Přes 1,6 kilometru dlouhá štola. Začíná průzkum pro tunel Kamenná Vrata na středočeské D3
Geotechnický průzkum v koridoru budoucí středočeské D3. Pramen: ŘSD
Ražený tunel Kamenná Vrata leží v plánech na úseku Praha – Jílové a bude patřit k nejnáročnějším stavebním objektům středočeské D3.
Muj odhad je 3 roky geologicky pruzkum a vyhodnocovani, potom rok zdrzeni pri vyberku, zacatek stavby cca 2029, 5 let vystavby plus rok zdrzeni a cca 2035 jezdime.
Podmínkou zahájení stavby D3 u Prahy je mít hotový jižní obchvat Jílového. Ten možná stihnou do 2030..32
Zahájení provozu se odhaduje spíše na rok 2037
Ta V3S tam, to je nesmrtelný auto 😂
A jak to vypadá zatím i nenahraditelné.
Jako že žádné jiné auto se nedá využít na ty účely, jako V3S? To asi ne, vzhledem k tomu, že jezdily jen v Československu. Zkrátka kdo jí má, tak ji využívá, ale až doslouží, budou mít vrtnou soupravu na jiném podvozku.
A nebude to spíš tím, že výška ceny za vrty nedovoluje rozvoj vybavení zhotovitelské firmy.
Spíš mít trochu víc pojízdnou maringotku se jim nevyplatí na novém podvozku. Doufám, že s tím pak jezdí po silnicích první třídy.
Postavil bych dvě dálnice D3: První pro logicky uvažující řidiče v trase silnice l/3 s napojením u Mirošovic na D1. A tu druhou s napojením na D0 pro neinformované nebo hloupé řidiče s klapkami na očích, kteří křičí po této nejhorší a nejdražší variantě. A samozřejmě bych jim tam mýtné dal alespoň 10 000kč za každé projetí, aby si to rychleji zaplatili, když jim nevadí že to bude stát …kolik že vlastně? Start je na 15, 20, 25 mld. kč??? Ví někdo kolik to bude stát včetně doprovodných staveb v roce 2030-2035 a kolik firem si namastí kapsu? Jen tento… Číst vice »
Pobavil jste… Co byste s těmi auty od jihu chtěl u Mirošovic dělat? Skládat na sebe?
Je to na dlouhou diskuzi. V případě kolon se tunely zavřou. V Posázaví budou 3 tunely. Řekněme že v létě to bude dost časté směrem na D0. Tunely na D0 se rovněž uzavírají. Na Jílovsku je spousta důlních děl a bude to něco stát se s tím vypořádat. Výsledky geotechnického průzkumu se před veřejností tají. V jednom místě by mohlo podle výzkumu z let minulých dojít k propadu/sesuvu velkého množství horniny. Je tam nějaký zlom v podloží. Bude to stát peníze a čas. D3 pošleme do stojící D0. Je tohle nějakým způsobem vyřešené? Potřebujeme vyřešit kudy pojedou vozidla když budou… Číst vice »
Výsledky geotechnického průzkumu se před veřejností tají.
Jak jste na to proboha přišel?
No nevím, podíval jste se někdy na mapu, kudy kolem Benešova a od Benešova nahoru I/3 vede? Zkuste tam navrhnout dálnici, myslím, že valný úspěch mít nebudete. Nejspíš je to důvod, proč odpůrci trasy kolem Jílového argumentují pouze zkapacitněním I/3, s tím, že to postačí.
Ať je to jak chce, při pohledu na mapu návrh D3 docela s úspěchem míjí hustě obydlené oblasti, a tam, kde se k sídlům přibližuje, jsou tunely.
Dálnice kolem a na sever od Benešova? Tak to vás poženeme svinským krokem.
co je na trase pres mirosovice tak „logickeho“?
naopak – je to ta nejmene logická trasa.
Kdybyste uvažoval logicky, nikdy byste nemohl navrhovat přivedení dalšího nemalého množství vozidel z D3 na již dnes před Prahou přetíženou D1.
Budeme mít alternativu propojením dálnic D11+D35. D1 se uleví.
No tak stavte. Kolecko, krumpac, lopatu a sup, sup, jedu , jedu…
Nenapadá vás, že takhle bude na výběr? Kdo pojede do „východní“ Prahy, může jet po I/3 a D1. Kdo pojede do „západní“ Prahy, pojede po D3.
Jaký reálný rok tipujete, že se tamtudy projedu?
2035
Záleží čím, popř. na čem. Projet trasu na koni bude zřejmě možné již dnes.
ale musí být málo vody, nebo fungovat přívoz v Žampachu
Řekl bych do roku 2040. Bohužel
2038-40
Je tu prosím někdo, kdo tunelování (myslím stavbu) rozumí? Mně pořád není jasné, proč „Nová rakouská metoda“ spočívající v navrtání a odstřelu je nová. Vždyť takhle se staví tunely (a šachty) dvě stě let…
Nestaví se 200 let – „Nová rakouská metoda“ byla ustanovena na počátku 60.let 20. století.
Bližší vysvětlení a popis třeba zde:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Nov%C3%A1_rakousk%C3%A1_tunelovac%C3%AD_metoda
nebo zde, kde je to krásně, laicky popsáno:
https://www.metrostav.cz/cs/metrem50_9-2024
Pokud je z 60. let, tak si troufám tvrdit, že už nová není. Ona je i nějaká stará rakouská metoda, že to někdo tímhle přívlastkem rozlišuje?
Představte si, že ano. Jinak by to asi někdo jen tak nevymyslel.
Ano je. Pokud se nepletu, tak tunel Slavíč stavěli rakouskou tunelovací metoudu – tou starou.
https://www.geotechnici.cz/wp-content/uploads/2012/08/05-Stoly_prednaskovy-text.pdf
Nové město pražské tady taky už je nějaký ten pátek. jakož i nové koření ve špajzce. je to prostě terminus.
Nejsem tunelář, nicméně si dovolím velmi amatérský pokus o shrnutí. Klasické tunelovací metody (Rakoiuská, belgická, Německá…) se lišily postupem výrubu a vyzdívání ostění (kámen, cihly). NRTM vznikla v 60. letech (k nám se dostala v 90.) a od klasických metod se liší jednak tím, že místo dřevěného pažení využívá stříkaný beton jako primární ostění, ale hlavně tím, že výrub se po jistý čas nechá nevystojený – dojde k jistému poklesu tlaku v hornině a deformci výrubu (ovšem nesmí se to celé sesypat), pak se zřídí to primární ostění stříkaným betonem, které díky předchozí deformaci horniny nemusí být tolik odolné (působí… Číst vice »
A kdo by to chtěl hlouběji tak nechť si vyhledá Fenner-Pacherova křivka.
Ta je v tý prezentaci, co jsem linkoval 🙂
Nejsou-li zastiženy horniny, ale sedimenty, tak je NRM nepoužitelná.
Tak to bych se divil, protože tohle byla NRTM a razili v sedimentech.
https://www.ita-aites.cz/cz/podzemni_stavby/kralovopolske-tunely-brno-vmo-dobrovskeho.html
V Čechách tomu téměř vždy říkáme NRTM, ikdyž případ tunelu Dobrovského je trochu extrémní a spíš bych to nazval Nová Brněnská… A k tomu měření deformací horniny – ty nejsme schopni měřit. Měří se jen deformace primárního ostění. K vydechnutí dojde vždy a k jeho umělému prodlužování nedochází. To by si tuneláři netroufli.
Díky za reakci a za odkazy všem, přesně to jsem chtěl 🙂
V roce 2020 se hovořilo o začátku stavby D3 ve středních Čechách v roce 2024, pak se to každý rok odsouvalo. Pokud se v roce 2027 opravdu začne stavět bude to skvělé.
Nezačne😞
Asi tak, můj odhad začátku stavby je 2033
Není zde nějaký montanista? Z plánku to vypadá, že se jižní portál tunelu a navazující těleso částečně překrývá s dobývkami dolu Pepř (pravda, je hlouběji, https://bad9010d3e.clvaw-cdnwnd.com/da8860b36ee351cc51dbc0afae213e03/200000291-4749147493/revir-mapa_zakl-trasa-1-1024×789.jpeg?ph=bad9010d3e), takže nějaké zajímavé příběhy tam nastat mohou…
To je zajímavé, ale týká se to až dalšího úseku a tunelu Luka. A ano, výškově je to úplně jinde.
Zakázané slovo? Ejpovice, IV. koridor, ještě předtím Moravská Sázava, Vepřek? Ano, na Beroun a Bezpráví se čeká dlouhá léta, ale nemám dojem, že by to bylo kvůli strachu z tunelů.
Ech, to měla být reakce na JiP, pardon 🙂
Asi nejsložitější tunelářská práce byla u Rudoltic, kde se křížil starý a nový tunel. Tam bylo riziko instatního pohřbu pro pracovníky v případě závalu.
K tomu Nové spojení, 2 tunely vedle sebe toho si snad musel v Praze všimnout každý.
Ten „novy tunel“ u Rudoltic neni tunel ale pouze preklenuty zarez.
Hloubený tunel je také tunel.
https://cs.wikipedia.org/wiki/T%C5%99ebovick%C3%BD_tunel
Jiste, ale to jsou porad pouze minimalisticke stavby, ktere nevedly ani k dosazeni plne rychlosti 160 km/h. Narazim predevsim na stavby Beroun, Usti-Chocen. Ejpovice jsem jiz komentoval.
Zjevne se na dalnicich stavby tunelu jiz nebojime, nicmene na zeleznici, ktera je na smerove pomery mnohem narocnejsi to je porad zakazane slovo a vse je hrozny problem. Dokud nezacnou na zeleznici v nasich podminkach vznikat ve velkem tunely na prekonani reliefnich prekazek, tak zeleznice nema nejmensi sanci.
Mno zrovna ten 4km u Ejpovic nebyl nikým zakázán, jen teda někteří ho naývají opravou staré trati …
Napadá mě ale otázka, zda se ŘSD také pokusilo zadat geologický průzkum bez soutěže i bez uveřejnění, což byl postup „spřátelné“ SŽ u Krušnohorského tunelu.
Bohuzel Ejpovice jsou na dlouhou dobu ojedinela vyjimka, ktera ale soucasne ukazuje, jak zasadni pozitivni vliv na atraktivitu zeleznice tyto stavby maji.
Na jih od Benešova najdete hned několik tunelových přeložek, jen nebylo potřeba je stavět v takové délce. Nemaše chybí, ale za to opravdu nemůže veškeré obyvatelstvo ČR.
Ne, jenom Sosna.