Přes D10 vznikla nová lávka, Mnichovo Hradiště ji označuje jako bránu do Českého ráje
Nová lávka před D10 u Mnichova Hradiště. Foto: Město Mnichovo Hradiště
Nová lávka vznikla v místě přerušené aleje.
Nová lávka vznikla v místě přerušené aleje.
36 milionů není na dnešní poměry nijak extra drahé… kéž by se většina problémů dala řešit takto „levně“…
Zdá se to jenom mě , že je oblouk nad pruhem směr Praha Turnov nějak prohnutá dolu? Nebo to je schválně?
Super, ještě by to chtělo přímí přístup od nádraží a dopravního terminálu.
To znamená podchod na obě strany nádraží.
Neplánuje se něco takového?
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/05/lavkamh5.jpg
Nechybí na té dodatkové tabulce slovo „milostivě“? Pochbuji, že kdyby mělo jít zejména o pěší nikdo za to 36milionů dávat nebude, ale protože jde o cyklisty… Teď je ješte otázka zda třeba polní cesta vedoucí z Horky k silnici u Dobré vody je cesta regulérní a nebo je to cesta vedoucí po soukromém pozemku. Taky by se mohlo stát, že se majiteli přestane cyklistický ruch líbit a dá tam závoru.
https://mapy.cz/letecka?vlastni-body&ut=Nov%C3%BD%20bod&ut=Nov%C3%BD%20bod&ut=Nov%C3%BD%20bod&ut=Nov%C3%BD%20bod&ut=Nov%C3%BD%20bod&ut=Nov%C3%BD%20bod&ut=Nov%C3%BD%20bod&ut=Nov%C3%BD%20bod&ut=Nov%C3%BD%20bod&ut=Nov%C3%BD%20bod&uc=95g8Fx-T0jggGfXkfY0epLhi1N4e7gfQ6ggnfPIgr8e.ege0h-EfaGgcPgcNCX&ud=50%C2%B030%2744.711%22N%2C%2014%C2%B059%2714.715%22E&ud=50%C2%B030%2739.258%22N%2C%2014%C2%B059%2727.114%22E&ud=50%C2%B030%2727.394%22N%2C%2014%C2%B059%2716.299%22E&ud=50%C2%B030%2727.419%22N%2C%2014%C2%B059%2749.515%22E&ud=50%C2%B030%2720.664%22N%2C%2014%C2%B059%2725.298%22E&ud=50%C2%B030%2713.736%22N%2C%2014%C2%B059%2737.890%22E&ud=50%C2%B030%273.787%22N%2C%2014%C2%B059%2754.382%22E&ud=50%C2%B030%2718.477%22N%2C%2015%C2%B00%276.124%22E&ud=50%C2%B030%2723.931%22N%2C%2014%C2%B059%2756.584%22E&ud=15%C2%B00%277.476%22E%2050%C2%B030%2721.990%22N&x=14.9966907&y=50.5061732&z=17
Na cestu nemůžete jen tak dát závoru nebo jinou překážku ani když je vaše.
Vyjeté koleje neznamenají, že je to vždy cesta. Pokud si vyjezdím cestu po svém pozemku mohu si tam dát co chci. Pokud někdo vyšlape cestu na něčím pozemku nesmí se divit, že si dotyčný pozemek oplotí.
https://budejcka.drbna.cz/zpravy/41630-na-stezce-ke-kostelu-se-objevil-plot-mame-dost-vykalu-a-neporadku-rika-majitelka.html
V poslední větě zaměňte „že“ za „když“.
Pohled do katastrální mapy prozradil, že vlastníkem pozemku č. 2498/a /3 Husova alej až Poesiomatu je město Mn. Hradiště.
Další pozemky pod vodojem jsou (cesta, nevěsta) orná půda v držení soukromých osob.
Zbytečná otázka pro znalce: Tuší někdo, jestli má nějaký hlubší smysl, že je lávka označená jako cyklostezka s dodatkovou tabulkou „vstup chodců povolen“ a ne jako stezka pro pěší a cyklisty?
Řekl bych, že jediné co tam je chybí je slovo „milostivě“.
Ale zajímalo by mě jestli ty polní cesyty z horky k silnici u Dobré vody jsou cesty regulérní nebo vedou po soukromém pozemku. Klidně by se mohlo stát, že až se majiteli přestane líbit cyklistický ruch dá tam závory a nazdar.
předpokládám, že je to scháleno jako cyklostezka (a na to byly určeny nějaké dotační či nadační peníze) tudíž to musí být označeno dle zadání „cyklostezka“ předpokládám, že po době udržitelnosti to někdo změní.
Na tyhle lávky měla vzniknout soutěž na několik typových velikostí, terénů atd. a udělat nějakou „standardizovanou“ řadu, kde se dají jednotlivé konstrukční prvky kombinovat a která by přinesla úsporu z nákladů a možnost jich udělat po celé republice mnohem víc za dobré ceny. Protože jich chybí fakt hodně.
JJ, třeba u Řehořova
„upřímně a vy by jste chtěl mít stejnou ženu jako má soused ?“ rozmanitost dělá krásu prostředí, kdyby všechno bylo stejné, tak to bude ošklivé
A proto jsou dnes všechna auta téměř stejná, tuning se podařilo téměř vymýtit a když se někdo snaží odlišit aby nebyl jen jedním z davu nesetkává se to s přílišným pochopením.
Však v pořádku. Auto není nic jiného, než plechovka, která má sloužit k přemístění z bodu A do bodu B.
Tak to si nemyslím.
Sorry, ale okaz na tuning váš příspěvek pro mně totálně zabil. Sice si uvědomuju že teoreticky existuje možnost tuningu i tak aby jen „nenasíral“ ostatní lidi, v praxi se tento způsob téměř nevyskytuje 🙁
Bohatě rozmanitá už je ta krajina (a též soukromé stavby) unifikace mostů by mě nijak nepohoršila… a to ani nemluvím o tom že by se mohly odlišovat třeba velmi levně pouhou barvou /vzorem nátěru…
Moc mi není jasný přínos této lávky, kam lidé po ní budou jezdit? Horka totiž není místní část, ale nedaleký kopec https://mapy.cz/s/gokumomatu Kromě malé zahrádkářské osady na druhé straně dálnice není nic. A z mapy se nezdá, že by navazující cesta byla vhodná pro cyklisty (možná kromě těch na horských kolech) až do Dobré Vody nebo Lhotic
Jako jasně, že kloudný smysl nyní nemá. Jedině snad jako nejkratší spojka od nádraží k cyklotrase. Když přijedete do Mn. Hradiště vlakem a chcete jít např na Valečov půjdete po značené turistické červené kudy vede Zlatá stezka Českého ráje směrem k Přestavlkám a přes dálnici se v klidu dostanete. Ale jestli se do budoucna plánuje přeložení této turistické stezky (o čemž pochybuji) aby vedla touto alejí a pokračovala pře Horku a napojovala se na cyklotrasu tak proč ne. Ovšem bude to delší cesta a zásadní nedostatek vedení červené turistické nezmizí. Tím je,že v létě to není žádný med jít po… Číst vice »
Tak ne, stromy tam jsou, ale od doby kdy jsem tou cestou naposledy šel s 20kg Alicí (U.S. batoh) na zádech si ji pamatuji jako velmi dlouhou, sluncem rozpálenou a tedy silně nepřívětivou.
Přesně tohle si pamatuji. TFUJTAJXL!
https://mapy.cz/zakladni?pid=79502056&newest=1&yaw=1.129&fov=1.257&pitch=-0.050&x=14.9879011&y=50.5196571&z=16&ovl=8
Přestavlkům a Hrnčířské ulici se půjde díky lávce vyhnout. I samotný kopec horka může být pěkný cíl, ne jen cesta na kraj Českého ráje.
A proč by někdo chodil jen na kraj? To spíš cesta na Horku nemá moc smysl. Povede ta cesta vůbec někam dál nebo tam skončí?
Mohl by mi někdo ze zdejších mínusářů ten přínos lávky vysvětlit? Já ji nezpochybňuji, situaci v místě neznám, jen mi to při pohledu na mapu není jasné.
Od lidí co dávají mínusy se obvykle nedozvíte vůbec nic. Podívejte se na hodnocení pod mým příspěvkem kterým jsem reagoval na Váš. 1 vs 9. Ale aby někdo napsal s čím nesouhlasí to ne. Zmínil jsem tam několik faktů a tedy nevím který z nich byl problém.Nebo snad to byly všechy? A nebo je hodnocení jaké je protože Trumway?
Já vlastně nevím proč se ptáte mě. To byste se měl zeptat spíše těch co Vám dali mínus. Já dával +
Jasně, pardon, reagoval jsem omylem na jiný příspěvek
V pohodě 😉
Teď tak přemýšlím. Víte jaký je rozdíl mezi cyklistou a pěším turistou? Pro cyklistu je pohodlné pokud jede po asfaltu. Nemusí ho trápit, že slunce pere protože on jede a tedy ho proudící vzduch alespoň trochu chladí. Úsek oproti chodci tak urazí za kratší dobu. Pokud bude pěší ze svého pohledu něco hodnotit negativně cyklista to může vidět opačně. Nebylo by od věci vědět kolik je mezi lidimi co dávali mínus pěších turistů a kolik cyklistů . Odhaduji to, že cyklistů je převaha. Jezdit na kole je móda, není to tolik namáhavé a v době kdy čas lidí je drahý… Číst vice »
Dobře. Pro to co jsem tady včera napsal jsem se dnes rozhodl najít něco co by má slova potvrdilo. Našel jsem článek „KČT bojuje proti ZNEUŽÍVÁNÍ pěších tras cyklisty “ z roku 2002 kde se mj. Píše: „Musím však z vlastní zkušenosti (i ankety na cykloserveru) říct, že cyklisté velmi rádi využívají turistické pěší značky ke svým vyjížďkám a to nikoliv z důvodu, že je někdo označí jako doporučené, ale z důvodu, že taková trasa je mnohem atraktivnější než vyznačená trasa po silnici. Mnohé značené pěší trasy dávno ztratily své pěší uživatele a dnes se po nich pouze jezdí na… Číst vice »
https://www.cykloserver.cz/aktuality/?a=30000205&d=240000099
Před odříznutím dálnicí byl kopec Horka přirozený cíl procházek do přírody pro velkou část obyvatel M. Hradiště. Po necelých 2 km chůze bylo možné se dostat do plnohodnotného lesa.
No vidíte. A teď je tam lávka a budet tam zase moci chodit. Hlavně aby cesty byly alespoň trochu zpevněné a nebyl to po dešti tankodrom. Po takových rozježděných cestách se chodí velmi špatně. Extrém zažit na zelené turistické ze Světlíku do Frymburku
Fajn, ale CHKO Český ráj začíná až za Bosní a Zásadkou.
Když už, tak by mělo být, že je to brána K Českému ráji.
Lávka super. Ale hlavně, že je tam ta dopravní značka označující stezku pro cyklisty, teda hádám, že z každé strany minimálně jedna. Bez nich by se to jistě neobešlo a cyklisté by jezdili po dálnici.
Předpokládám, že nebýt cyklistů kvůli pěším by do toho nikdo 36 milionů nenainvestoval. Kdyby jo muselo by to být opačně a musela by tam být dodatková „cyklistům vjezd povolen“. Přitom ta trasa přes tu lávku je spíš pro pěší tím kam vede.
Proč tam rovnou nedali C9? Bylo by to o tabulku méně.
Mě se ptejte. Možná právě proto, že ta značka se jmenuje Stezka pro chodce a cyklisty. Chodce a cyklisty. Slyšíte to? Chodci jsou na prvním místě a cyklisté až druzí. Další věc kteá ukazuje pro koho byla ta lávka primárně budována.
Pardon, Vy jste myslel C9 což je stezka pro chodce. V takovém případě by tam musela být dodatková „Vjezd cyklistům povolen “ a úspora by to nebyla. Já měl na mysli C9a právě kvůli té úspoře o které jste mluvil.