Přes 400 rychlovlaků v provozu. DB pustila na koleje poslední dodanou jednotku ICE 4
Poslední jednotka ICE 4 pro Deutsche Bahn. Foto: DB
Největší zakázka na rychlovlaky v Německu skončila i přes pandemii a problémy dodavatelů podle harmonogramu.
Oproti tomu naše Pendolina jsou úplné nic..
No jak se to vezme. Co do množství určitě. Ale ty kratší soupravy jsou délkou a kapacitou dost podobné, a ani rychlostí nejsou zas o tolik lepší. Zejména pokud někomu bude stát za to Pendolina orazítkovat na těch 230, což není zas tak automatická idea.
Aneb pomníček doby, kdy se zeleně blblo až natolik, že se pokrok prezentoval snížením rychlosti nových vozidel.
K tomu jejich časově cca současnému vypínání jaderek to ale sedí skutečně dokonale… A tenhle národ byl schopen se za 15 let od zničující války stát ekonomickou velmocí, to už začíná dnes působit jako sci-fi.
Přeci musíte vědět, že to nedává smysl. Vždyť jsou určené na tratě 250 km/h.
Takže nějaká unifikace v rámci pokroku… nic? A to dodatečné zrychlování na 265 km/h vysvětlíte jak (jinak, než jako „tiché přiznání omylu“)?
Pomiňme, že mnohem lepší by bylo snažit se ty tratě na 250 zrychlit na 300…
DB si nemohou dovolit mařit své investice tím, že by se pokoušely nedávné tratě na 250 zrychlit na 300. Až Německo trochu překoná své ekonomické a energetické kiksy a bude mít zase na investice do infrastruktury, bude potřebovat především své VRT úseky pospojovat novými tratěmi do nějaké sítě. Například nedávno z finančních důvodů odtroubené tratě z Frankfurtu(!) někam. Zrychlení na 265 bylo vysvětleno. Ty delší z ICE-4 jednotek mají víc motorů na váhu, takže při testech dosáhly vyšší rychlosti. Takže proč na to nedat razítko, i když původní záměr to nebyl. Pokud se s nima budou snažit zajíždět na rychlejší… Číst vice »
Jednotky ICE 4 jsou jako náhrada vlaků IC, nejstarších jednotek ICE 1 a k posílení kapacity resp. rozvoje nových spojení.
Číslice 4 neznamená, že má překonat ICE 3! Je to jen pořadí. Nic víc.
A to prohráli válku….
Ne v posledním třičtvrtěstoletí.
No to my ale také ne a rychlovlaky nikde:D
V roce 1968 jsme prohráli úplně všechno. Bez ohledu na to, jestli to označíme za okupaci, válku, nebo speciální operaci.
velká pravda
Jaký je přesně smysl nižší maximální rychlosti u osmivozovek? Jak z pohledu technického, tak z pohledu uplatnění v provozu….
Sedmivozový vlak má 10,55 kW/t a je tedy horší než ICE T a ICE 1, zatímco dvanáctivozový vlak má 12,09 kW/t a třináctivozový vlak 12,93 kW/t. Pro srovnání, řada 408 (ICE3) má 16,2 kW/t a zvládne 320 km/h. (v každém případě ve vztahu k provozní hmotnosti). Sedmivozové ICE 4 nahrazují staré Intercity na pomalejších tratích Může se však stát, že jsou využívány na rychlejších trasách (střídání vlaků, poptávka atd.). Není však problém rozšířit 7dílnou verzi o další powercar (motorový vůz). Pak by nebyl problém ani s rychlostí 265 km/h. Stejně tak lze 12dílné modely rozšířit na 13 dílů a tato… Číst vice »
Tyto mají postupně nahrazovat starší IC na „pomalejčích“ trasách. Pro VRT a mezinárodní spoje plánují další ICE3, nyní se plní objednávka na 17 jednotek Neo, později dalších asi 70, do roku 2030.
To co se plánuje do budoucna je iž ICE-5.
Ještě ne, již nyní má DB skutečně objednáno celkem 90 (17 + 30 + 43) jednotek ICE 3neo do roku 2028, ICE 5 naváže až na ně.
https://zdopravy.cz/obrazem-obyvak-pro-300-km-h-db-ukazala-novy-interier-pro-ice3neo-181728/
Máte pravdu, akorát že nyní aktuální dodávky ICE 3neo Karlos (zcela správně) už nezahrnuje do toho co je „plánováno“. A to už bude pětka.
ICE 5 je sotva na papíře a to ještě jen jednotlivé části.
Ještě se bude muset hodně pražců vyměnit, než ICE nové generace vyjede.
Ovšem. Proto se plány plánují.
Kdopak si ty vyřazené koupí? 🙂
Můžeme hádat třikrát 😀 😀 :D.
Railway Capital s nima bude jezdit z Mostu na Moldavu. 🙂
A potáhnou to brejle?
Arriva 🙂
DB už Arrivu před měsící prodaly 😉
Jako restauraci?
Kovošrot
ICE 1 a ICE2 + ICE3(OLD) místo kovošrotu do Maďarska pro MÁV. Kéž by Maďarské dráhy nakoupili i většinu ojetin ex.DB motoráky pro MÁV-Start…. Někde psali že MÁV by měl odkoupit většinu ojetých motoráků(i těch skoronových) pro záchranu svých lokálek kde by vyřadily Bzmot(MÁV 810). MÁV je skoro jako RegioJet nakupují vozy od DB Bahn, nedivil bych se kdyby Jančura prodal svůj podíl MÁVu, tak jako Leoš RENFE…
To je zbytečné, když se v Maďarsku nejezdí víc jak 160 km/h. ICE1 mají 280 km/h a ICE3 dokonce 330 km/h. To by byla škoda
Kolik z vyřazených jednotek umí 25kV?
Cca 0.
Tak určitě by se dala dát med do sběru a tahat to Taurusem 🙂
Včelařstvím k investici do vozového parku? 🙂
By mi asi nevadilo, kdyby ty vyřazené pak byly žluté a jezdili do Vídně a Budapešti. Jezdit s tím na Slovensko, kde se nějaký úseky jezdí krokem je škoda.
Vlhký šotoušův sen.
Každej, kdo bude chtít kompletně předělat pohony, výzbroj..