Přerov chystá sdílená kola, od července jich nabídne 140
Kola parkují vlaku nejblíže. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Provozovatel dodá městu kola a aplikaci podporující provoz systému sdílení, město vyjde služba maximálně na pět milionů.
Plus v kontextu toho, že zrovna jeden bývalý přerovský zastupitel hlásal na různých diskusních fórech myšlenku přepravy právě zejména na kole k vlakům a od vlaků s tím, že vlaky by jezdily snad na všech tratích, které existují (tzn. včetně těch, kde dnes není či je jen omezená osobní doprava), zato by došlo k omezení/zrušení autobusových linek právě s motivem „občane, dostaň se k nejbližšímu vlaku jak chceš“. 🙂
Zrovna u pana T. T. si to nemyslím, že by měl limuzínu.
Ale ani tak jsem s těmito postoji nesouhlasil – ať už kvůli problematičnosti využití jízdních kol v zimním období, dále osobami s pohybovým či jiným omezením, či vůbec z toho principu, že i obce mimo dosah železnice mají nárok na přiměřenou obsluhu veřejnou dopravou už z toho principu, že i jejich občané platí daně (resp. že ne každá železniční trať může plnit páteřní úlohu, u které pak lze ospravedlnit vyšší počet spojů než u linek nepáteřního charakteru).
Jo, to bylo hezké. Buď kolo a vlak, nebo nic.
To se tam děje už řadu let. Sice tedy jen jedním směrem…
Každý cyklista znamená minus (skoro) jedno auto (s trochou zjednodušení, mohl jít i pěšky nebo MHD). Každé auto stojí město v externalitách slušné peníze – v parkovištích (kolik stojí pronájem 10m^2 asfaltové plochy v centru města?), exhalacích, hluku, kolonách,..
Máme vám někdo spočítat, kolik stojí jen na negativních externalitach provoz aut a hlavně zbytečně cesty auty po městě a tam, kde se dá využít alternativa v podobě veřejné dopravy nebo právě například sdílených aut ?:)
Proč teda ti lidé tu alternativu v podobě MHD dosud nevyužívali a nadále jezdili autem?
Otázka je, kdo platí poškození a krádeže kol. Jestli firma, je to výhodné pro město. Každopádně, další práce navíc pro Městskou Policii.
Na to prachy jsou. Ale aby se opravily zastávky MHD, nebo pořídily kapacitní kloubové autobusy, to se nikomu nechce!!!
Tak zrovna z nádraží se dostat na kole je o část tlemícího zařízení, je totiž odříznuto od zbytku města slavným průpichem, který není cyklo-friendly a nemá nadjezd/podjezd pro pěší a kolisty. Jinak po Přerově se dá na kole do 15 minut dostat prakticky kamkoliv, takže pro ty co nechtějí používat své kolo asi dobré. Kdyby se k tomu dobudoucna naklonila infratstruktura, tak asi ano.
Neumíte přejíždět silnici na vyhrazeném místě řízeném semafory?
A neumíte vy jako řidič auta pokaždé, když uvidíte cyklistu, jej pustit? (jo, je to podobně agresivní nesmysl jak jste psal vy) Ano, člověk může co chvíli zastavit, sesednout z kola, počkat pár minut na zelenou (případně s nutností si o zelenou žebrat tlačítkem), pomalu se proplést s kolem mezi chodci, předrncat sjezd a nájezd na silnici (málokdy je fakt bezbariérový), počkat až chodci se nebudou plést do dráhy, nasednout na kolo a pokračovat v jízdě. Ale člověku to jaksi přijde hodně otravné a zpomalující.. Plus praktický problém: když se doba zápujčky (zdarma) počítá v řádu minut, i jedno takovéto… Číst vice »
Pokud by se tam někde vybudoval nadchod nebo podchod, tak cyklisti budou první, kdo pojede rovně přes křižovatku. Zdržení na průpichu snad neubere tolik a směrem do města už je to snad pro cyklisty vyhovující.
Záleží kam. Komenského je vybavena průběžnou cyklostezkou, podobně jako Velká Dlážka a dále na Předmostí. Pokud chcete ovšem na jižní část města anebo Čechovou ulicí, musíte se plést mezi auty. Chodci v Čechové ul. taky nemají na růžích ustláno (úzké chodníky se značkami zapíchlými v nich), a to jich tam pochoduje nejvíc z nádraží.
Takže kvůli tomu, aby cyklista ušetřil, jej mám pustit, když jede na červenou? Aby ve výsledku na druhé straně silnice zaplatil pětikilo pokuty?
Zrovna v Přerově je to léty prověřený koncept, kolem nádraží jsou schopní usdílet i Ukrajinu 😀
Dobrý počin. Co už nechválím je to, na jak nevýhodný tarif od firmy město kývlo.
25 korun za jakoukoliv jízdu do 15 minut je strašná palba.
V Praze je to tak, že Rekola dostávají 9,91 koruny za jednu jízdu, Nextbike 12,16 Kč.
Jenže v Praze se to rozpustí ve velkým množství. V Přerově se 41000 obyvateli a bez turistů to jde přeci jen hůř a náklady poskytovatele jsou jinde.
Tak dotovaná je jakákoliv doprava. MHD určitě taky, automobilová též (např. náklady na parkoviště).
Vyvrátit vám mohu leda to, že ze spotřebních daní neuvidí samosprávy ani korunu. Výnos z daně na PHM sotva pokryje investiční výdaje ŘSD. Zabralo mi to 10 min vyhledávání ve zdrojích ministerstva financí. Naučte se pracovat se zdroji a přestaňte opakovat nesmysly auto lobby o tom jak provoz aut sám sebe zaplatí.
A co to bude za provozovatele?
Rekola? Nextbike? Co ještě někdo jiný?
Dávám těm kolům maximálně týden….: 🤣🤣
Asi neznáš Vepřov, že?