Přeplněno, jeďte za dvě hodiny. Třívozový mezinárodní expres Českých drah odjel z Prahy prázdný

Cestující vlaku Praha - Mnichov, München Hbf, foto: Zdopravy.cz/Jan SůraCestující vlaku Praha - Mnichov, München Hbf, foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Dopravce dnes musel evakuovat také 200 cestujících z vlaku v Říčanech kvůli zadýmení.

Odebírat
Upozornit na
guest
186 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

Jo to prostě chcete. Koupit si na Hlaváku po dlouhé frontě v pokladně „vázanou“ jízdenku (s příplatkem konkrétní spoj) za 200kč jenom proto, aby vás dopravce za svou vlastní neschopnost z toho vlaku vykopl a poslal vás do rychlíku (kde se nastupuje až na Smíchově) nebo se trmácet po předraženém nádraží další 2 hodiny a ještě se vám vysměje s platnou jízdenkou do očí!!!
Vrátit jízdenku za plnou cenu? Čekej Dál!!!

Pavel Filip

Pravidla pro podávání stížností (odškodnění) ČD:

https://www.cd.cz/typy-jizdenek/odskodneni-reklamace-a-vymeny/-26400/

Pavel Filip

Z Prahy se může do Mnichova také autobusem – RegioJet, Flixbus.

Miloš Kariera

Prostě bordel jako vždycky a jiné to nebude pro nejbližších 1000 let.
P.S.
A to jsem na železnici pracoval přes 45 let. Za celou dobu se toho k lepšímu moc nezměnilo

none

Odešel jsi brzo 😀

Zdeněk

No on se náš slavný národní dopravce nepredvedl ani dnes ráno z Drážďan do Phy s odjezdem.v 9 10. Měl jsem lístek na jedničku a mistenku, ale kvůli poruše dveří na obou stranách vůz ČD zamčen

Jan H

Vy jste ho tam alespoň měl. Ja minulý týden na EC Metropolitan z Bratislavy do Prahy vagón 1 třídy neměl vůbec. A ještě arogantní průvodčí co mě poslali do ……

Tomáš

Tenhle Bavorský mezinárodní Express je ukázkový spoj ilustrující dlouhodobý přístup ČD ke spojům směřujícím západně od Prahy. Málo funkčních vozů, samá zpoždění, hlasitá ožralá německá chátra v českých velkoprostorácích – chci česká kupé, nekomfortní velkoprostoráky, když už jede do Prahy zázračně na čas, tak ho skoro vždy v tunelu před Hlavákem zastaví dokud vám neodjedou všechny přípoje a pak Čekej Dál… …ale hlavně že si účtují v pokladně příplatek a to i za zpožděný expres.
To už i ten rychlík na Smíchov se zařazenými B-éčky je spolehlivější!

Novotny32@email.cz

Máte pravdu. Nechapu ty mi mínusu. Mimo socko němců je vlak plný UA. Čech je snad jen průvodci. Viz. Páteční spoj. Navíc plzeňské nádraží je plné válejících se ožralů a drzých sfetovaných cikánů. Hnus co se děje.

Novotny32@email.cz

Kdo dává na tenhle koment minus je buď ozralej Helmut a nebo vychcanej Sergej.

Klabavátor

Já se nerad opakuju a někteří mi tu rádi oponují, ale musím napsat znovu: na letní sezónu je ten Mnichovák moc krátký (i když má všechny 4 vozy). Že to jede pomalu, by až tak nevadilo – to je předem daný fakt a nikoho nepřekvapí. Překvapí sezení a stání v chodbičkách a odříkání bez náhrady (mnohem častěji tedy na straně DLB).

Novotny32@email.cz

Pro vnitro to pomalu nejede. Plz dom za 45min. Autem se nechytáte. Nekomentuji jízdní dobu pha Mnichov.

Pavel Filip
Adam

Jel jsem dnes EC 356 o dvě hodiny dříve. Upřímně bych se vůbec nedivil, kdyby vyhodili cestující i z tohoto spoje. Vlak byl opravdu nepříjemně nacpaný, projít uličkou bylo naprosto bez šance. Pan průvodčí se raději za celou dobu neukázal, o to se ho pár lidí snažilo i hledat. Asi pětina vlaku byla obsazena početnými rodinami patrně z Indie, kteří se neustále snažili přelézat kufry a s dětmi na zádech hledat jakýkoliv volný prostor. Co se týče toalet, poblíž se dalo dostat do jedněch dveří ze čtyř (voda z kohoutku samozřejmě netekla). O klimatizaci ani nemluvím, ještě že se dají… Číst vice »

Novotny32@email.cz

Občasný slušný cestující se nestačí divit. Je to reálný hnus. A moc zákonodárná nekoná. Jsem fakt chudáci. Stejně jako Němci nás stále mají za opice. Přitom jsou dnes na tom hůř než my. Dementi.

Vladimír Štrébl

To jako má být ten slibovaný lepší komfort českých drah?Čím dál dražší jízdné a potom vás nepustí ani do prázdného rychlíku???

Sváťa

Čím víc dopravců, tím je to horší. Cestování Slováckým expresem to je také zážitek. Nejúžasnější je to, že ve světě jezdí rychlovlaky tři sta i více a na úseku mezi Pardubicemi až Zábřehem se jezdí, ani ne stovkou. To si ještě vzpomínám, jak se cestovalo za bolševika, kdy platilo, že ještě jeden cestující se do narvaného vagónu, nebo autobusu i šaliny vždy vejde. Takže kapacita byla neomezená.

Ares

Zatím ten problém má jeden dopravce, který by za ty prachy měl mít vše ťip ťop.

Jirka

A pamatujete si taky, že za Bolševika se ten úsek mezi Pardubicemi a Zábřehem se jezdil o hodinu déle a po trati na kterou 40 let nikdo nesáhl, možná kromě elektrifikace?

JAREX

Kdyby nechali ve vozech stahovací okna, nemuseli by řešit vzduchotechniku.

Ares

A pak by se jezdilo bez klimatizace, což většina lidí nechce.

Novotny32@email.cz

Ale chce. Většina to chce stejně jako kupé. Většina racio smyšlejících.

Air Traveller

Vetsina racionalne smyslejicich nechce klimu, a chce jezdit v 35 stupnivy teplote v interieru? 🙂

Odkud berete matroš?

BDT

Já tedy netuším, co je kupé tak skvělého, pokud necestujete jako skupina, která ho obsadí celé nebo se tam nezamknete.

A který průzkum, prosím ukázal, že lidi preferují kupé, mohl bych poprosit odkaz.

Zdeněk Fila

Reklama na ČD v přímém přenosu. Většina z těch naštvaných cestujících pojede příště autem a ČD budou opravdu jezdit prázdné.

BDT

Reklamu na ČD, jsem teď zažil skvělou, do Českých Velenic, přijedete ve vagónu 369 a z Velenic odjíždíte ve vagónu 368 a to sedíte pořád na stejném místě.

medved

z jakého směru? Že by Rakouská vlaková četa nastavila špatné kurzové číslo vozů a Česká vlaková četa to pak opravovala? Strašná reklama….jednou jsem sám zažil kdy z Budapešti přijely dva vozy 369 a jen tím, že Maďar špatně nastavil informační systém…ale zlý špatný Český Dráhy!! Fuj fuj

BDT

Jo, máte pravdu, pro ČD to určitě špatná reklama nebude, až nastoupí lidi a začnou vyhazovat lidi ze sedaček, i když při nástupu seděli na správném místě podle místenky, protože vlaková četa ČD, na nic nikoho neupozornila, prečíslovala vagóny a držela hubu, nemluvě o tom, že si objednáte místenky vedle sebe do velkoprostoru a pak máte sedět každý v jiném kupé.

Lukino

V Bohumíně se mi stalo, že přijely dva vlaky na stejné nástupiště. Jeden ČD do Krakowa a druhý byl myslím MÁS do Varšavy. Z nějakého důvodu těm vlakům prohodili čísla, tím pádem i cílové destinace a lidi co jeli třeba do Krakowa tam běhali po nástupišti a ptali se čím mají teda jet. Naštěstí jsem jel do Katovic, tak jsem si mohl vybrat.
Nevím jestli to je obvyklá věc nebo nějaká rarita, ale překvapilo. Nikdo nedal ani info.

Lukino

*MÁV

Jarda

Vlaky 115 Praha-Premyšl a vlak EC 130 Budapešť – Varšava si v Bohumíně vzájemně přepojí část vozů, takže cestující nemusí přestupovat. Pokud si kupujete místenku, tak vám ji to dá do správného vozu a nějaké změny čísel vlaků řešit nemusíte.

Lukino

Aha, tak to je super vědět. Díky za info.

medved

Většina těch naštvaných cestujících jsou cizinci na Interrail, ty jinou možnost nemají, nebo Němci vracející se z víkendové levné chlastačky v Praze….zkuste se někdy podívat na skladbu cestujících osobně 🙂

Novotny32@email.cz

Nebudou. Vzhledem ke kapacitě souprav bude pořád plno. Ke to Kocourkov.

miroslav

hlavně že manažeři a jiní papalaši berou platy jako prezident

naiva

spis tak trojnasobny nez prezident

jaroslav.dohnalik

Neskutečná ostuda. Celkově ale linka do Mnichova je parodie na vlakovou přepravu. Já se divím, že se nikdo nestydí tohle ještě objednávat.

Jan Neruda

Ona je ostuda i Berlinery. V sobotu 10.srpna první ranní Berliner pouze třívozový a skončil v Děčíně. Dál do Drážďan busy, ale +45 pohraniční kontrola, celkem +70 v Drážďanech, Vlaky do Berlína povětšinou vyprodané, takže ti, kdo měli místenky na Berliner si šli shánět nové na další vlaky. Já už jsem si jí koupil při čekání na hranicích, nakonec jsem ji vracel a kupoval na další vlak. V Berlíně jsem byl o 170 minut později.
Ale co, mě to nějak nevadilo, jel jsem jen do Berlína a to na 5 dnů takže jsem nehonil čas

Doctor

Po Německu je to přeci jenom obyčejný RE v režii italského dopravce, s německým názvem a obchodní značkou Alex.
Že u nás je to kategorie EC je velkou ostudou. Čípak asi ?
Vyzkoušeno nedávno jen z Plzně do Domažlic.Jinak než na stojáka to nebylo možné. Čtyři narvané vozy. Jako bonus jsem měl kulturní obohacení v podobě opilých ukrajinců, přetékající odpadkové koše a ostrý zápach z toalet …
Fuj vlak je to.

Novotny32@email.cz

Přesně…ale bacha dost lidí nebude souhlasit.🤦🤦

nádražák

Oheň si nevybírá dopravce.Cargo, Arriva, ČD tomu to je jedno. Nejdůležitější je, že se nikomu nic nestalo. A říkejte si co chcete.

Michal M

Nějak v článku nemůžu najít, že čtvrtý a pátý vagon „Bavorského expresu“ chyběl proto, že na ONJ shořely…

Palavan

Tipoval bych že ten komentář byl k poslednímu odstavci kde se píše o zahoření vlaku ČD

Jarda

Vždyť se tam jasně píše, že k zahoření nedošlo.

Palavan

Omlouvám se,došlo jen k zadýmení.

jackbrno

A když neshořely, ale nejsou na trhu v celé evropě k sehnání, tak co s tím? Myslíš, že dráhy mají plné ONJ volných vozů a škodolibě se usmívají, jak to těm cestujícím natřeli, když jim poslali na vlaku o vůz míň?

Petr

Takže on byl přeplněný a jel prázdný. Nějaká chyba v Matrixu?

Tom

Byl přeplněný, tak požádali cestující, aby někteří vystoupili. Ale ti to ignorovali = zrušili celý vlak.

Petr

Takže vlaková četa nedokázala říct,“Ttakže dámy a pánové dokud tytp cestující nevystoupí, jedete až za dvě hodiny“? Většinou se najde dost ochotných cestujících vyhodit ty nadbytečné.

Tomáš

Tak sehnat v praze 2 náhradní funkční vozy na mezinárodní expes, to chcete po ČD v 21. století trochu moc, nemyslíte?
Rezonujte prosím trochu pochopení, vždyť ČD jsou tu s námi cestujícími teprve pouhých 25 let!!!

Zdeněk

Logika v podání Českých drah, co bychom chtěli jiného

JAJV

A co si to přečíst celé?
Vlak byl tak plný, že nebylo bezpečné pokračovat dál. Je nějaká daná kapacita vozů, ta byla překročena. Personál požádal, aby někteří, co se nevejdou jeli dalším spojem, ti se ovšem po Česku na personál vysr… víme co… Takže je prostě vyhnali všechny. Takový přístup, že když se nenajde několik ochotných, tak prostě nepojede nikdo.
Reálně bych asi v této situaci vyhnal všechny na perón a dál mohl jet pouze ten, kdo se prokáže místenkou 🤷‍♂️

Tonda Sehnal

A proč nevykazali pouze lidi bez místenky?
Ten, kdo ji měl by zůstal sedět a vlak by jel plně obsazený.

Petr-666

málo socialistické, málo rovnostářské

Frantisek X

Málo ukájející naštvání, málo uspokojující ego. Ty další vlaky pak nával zbyvších poberou jak? Jiné vlaky jezdí běžně s natřískanými uličkami; tady si někdo lehal do polic, visel z okna, dveří?

František

Takto v diskusi by to bylo logické, spravedlivé a ideální řešení. Kontrola místenek by ale vedla k velkému zpoždění a hlavně většina vykázaných cestujících by vystoupila jedněmi dveřmi a v zápětí nastoupila druhými. V každém případě to je ale špatná vizitka železnice

Petr

Ale prd, zablokuji dveře a otevřu si jen jedny k výstupu.

Libor

Protože jeden vlakvedoucí vs xy rozčilených lulanů bez místenek, co spoléhali na to „že ušetří za místenku a nějak se svezou“ by nemuselo skončit dobře. Nehledě na klasické české švejkování „jedněma dveřma mě vyhodili, druhýma tam vlezu“.

Petr

Nesmí vážit padesát kilo i s postelí. Znal jsem dost vlakvedoucích a většina byla schopna vyklidit i vůz plný ožralů.

Andrej

Za přepravcem pořád jde to, že nenasadil dostatek vagónů

LK

Přepravce je cestující, průser jde za dopravcem.

Miloš

Přepravce je cestující? 🤔😂

LK

Ano, přepravce je cestující.
https://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99epravce

jackbrno

To je ale hrozná blbost… A kromě toho, objednatel opravdu není cestující.

jackbrno

Jistě, ale když prostě na trhu žádné volné vagóny nejsou, tak co s tím narychlo udělat?

Novotny32@email.cz

Ano budeme pořád řešit následky. Příčinu nechte spát…

Petr

Přesně tak, vlaková četa asi trochu selhala.

Zdeněk

Ne trochu, ale totálně!!

Tomáš

Že by zase program „Strojvůdce“?

Ares

Provozují vlak a jezdí jim tam lidé.
Tohle „EC“ je fakt ostuda. A smutné je, že na to jdou prachy nás všech.

Frantisek X

Na vyhánění lidí (a věcí) z vlaků zcela běžně, jen ne na tak přímé. Bohužel.

Karl vB.

Toto je mnohem účinnější reklama (s dlouhodobou účinností) na to, proč na cesty do zahraničí použít vlaky ČD a ne auto. 🙂
Kam se na to hrabou nejapné šoty s panem Trojanem.

Roman

Zrovna kvalita tohohle spojení je pohrobkem Železné opony, který za 35 let nikdo nevyřešil a to ani na jedné straně státní hranice….

Matfyzák

Tento „mezinarodni expres“ je v nemecku veden jako spesny vlak, a pocet a umisteni zastavek tomu odpovida

Karl vB.
Novotny32@email.cz

Není zájem. Existuje přeci D5, která byla postavena V kuse během 3 let. A to stačí. Pořád nás mají za opice

Tomáš R.

„…jsme vlak museli odříci. Je to stejný postup, který v případě přeplněného vlaku provádí i ostatní evropské železnice, například v Rakousku nebo Německu,“

To fakt musí ti tiskoví mluvčí ještě ty postižené cestující nasírat podobnými kecy? Kdyby se prostě pokorně omluvil a ujistil cestující, že dostanou aspoň kompenzaci za újmu a nepohodlí, tak by udělal líp.
Cestujícího sedícího na kufru na peróně fakt, že totéž se děje v Rakousku nebo v Bangladéši, opravdu neuklidní.

Thomas

Teď nevím…Jsme v Evropě nebo v Asii? Tohle už nemá s dráhou jak byla dřív nic společného. To je povoznictví.

Petr

To ani Asie nebude.

Kjubik

Stejně to dělají třeba jen ve vedlejším Německu. Když je vlak plný, s policií klidně půlku vlaku vyhází.

Tomáš

Prosím, mám dotaz:
A v tom vašem Německu je to jak časté že si dopravce dovolí v mezinárodním expresu vypravit pouze 3 vozy? To bych chtěl totiž vážně vědět.

Novotny32@email.cz

A proc asi? Myslíte že se tohle v D dělo před cca 10lety? Ne nedělo. A proč se to děje dnes? Tohle je jen hašení vzniklých problémů které odnáší poctivý platič daní a domorodec. Probuďte se už. Kecy typu Velde se to děje taky nechapu.

Libor

Měli ty cestující poslat do Loket-předměstí a udělat tam pořádnou frekvenci. Taky nápad jezdit do Mnichova, je třeba jezdit tam, kam je třeba a nikdo tam nejezdí… 😁

Frantisek X

Loket předměstí bych ovšem v případě tohoto ‚expresu‘ srovnal nejspíše s Furth im Wald, a to ještě těžko. Učiňte spojení nepoužitelným, počítejte zájemce a ještě se tím chvástejte.

Sotous

Die Länderbahn a nedostatek vozů, hlavně že se vozů nedávno zbavovali

Ares

Chyběl vůz ČD.

Pája

Vůbec by mně nepřekvapilo, kdyby to bylo pro nadbytečnost.

New Johnny Cash

Patrové vozy – skončily v Dánsku místo toho, aby byly využity v úseku Regensburg-München. Uvolněná kupéčka, kdyby patra jezdila, z tohoto úseku mohla posílit kmenovou trasu do Prahy, třeba o jeden vůz.

Novotny32@email.cz

Z Němců se stávají idioti jako před 2 www

Tomáš M

Skvělé řešení, přeplníme další spoje…..

Honza

Přesně tohle jsme řešili na začátku prázdnin, byli jsme požádáni personálem, abychom byli přítomni odjezdu zkráceného vlaku z Hlaváku do Mnichova. Místo 6 vagónů jely 3 a brali jen cestující s místenkami.
Zbytek musel z vlaku ven, na místě nás bylo asi 30 policajtů. Vypadalo to, jakoby přijeli chuligáni z Ostravy…
Bylo mi těch lidí líto.

Metro

To je ovšem skandál i ze strany policie, která napomáhá dopravci v porušování podmínek při čerpání veřejných peněz na provoz vlaku v režimu ZDO. V minulosti se toto řešilo, když to ČD chtěli zavést u railjetů do Brna a ministr dopravy jasně sdělil, že do spojů ZDO nesmí být bráněn nástup cestujícím bez místenky.

Tomáš R.

A jak byste to řešil vy? Pokud na vlak čeká víc lidí, než kolik se do něj vejde a vznikne tam kritická konfliktní situace, tak má podle vás policie udělat co? Ty lidi do toho vlaku natlačit obušky?

Novotny32@email.cz

Neřešit důsledky. Každej je chytrej až když se mlíko rozleje. Předcházet temto problémům.
Ale musí být vůle. Vole

Honza

Ne, policie tam dohlížela na to, aby třeba někdo od vlaku nedostal na hubu, nebo aby nebyl bordel při čekání na další spoj. Lidi byli v pohodě, vzali to sportovně. Přepravní podmínky jsou policii úplně buřt, tedy pořádkovým. Pokud se Vám nelíbí postup PČR, pak podejte stížnost ke GIBSu, pokud máte pocit, že dochází k protiprávnímu jednání, pak podejte oznámení.

Pája

Ti lidé si zaplatili jízdné. Pak je státem vlastněný národní dopravce vyžene kvůli vlastní neschopnosti zajistit dostatek vozidel a státem placenou PČR si vezme jako asistenci. Aspoň je dobré vědět, proč člověk platí daně – i v tom jízdném. 🙄 Ani NAD nic, pošleme tam prostě policajty jak na nějaký Baník 🤦‍♂️

Petr

Jenže jízdenku nemáte na konkrétní spoj. Od toho je místenka.

Pan průvodčí

To je ale blábol, co ? Prostě byla vyčerpaná kapacita vlaku a když další lidé nedbali pokynů pověřené osoby, tak Policie je jediná cesta, aby vlak odjel.

Roman

Místenkáři měli jízdenky na spoj. Zbytek měl volné lístky. Kde je problém?

Frantisek X

Leda v chybějících přípojích, ale to bych hádal u menšiny. Museli by to prověřit a pustit tam lidi, kterým by to pak už nejelo dále, do zbytku volného místa. Chápu ale, že na to by bylo málo času. Tak potom kompenzace pro tyto případy. Do Plzně samotné bych to vzal třeba klidně osobáky v mezičase.

nowas

„že cestující odmítli využít i další spoje“ A co za to? Nebo prostě jen vypadněte?

David

Tak doufám že to řešili stejně jako u aerolinek, několik set euro za to že nepoletite teď, ale až zítra či s přestupem.

Jaroslav

Stařá známá klasika 🤣

Jaroslav

Stará

Mirek

Je to celé postavené na hlavu, nedostatek dílů, lidí a komplikace v podobě birokracie je nějaká rychlá změna herkulovský, až nemožný úkol, myslím, že v parlamentních volbách bychom měli upřednostnit toto, omlouvám se, že tady prakticky poukazují na politiky, ale pokud se v tom budete více hrabat, tak nitky rozhodování vedou povětšinou tam

Dispečer

..byrokracie .. s tvrdým y a úkol bude asi spíše sysifovský než herkulovský…

Novotny32@email.cz

Ano nebude to jen tak. Ale musí se přeci s tím začít…

Novotny32@email.cz

Máte pravdu

Originální jméno

Jak to vlastně vypadá s tou soutěží? Přihlásil se na to vůbec někdo?

Geralt

Kéž by vyhrály ČD + DB s nějakým ComfortJetem, taženým z Prahy do Plzně Vectronem a z Plzně do Mnichova 15 kV Dualtronem.

X 1

To fakt nemají koule jít do toho sami?

Novotny32@email.cz

Do doby než bude Domažlicka pod trolejí žádné změny nečekejte.

Originální jméno

Neměla ta lhůta skončit někdy v únoru už?

Robert Šalda

Tak jak teda? Odjel přeplněný, nebo prázdný? Pochopil jsem správně, že raději vyhnali všechny, aby nebyl přeplněný…?😟😟😟

Pan průvodčí

Pravděpodobně docházejí vlakovému personálu nervy a než volat ke každému vlaku policii a nechat si nadávat od cestujících, tak využili své pravomoci a odmítli tento vlak doprovázet. I když občas síťový dispečink zkouší nátlak, podle interních procesů je odpovědnost na vlakvedoucím a jestli ve dvou vozech ze tří nešla klima,fungoval jen jeden záchod a byla souprava neprůchozí, zachoval bych se úplně stejně. Ať si to cestující řeší s dopravcem, personál není hromosvod cestujících.

New Johnny Cash

A penalizace od MD bude kdy a kde? Přece nejde, aby si dopravce dělal, co se mu zlíbí a vážení cestující, pokakejte se. **

Pan průvodčí

To může bejt vlakovému doprovodu tak nějak jedno. Personál vlaku se v podstatě zachoval tak, jak to interní procesy po něm chtějí. Tohle musí řešit odpovědní lidé, nikoliv průvodčí a vlakvedoucí.
Jak víme obecně, penalizace bude symbolická stejně jako v případě nesplněného řazení u jiných dopravců, linka R8 je v komfortu přímým konkurentem Bavorských expresů a že by se nějak rozdávaly pokuty ? Nevšiml jsem si.

New Johnny Cash

To nerozporuji, že personál jednal správně. Mě vadí chování ČD jako celku.

Ares

MD má hlavně zajistit kvalitní objednávku, tedy zaplatit dostatek vozů a vlaků dopravci na téhle trase a nediskutovat o tom. Nebo ať se na to vykašlou a jdou dělat něco jiného. Evidentně je čtyřvozové sranda EC nedostatečný produkt. Tohle je jen a pouze důsledek neschopnosti MD, pak až dopravců.

Andrej

Co jiné mají dělat? Neobjednávat žádné vlaky?
Každopádně brání něco přepravci ve špičce využít vyšší poptávku a vypravit třeba 6 vozů a přivydělat si?
A kdo jiný než přepravce může za to, že na 4-vozovém vlaku byly nasazeny jenom 3?

noerf

Záleží jak mají dopravci kapacity vagónů, což je dnes u všech problém. A pak je lepší je poslat na rychlíky do Ostravy či Brna než do Plzně či Ústí nad Labem. Jednak do Ostravy či Brna jezdí konkurence a také je trasa delší, tedy i větší tržby od cestujících.

noerf

1) expresní vlaky by měli jezdit na tržní riziko nikoliv v objednávce MD
2) MD zvýšila objem objednaných výkonu na některých trasách na dvojnásobek, aniž by informovala, jak se změnil počet cestujících (příkladu je spojení z Prahy do jižních Čech, kdy původně jezdily rychlíky se sedmi vagóny, nyní expresy s pěti vagóny (z toho jeden restaurační vůz) a rychlíky se čtyřmi nebo pěti vagóny. Expresy vozí cestující v celé trase, rychlíky jsou do Benešova téměř prázdné a pak jezdí cestují v rámci tarifu PID.

Petr

Problém je, že lidi nemají úctu k systému. Skrytě dochází k rozvratu. Za chvilku si troufnou i na ty policajty a bude z toho občanská válka. Politici to jen rozdmýchávají.

Jindrich Kuchar

Tohle na korporatech zbožňuji. Jako zákazník se nemáte šanci dostat k někomu zodpovednemu, lidi ke kterým se dostanete za nic nezodpovidaji, nemají žádné pravomoci a jen plni rozkazy. Pokud pošlete oficiální stížnost tak vám po 30 dnech právní oddělení odpoví že podle toho a toho odstavce smlouvy je vlastně vaše blbost že jste chtěl služeb vyuzit. Naprosto ideální systém. Teda pro firmu, vy jako vul čekáte na nástupišti a řešíte co dal

Novotny32@email.cz

Souhlas.

Petr Křístek

Ta linka je prostě tragikomická byť obvykle nejede zas v Německé části do toho jsou občas problémy i s trasou přes Děčín. Zssk zas dělá problémy s vedením osobních vlaků přes hranici.. takže to vidím že nám jako nejlepší linky do zahraničí zbylí Poláci a Rakušáci. Přičemž EC přes Břeclav bývalí dost nespolehlivé..no vyber si …jak jedeš dálkově asi bys měl automaticky počítat s +2 hodiny zpoždění nebo o víc. Ikdyž se bude jednat o vnitrostátní úsek v tom vlaku 👌.

New Johnny Cash

Pokud se bude jezdit směr DD nebo R s repasovanými šroty, nikdy to stoprocentní nebude.

Frantisek X

Kdybych si mohl vybrat, když zrovna potřebuji do Bavorska… 😀 Ale jo, občas mi také bývá celkem jedno, kam vyrazím, jen…

Dan82

Na rjx 766 z Vídně do Innsbrucku uzavřen vůz 261 (první třída, aktuálně tady jezdí nový railjet), vlakový personál krčil rameny, že mám nastoupit a najít si místo, které ovšem nebylo.
Jel jsem o hodinu později, pořídil jsem předem dvě místenky, protože jsem se obával šestiminutového přestupu kvůli upravenému jízdnímu řadu…

Matěj

Tohle se na Bavorském expresu stává častěji. Tři vozy místo pěti nebo šesti jely z Prahy třeba i na konci června. Jeden pak v Plzni ještě odpojili, takže do Německa pokračovaly dva. Desítky cestujících musela vyvádět policie „Další vlak“ jim jel za čtyři hodiny.

Jiří Kocurek

Pak si nech nadávat do individuálních automobilistů, že nechceš podstoupit vyhození z vlaku policajtem a jez za 4 hodiny – jakobys snad ten vagon ukradl ty sám.

Ne, šotouši, to fakt není o 4 spojích v nepracovní den Kralovice-Mladotice

Frantisek X

Správně, proto bych to nemíchal. 🙂 Ale je mi jasné, že pokud to spojení není ošetřené celé kvalitně, pak to nemusí být ani „o“ jízdě vlakem kamkoli. A o to tu jde. Ořezáváním něčeho jiného někde jinde se rozhodně ke kvalitě někde nemusíme vůbec dostat. Vždy záleží na vůli investovat do dané věci, a to zdaleka ne jen peníze. Volba přitom nemusí být „dráha nebo dráha“. Vždyť i sumy jsou na základě volby proměnné.

Novotny32@email.cz

To je strašný. Tohle nebylo ani za socialismu

Os5600

České dráhy nebojují s nedostatek vozů. České dráhy o něm ví, ale nic s ním nedělají.

New Johnny Cash

Respektive přijdou s kupkou výmluv, proč to nejde.

Karl von Bahnhof

„….s kupkou výmluv….“
Kouzlo nechtěného? 🙂

Frantisek X

Musely by na to mít zadání akcionáře, taková drobnost. 😉

Petr

A akcionář by musel mít pořádné vedení.

Neznámý.

A nemá být ten Kupka s velkým K?

Avlaky

To nemá ČD nějaké Béčka z kopřiv pro takový případ?

Jiří Kocurek

ty jezdí jinde

leech1994

… u nás na jihu 😀

Jerry

Obávám se, že ty jezdí na IC spojích.

Pan průvodčí

Má. Momentálně na Ex1 a Ex7 a Vltavě. 😁

Ágnes

V pátek Béčko z Plzně na EC 359 jelo a na vlaku také o vagón méně a cestující s místenkami do vozu, který nebyl zařazen a vlak plný. Fakt „super“, všechny okna otevřená do průvanu, jinak bychom tam chcípli. Bohužel další den z toho zdravotní problémy (bolest hlavy, rýma, kašel). Mrzelo nás, že jsme nepočkali na další spoj. Příště už takovou hloupost neuděláme.

Novotny32@email.cz

A jak v Plzni na nádraží? Pěkně osazenstvo co?

Juraj

Na Ostravanu nám dnes zase hodinu před odjezdem vyměnili vagon z Bmz na B, přičemž nás rozsadili do víc kupé. To by nebylo tak hrozné, kdyby jeden z cestujících nebylo desetiměsíční mimino, takže storno na poslední chvíli a náhradní plán.

Milan V

Na Ostravanu v 15:32 z Prahy pravidelně každou neděli. Všechny vagóny kupé po 6 jak za socíku. A lidem normálně prodávají místenky do velkoprostorových vozů. A tohle je navíc vlak, který historicky jezdilo Pendolino – 511. Fakt už jděte český dráhy někam hodně hluboko do hajzlu

Tomáš R.

Za socíku byla kupé po osmi.

rzc

Kupe po osmi jsem jezdil jeste v 2010 Usti n. L. Praha…

LK

Kupé po osmi jezdí na Labích Praha – Děčín dodnes.

Zbynek

V kupe po osmi z Usti sedim.prave ted.

Novotny32@email.cz

Co by za to dnes lidí dali kdyby byla k dispozici ..

Jan

Mě ČD nedávno prodali místenku do uzavřeného vozu. A ne, nebyl uzavřený mimořádně kvůli poruše, jezdí uzavřený vždycky.

Jiří Kocurek

V tom bude nějaký předpis ohledně vlakové čety a počtu sedaček. Kdyby nárazově jelo 200 lidí nastojáka, tak bude všecko vpořádku.

Dominik

Ostudná realita českých železnic. Podporující šotouši, styďte se.

Tomáš R.

Myslím, že Bavorské expresy v jejich dnešní podobě nepodporuje opravdu vůbec nikdo. A když už stydět, tak rozhodně ti, kdo mají tuhle ostudu dlouhodobě na svědomí.

Mirek

Ano, třeba také Die Länderbhan, mimochodem, jejich desira s logem Triplex jsou snad horší než vozy řady 810 a to jsou příšerné vozy, radši bych jel v kredenci řady 830, nebo 831, nebo v regionově, tak mě napadá, proč vlastně motoráky, které jsou starší, než orchestriony jsou pohodlnější, narážím právě na kredence a singrovky a pokud jde o vozy, tak BDtax, nebo Btax je horší než vozy Balm, které jsou vzhledově shodné s výše uvedenými singrovkami, tedy řadou 820 ex. M 240

Kamil Novotný

Desira (jedno kterého dopravce) jsou bohužel dost náchylná na poruchy klimatizace. Ani rekonstrukce DLB bohužel tento problém nevyřešila, leč souhlasím že rekonstrukce je to velmi zdařilá.
O režijce to fakt není, to už je jen takový tradiční úlet že.
O tom že uživatel Mirek má asi jiný problém, to je samozřejmě jiná.

Tomáš R.

Mnohem tradičnější úlet je ovšem vysvětlovat jakoukoli kritiku alternativních dopravců vlastnictvím režijky.

Tomáš R.

A vy znáte pana Mirka osobně a víte, že je majitelem režijky?

Novotny32@email.cz

Nevím, ale neleze vám tenhle web trochu do hlavy?

Tomáš R.

Kdykoli jedu z Prahy do Plzně nebo zpět, tak se snažím, pokud to jen trochu lze, těmto spojům vyhnout. Ono i když to jede, tak to, co tam jezdí, zejména pak ta část DLB, je strašné.
Je obrovská ostuda všech zúčastněných a zodpovědných, že tohle po léta letoucí připouštějí a nejsou schopni nijak vyřešit.

Mirek

Stěžujte si v parlamentu, ať zjednoduší výběrová řízení a ať provedou úpravu napadnutí, dnes pomalu vše můžete dát k ÚHOZu a tedy znemožňujete nějakou jednoduchou náhradu, nebo zásadní modernizaci, protože dnes se stačí podívat na jakékoliv výběrové řízení, k němu si vzít zákon o zadávání veřejných zakázek a podat návrh na přezkum a zpozdíte vše min. o půl roku, ale takhle to je s celým státním sektorem, který zajišťuje služby a je jedno, jestli to je školství, zdravotnictví, nebo doprava, všímám si toho jako student delší dobu

Uďa

Jako,že odborníci z parlamentu to pořeší ? Dobrý vtip !

Nose Peak

ÚOHS je potřeba zrušit a ten proklatej barák na Jarošce zbořit. Nebo aspoň zavolat exorcistu a vyhnat z tama ďábla…

Leinad

Co to má za smyl, zajistit přeplnění ještě dalšího? 😀 proč nevzít lidi s místenkou?

Tomáš R.

Nebyl jsem tam, spekuluji, ale možná proto, že na místě byla tak výbušná situace, že provést „triáž“ cestujících by mohlo být poměrně problematické až nebezpečné. Tak je raději vyhnali všechny.

Herold

Jinými slovy si ajznbonaci s platícími cestujícími vytreli…

Pan průvodčí

A to si má vlakový personál nechat nadávat nebo se nechat urážet ?
Na místě vlajového personálu bych osobně také vlak vlastním rozhodnutím odřekl, respektive bych dispečinku oznámil, ze to nepovezu a ať hledají jinou oběť.

Zbynek

Mel delat svoji praci.

Ten vlak odvezt i s lidmi v ulickach a nebrat si cestujici za rukojmi, kdyz zrovna nemel svuj den.

S takovou logikou by nemuseli ani poustet lidi do obchodu, co kdyby se tretimu ve fronte u pokladny zatocila hlava?

Jenda

Já upřímně obdivuju lidi, kteří mají ty nervy to stále dokola zkoušet 🙂 Nebo se pořád najde tolik lidí, kteří zkušenost s vlaky do Německa (a obzvlášť do Mnichova) ještě vůbec nemají a chtějí si to vyzkoušet?

rogo01

Mně stačila zkušenost do Berlína, kdy kvůli rekonstrukci drážďanského nádraží DB zrušily všechny EC Berlín – Drážďany a předpokládaly, že v pátek odpoledne to poberou zbývající spoje. Nepobraly.
Příště letadlem přes Vídeň.

Jenda

Přesně. Já to teda teď beru autem, ale pokaždé se slzou v oku vzpomínám na přímé lety Easyjetu, co létaly před covidem. Za 500-1500 Kč a v cíli za 40 minut.

Tomáš Škrov

Tam jezdí o prázdninách hlavně turisti a to převážně asiaté plus hromada lidí na interrail.

New Johnny Cash

A já upřímně obdivuji dopravce České dráhy nabízet platícím cestujícím takový mrdník.

libcha

A jaká je alternativa? Když třeba chcete jet z Prahy do Regensburgu, tak Západní Expresy nemají rozumnou alternativu, autobusy jezdí málo a nepravidelně a ty zelené mívají často zpoždění a jsou dobrodružstvím samy o sobě. A s dítětem už vůbec…

Frantisek X

Možná si stačí vybrat volnější termín, pokud je ta možnost. Určitě ne pátek a neděli odpoledne, kdy mohou lidé zešílet. Pravda, i tak jsem byl na zpáteční cestě dvakrát přesazen a dojel s hodinou zpoždění, kupodivu celý čas vsedě. Možná štěstí. 🙂

Jenda

Ta vytíženost v pátky a neděle má svůj důvod – většina lidí nejsou rentiéři, kteří můžou jet kdykoliv se jim zachce. Dovolenou využijí na delší cesty a pokud se chystají do 300 km vzdáleného města, chtějí k tomu logicky využít víkend. Samozřejmě vlakem to zkusí jednou, příště vezmou auto a i když se cestou párkrát zaseknou v koloně, budou pořád v cíli za rozumnou dobu a levněji než tím vlakem 🙂