dkv_obrazok

Přes Atlantik s jednou uličkou. Další dopravce představil plány s novým Airbusem

A321XLR v barvách Air Canada. Foto: AirbusA321XLR v barvách Air Canada. Foto: Airbus

Na seznamu jsou nové destinace, kam by se dopravci s velkým letadlem nevyplatilo létat.

Letecká společnost Air Canada se připravuje na zařazení nového typu letadla do flotily. V příštím roce začne přebírat objednané Airbusy A321XLR. Jde o úzkotrupé stroje s prodlouženým doletem. Jak sama říká, otevřou ji příležitosti ke vstupu na nové trhy. Objednáno jich má přes 20.

„Když se díváte na otevírání nových tras, musíte se podívat na ekonomiku. A když máte nástroj, jako je A321XLR, který je úplně jiný než ty, které máte dnes k dispozici, otevře vám to nové trhy, které nyní nemůžete životaschopně a ziskově obsluhovat,“ řekl manažer pro rozvoj sítě Air Canada Alexandre Lefevre.

Zařazení letounu do komerčního provozu očekává kanadský dopravce příští léto. První obsluhovanou destinací s A321XLR bude Mallorka, lety tam aerolinka spustí v červnu. Následovat budou trasy z Montrealu do Toulouse, Dublinu a Edinburghu.

Plánované trasy a možnosti pro A321XLR u Air Canada.Zdroj: Air Canada

Plánované trasy a možnosti pro A321XLR u Air Canada.
Zdroj: Air Canada

„A321XLR nahradí některé starší letouny, ale naší strategií je použít ho pro růst, zejména mezinárodní. Díky velikosti, doletu a schopnostem tohoto letadla budeme moci především létat na nové mezinárodní trhy a udržet tam celoroční přítomnost, i když poptávka nestačí na to, aby se linka provozovala se ziskem s větším letadlem,“ dodal Lefevre.

Air Canada říká, že A321XLR sice použije k rozvoji na nových mezinárodních trzích a jejich udržení mimo sezónu, letoun však slibuje i cestujícím na vnitrostátních a severoamerických linkách.

Airbus A321XLR aktuálně provozují čtyři dopravci. Jde o Iberii, Aer Lingus, Wizz Air a Qantas. K přeletu Atlantiku, čímž Airbus dopravce na XLR lákal, jej používá zatím Iberia a Aer Lingus. Letadlo nabízí oproti letounům řady Neo v závislosti na konfiguraci a počtu cestujících na palubě dolet až 8 700 kilometrů (asi 8 hodin letu).

Výrobce chce s letadlem proniknout právě na trh dálkových letů mezi městy, kde se dosud širokotrupý stroj nevyplatí nasadit. Na letoun má v současnosti přes 500 pevných objednávek.

Tagy A321XLR Air Canada Airbus A321XLR xlr
3 komentáře