Přes ETCS s dispečerskou lokomotivou. Expresy nabíraly zpoždění kvůli závadám slovenských vozidel
Lokomotiva Siemens Vectron v barvách ZSSK. Foto: ZSSK
České dráhy současný stav se ZSSK průběžně řeší.
České dráhy současný stav se ZSSK průběžně řeší.
Zadarmo drahy
Nevadí, týden zpátky jízda z Prahy s EC 241 a při každé změně RBC rychlobrzda.
Sorry, ale dopravcem na českém území jsou ČD. Jestli ten vlak pod hlavičkou ČD vede vectron ČD, vectron ZSSK nebo pronajatý taurus od OBB je vedlejší. Je zodpovědností dopravce zajistit si adekvátní vozidla a jejich kompatibilitu vyzkoušet pokud možno mimo ostrý provoz.
To se snadno rekne, ale hur udela. 🙂 Tudiz pokud by slovenska masina neumela ETCS, tak ji u hranic vymenite za ceskou, ktera to umi? 🙂 A napadlo Vas, ze by to pak chtelo 2 strojvedouci tedy (ceska masina + slovenska), tedy je i zaplatit? A co obehy lokomotiv? A tak bychom mohli pokracovat… 🙂
S tim zpozdenim je to ted na pytel. Ale nevim nevim, jestli by se to dalo udelat lepe…
To si nevyzkoušeli s čím sem budou jezdit?
Je to Slovensko.
Takže jaké navrhujete řešení? Zrušit vlak?
Vždyť řešení je – Než si to Slováci dají dohromady, tak to holt bude tahat dispečerka se zpožděním.
Neplatit za výkon slovenského vozidla.
jednotky případů, kdy z flotily 8-mi lok. ř. 361.1 jich bylo současně odstaveno 6……
Tohle všechno se mohlo vyřešit dostatečně dlouhým zkušebním provozem… Ten nebyl ani půl roku s pouhou polovinou vlaků…
Smluvní pokuty. A horní Maďar teprve potom hejbne tou svou línou hýždí
Na zmluvné pokuty potrebujete zmluvu a ZSSK vám ju nepodpíšu lebo prečo by to robili?
ČD s tým moc nespraví, kým konečne nenájdu gule, nepošlú ZSSK (a MÁV) kam patria a nezačnú si tie vlaky prevádzkovať sami v celej trase.
Pokud ČD jezdí se slovenskými lokomotivami, mělo si dohlédnout na jejich přípravu – jsou to jejich vlaky.
Slovenské lokomotivy jsou samostatné a svrchované. Přípravu má snad zařídit zssk. Nemá nahodou ještě Čech opravovat uherské vozy? 🤣
Vážená svrchovaná, je nutné tady inzerovat barvu vlasů?
Osvědčete svou samostatnost a račte se laskavě podívat do jízdního řádu. U všech vlaků „Valašský expres“ jsou v řádku „dopravce“ uvedeny České dráhy, takže i lokomotivy ZSSK vedoucí vlak na českém území jsou jejich pivo.
https://www.cd.cz/jizdni-rad/tratove-jizdni-rady/files/cz-k280-241215-01.pdf
PS:
– Vaše druhá, také velmi hlubokomyslná, poznámka o opravách vozů je zcela mimo téma článku.
– Vzhledem k tomu, jaké zeměpisné názvy používáte vytváříte dojem, že jste absolvovala základní vzdělání (zeměpis) ještě před rozpadem Monarchie v roce 1918, takže přiléhavější nick by spíš byl „Makropulos“…
Žiadna 383.1 nie je spôsobilá jazdy pod ETCS v ČR. Na tieto jazdy sú spôsobilé len novododané 193.
Zřejmě asi je protože jsem je už několikrát potkal v úsecích s výhradním provozem.
Možná právě proto ta dispečerka.
Tak to asi těžko. 383.1, které má ZSSK, k nám právě kvůli ETCS přestaly v prosinci jezdit.
Ako vravím nie je, takže si slovenskú 383.1 na trati s výhradnou prevádzkou pod ETCS vidieť nemohol. Mohol si vidieť 193 z dodávok z roku 2024.
Asi ani těm 193 se ale moc nechce, když je aktuálně na EC 120 v čele česká 362.030 a veze si to hodinu sekeru.
Ironie, zrovna teď (19.1.2025 ve 20:32) má EC 120 na odjezdu z Hranic na Moravě 60 minut zpoždění. Tak aspoň vím čím to je.
Ano, celkové zpoždění 75 min cca, v době vydání článku jsem si říkal, že těch 30 je málo a ejhle, za chvíli tam byla hodina 🙂
Jela pro něj 362030 z Olomouce. Dnes asi druhý zdechly vectron na etcs. Na 120 slovenský 193025. Na 885 zase 193290. Z ČT přípřež 362124.
Mali by sme sa spýtať pána Evžena Balka ako vybavil ETCS pre slovenské Vectrony…
https://transparency.sk/sk/statne-zeleznice-podpisali-milionovy-kontrakt-s-firmou-s-nejasnymi-vlastnikmi/
https://www.forbes.sk/lists/najbohatsi-slovaci-rebricek-2023/evzen-balko/?srsltid=AfmBOooFPL91j6sIfnTb3Ixt_YnIdfokOyOqhpYL4kUXvqI67J0Uzbz1
A to ETCS je bezzávadové? Čechom tak isto kapú mašiny. Aj tie od ELL.