Přes milion korun denně. RegioJet loni výrazně zvýšil zisk, oznámil další expanzi
Vlak RegioJetu v Ostravě. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Firma plánuje rozšíření byznysu v Polsku, připravuje se na dva velké kontrakty v Česku.
Sice oproti počátkům v autobusech a prvním vlakům spadl ještě pod úroveň modrejch, kterou tak rád kritizoval, nicméně očividně to v pohodě stačí – cestujících plno a zisk roste – tudíž trh ukazuje, že to dělá dobře.
Velmi varuju pred jejich luzkovymi vozy. Jel jsem pred dvema tydny z Prahy do Krakowa, a ty vagony snad pamatovaly Husaka, priserna uroven.
Kolik jste za ten zážitek zaplatil nad úroveň lístku na sezení?
Tak to jistě už zaplatil za dopravní cestu, za kterou dle zdrojů SŽDC dost dlužil.Když mu z toho důvodu CDP přestalo upřednosťnovat vlaky,tak přišlo okamžitě z vyšších kruhu tak takhle teda teda ne ,to by nešlo.
Kvalita vozového parku katastrofální, investice co do vozového parku od vyjetí minimální, omlazení vozů řad Xmz dodnes v jedotkách kusů. Jediný miniposun, vozy Astra…. Linka do Prahy defakto v podobném stavu, jako v roce 2015, s tím, že na jeden vůz tehdy byl jeden stevard a služba měla nepochybně v dané době docela dost slušnou úroveň… ČD omladilo defakto většinu vozů stejných řad a za stejnou dobu zprofesionalizovalo všeobecné fungování a vystupování, na úplně jinou úroveň, a to včetně přítomnosti zcela nových vlakových souprav, či zcela rekonstruovaných vozů, (kupé na velmi pěkné velkoprostory atp.) … (Oproti konkurenci opravdu neporovnatelné kvality)…… Číst vice »
Tak to se jinak modernizuje když to stát platí.
Radim opět prokazuje, že financím vůbec nerozumí. ČD si opravdu nepůjčují na riziko státu, stačí si porovnat jejich rating od Moody’s s ratingem ČR. Kdyby ČD byly státním rizikem, tak mají stejný rating jako ČR.
Nicméně je pravda, že RJ si od bank půjčuje výrazně dráž než ČD, ale ten rozdíl se postupně snižuje.
Naopak. Nemůže mít vyšší. Bez „státních“ záruk v různých formách by tu ČD nebylo
RJ by měl v prvé řadě dat dohromady to šrotiště co provozuje. R8 je vyloženej hnus. A pak planovat nějakou expanzi
Proč by ro dělal, když to zákazníkovi (čti ministerstvu dopravy) nevadí?
Protože i víno se dá vyrábět z hroznů.
Bude Regiojet stavět či kupovat nějaké depo kromě plánované výstavby v Dolních Měcholupech (Brno, Ostravsko, Ústecký kraj)?
Jsem zvědavý jestli se někdy dočkám toho, že RegioJet bude vést aspoň jeden pár vlaků Žiliny přes Valmez-Púchov.
Napřed zprovoznit Hustopeče…
A proč by to dělal? Bylo by to ziskové?
Vzhledem k tomu, že ČD/ZSSK na přímé spojení rezignovali nemyslim si, ze by nezarobil
Já jen nechápu, třeba mě zde někdo usměrní, proč s nimi ty lidé jezdí.
O kvalitě zde zaznělo už hodně, ale ani nejlevnější už dávno nejsou. Pokud se přihlédne k různým výhodným nabídkám jiných dopravců, tak RJ zde výrazně zaostává.
Takže zůstává kafíčko zdarma a dortík za 10,- (pokud tolik stále stojí). To je to nekvalitní jídlo a kafe zdarma takový tahák?
Za mě – někdy proto, že je RJ levnější a někdy mi to jeho spojení vyhovuje – kouknu se na IDOS, vím že potřebuju jet z bodu A do bodu B a vyberu si spoj, co mi časově (nebo z hlediska přestupů) vyhovuje nejvíc – nehledě na dopravce a tím jedu.
To je různé. Já třeba nemám rád státní i post státní molochy a organizace. Část vidí v RJ vyšší prestiž a jednoduchou orientaci v nákupu jízdenky. Další zůstali věrní z dob, kdy to bylo „něco jiného“ a cestující tam zažil výrazný pocit, že tam není na obtíž. Mediální obraz, že je Jančura ubíjený chudák, u veřejnosti také vyhrává. To známe i od jeho kamaráda Babiše. Tedy shrnout motivy chování zákazníků do kafe zdarma, je velmi dětinské a odpovídá někomu, kdo nikdy úspěšně nepodnikal.
S RJ jsem dálkově hodně dlouho nejel, ale ty důvody jsou docela nasnadě:
1. Zajímavá cenová politika, hlavně na mezistátních trasách.
2. Flexibilita i u mezistátních jízdenek, s jednoduchým stornem.
3. Relativně konzistentní služba, kde se prostě najednou neobjeví Béčko na šestihodinovou cestu.
4. Služby na palubě jsou pořád o fous lepší než nepředvídatelný ČD minibar, dětské kupé bývá vyprodané dlouho dopředu…
5. Lidi si prostě zvykli a drží je to.
Opět, jezdím teď s RJ výrazně méně než kdysi a ano, bývají tam vážné nedostatky, ale výše napsané vesměs stále platí a na zákazníky funguje.
Takže, když se to shrne, je to:
– očekávatelnost produktu
– na základě toho vytvořený uživatelský návyk
Oba tyto faktory měly Pendolina, dokud jezdily ve výhradním obsazení vlaky do Ostravy.
Ovšem tehdy to byl pro někoho nepoužitelný cenový nadstandart.
Měl jsem na mysli stabilitu nabídky, ne cenu. Pokud je dlouhodobá jistota nějakého standardu, lidi, kterým vyhovuje, si zvyknou a nebudou hledat něco jiného. Nejhorší je, pokud se standard mění, protože to nase… ty, kteří si připlatili za lepší, nebo chtěli zážitek a nedostali to. To je příklad občerstvení u ČD-JLV – někdy vagon nejede, jindy sice jede, ale je zavřený, nebo jede, je otevřený, ale nedaří se nahodit technologie, nebo je vyžraný. poslední varianta je, že vše, včetně placení kartou, funguje na výbornou. Ti, co zažili více, než jednou případy 1 – 4 rezignují a zařídí se jinak. Nemusí… Číst vice »
Někde holt není jiná možnost. Zdravím z R8.
Autobus, Auto… možnosti jsou
nevím, jak je to nyní, ale dříve třeba cesta na Slovensko byla s RJ za normální peníze, ne jak z ČD, kde člověk musel kupovat více jízdenek (dělit zvlášť na dva státy)
Já s nimi jezdím jen občas, ale pokud mohu přinést i postřehy lidí co jezdí pravidelně Praha-Morava tak je to: – předvidatelný servis – že to není hogo fogo víme všichni, ale je to hodně stabilní služba – velmi flexibilní jízdenky, strona, okamžité vracení, když třeba vlak nedojede do cílové stanice atp – Rezervace! Prostě máte místo, sedíte, nejsou rozepře, že babička bez rezervace by si chtěla sednout na vaše místo (to jsem slyšel hodně jako argument, proč ne na dané trase s ČD). U ČD jen Pendolino. Že by to jídlo bylo nekvalitní bych neřekl, průměrné ano, ale cena… Číst vice »
Já jezdím s RJ zhruba 3x ročně na trase Ostrava – Praha ve vozech Astra. Vždy jsem byl spokojen a vše bylo v pořádku. Jednou mi nefungovala dotyková obrazovka, což jsem nahlásil stevardovi a on mě ochotně přesunul na místo, které nebylo obsazené. Catering slušný, akorát to občas trvá. Prostor na nohy je fajn a celkově se v sedačkách cítím komfortně. Cena je podle mě srovnatelná nebo spíš nižší než u konkurence.
Při zpoždění cca 2,5 hodiny mi vyplatili kompenzaci na kreditovku automaticky. Následně jsem ji využil u své další cesty. Prostě spokojenost.
Zapomněl jste na Plzeň za 25,-, za tolik ji nekoupím v supermarketu ani v akci. 🙂
V 21. týdnu byl Prazdroj (20×0,5) v Kauflandu za 14 €.
https://www.prospektangebote.de/geschaefte/kaufland/angebote/pilsner-urquell-pils-angebot-50977651/
Zkušenost z minulého týdne. Jel jsem pracovně do Berlína. Řekl jsem si, že je to ideální příležitost vyzkoušet ČD vs RJ. Cesta tam byla vlak RJ do Prahy a autobus RJ do Berlína. Bohužel vlak daleko před námi srazil člověka, tedy narostlo zpoždění. Protože to nešlo stihnout přestoupit, stevardka ochotně zařídila přesun místenky na další spoj, a ještě řekla, že kdyby nebylo tak velké zpoždění, že by i počkali. Autobus byl opravdu pohodlný – dvoupatrová Setra. Za mě super produkt. Cesta zpátky byla ComfortJetem a poté IC z Prahy. Kdyz pominu německého průvodčího, který měl nějakou úroveň, tak když se… Číst vice »
Mezi Brnem a Ostravou moc možností není. Jedině přes Břeclav nebo Českou Třebovou a prodloužením o nejméně hodinu. Nejezdím s ním rád, jen když je to nutné. Nedávno jsem si z nouze musel koupit u něj jídlo, objednal jsem ho před Ostravou a ani před Vyškovem nedošlo. Tak jsem si pro něj musel sám, stál jsem ve frontě a to ještě stevard nadával, co si to dovolujeme.
Přes Břeclav to pomalejší je jen asi o 15minut. Jinak se da jet autobusem (rychlejší a mimo špičku i o dost levnější), případně se dá jet arrivou do olomouce a pak vlakem.
Škoda, že nedodrželi ty vlaky na jih, jak slibovali. I když si myslím, že jezdit začnou s novou smlouvou balíčků jih.
Můžete váš pocit, proč právě RJ, nějakým způsobem obhájit?
Poslední dobou je mnohem dravější třeba Arriva.
U ČD by už šlo do tuhého, kdyby balíček JIH na 15 let ztratily…
Motivaci mají všichni, snad jen LE si drží na svém dosavadním dvorku.
Ja si nemyslím, ze by Arriva mela dobrou strategii. Jednoznačně podceňuje výkony. To se státu vymstí a už jim nic dávat nebude. ČD má zase ceny nastřelené, protože to je moloch. RJ to dělá nejlépe. Je to samozřejmě jen můj názor.
Já mám uživatelskou zkušenost pouze s ČD a to co předvádějí v regionální dopravě v Jihočeském kraji hodnotím kladně. Z toho usuzuji, že pokud je zákazníkem dobře definováno, co chce a je to vyžadováno dobře postavenou smlouvou, tak se lze nadít i dobrého výsledku.
Arrivě ty západní Čechy přeju, aby si už konečně pořídila nová vozidla a také aby předvedla, jak umí plnit sliby.
RJ je velký český privátní dopravce, klobouk dolů; ovšem různých vyhlášení o plánech, které nakonec vyprchaly do ztracena, bylo na můj vkus už příliš mnoho na to, abych jim nejen věřil, ale i je pouze vnímal.
Jenže v regionální dopravě si Jikord chceme nové jednotky a bez soutěže to zadal ČD. Podobně jako v Ústeckém kraji, kde však došlo k soutěži.
Já vím, myslím, že to rozhodnutí bylo ovlivněno jejich tehdejší nízkou cenou – z roku 2019.
https://zdopravy.cz/cd-miri-v-jihoceskem-kraji-k-nove-desetilete-smlouve-a-nakupu-dalsich-peti-panteru-130406/
V každém případě bude před rokem 2033 v JČK na železnici docela rušno, protože budou současně končit jak desetiletá smlouva ČD s krajem, tak šestiletá překlenovací smlouva na „Baliček Jih“ ČD s MD.
Co chce nasadit na nové linky? Kuchynky nejsou ….
Tech 300novych vozu co slibuje uz 4 roky?
Tohle si o to říká: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/D/DB_Bvmsz186.php
Přesně tyhle ošoupaný velkoprostory, přesně s těmito sedačkami, vypravují jako low-cost na nočním vlaku do Košic. Hoďku nebo dvě v nich zvládnete úplně v klidu, ale déle bych v nich strávit nechtěl. Z Prahy do Pardubic (nebo České Třebové) v nich zvládnete úplně v klidu. Zlatý sedadla (a nezničený interiéry) v motácích od Arrivy.
* motorácích od Arrivy.
fajn, tak až uklidíte ten hnůj v interiérech, tak se zase svezu
To je ta nevýhoda, o které mluvil.
Souhlas, teď jsem jel 2x linkou R8, a to je fakt už někdy síla. Jako kdyby se vůbec nedělal nějaký hloubkový úklid alespoň jednou za čas.
Čistota se nedá snadno vyčíslit v penězích, tak se o ni nezajímá. A jelikož jsme si zvykli všechno hodnotit jenom skrze peníze…
Snad už konečně budou nové soupravy pro komerční linky. Nebo vagony! 😀
Tam, kde to požaduje objednatel a určuje smlouva – ano.
Právě proto píšu „nové soupravy nebo vagóny“ pro komerční linky. Těším se na ně už dlouho.
No jo, ale jaká je motivace?
Zaplatí lidé dobrovolně víc za nový vlak? Ne.
Takže ekonomická realita je taková, že dokud v tom nebude silná konkurenční výhoda, tak RJ nemá jediný důvod do open access výrazněji investovat.
Vzhledem k tomu, že například soupravy Regiojetu na trase Praha – Brno – Vídeň – Budapešť mají aktuálně tožnou kapacitu jako railjety ČD/ÖBB, lze předpokládat vcelku solidní nárůst cestujících na této trase oproti době nedávné, kdy jezdil s pěti vagony, takže u cestujících je v oblibě.
Co se týče nákupu nových vagónů, je to otázka volných peněz, které dnes spíše dává do rozvoje nových dotovaných linek (platba záloh za jednotky, budování zázemí a týmu lidí pro nové spoje).
Tady bohužel se nedá protiargumentovat. Je to takové přání a byl jsem natěšený po Astrách. 🙂
#došvestek 😀
Tak evidentně ušetřili za myčky souprav😂
Oni šetří i za vnitřní úklid a údržbu, nejen venkovní mytí.
Jasně, zrovna Radim Jančura bude brečet nad tím, jak je v nevýhodě. Přitom jeho podnikání je ze všech soukromých dopravců v celé zemi nejvíce závislé na veřejných financích. Stačí se podívat na web hlidacstatu.cz a najít si jméno Radim Jančura.
271 smluv mezi státními subjekty a firmami RJ
Celková hodnota nalezených smluv 26 miliard korun!
A to nepočítám kompenzace na slevy, které jsou téměř nekontrolované a kryje tím ztrátovost některých linek.
2022 – přes 500 milionů
2023 – 509 milionů
2024 – přes 550 milionů
Takže přestaňte kňučet.
https://www.hlidacstatu.cz/hledat?q=Radim%20Jan%C4%8Dura&qtl=13&u=1
Jen k používání hlídače. Celková hodnota nalezených smluv je údaj o ničem. Když máte na jeden rok smlouvu se státem na 10 korun a pak bude dodatek kvůli inflaci na 10,10 Kč, objeví se vám celková hodnota smluv 20,10 Kč.
No moment, moment…
Když začínali jezdit open access, tak všichni křičeli, že vyzobává rozinky a měl by si zkusit nějaké osobáky.
Tak teď jezdí i ty osobáky a vůbec spoje v závazku, a zase je to špatně?
Jinak brečí úplně všichni – ČD nad tím, že musí soutěžit, a Radim proto, že nedosáhne na tak velkorysé finanční záruky. Ve výsledku je to docela rovnováha.
To opravdu není když standardy RJ dodržovat nemusí. Viz R8.
To je fajn, že se RJ daří, ale ty kecy o nesplácení dluhopisů jsou naprosto zbytečné.
Hlavně si nevidí do úst, pokud tvrdí, že jsou v nevýhodě. Kdyby MD tvrdě vymáhalo smlouvu, tak za ty jejich vysoutěžené kompenzace dojezdil.
a to ho ještě čeká problém s vysočinou
…dobrovolně podepíše obchodní smlouvu, ve které smluvní pokuty převyšují hodnotu smlouvy …
Je zvlástní, že pan Jančura ve svém vyjádření opoměl naopak zmínit výhody, které plynou soukromým dopravcům pokud má jejich společnost právní formu komanditní společnosti a je financována pomocí korunových dluhopisů, jejichž výnos nepodléhá zdanění. Inu, jak říká: „Podnikání v režimu soukromé a státní firmy jsou dva odlišné světy…“
ČD Cargo https://dluhopisy.cz/clanek-korunove-dluhopisy
Souhlasím. To už je spíše takový osobnostní rys pana majitele, že si vždycky musí pobrečet. V tomhle určitě není jediný a já osobně jsem schopen mu zrovna tohle odpustit.
Tolik mínusu za pravdu. Větší uplakánek tady není.
No – zatím každe vydané dluhopisy jdou z části na investice, ale z části na zaplacení dluhopisů minulých. A po každém novém vydání dluhopisů zadlužení ČD vzroste. Teď už jsou skoro na 80 miliardách. Takže pokud by se jim dařilo jako poslední rok a už si následujících 70 let nikde nic nepůjčily tak, aby se zvýšila zadluženost a ta k tomu o zisk klesala, budou v roce 2095 moc říct – všechno jsme splatily.
Bravo!
Těch padesát nízkopodlažních souprav je myšleno pouze pro spoje vysoutěžené v závazku veřejné služby, nebo i pro komerční vozbu?
V článku píšou, že do 8 miliard jsou zahrnuté jednotky Pesa pro PID, těch je celkem 7 kusů, dále 23 Panterů pro Ústecký kraj a 18 souprav pro linku R9, kde to rozdělené na 11 jednotek čtyřvozových a 7 třívozových, jednoduchý součet je celkem 48 nízkopodlažních souprav, slova téměř 50 nových nízkopodlažních souprava zní lépe, než přesný počet 48.
Všechno jde do závazku…
Nasazovat nizkopodlažní soupravy v komerci, to bude určitě terno 😀