Přes milion korun denně. RegioJet loni výrazně zvýšil zisk, oznámil další expanzi

Vlak RegioJetu v Ostravě. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýVlak RegioJetu v Ostravě. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Firma plánuje rozšíření byznysu v Polsku, připravuje se na dva velké kontrakty v Česku.

Největší středoevropský soukromý železniční dopravce zažil loni svůj nejúspěšnější rok podle finančních výsledků. Firmě stoupl meziročně zisk o zhruba třetinu, plánuje další expanzi.

RegioJet loni před zdaněním vydělal 408 milionů korun, předloni to bylo 300 milionů korun. Tržby meziročně stouply o pětinu na 4,1 miliardy korun. Dopravce přepravil za rok téměř 13 milionů cestujících, což je meziroční nárůst o více než milion osob. Autobusy, které provozuje pod značkou RegioJet společnost Student Agency, zaznamenaly 4 miliony cestujících. Vyplývá to z dnes zveřejněných výsledků firmy.

„Vedle modernizace stávajících vlakových souprav intenzivně investujeme také do rozšíření vozového parku – aktuálně ve výši 8 miliard korun, které směřují do nákupu téměř 50 nových, plně moderních nízkopodlažních souprav. Díky rekordnímu hospodářskému výsledku za loňský rok máme k dispozici potřebné vlastní zdroje, které nám umožní získat bankovní financování pro další rozvoj,“ uvedl majitel firmy Radim Jančura.

Jsme oproti státnímu dopravci v nevýhodě, tvrdí Jančura

Firma do investic v hodnotě 8 miliard zahrnula již dodané jednotky PESA Elf.eu pro PID. Dále také 23 elektrických jednotek od Škoda Transportation pro elektrifikované trasy v Ústeckém kraji a 18 elektrických jednotek od výrobce PESA určených pro linku R9 Praha – Havlíčkův Brod – Jihlava/Brno. Oba typy mají jezdit od prosince příštího roku.

RegioJet také rozšiřuje svůj lokomotivní park o 13 lokomotiv TRAXX MS3 od výrobce Alstom, z nichž šest bylo dodáno na podzim 2024 a zbylých sedm přibude letos. Půl miliardy půjde do renovace stávajících vagonů.

„Soukromí dopravci jsou oproti státním v nevýhodě – nemohou si půjčovat na riziko státu. Naše úvěry musíme skutečně splácet, úroky máme vyšší, přestože máme lepší ekonomiku než státem vlastněné společnosti. Ty vydávají dluhopisy na riziko státu s vědomím, že je nikdy plně nesplatí. Podnikání v režimu soukromé a státní firmy jsou dva odlišné světy, přesto dokážeme uspět,“ řekl Jančura.

Firma oznámila plány na další expanzi v Česku a v zahraničí. V cizině půjde hlavně o polský trh, kde společnost plánuje spustit vnitrostátní vlakové linky. „RegioJet je aktuálně ve fázi plánování a příprav na spuštění těchto nových spojů,“ uvedl dopravce. V Česku čeká firmu převzetí linky R9 a v Ústeckém kraji.

Tagy RegioJet
66 komentářů