obrazok-zdopravy

Přes 3000 sčítačů na 6600 úsecích. Na českých silnicích začalo velké sčítání dopravy

Sčítači dopravy, ilustrační foto. Foto: Edip.czSčítači dopravy, ilustrační foto. Foto: Edip.cz

Na data podle ŘSD čekají projektanti a plánovači dalšího rozvoje silniční a dálniční sítě.

Odebírat
Upozornit na
guest
39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
none

Jednou tohle bude delat automat. U nas. Ale zatim nenastala ta doba pokroku. U nas.

Gregyros

II/385 od Tišnova na sever by měli sčítat když je v Novém Městě na Moravě nějaká sportovní akce😀

Dejf

No vzhledem k tomu, že se tam v sobotu jede zavod světového poháru oss country na horských kolech, tak se víceméně trefili 😀

Dejf

Cross country/XC

Jenda

Když se mi něco zdá na první pohled jako nebetyčná pitomost, tak to nerad hned soudím, protože si říkám, že mi určitě chybí nějaká naprosto zásadní znalost. A tady by mě hrozně zajímalo, jaká 🙂 Mluví se o testování AI, ale existují přece mnohem primitivnější technologie. Radary pro úsekové měření se používají už desítky let, proč nemůžou sčítat? U nich by navíc byla výhoda, že by se z těch dat dokázaly vykreslovat i dopravní proudy. Dále operátoři nebo Google, jak už tu zmiňovali ostatní. Nedokázala by tohle redakce zjistit? Věřím, že by důvody nezajímaly jen mě.

asfalter

Nedávno jsme řešili, že lze do starých kamer zahrnout AI, které je schopné vyhodnocovat obsazení parkovišť.
Umím si tedy představit, že určitě by šli udělat mobilní pojizdné stanoviště s databází a kamery, které by snímali úseky a vyhodnocovali projeté vozidla. No ale za vším tím hledám prachy. Těch 210 lidí bere cca 200kč/hod což je dejme tomu 350k/den a jeden ten systém by stál určitě přes milion. A to by dokázal vyhodnocovat jen jeden úsek.

Takže to vidím spíše jako ekonomickou úsporu…

Tom

Nevýhoda radarů je ta, že musíte dostat vlastní software na hardware výrobce. Musíte mít garantováno, že vyfotí opravdu každé auto a všechna ta data pak musíte sesbírat, abyste je dokázal klasifikovat. To může stát klidně víc než těch 50 mega (předpokládám, že to bude zahrnovat manuální práci na radarech).

Na druhou stranu do budoucna dává smysl na to myslet a můžete mít real-time data. V tuto chvíli by asi největší smysl dávalo mít místo klikací appky prostě nahrávat na mobil na stojanu s power bankou a software s AI, který to video analyzuje.

Frank

To musí motoristy štvát když je u sčítání cyklista viz ilustrační foto 🙂

Honza

To je jak zpráva ze země třetího světa. Taky jsem to na střední jednou dělal. Na vytizeném úseku není šance to napočítat, pak jsme po „sichte“ carkovali s kamarádem u piva.

Frank

Na Praze 4 sčítal kdysi cyklisty důchodce , seděl v takovém skladacim křesílko a spal.
Tak jsem zastavil a probudil ho.
Ohlásil jsem mu sebe a cyklistu který jel přede mnou .
“ Nenechal se zmást “ a udělal, se slovy co vidím to zapisuju “ jen jednu čárku 😅

Ares

TO už tu bylo asi destkrát..

frank

nevedu si evidence jako někdo, ale připouštím , že jsem několikrát tuto historku již k dobru dal, krásně to popisuje jak se v naší vlasti dělá statistika 🙂 Příště to tedy prosím nečtěte…

Jaaa

Jojo, tohle krásně ilustruje úroveň naší dopravní politiky. Dinosauři z třetího světa.

Jirka

Jako, že se nestíhá datlovat do tabletu na ikonky? To by zvládlo i dítě.

Marťas

Jestlipak je v následném vyhodnocení zohledněna i případná budoucí zástavba v daném úseku, případné obchvaty či přeložky a podobně anebo se jedná pouze o daný součet čísel v daném čase…?

PetrN

Od toho se dělají dopravní modely a jednotlivých měst na základě podrobnějších analýz. Profilové celostátní sčítání bývá leda jedním z podkladů pro tyto studie…

Sáček

Myslím, že jednou za pět let v dnešní době nestačí. Sčítání by mělo být aspoň každé 4 roky.

Frantisek

A hlavně přes kamery s nějakým základním AI …ta doba trochu pokročila

Tomáš

Spíš otázka, jestli by to stejné nemohly dělat rychlostní radary. Je to dnes v každé obci, na každém rovném úseku.. RZ to očividně vyčíst umí, stejně tak udělat foto na památku pro další vyhodnocení. Prakticky by to mohlo vyhodnocovat celý den/týden neomezeně.
Tady nevím, kdo bude měřit, ale počítám brigádníci na dohodu a za minimálku, takže motivace pro přesnou práci spíš žádná.

PetrN

Hmm tam přeju hodně štěstí s centralizovaným získáním videozaznamu ze vsech potřebných 6500 úseků od stovek různých správců a subjektů… Je problém toto zajistit i od jednoho subjektu.

Jaaa

Udělá se vyhláška, hodí se jim to pod sankcí za povinnost a je to…

James

Jsem zvědavý na výsledky. Špatný je že např. I/4 bude hodně zkreslená když je na několika úsecích uzavřena nebo omezená a to určitě bude těch úseku víc i jinde.

Sčítač

Nevím co to je za pitomost, že se teď začalo, sčítáme už od začátku dubna.

Kont

Rok 2025 a sčítáme takhle. Moderní technologie, to nemůžu říct

zemko

proc se scita takhle manualne a nepouzivaji se dostupne zdroje – kamery pro sledovani provozu, mytne brany apod, pripadne se nevysoutezi i nejake zarizeni, ktere by scitalo automaticky (hackathony umi i statni sprava), nevite nekdo jestli tam je nejake opodstatneni tohoto postupu?

MajsterN

Data mají i mobilní operátoři i Waze (Google). Google je dává státním orgánům a samosprávam zdarma.

MajsterN

U Googlu se bavíme i o datech v reálném čase, musím dodat, ne jednou za 5 let.

malejjarda

Takže když má někdo ještě tlačítkový telefon, tak ho sčítat nebudeme? 🙂

N.N.

Poznej podle telefonu vozidlo.

Bob

To není problém, podle rychlosti, akcelerace a dalších parametrů to dokáže rozlišit osobák, náklaďák, autobus, kolo…

Tom

Jenže mobilní operátoři vám dají data za nějakou oblast podle detekce, k jakému vysílači jste připojený. To může zahrnovat víc silnic.
Google toho ví hodně, ale nesleduji real-time Vaši polohu. I kdyby ano, dost pochybuji, že by si kazil reputaci sdílením těchto dat (stejně tak operátoři).

Bob

Google sleduje real time polohu každého mobilu, to samé Apple. Máte možnost v nastavení vypnout ukládání těchto dat.
Data se sdílí anonymně, nebude v nich jako Tom, ale jako Objekt 12345, takže žádný problém s reputací není.

Dejf

Hmm a kolik se dá na zdarma odklonit „procent“?

Frantisek

Taky je možný si koupit satelitní snímky a měřit i délky kolon…

PetrN

Zrovna na dálnicích se pro potřeby tohoto sčítání ve většině berou data z permanentních smyčkových automatických sčítačů dopravy ve správě ŘSD…

Jan Tichavský

Přitom by stačilo dát tam kamery či využít ty stávající a sčítání automatizovat.

rzc

Tak si spocitejte, kolik stoji instalace a HW kamer na nekolik tisic mist vcetne pripojeni do datacentra, a kolik stoji brigadnici na par dni za pet let. Ja bych byl jedine rad pokud by to delali kamerou, protoze bych z toho mel prijem, nebot ten AI system pro rozpoznavani vozidel vyvijeme a prodavame jiz vic jak deset let. Umime vsechno co potrebuji od RZ, souprav, pres kategorie, vyrobce, modely, generace, pocty naprav a vsechno mozne. Vyplatilo by se to pouze pokud by se scitalo nepretrzite, ne jednou za pet let nabrat par dni dat, na to by ale museli vytvorit… Číst vice »

PetrN

Dát 5000 kamer, nebo centralizovaně zajistit videozáznamy od vyšších stovek různých subjektů… přeji hodně štěstí 😉

lex lut0r

doufám že zjistí že I/35 v trřípruhu za úlibicema je paskvil!!!!!!!!!