje na silnici. 2. se to netýká Prahy, ale je to… Číst vice »
Tak je to problém i toho, že kolem nebývají policisté, co by si došlápli na nezodpovědné řidiče. Všechno se to pak musí kompenzovat různými funkčními i nefunkčními bariérami (teď neřeším cyklisty, spíš bezpečnost obecně), a kde to není, tak řidiči prasí.
To ano, zde souhlasím. Současné sankce se dostali do pasivního byrokratického namátkového trestání, nulová ambice redukovat šlendrián, trestat nebezpečné chování. Vím, je to těžší, ale sakra policistů fakt není málo.
Jediná věc, se kterou s tebou souhlasím 🙂
Neskutečné co pražská ODS předvádí. To nejsou ani devadesátá léta, takový uvažování.
Nejhorší je jak předvedli ten převrat na Praze 4. Kdyby nechali dovládnout vedení MČ vzešlé z minulých voleb tak jsem tyhle tyjátry nemuseli ani řešit. Ale ti nešli na ruku jejich starým kmotrům a velkopodnikatelům, od nich platy netekly, tak si museli koupit pár prodejných zastupitelů na shození celé rady.
Dopravně 70. léta, ve všem ostatním 20. léta v Chicagu.
Ještě představy o kapitalismu mají z první poloviny 19. století.
Praha 4 prostě nesnáší tramvaje. Pochybuju, že to bude vliv jen jedné politické strany nebo dokonce jedné osoby.
ODS na Praze 4 nesnáší tramvaje a chodce. Nikoliv celá městská čtvrť, tam bydlí i normílní lidi 🙂
a cyklisty a autobusy…
ODS musí být vymetena ze všech radnic v Praze.
Nejen v Praze, užitečné by ji bylo dostat i z brněnského magistrátu.
A nahradit ČSSD nebo Žít Brno :-)))
Popravdě, co se týče dopravy, tak ano. ČSSD v dopravě nemastná neslaná (lepší než automobilový skanzen ODS), ŽTB je řekněme druhý extrém proti ODS.
A v Brně je infrastruktura dost vychýlená pro auta, při volbě „extremisty z ODS nebo ze ŽTB?“ jsem pro vyvažování kyvadla nazpět.
Je to jak sekta.
Myšlenkově někde v 60. letech.
Jj, všechno pro auta, ostatní je silniční hmyz a ten je potřeba zašlapat.
I u nás v Hradištťu. Sice dělají, jak podporují dopravu, ale jenom studie a žádná realizace.
Bude. Místo ní tam bude SPOLU:-)))
Článek by mohl mít přímo tag „ODS Praha 4“ nebo „Zdeněk Kovařík“. Vzhledem k tomu, kolik smysluplných staveb se snaží blokovat, by využití jistě našel.
Je to gauner.
Tohle je prostě příklad bipolárního vidění na straně vedení P4. Včera jsem jel a kočárkem a bylo to o TOLIK pohodlnější. Dnes ráno z tramvaje zcela bez kolon. Do prd**e, o co komu na ty P4 jde, tohle je prostě dobrý krok.
Soudit se jako městká část s magistrátem, protože se neumí normálně domluvit a akceptovat obecně prospěšnou infrastrukturu, to je vrchol blbosti.
Ehm … to co popisujete není domluva, ale v podstatě diktát města.
To myslím v obecné rovině, ne zrovna tady. Tady je rozhodující nakolik vedení čtyřky souzní s vůlí svých obyvatel, tedy voličů. Můj břeh Vltavy to není, tedy do toho nebudu místním kecat.
Navíc zde bude otázka té právní stránky, ale to ať fakt posuzují správní soudy.
Komunální volby se blíží.
Sebelepší „krok“ se nemá dělat s ignorováním zákona. Ze strany veřené moci už vůbec ne.
Hergot, když to byl tak skvělý nápad (a neříkám, že ne), to by někomu na magistrátu upadla ruka udělat přípravu formálně správně?
Na jednu stranu máte pravdu, na druhou stranu, je to podobně, jako kdybyste pro výstavbu dálnice potřeboval souhlas Dětí Země, aby to bylo formálně správně.
Formálně správně by znamenalo odložit to o několik let nebo na furt.