Přes Atlantik s jednou uličkou. Další dopravce představil plány s novým Airbusem

A321XLR v barvách Air Canada. Foto: AirbusA321XLR v barvách Air Canada. Foto: Airbus

Na seznamu jsou nové destinace, kam by se dopravci s velkým letadlem nevyplatilo létat.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gagarinskij

Tak mi mluvte že tohle letadlo není pro Smartwings nebo Ryan ideální letadlo na lowcost dálkovky… jasný všichni víme co je to Smartwings zač ale buďme realisti že těmito letadly by měli velkou šanci vyplnit tu velkou mezeru na letech z Prahy do USA , možná nějaká Asie atd. A ještě kdyby to vycházelo levněji jak s většími společnostmi tak věřím že by si to ty lidi našly..na Ryan taky plno lidí pinda ale dneska je to největší evropská společnost kterou ročně lítá milióny lidí po Evropě

Jarda

Souhlasim se Smartwings. Urcite by to bylo vhodne letadlo i na dalkove chartery pres zimu…. Skoda, ze objednavku zrusili. 🙁 Diky komunisticka Cino za covid!!!

Apex

Ono nejde o to, že to letadlo to uletí, ale s dálkovkami je to poněkud složitější než s LC na krátkých a středních tratích. Jednak vám na dálkových letech narůstá podíl paliva jako nákladové položky, ale zároveň vám narůstají náklady na posádky, musíte řešit problémy a náklady spojené jejich ubytováním v destinaci, diety, případné zálohy, když vám někdo z posádky vypadne… Prostě low cost na dálkových linkách není úplně snadné dostat do černých čísel. Navíc, z hlediska kapacity se obávám, že by to ani při velmi dobré ekonomice provozu 321XLR moc nevycházelo… pokud by měla být cena zásadně nižší.

Andy

A proč by to jako dělali? Vždyť mají úplně jiný model.

Mat

Tak snad se časem z Prahy dočkáme Montrealu a celoročního Toronta.

Jarda

Idealni letadlo na lety do Prahy pres zimu. O:-)

Lukáš

TAP je taky používá na letech přes Atlantik

Holas

Tap má jen LR ne XLR, ale taky je využívá přes Atlantik a sem tam se objeví někde v Evropě.

Pepa

Jeden A-320 XLR od WIZZu stojí na Ruzyni s prodřeným zadkem…240 sedaček.

Frank

Hm Edinburgh jako přestupní destinace mě osobně velmi těší. To bude mít skotské příbuzenstvo radost …

Alfons

Nakonec z letadla udělají dobytčák.

lvy

Což lze udělat i z Airbusu A380.

MildaIV

Stačí si připlatit za vyšší třídu.

Hasler

Já stejně pořád nechápu ten hejt na narrowbody na delší linky.

Nalítáno nemám zrovna málo, ale ať jsem letěl kamkoliv, stejně jsem použil jen svojí uličku k tomu abych se prošel, WC, nebo za posádkou kvůli jídlu/pití. 99% času stejně člověk tráví v sedačce a je jedno jestli mám tři sedačky v A350/777 nebo A320. Pokud bude slušnější IFE tak s možností letět přímo do vzdálenějších destinací přímo místo přestupu jsem plně spokojen.

A můžu mít dotaz? Opravdu poznáte jestli letíte s dalšími 188 PAX, nebo s 231?

Pepa

Rozdíly jsou, byť nejsou na první pohled tolik viditelné. Moderní wide-body letadla (např. Boeing 787, Airbus A350) obvykle dokáží udržovat nižší ekvivalentní kabinovou výšku (cca 6 000 ft, vlhkost až 15–20 %) a vyšší vlhkost než většina narrow-body letadel, která se pohybují kolem 8 000 ft (a vlhkost mají často pod 10 %). Dále větší letadla mají tendenci být tišší, hlavně v přední části a jsou stabilnější v turbulencích. Jinak v ekonomické třídě moc rozdílů není, maximálně to, že širší kabina působí méně klaustrofobicky. Největší rozdíl je v business třídě. Větší šířka trupu umožňuje instalaci plochých lůžek s přímým přístupem… Číst vice »

Hasler

Samozřejmě že rozdíly jsou. Ano vlhokst je velkej rozdíl, ale třeba tišší let je dost subjektivní. Největší rozdíl je pro mě v A380 v horním patře, jinak jsou rozdíly A350/787/A220/A320 v podstatě neznatelné.

A samozřejmě jsem to bral jako běžný franta uživatel v Y o jiných třídách můj příspěvěk nebyl, stejně jako se s vyššími třídami nepotká 95% všech běžných frantů uživatelů.

Jano

A kolko nalietate v byznysu….

jokerspoker

Absolvoval jsem v tom letos v economy IAD-MAD a za mne naprosto v pohodě.

FrenkyUL

Kolik měříš, že za tebe c pohodě. Mám 193 a 130 kg a je mi mdlo 🙂 Jak to je doopravdy?

Ivan_pha

Mne je mdlo, když si sedne vedle mne někdo, kdo má 130 kg.

Y.K.

A jaký to přesně vliv na to má úzkotrupé provedení letadla? Nevejdete se do prostoru trupu nebo co? Protože místo na ekonomické sedačce bude to samé jako v širokotrupém letadle, jen je jich méně vedle sebe, uličky také stejně široké.

jokerspoker

Nechci být zlý, ale trpíte obezitou druhého stupně. V letadle bych doporučoval nepít alkohol a kávu, zvážit léky na ředění krve a kompresní podkolenky. Zároveň pravidelně protahovat. Jinak 175cm, 68kg, pokud Vás to potěší.

Dejf

tak zase ty míry předřečníka nemusí znamenat, že je tlustý, taky může být hlavní problém v rozměru jedince „přes ramena“, což je větší problém, protože na rozdíl od přetékajícího špeku si z jeho bicáku moc dobrý polštář neuděláte 😀

Jano

To sko v Aerobuse 330 mate spustu miesta a ste v pohode v ekonomy.?