Přes dva biliony korun do dopravy. Švédská vláda představila plány na pět let, počítá s ledoborci
Železnice ve Švédsku. Foto: SJ
Velké dopravní investice mají přinést proměnu ekonomiky celé země.
Velké dopravní investice mají přinést proměnu ekonomiky celé země.
Mohl by to být kšeft pro Metrostav, Sudop a Škodu Transportation.
A v cem prosim? Mozna tak nektera divize Metrostavu jako sub-sub dodavatel. A clanek je o narodnim planu investic, tam se o vozidlech nic nemluvi.
A u nás bude stále hitem octavia TDI, passat PD, a řepková nafta.
Stěží.
Budou mít v dopravě ledoborce. U nás tam máme zas borce.
Jestli necháme globální oteplování v business-as-usual scénáři, pak Švédsko ne pochybného v horizontu 100 let získá několik desítek milionů nových obyvatel. Je dobré s tím pracovat již teď. …
Švédsko je s to, pravděpodobně jako jiné vyspělé země, je získat tak jako tak, s oteplováním, nebo bez něj. Je to jedna z mála zemí která, zdá se, je s to poskytnout svým obyvatelům značné příležitosti, šance a svobodu. Řekněme že jste se rozhodl emigrovat z nějakého důvodu z Bavorska, třeba protože z bratwurstu se vám dělá zle a chlapi v lederhóznách vám působí noční můry, zvolíte raději Česko, nebo Švédsko? Existuje totiž nějaká sada důvodů proč některé země jsou přitažlivé pro migraci a jiné tak moc ne. Podle toho na co kladete důraz, nebo co potřebujete pro své plány,… Číst vice »
Trochu nerozumim te zvetseni kapacity zdymadel v Södertälje – tam se jiz nekolik let prstavuje, pokud jiz to neni ted uzavrene.
To se v SSSR bude hodit 😉
Že by tu někdo pár let nečetl noviny? SSSR už nějaký ten rok moc ledoborců nepotřebuje.
Jmenovitě bych ještě vypíchnul práce na první části novostavby Norrbotniabanan mezi Umeå a Luleå na pobřeží Botnického zálivu. První část do Skellefteå by se měla stavět 2024-2028
Tak mezi Umeå a Dåva (par km) se staví a financovani je zajisteni a ted to jen ponekud „zdrzuje“ stavba tunelu. Nastesti to je jediny tunel do Skellefteå, tak zbytek pujde rychleji. A tady je prave prinos tohoto narodniho planu, ze je tech zbyvajicich priblizne 170 km ma zajistene financovani. Jeste pred 2 lety byly vazne naznaky presunout penize z Norrbottanibanan nekam na jih.
Ten úsek do Dåva se staví první kvůli větší časové náročnosti, nebo kvůli napojení té elektrárny?
Přiznám se, že teď v tom vedru tady na Moravě si ty ledoborce úplně neumím představit.
Já si je neumím představit ani při mínus 15 °C. Kde co na Moravě s ponorem výrazně přes 5 metrů?
Vizualizace: https://www.marinelink.com/news/sweden-order-two-new-icebreakers-497413
Ani já si tam neumím představit icebreaker, na Moravě vždycky kralovala slivovice.
jovoto.com/projects/mystic-ice-world/ideas/58084