Přes ETCS s dispečerskou lokomotivou. Expresy nabíraly zpoždění kvůli závadám slovenských vozidel
České dráhy současný stav se ZSSK průběžně řeší.
Ke zpožděním i kolem hodiny docházelo v posledním týdnu u několika spojů Valašských expresů. Důvodem bylo mimořádné nasazení takzvané dispečerské lokomotivy pro průjezd úseku z Hranic na Moravě do České Třebové. Lokomotiva slovenského státního dopravce ZSSK totiž v některých případech hlásí poruchu na palubní části systému ETCS a pro úsek s výhradním provozem musí jet v čele náhradní hnací vozidlo Českých drah.
Na zpoždění při průjezdu úsekem s výhradním provozem pod zabezpečovačem ETCS upozornilo deník Zdopravy.cz několik čtenářů. Zpoždění nastalo vždy v České Třebové nebo Hranicích na Moravě, kdy došlo k nasazení takzvané dispečerské lokomotivy, která průjezd úsekem s ETCS zvládne. České dráhy tyto problémy potvrdily.
Lokomotivy na lince Ex2 Valašský expres z Prahy do Púchova podle dohody zajišťuje ZSSK. „Jedná se celkem o 8 lokomotiv řady 361.1 nebo 383.1/193 (Vectron) vybavené ETCS. Při provozu lokomotiv ZSSK v úsecích s ETCS L2 v ČR jsme zaznamenali jednotky případů, kdy jsme museli z důvodu závady na ETCS na vozidle ZSSK vést vlak přípřežní dispečerskou lokomotivou, což mohlo způsobit zpoždění,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Dopravce podle něj situace se ZSSK řeší. „Předáváme zkušenosti z provozu tak, aby se urychlilo odstranění počátečních problémů spojených s provozem slovenských hnacích vozidel pod dohledem ETCS,“ dodal mluvčí.