Přes 30 hodin ve vlaku. Gepard Express oznámil plány na expanzi, začít chce spojem z Prahy do Litvy
První vlak z Brna na vídeňské letiště. Foto: Zdopravy.cz
Zkušební provoz nové linky má začít už v srpnu.
Zkušební provoz nové linky má začít už v srpnu.
Nemám podnikatelské vlohy! Ale když už Regiojet s cestujícími tak hezky vyjebal a nasadil místo vlaků autobus, nedalo by se rozjet to spojení Praha – Split červenec – srpen? Asi by si rekreanti vážili nové firmy a mohl by o vlak do Splitu být docela zájem?
Úplně nerozumím větě Zkušební provoz nové linky má začít už v srpnu? Nevím co si pod tím představit?
Upřímně, je to plán velkolepý, ale… Řada 121 – maximálka 90km/h, Vectron – 230km/h, vozy většinou 140-160… No. Jsem zvědav na jízdní doby a hlavně počet mimořádností….
Plány jsou velkolepé, ale vrátím se do reality. Gepard Praha – Sarajevo jezdí ve všední dny. Talgo Sarajevo – Ploče jezdí v sobotu a v neděli! Nejde tudíž Dojet z Prahy vlakem do Ploče na Jadran. Teoreticky by to šlo udělat jako přípoj…Jedna věc je upoutávka na internetu a druhá jak se to povede.
Moc nechapu proč to dopravci dělají, vždyť je jasné, že to neklapne. Ale rad bych se pletl.
Nepochopil jsem ten Split. Můžete mi to prosím nějak vysvětlit?
Už jsem se podíval na JŘ… No bude to zajímavé…
Vložíte jsem prosím odkaz, nikde nemohu najít
Najdete to přesně v článku v předposledním odstavci. Jsou tam zamaskované odkazy na JŘ. Poznáte je podle modrého zabarvení textu, a když na ten modrý text kliknete, přesměruje vás to. 🙂
Díky
Ano je to tam.
Máš tam jasně žádost o přístup k dopravní infrastruktuře Split – Praha – Berlin a Split – Břeclav – Ostrava. Ale celá trať Koprivnica – Zagreb – Karlovac a časem dále bude vytrhána a postavena nová dvoukolejka. To znamená náhradní doprava autobusy a nevím jestli je to zdravé u nočního spacího vlaku?
Omlouvám se za OT. Jel jste někdo nočním vlakem z Brna na Schwechat? Z rezervačního systému Gepardu mi přijde, že jezdí dva vagony, Astra + ex DB (růžovka) a jelikož jde růžovka do prodeje pár dní před odjezdem (dřív se tváří jako že nejde koupit), tak pokud je málo lidí, tak jede lokomotiva a jeden vagón? Tohle se fakt vyplatí provozovat a dotovat?
Jelikož potřebuju letět o půl osmé ráno, tak to holt využiju, ale celé mi to přijde nějak podivné.
Nebude lepší, udělat pár fotek, napsat článek? Třeba vám ho redakce uveřejní. 😉
Ne vozy jezdí vzdy 3 a podle poptávky se pouštějí do prodeje
Přece taky pro 100 lidi nebudete mít 10 vagonů na rezervaci
Nepochopil jsem, zda to myslíte ironicky nebo ne.
U žádného vlakového dopravce jsem nezažil, že by se vozy pouštěly do prodeje postupně.
A když je malý zájem, tak 1-2 vagóny zůstanou zamčené?
Radši pojedu růžovkou než astrou, ale když nepůjde koupit, tak mám smůlu nebo si tam pak můžu přesednout?
Jestli se to vyplatí? Tak na honění politických bodů v lokální politice určitě.
To se asi nezaplatí. 🙁
Ale je fajn, když to někdo zkusí.
Do Litvy bych vlakem jel rád.
V současnosti je to z ČR na jeden přestup, ve Varšavě nebo Krakově.
Tak zatím Gepard nedal dohromady ani ten vlak do Vídně, jezdí to souprava Regiojetu. Takže vuď je to jen trik, jak se dostat do zpráv, nebo to stejně Gepard jezdit nebude.
Nikdy nevíš, kdo všechno může stát v pozadí. Že to bude vlak Gepardu neznamená, že tam musí být jeho byť jeden vagon. Stačí někoho přesvědčit, že to bude fungovat. Lokomotivy problém nejsou, vagony docela jo, ale nikdy nevíš.
A? European Sleeper má taky pronajaté vagony a jezdí. To je jen bledá závist, že něco nejde, protože tak se to nikdy nedělalo. 😉
Ta poslední věta má přesně znamenat co? Jakože někdo závidí, že něco nejde? A co se nikdy nedělalo?
Já jsem jel busem koupeným jako spoj Jančurova RegioJetu pod Student Agency, a přijel bílý autobus s červeným DB Deutsche Bahn.
Nebo u letenek máte napsáno provozuje Air Malta a letadlo je normální Ryanair a přitom nejde o „Code Sharing“, ale prostě doprvce zajišťující přepravu osob/nákladu je jiný než provozovatel dopravního prostředku, jehož vlastník můžete také být ještě třetí strana podílející se na vaší přepravě.
To je jako jet spolujízdou, a divit se, že řidič nemá vlastní auto, ale má ho z půjčovny.
Zrovna ty autobusy s nátěrem DB patří Regiojetu, pokud vím. Jezdili s nimi pro DB jejich Express bus.
No vídíte, koupili si lístek na vlak a jel bus. 😉
Nic nového, Brno-Nezamyslice(-Kojetín) nejméně 2x do roka.
Neltĕl jste s Air Malta (národní dopravce Malty), ale s Malta Air, 100% dceřinnou spilečností Ryanairu.
Pletete hrušky a jablka. Myslel jste určite Malta air a ne Air Malta. Malta Air je společnost vlastněná Ryanair
Ono je to složitější, vlády Malty má v Malta Air určitý rozhodovací podíl takže to není jen aerolinka vlastněná Ryanairem. Air Malta už neexistuje, byla nahrazena KM Malta Airlines..
Jen poznámka Air Malta je dceřinka Ryanairu.
(tedy pardon Malta Air)
Jestli to nebyl spíš Malta Air, což je převlečený Ryanair.
Regiojet má teď nějaký nevyužitý lehátka (výborný stav, 1. majitel v ČR)…
Nejezdil on nějaký Banát Express s 18 vozy?
No a? V nákladní dopravě běžný stav, vagóny kdo ví koho, mašina od Hrbatý Máni a jede to na licenci City Rail apod. U menších dopravců se s tím setkávám běžně, jediná Carga, která u nás na lojálce vždy jela sama za sebe, jsou ČDC, IDS Cargo a BF Logistic. A pak hromadu menších, kteří jedou jednou za sebe a jindy se kryjí cizí licencí.
Souprava RJ jezdí na vlacích 1136/1135 z jiného důvodu.
Ano, je to zapůjčená souprava, což nemění nic na tom, že je to spoj zajištěný špinavým s možná i zrezivělým dobytčákem. Mam dojem, že na promoobrázku se před Špilberkem skvěl úplně jiný model s hashtagem.
Urcite to jsou i finanční důvody (RJ ta souprava přes noc stojí a je levnejsi si ji půjčit než mít vlastní vozy)
Že by Bobina z padesátek přece jen nakonec dostala ETCS? 😀 😀
Ono to není tak nemožné. Po lednu poptávka prudce klesne, takže by se ceny logicky měly vrátit na úroveň před “velkým sturmem”.
Vážně si myslíte, že jsme jediná země, kde je zájem o retrofity?
To fakt neklesne.
Pokud bude jezdit pravidelně Praha – Gdansk tak možná ano. Zaplať si zájezd s Gepardem třeba do Sarajeva a tam se to dozvíš.
V zahraničí umějí dát ETCS i do parní lokomotivy. https://www.reddit.com/r/trains/comments/1dbujsz/etcs_fitted_to_an_lner_steam_locomotive/
Je trochu rozdíl, když je na to lokomotiva připravována od začátku a když je to starý stroj a ETCS se tam dobastluje.
Mno tak v původních plánech na parní mašinu (je to replika se v vším všudy) příprava nebyla.
Chcete říci, že se postavila mašina a pak se rozhodlo do ní vkládat ETCS dodatečně?
Já bych řekl, že do plánů mašiny bylo vloženo ETCS* dodatečně a to je právě ten rozdíl.
*pouhý tip, jaká je skutečnost nevím
„že do plánů mašiny bylo vloženo ETCS dodatečně“ – posem je to téměř jistota, podle původních plánů ji stavěli.
Mám silné pochybnosti, že někdo měnil rám víc než navařením příponek pro nový kabel a čtečku balíz.
Do těchto starých strojů je to vcelku jednoduché, není tam žádná řídící jednotka, se kterou by ETCS muselo umět spolupracovat. Je potřeba ovládní brzdy (1 ventil) a odstavení parního stroje z výkonu … muselo umět už INDUSI.
Nápad zní jako pionýři slepých uliček, přeji hodně cestujících…
Jančura 2.0. ještě ze při koupi WagonService 90% vagonu UIC prodal
To se prodalo ještě před jeho vstupem.
Ta poslední linka stěží dojede do Prahy, natož do Berlína. Nejsou koleje.
Copak? Vytrhali indiáni? 😉
Jo, Komančové. Ne že by je vytrhali, ale nepřidělali potřebné nové. A jejich nástupci jakbysmet.
Takže koleje jsou. Není případně kapacita. Zkuste psát nezavádějícím způsobem. 😉
Větší kapacita = nové koleje = nejsou koleje.
Ano, šotouši si zdůvodní cokoli. 😉
K šotosexuální menšině nepatřím.
Nejsou volné koleje, není nová dvoukolejka. Nejsou koleje. Není to zavádějící.
Je to naprosto zavádějící. Nemá to kontext, který se teď jen snažíte nahradit. 😉
Záleží, jaký čas si vybere, po šesté večer už takový provoz není.
Čas je uveden v oznámení. Ano, má to být po šesté večer v Praze, v Berlíně před půlnocí.
Albert se s tím nemaže.🙃
Nepřehánějte to s chválou, tak dobře Vám neplatí.
Tyhle pokud vím platí cztrain, přijedou na pomoc když zrovna někdo vjede stovkou do odbočky. 🙂
Njn. Levná akvizice v rámci provozních úspor může taky vyjít lěkně draho.
Vypadá to, že úspory jsou tady v tom případě dost zásadní jurodivé náboženství.
Mně to celý přijde jako Potěmkinova vesnice.
A vozy – no nepřijde mi už ani bezpečné jezdit s něčím, co má na sobě barvy RJ.
Mně to handlování projektů a přepouštění dotací celkem nedůvěryhodné přijde 😀
Ty časy do Vilniusu vypadají zajímavě, ale chtělo by to aspoň lehátko.
Škoda že do Vilniusu nebude jezdit šukafon.
To by byla jízda.
ČD je prodávají, tak si ho kupte, domluvte se a jeďte. 😀
Prerozchodovani sukafonu by byla podivana!
Na Východním Slovensku je mají (nebo možná měli).
Měli.
Kdyby to tak šlo i opačným směrem, na 760 mm, aby se tím daly nahradit Hašíšbedny. 🙂
To by bylo super 810 do Pobaltí
Jedno TUčko a dva Balmy, které předtím v té slavné dílně v JH trochu zbouchají kladivy, místo fialové natřou naoranžovo a posadí na dvojkolí normálního rozchodu…další dvojkolí pro variabilní přizpusobení se momentálnímu rozchodu přímo na cestě se budou vozit s sebou.
Šotoexpres s Bobinou v čele a pařit v tom půlky 30 hodin? Proč ne. 😀 Vážně to je úroveň dopravy v ostblocku v roce 2025? 😀
Kde berete jistotu, že těch 30 hodin to potáhne bobina? O typu a vybavení vozů je něco psáno?
Ůplně postačí těch 30 hodin 😀
a kde je psáno, že ta lokomotiva – tedy „stroj“ vydrží být 30 a jistě i více hodin v jednom zápřahu a chodu. Pokud vím, tak v Austrálii na dálkových tazích jedou až tři lokomotivy, které se v tahu střídají.
Ne, v záběru jsou všechny, jedna by to neutáhla.
30 hodin je 3000 km, nanejvýš. Běžný automobil má servisní prohlídky řádově delší.
Pokud je ta lokomotiva v dobrém technickém stavu, tak to zvládne v pohodě. Náš Fiat Brava 1.4 12V před lety taky zvládnul – plně naložený – cestu ze Šumavy – až – do města Norwich v GB i po týdnu zpět bez problému. Odpočíval jen dvě hodiny na trajektu. 🙂
A za rok si to dal znova, jen pro změnu do Derby. 🙂
Autobusy tohle jezdí běžně a je to nic proti lodnímu motoru, který musí zvládnout plavbu přes oceán, jinak by se banány zkazily.
No, voni ty velký lodní motory mají provozní otáčky cca. 120 – 150 za minutu. Což je asi 10 až 12x míň než mají moderní přeplňované motory busů a náklaďáků. Ty mají maximum otáček kolem dvou tisíc za minutu.
Jo, takový vlaky asi nejsou pro nikoho jiného než pro ty, co cesta je zároveň i cíl.
Lidí co mají exekuce, problémy s doklady či vozí kde co zakázaného mohou jezdit autobusy a zase tolik jich není.
Lidi v exekuci nesmí do vlaku a vlakem se nepašuje?
Lidi v exekuci maj hlavně problém zaplatit přes internet, bo nemaj účet a kartu…protože to by museli spolupracovat a splácet. A kdyby spolupracovali a spláceli, asi by nebyli v exekuci, že jo…
Jakoby se lístky na Flixbus prodávaly výhradně za hotoé…
Se kukám docela vyznáte. 🤣
Já bydlím v Ostravě a mám docela rád Pobaltí. Do Litvy bych se nočním vlakem klidně svezl.
Z Krakova jezdi primy vlak do Mockavy, kde je zajistena navaznost vlaku do Vilna.
To je ovšem trochu spoj za trest. Ve 4.55 ráno. Když započtete cestu do Krakova, moc se nevyspíte.
A kdy naposledy ten vlak jel? 😉
Mohl by tam být zařazen saunový vagon, a hned vedle, pro ukrácení dlouhé chvíle, mně napadá třeba takový „relaxační klubový vůz“ (se specifickým osvětlením).
To by pak i těch 30 hodin mohlo některým cestujícím uběhnout stejně rychle, jako když se jede Bouzovem z Brna do Šumperka.
https://www.youtube.com/watch?v=aRcROY5R1_M
Tak to vůbec není třeba jezdit do Litvy, tohle všechno už Bouzov má. 🤣