obrazok-zdopravy

Přes 12 kilometrů. Metrostav postaví třetí nejdelší tunel v Norsku

Ražba tunelu v Norsku. Pramen: MetrostavRažba tunelu v Norsku. Pramen: Metrostav

Při ražbě bude využita bezemisní technologie, včetně čtyřicetitunového elektrického nakladače a bateriových dumperů.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
lvy

Tak ať se daří, aby byly korunky.

Slávek

Kdo je to , vy?

Slávek

Když vás to baví.

Swariner

Pan šéf Metrostavu Norge má příhodné jméno. Ten by to v nížině a po rovině ani neuměl.

David

Přitom současná Silnice vede také většinu trasy v podzemí, tohle vlastně bude takový malý base tunnel.

velinak

A není to snad apríl – dumper na baterie apod.

Kubrt

Zrovna v tunelech má tohle řešení nepopiratelné kouzlo.

lvy

Ovšem pouze do chvíle, než dojde ke katastrofálnímu přehřátí baterie, pak to může být zcela zásadní problém.

Swariner

Ne není. A v tunelu zvlášť.

Barold

Už po několikáté čtu za kolik se na severu Evropy staví složitá infrastruktura a pak jak v Čechách na zelené louce po rovině a přijde mi, že cca 2*dráž…nebo se mýlím?

Jiří Urban

Z dnešních článků byste srovnával 12 km dvoupruhového tunelu v Norsku (520 mil Kč/km) se 7 km dálničního čtyřpruhu na D6 (309 mil Kč/km).. podle mě má takové srovnání nulovou hodnotu.

Adam Ř

To samozřejmě není pravda. Co je pravda je, že tunely na severu jsou levnější než tunely u nás, což je dáno tím, že tam je všude krásná pevná skála, do které stačí prostě vykopat díru, zatímco u nás se musí štvát s ostěním

Jozef

Presne, to isté je aj v alpách, v pevnej skale stačí vymurovať len pri portáloch, väčšina dĺžky tunela sa nemusí upravovať vôbec alebo sa maximálne pokryje sieťou proti padaniu drobných úlomkov.

A. Mikulka

Kde je u nás zelená louka? Občas se najde hnědé pole ale tam nikdo složitou infrastrukturu stavět nechce, protože není pro koho.