Přes 1,6 kilometru dlouhá štola. Začíná průzkum pro tunel Kamenná Vrata na středočeské D3

Geotechnický průzkum v koridoru budoucí středočeské D3. Pramen: ŘSDGeotechnický průzkum v koridoru budoucí středočeské D3. Pramen: ŘSD

Ražený tunel Kamenná Vrata leží v plánech na úseku Praha – Jílové a bude patřit k nejnáročnějším stavebním objektům středočeské D3.

Odebírat
Upozornit na
guest
54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dálnice

Muj odhad je 3 roky geologicky pruzkum a vyhodnocovani, potom rok zdrzeni pri vyberku, zacatek stavby cca 2029, 5 let vystavby plus rok zdrzeni a cca 2035 jezdime.

MartinezCX

Podmínkou zahájení stavby D3 u Prahy je mít hotový jižní obchvat Jílového. Ten možná stihnou do 2030..32

martinezcx

Zahájení provozu se odhaduje spíše na rok 2037

Lípař

Ta V3S tam, to je nesmrtelný auto 😂

Petr

A jak to vypadá zatím i nenahraditelné.

Kubrt

Jako že žádné jiné auto se nedá využít na ty účely, jako V3S? To asi ne, vzhledem k tomu, že jezdily jen v Československu. Zkrátka kdo jí má, tak ji využívá, ale až doslouží, budou mít vrtnou soupravu na jiném podvozku.

Petr

A nebude to spíš tím, že výška ceny za vrty nedovoluje rozvoj vybavení zhotovitelské firmy.

František

Spíš mít trochu víc pojízdnou maringotku se jim nevyplatí na novém podvozku. Doufám, že s tím pak jezdí po silnicích první třídy.

MartinezCX

Postavil bych dvě dálnice D3: První pro logicky uvažující řidiče v trase silnice l/3 s napojením u Mirošovic na D1. A tu druhou s napojením na D0 pro neinformované nebo hloupé řidiče s klapkami na očích, kteří křičí po této nejhorší a nejdražší variantě. A samozřejmě bych jim tam mýtné dal alespoň 10 000kč za každé projetí, aby si to rychleji zaplatili, když jim nevadí že to bude stát …kolik že vlastně? Start je na 15, 20, 25 mld. kč??? Ví někdo kolik to bude stát včetně doprovodných staveb v roce 2030-2035 a kolik firem si namastí kapsu? Jen tento… Číst vice »

Ferda

Pobavil jste… Co byste s těmi auty od jihu chtěl u Mirošovic dělat? Skládat na sebe?

martinezcx

Je to na dlouhou diskuzi. V případě kolon se tunely zavřou. V Posázaví budou 3 tunely. Řekněme že v létě to bude dost časté směrem na D0. Tunely na D0 se rovněž uzavírají. Na Jílovsku je spousta důlních děl a bude to něco stát se s tím vypořádat. Výsledky geotechnického průzkumu se před veřejností tají. V jednom místě by mohlo podle výzkumu z let minulých dojít k propadu/sesuvu velkého množství horniny. Je tam nějaký zlom v podloží. Bude to stát peníze a čas. D3 pošleme do stojící D0. Je tohle nějakým způsobem vyřešené? Potřebujeme vyřešit kudy pojedou vozidla když budou… Číst vice »

LIkas

Výsledky geotechnického průzkumu se před veřejností tají.
Jak jste na to proboha přišel?

Cikcak

No nevím, podíval jste se někdy na mapu, kudy kolem Benešova a od Benešova nahoru I/3 vede? Zkuste tam navrhnout dálnici, myslím, že valný úspěch mít nebudete. Nejspíš je to důvod, proč odpůrci trasy kolem Jílového argumentují pouze zkapacitněním I/3, s tím, že to postačí.

Ať je to jak chce, při pohledu na mapu návrh D3 docela s úspěchem míjí hustě obydlené oblasti, a tam, kde se k sídlům přibližuje, jsou tunely.

Padre

Dálnice kolem a na sever od Benešova? Tak to vás poženeme svinským krokem.

Air Traveller

co je na trase pres mirosovice tak „logickeho“?

naopak – je to ta nejmene logická trasa.

Flinta19

Kdybyste uvažoval logicky, nikdy byste nemohl navrhovat přivedení dalšího nemalého množství vozidel z D3 na již dnes před Prahou přetíženou D1.

martinezcx

Budeme mít alternativu propojením dálnic D11+D35. D1 se uleví.

Dálnice

No tak stavte. Kolecko, krumpac, lopatu a sup, sup, jedu , jedu…

Dusanh

Nenapadá vás, že takhle bude na výběr? Kdo pojede do „východní“ Prahy, může jet po I/3 a D1. Kdo pojede do „západní“ Prahy, pojede po D3.

Koro

Jaký reálný rok tipujete, že se tamtudy projedu?

Michal M

2035

Jiří Kocurek

Záleží čím, popř. na čem. Projet trasu na koni bude zřejmě možné již dnes.

moot

ale musí být málo vody, nebo fungovat přívoz v Žampachu

Greyfin

Řekl bych do roku 2040. Bohužel

Kozor24

2038-40

Klondajk

Je tu prosím někdo, kdo tunelování (myslím stavbu) rozumí? Mně pořád není jasné, proč „Nová rakouská metoda“ spočívající v navrtání a odstřelu je nová. Vždyť takhle se staví tunely (a šachty) dvě stě let…

Jiný Petr

Nestaví se 200 let – „Nová rakouská metoda“ byla ustanovena na počátku 60.let 20. století.
Bližší vysvětlení a popis třeba zde:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Nov%C3%A1_rakousk%C3%A1_tunelovac%C3%AD_metoda
nebo zde, kde je to krásně, laicky popsáno:
https://www.metrostav.cz/cs/metrem50_9-2024

Ferda

Pokud je z 60. let, tak si troufám tvrdit, že už nová není. Ona je i nějaká stará rakouská metoda, že to někdo tímhle přívlastkem rozlišuje?

Kubrt

Představte si, že ano. Jinak by to asi někdo jen tak nevymyslel.

Jiří Kocurek

Ano je. Pokud se nepletu, tak tunel Slavíč stavěli rakouskou tunelovací metoudu – tou starou.

https://www.geotechnici.cz/wp-content/uploads/2012/08/05-Stoly_prednaskovy-text.pdf

Lukas B.

Nové město pražské tady taky už je nějaký ten pátek. jakož i nové koření ve špajzce. je to prostě terminus.

Kubrt

Nejsem tunelář, nicméně si dovolím velmi amatérský pokus o shrnutí. Klasické tunelovací metody (Rakoiuská, belgická, Německá…) se lišily postupem výrubu a vyzdívání ostění (kámen, cihly). NRTM vznikla v 60. letech (k nám se dostala v 90.) a od klasických metod se liší jednak tím, že místo dřevěného pažení využívá stříkaný beton jako primární ostění, ale hlavně tím, že výrub se po jistý čas nechá nevystojený – dojde k jistému poklesu tlaku v hornině a deformci výrubu (ovšem nesmí se to celé sesypat), pak se zřídí to primární ostění stříkaným betonem, které díky předchozí deformaci horniny nemusí být tolik odolné (působí… Číst vice »

Jiří Spicer

A kdo by to chtěl hlouběji tak nechť si vyhledá Fenner-Pacherova křivka.

Kubrt

Ta je v tý prezentaci, co jsem linkoval 🙂

JFK

Nejsou-li zastiženy horniny, ale sedimenty, tak je NRM nepoužitelná.

Jiří Kocurek

Tak to bych se divil, protože tohle byla NRTM a razili v sedimentech.
https://www.ita-aites.cz/cz/podzemni_stavby/kralovopolske-tunely-brno-vmo-dobrovskeho.html

Jakub

V Čechách tomu téměř vždy říkáme NRTM, ikdyž případ tunelu Dobrovského je trochu extrémní a spíš bych to nazval Nová Brněnská… A k tomu měření deformací horniny – ty nejsme schopni měřit. Měří se jen deformace primárního ostění. K vydechnutí dojde vždy a k jeho umělému prodlužování nedochází. To by si tuneláři netroufli.

Klondajk

Díky za reakci a za odkazy všem, přesně to jsem chtěl 🙂

noerf

V roce 2020 se hovořilo o začátku stavby D3 ve středních Čechách v roce 2024, pak se to každý rok odsouvalo. Pokud se v roce 2027 opravdu začne stavět bude to skvělé.

Fero

Nezačne😞

Kozor24

Asi tak, můj odhad začátku stavby je 2033

nedulezite

Není zde nějaký montanista? Z plánku to vypadá, že se jižní portál tunelu a navazující těleso částečně překrývá s dobývkami dolu Pepř (pravda, je hlouběji, https://bad9010d3e.clvaw-cdnwnd.com/da8860b36ee351cc51dbc0afae213e03/200000291-4749147493/revir-mapa_zakl-trasa-1-1024×789.jpeg?ph=bad9010d3e), takže nějaké zajímavé příběhy tam nastat mohou…

Kubrt

To je zajímavé, ale týká se to až dalšího úseku a tunelu Luka. A ano, výškově je to úplně jinde.

Kubrt

Zakázané slovo? Ejpovice, IV. koridor, ještě předtím Moravská Sázava, Vepřek? Ano, na Beroun a Bezpráví se čeká dlouhá léta, ale nemám dojem, že by to bylo kvůli strachu z tunelů.

Kubrt

Ech, to měla být reakce na JiP, pardon 🙂

Jiří Kocurek

Asi nejsložitější tunelářská práce byla u Rudoltic, kde se křížil starý a nový tunel. Tam bylo riziko instatního pohřbu pro pracovníky v případě závalu.

K tomu Nové spojení, 2 tunely vedle sebe toho si snad musel v Praze všimnout každý.

JiP

Ten „novy tunel“ u Rudoltic neni tunel ale pouze preklenuty zarez.

Jiří Kocurek
JiP

Jiste, ale to jsou porad pouze minimalisticke stavby, ktere nevedly ani k dosazeni plne rychlosti 160 km/h. Narazim predevsim na stavby Beroun, Usti-Chocen. Ejpovice jsem jiz komentoval.

JiP

Zjevne se na dalnicich stavby tunelu jiz nebojime, nicmene na zeleznici, ktera je na smerove pomery mnohem narocnejsi to je porad zakazane slovo a vse je hrozny problem. Dokud nezacnou na zeleznici v nasich podminkach vznikat ve velkem tunely na prekonani reliefnich prekazek, tak zeleznice nema nejmensi sanci.

Jiří Kocurek

Mno zrovna ten 4km u Ejpovic nebyl nikým zakázán, jen teda někteří ho naývají opravou staré trati …
Napadá mě ale otázka, zda se ŘSD také pokusilo zadat geologický průzkum bez soutěže i bez uveřejnění, což byl postup „spřátelné“ SŽ u Krušnohorského tunelu.

JiP

Bohuzel Ejpovice jsou na dlouhou dobu ojedinela vyjimka, ktera ale soucasne ukazuje, jak zasadni pozitivni vliv na atraktivitu zeleznice tyto stavby maji.

Jiří Kocurek

Na jih od Benešova najdete hned několik tunelových přeložek, jen nebylo potřeba je stavět v takové délce. Nemaše chybí, ale za to opravdu nemůže veškeré obyvatelstvo ČR.

Jaaa

Ne, jenom Sosna.