Protože mezi Příbramí a Prahou nevede žádná použitelná železniční trať. Trať Praha – Dobříš to opravdu není.
ZtrouchnivělýPařez
1 měsíc
Neví někdo, jak to bude s touto částí silnice č. 4 z pohledu přestavení na dálnici? Chápu, že kolem dálnice musí vést doprovodná komunikace (která tam teď není a musela by se dostavit), a zároveň se budou muset přestavit některé, nyní dosti nebezpečné, křižovatky. Řeší se to vůbec nebo bude navždy tahle část zakonzervovaná?
Jenže tady by chyběla nedálniční propojka mezi obcemi. Ne každé vozidlo může na dálnici a obluha vysílače na Cukráku odbočením z dálnice taky nic moc, bus zastávka směrem do Prahy u něj neexistuje.
K čemu konkrétně by to přestavění na dálnici bylo a jak si ho představujete? Aby lidi přijížděli do zácp v Praze rychleji?
Nejsem proti tomu, aby se to jmenovalo D4 až k okruhu, a jsem všema deseti pro to, aby se postavila paralelní silnička z Jíloviště na Zbraslav, aby se zlepšily nájezdy, sjezdy a autobusové zastávky, a aby byla silnice co nejlépe odstíněna od okolí. Nemůžu ale souhlasit s tím, aby se cokoli měnilo s tím, že to bude mít negativní vliv na obyvatele (třeba že by se rušily zastávky nebo že by se autobusy vytěsnily na doprovodnou komunikaci).
Máte pravdu v tom, že pokud by nešla legislativně prosadit dálnice, tak by se tam mohla „narvat“ SMV nebo obyčejná silnice první třídy. Hlavní problém jsou MÚK (nebo ulice Za Dálnicí), kde připojovací a odbočovací pruhy jsou neexistující nebo velmi krátké. Lidi by do zácp v Praze přijeli v podstatě jen zanedbatelně rychleji. Autobusy by mohly jezdit po dálnici a u Jíloviště sjet na MÚK, na místech kde jsou dnes, a pak projet skrz Jíloviště a napojit se zpět na dálnici. Přestavení na dálnici by tedy znamenalo přestavení MÚK na bezpečné (prodloužením připojovacích a odbočovacích pruhů), zrušení zastávek bus (a… Číst vice »
suri
1 měsíc
Jen pro upřesnění – zmiňovaný most nevede nad dálnicí D4, ale nad silnicí I. tříídy č. 4, a budoucí most se nepřipravuje na „plánované rozšíření dálnice“, když už tak na přestavbu silnice I. třídy na budoucí dálnici.
Bohužel, přitom postavit doprovodu, zaslepit nějaké sjezdy a nájezdy, jiné vylepšit na současné poměry. Zrušit zastávky. A je to 😉. Bohužel víme jak dlouho trvalo vyřešit přechod na Zbraslavi 😉
Jasně, zrušit zastávky, to dává smysl. Proč by měli mít místní nějaké spojení se světem, žejo? Protože to, co navrhujete, by znamenalo, že jedinou možností by se staly „vymetáky“, jejichž jízdní doba je cca dvojnásobná. Moh byste tenhle nápad odprezentovat v libovolné místní hospodě, bylo by asi valmi veselo…
Jsou i na jiných dálnicích zastávky? Ne. A taky se tam dá žít.
gotop
1 měsíc
Tak to budeme mit veselo, trasa pres tento most je hojne vyuzivana tisici dojizdejicich z okoli a je i objezdova v pripadech nefunkcnich prejezdu v Cernosicich a Radotine, kde se zavady stavaji stale casteji.
Chapu nutnost vymeny, ale predpokladam kvuli teto stavbe alespon rocni uzavirku a uz se toho desim predem…
Bude muset. Vždyť tudy jezdí půl Dobřichovic a Letů, kus Řevnic ad., samozřejmě Všenory. Trasa přes Všenory k Jílovišti je proklínaná (z více důvodů), ale často pořád lepší než přes přejezdy v Černošicích a Radotíně, přičemž Radotín, jako nárazníková zóna, označuje situaci na neúnosnou – zrovna minulý týden v místní skupině byl komentován kolaps a starosta vydal k věci celkem jasné a rozumné stanovisko. Samozřejmě už slyším doporučení nejezděte autem, choďte na vlak, ale pozor nezřídka je to rada hraběcí, mj. to znamená si před každou cestou raději ověřovat, zdali se nekoná „tradiční mimořádnost“. Pokud ano, tak co pak náhodou… Číst vice »
Kolikrát se mi stalo třeba že jsem vezl osobu (rádoby) blízkou na vlak do Řevnic, aby stihla něco důležitého v Praze, přičemž vlak nejel, a tak jsem ji pak vzal přes Všenory až do Prahy, nebo že jsem jel náhodou okolo, přičemž nejezdily vlaky, a vzal jsem někoho od nádraží v Dobřichovicích na autobus na Jíloviště, Řitku nebo Varadov. Na současných silnicích není nic moc špatného a podle mě slouží celkem dobře. Místo úvahách o různých nesmyslech to chce zcivilizovat jejich okolí a taky zapracovat na spolehlivosti a kvalitě železniční dopravy v údolí Mže (které někdo pomýleně říká Berounka), protože… Číst vice »
proč chtějí rozšiřovat dálnici do takové vesnice jako je Písek a ke všemu nikam nevede?
Protože mezi Příbramí a Prahou nevede žádná použitelná železniční trať. Trať Praha – Dobříš to opravdu není.
Neví někdo, jak to bude s touto částí silnice č. 4 z pohledu přestavení na dálnici? Chápu, že kolem dálnice musí vést doprovodná komunikace (která tam teď není a musela by se dostavit), a zároveň se budou muset přestavit některé, nyní dosti nebezpečné, křižovatky. Řeší se to vůbec nebo bude navždy tahle část zakonzervovaná?
Stránky ŘSD mlčí. V roce 2016 byla dokončena toliko studie. Dál se nejspíš moc nepokročilo.
To naštěstí není úplně pravda. Na tenderareně je pár zakázek z roku 2021. Geotechnický průzkum, zpracování EIA… snad z toho něco vzejde.
Hm, takže bude asi zakonzervovaná.
Kolem dálnice nemusí vést doprovodná komunikace. Ani např. D1 nemá po celé délce doprovodku.
Jenže tady by chyběla nedálniční propojka mezi obcemi. Ne každé vozidlo může na dálnici a obluha vysílače na Cukráku odbočením z dálnice taky nic moc, bus zastávka směrem do Prahy u něj neexistuje.
Ale existuje, jen tam důchodci a jiní turisté hopkají přes dálnici, co není dálnice, protože není podchod.
Na fóru ceskedalnice se objevuje rok 2029 jako začátek prací na úseku Jílové – Zbraslav. Pochází to tuším z místních novin.
K čemu konkrétně by to přestavění na dálnici bylo a jak si ho představujete? Aby lidi přijížděli do zácp v Praze rychleji?
Nejsem proti tomu, aby se to jmenovalo D4 až k okruhu, a jsem všema deseti pro to, aby se postavila paralelní silnička z Jíloviště na Zbraslav, aby se zlepšily nájezdy, sjezdy a autobusové zastávky, a aby byla silnice co nejlépe odstíněna od okolí. Nemůžu ale souhlasit s tím, aby se cokoli měnilo s tím, že to bude mít negativní vliv na obyvatele (třeba že by se rušily zastávky nebo že by se autobusy vytěsnily na doprovodnou komunikaci).
Máte pravdu v tom, že pokud by nešla legislativně prosadit dálnice, tak by se tam mohla „narvat“ SMV nebo obyčejná silnice první třídy. Hlavní problém jsou MÚK (nebo ulice Za Dálnicí), kde připojovací a odbočovací pruhy jsou neexistující nebo velmi krátké. Lidi by do zácp v Praze přijeli v podstatě jen zanedbatelně rychleji. Autobusy by mohly jezdit po dálnici a u Jíloviště sjet na MÚK, na místech kde jsou dnes, a pak projet skrz Jíloviště a napojit se zpět na dálnici. Přestavení na dálnici by tedy znamenalo přestavení MÚK na bezpečné (prodloužením připojovacích a odbočovacích pruhů), zrušení zastávek bus (a… Číst vice »
Jen pro upřesnění – zmiňovaný most nevede nad dálnicí D4, ale nad silnicí I. tříídy č. 4, a budoucí most se nepřipravuje na „plánované rozšíření dálnice“, když už tak na přestavbu silnice I. třídy na budoucí dálnici.
Doufejme. Ta doprovodná silnice je tam potřeba doplnit jako sůl.
Bude to mít vliv na překategorizování na dálnici?
Bude to přizpůsobeno pro překategorizování.
A kdy dojde k modernizaci a zdálničnění úseku D4 od D0 po Jíloviště? Nějak se k tom úplně přestalo mluvit.
Bohužel, přitom postavit doprovodu, zaslepit nějaké sjezdy a nájezdy, jiné vylepšit na současné poměry. Zrušit zastávky. A je to 😉. Bohužel víme jak dlouho trvalo vyřešit přechod na Zbraslavi 😉
Jasně, zrušit zastávky, to dává smysl. Proč by měli mít místní nějaké spojení se světem, žejo? Protože to, co navrhujete, by znamenalo, že jedinou možností by se staly „vymetáky“, jejichž jízdní doba je cca dvojnásobná. Moh byste tenhle nápad odprezentovat v libovolné místní hospodě, bylo by asi valmi veselo…
Jsou i na jiných dálnicích zastávky? Ne. A taky se tam dá žít.
Tak to budeme mit veselo, trasa pres tento most je hojne vyuzivana tisici dojizdejicich z okoli a je i objezdova v pripadech nefunkcnich prejezdu v Cernosicich a Radotine, kde se zavady stavaji stale casteji.
Chapu nutnost vymeny, ale predpokladam kvuli teto stavbe alespon rocni uzavirku a uz se toho desim predem…
https://mapy.com/s/moguvepuma – kde je dle Vás v Radotíně nějaký přejezd? 🙂 🙂
Pardón – úplně na jihu, je to ještě v něm a nikoliv až za ním, jak jsem si myslel.
Tudy to nepůjde? https://mapy.com/s/potuserazu
Je to o něco užší silnice, ale půjde.
Bude muset. Vždyť tudy jezdí půl Dobřichovic a Letů, kus Řevnic ad., samozřejmě Všenory. Trasa přes Všenory k Jílovišti je proklínaná (z více důvodů), ale často pořád lepší než přes přejezdy v Černošicích a Radotíně, přičemž Radotín, jako nárazníková zóna, označuje situaci na neúnosnou – zrovna minulý týden v místní skupině byl komentován kolaps a starosta vydal k věci celkem jasné a rozumné stanovisko. Samozřejmě už slyším doporučení nejezděte autem, choďte na vlak, ale pozor nezřídka je to rada hraběcí, mj. to znamená si před každou cestou raději ověřovat, zdali se nekoná „tradiční mimořádnost“. Pokud ano, tak co pak náhodou… Číst vice »
Kolikrát se mi stalo třeba že jsem vezl osobu (rádoby) blízkou na vlak do Řevnic, aby stihla něco důležitého v Praze, přičemž vlak nejel, a tak jsem ji pak vzal přes Všenory až do Prahy, nebo že jsem jel náhodou okolo, přičemž nejezdily vlaky, a vzal jsem někoho od nádraží v Dobřichovicích na autobus na Jíloviště, Řitku nebo Varadov. Na současných silnicích není nic moc špatného a podle mě slouží celkem dobře. Místo úvahách o různých nesmyslech to chce zcivilizovat jejich okolí a taky zapracovat na spolehlivosti a kvalitě železniční dopravy v údolí Mže (které někdo pomýleně říká Berounka), protože… Číst vice »