Přeplněno, jeďte za dvě hodiny. Třívozový mezinárodní expres Českých drah odjel z Prahy prázdný
Cestující vlaku Praha - Mnichov, München Hbf, foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Dopravce dnes musel evakuovat také 200 cestujících z vlaku v Říčanech kvůli zadýmení.
https://www.cd.cz/typy-jizdenek/odskodneni-reklamace-a-vymeny/-26400/
Připomnělo NAD na R8, která mívá nižší kapacitu a ani místenka vám nepomůže
ČD a ani SŽ prostě neposkytují své služby v zájmu zákazníků, cestujících. Fakticky jde o něco jiného – jde o plnění smlouvy s objednatelem a plnění kriterií pro přidělení nezaručené části mzdy managamentu. O nic jiného nejde. Cestující je tam jakýsi přívažek. A pokud ještě nějaký zájem zbyl, pak je to zájem od Jablunkova po portál vinohradského tunelu. Dál už je jen fatální nezájem, stačí se podívat, jak je momentálně doprava k Plzni nastavena – jízdní doby pomalejší než za totáče, Západní expresy běžně v sudém směru hnijí v Plzni i 25 minut, ať jsou bonusy jisté, R16 nedojede do… Číst vice »
Kristepane! To nikoho nenapadlo obnovít povinnost místenek ve vyšších řadách vlaků? To by se o lépe organizovalo, že
Nevidím v tom logiku. Proč si třeba nevystoupili jen cestující bez místenky nebo cestující pouze do Plzně?
Hledejte na dráze logiku;)
A jak byste toho docílil?
Vlakvedoucí lustruje, ochranka stojí ve dveřích
Ostuda nejvyššího kalibrua fatalni selhání dopravce, nemít posilové vozy v hlavnim městě… Doufám, že zodpovědní už jsou na úřadu práce …
Slzák na ně, substrát jeden prašivej.
Opět ČD nezklamali.To je přece o třídu lepší dopravce jak se tady uvádí 😀
Přeplněný expres odjel prázdný? Tomu nelze dobře rozumět. Jediné tak, že všechny vozy jsou obsazene místenka od některé následující stanice, ale do té stenice mohli průvodci cestující pustit do vlaku s tím, že ve stanicí, od které je místo obsazeno, si musejí vystoupit. Ale na té trase mám taky špatne zkušenosti. Jednou jsme DVA dostali místenku na TOTÉŽ místo v Pendolinu do Chebu, já z Ostravy a ten druhý z Prahy – přičemž ostatní místa ve voze byla ZCELA PRÁZDNÁ! A ten expres Praha – Mnichov snad nikdy nejel včas, VŽDY měl nejméně 10 minut zpoždění ( často mnohem více),… Číst vice »
Nebylo to poprvé, dalo se to čekat.
Při přistavení soupravy četa, ochranka, pustím lidi s místenkama, pár navíc – a odjezd
Toto ale není povinně místenkový vlak a ani nemůže být – legislativa to neumožňuje.
Pokud se cestující odmítli chovat slušně a všichni byli sobečtí, tak prostě nejel nikdo. Přijde mi to naprosto fér.
Objednávka neumožňuje povinné místenky – trochu pravda, ale je snad pro objednavatele lepší když spoj nejede vůbec?
Prostě pustit podle priorit, napřed místenky, pokud (na odjezdu se Smíchova) zůstává místo tak pouštět další.
Cestujícím neměl být do plného vlaku umožněn nástup. Tak praví předpis dopravce. Když jim umožněn byl, tak měli být přepraveni, to je v tom předpisu také. A že se chovali sobecky? No oni měli platnou jízdenku někdo i místenku, oni svoje povinnosti vůči dopravci splnili. Dopravce své povinnosti nesplnil, když nezařadil dva vozy.
Technicky nejde neumožnit nástup všemi dveřmi, pokud vím.
Jedna věc je rozebírat, co to bylo za soupravu a jak umí blokovat dveře 😀 (v předpisech ale je třeba zastavení u krátkého nástupiště)
Ale trchnicky jde třeba do dveří postavit vlakvedoucího/stewarda/ochrankáře. Vlakoš pouští lidi s místenkou, ochrankář stojí ve dveřích a nahání cestující do fronty k vlakošovi, stew pustí aspoň ty co zvládne bez popky(papírovou místenku).
Na hlaváku vlakoš zavelí rovnou odjezd, na Smíchově po místenkářích nechá nastoupit pár lidí do „fyzické kapacity.“
Jako že se ty dveře nedají zamknout? Nebo naopak zablokovat a ručně odblokovat jen vybrané?
Mám také špatnou zkušenost s tímto spojem . V pátek 16.8.2024 jsem s ním jela z Prahy do Holýšova. Když jsme chtěly ještě s jednou paní vystupovat , nepodařilo se nám otevřít dveře .
Vlakvedoucí nám jen řekl ,že se snad nic tak hrozného nestalo. Jsou rozbité a z Domažlic jede za chvilku spoj zpět do Holýšova. s ČD už nikdy více.
Tak raději necestujte, když nedokážete rozpoznat označené dveře v poruše.
Pisatelka má pravdu, mi se na trati České Budějovice – Nová Pec stalo totéž na osobním vlaku. Dveře, ovládané centrálně na povel tlačítkem ve voze Bdmteeo se všude normálně otevíraly a ve stanici, kde jsem chtěl vystoupit, se neotevřely! Tak jsem jel až do stanice Kájov ale stejně jsem NIC nevyřídil!!! Ani odškodné, jen trapnou výmluvu, že ČD nechají vozy opravovat systémem “ Za málo peněz málo muziky“! Zdrželo mně to asi 2 hodiny.
Tak ve Vámi udávaném úseku už drahnou dobu jezdí GW TRAIN REGIO a nikoliv ČD…
A jezdí od grafikonu 2017/18… Tudíž skoro sedm let… Ovšem je pravda, že Vámi popisovaný vůz (patrák) provozovaly ČD, současný dopravce využívá motorové jednotky… Každopádně se ale tedy jedná o záležitost starou minimálně necelých sedm let… Ovšem proč si nepřiložit polínko, že..
Vozy jsou od té doby vyřazené? Či existuje nějaký důvod věřit že se jejich spolehlivost od té doby zvýšila (a ne zhoršila)?
Ne všechny vadné dveře jsou okamžitě rozeznané a střelhbitě označené…
Vozy od té doby nejsou vyřazeny, do nástupu Panterů jezdily mj. do Jindřichova Hradce či HavlBrod – Jihlava město, teď, co vím, jezdí na několika vlacích ze Smíchova směr Řevnice či o víkendech na Posázavském pacifiku. Ovšem neprovozuje je současný dopravce na trati 194, a to už téměř sedm let, tudíž výše uvedená záležitost už je hodně fousatá. To bylo, oč tu běží, nic jiného
To polínko si tady zbytečně přikládáte vy.
V podstatě cestujícímu je úplně jedno, kdo tam jezdí. Některé státy proto zavádí společné servisní centra.
Na jiné trati do ČB byly zase dveře pokažené a hrozilo, že vlak dále nepojede. Prostě nešly zavřít. ČB – Č.Velenice.
Tak raději nepiště komentáře, když se ně věc nedovedete podívat s pozice cestujícího. Váš koment je stupidní. jako cestující bychom podle vás měli mít nějakou příručku, co všechno se může stát a připravovat se na to,
Záchranná brzda, jedu k lékaři s akutní záležitostí o které nemá nikdo právo nic vědět a nemůže to nijak postihnout. Až mě pustí ven tak můžou vyjet. Nebo ne?
Přijede nejbližší policejní hlídka nebo sanitka. Projedeš se do nemocnice.
https://www.cd.cz/typy-jizdenek/odskodneni-reklamace-a-vymeny/-26400/
Dobrá zpráva je, že už aspoň v něčem jsme na úrovni Německa. Aspoň podle mluvčího ČD.
Hlavně, že pořád zdražují. Samé zpoždění,výluky. Poskytují podprůměrné služby za nadprůměrné ceny. Když jim člověk vynadá, tak argumentují tím, že jsou i jiné dopravní prostředky, místo toho aby se snažili své služby zlepšovat.
„samé zpoždění, výluky“
jo, ale ne všechno je vina ČD. je nutné si uvědomit že za A, zdražuje ministerstvo, za B, za výluky může SŽ, a za C, Sž A ČD jsou dvě rozdílné firmy 🙂
T je cestujícímu úplně jedno, kdo za to může, a ani není povidnnen znát strukturu firem, obecně proto nazývají všechny tyto firmy jako ČD, jako to bylo dříve. My to tady v diskuzi víme, tak tady to psát nemusíte.
Stejně jako průměrný cizinec není povinen znát rozdělení Československa, u čehož se kdejaký čecháček pohoršuje, když nás dodnes někdo nazve Československo.
Já beru obecné slovo „dráhy.“ 🙂
Ale ČD je pro mě už příliš podobné názvu té akciovky.
Ale je to ČD kdo od cestujících vybírá peníze za své služby. Takže i když je to pravda tak toto zastávání se je k smíchu.
A SŽ vznikla stejně jako ČDC oddělením se od původních ČD, takže si to měli tenkrát lépe pořešit – jde to na ně.
Možná by služby zlepšovali, ale nemají spolehlivý a technicky zdatný personál, spíše jen to co zbude na trhu práce.
Tak asi budou muset ty.vyplaty zvednout ne? Od čeho tam je ten krizovy manazer? Nebo odebrat spoje. Nebo to rozprodat. Řešení jsou, výmluvy k ničemu. Asi se tam hodně lidí hřeje.
To teda nevim, jaké ceny byste si teda představoval. Západní služby za východní ceny prostě nedostanete – a to jak na železnici, tak kdekoliv jinde, včetně státní správy – smiřte se s tím.
Obrovská ostuda ČD je, že na ONJ nestojí pohotovostní Béčka, která by šla zařadit do soupravy když najednou vypadnou dva vozy. Každý raději pojede Béčkem než na stojáka nebo vůbec.
zatracení cestující – jen komplikují Českým drahám život – chtějí se odněkud někam dostat….
Vlakvedoucí nejspíš po dohodě s dispečerem usoudil, že je tohle nejlepší řešení k minimalizaci zpoždění a bezpečnosti provozu. Za mě v pořádku 👍
Zlatý Flix nebo Jančura, nová vozidla, klimatizace, garantované místo, žádné přeplňování! Až teda na ty řidiče Flixu, ti jsou občas na přesdržku 😝
Milý likvidátore, Flix má všechna místa povinně místenková a není mi známo, že by v ČR provozoval vlaky… Jančura jezdí z půlky na komerční riziko, tzn. opět povinná rezervace, a o vlacích, které provozuje na zakázku krajů, je asi zbytečně mluvit… Špína, příšernost… ČD má všechny tyto vlaky, o kterých se píše, v objednávce státu, potažmo krajů, a tudíž je nelze provozovat jako povinně místenkové. Že chybí spousta vozů a chování a jednání zaměstnanců či jejich nadřízených je občas poněkud tristní, je věc jiná, ovšem ČD v tomto případě zajišťuje dopravní obslužnost pro všechny… A pokud se zaštiťujete Regiojetem, zkuste… Číst vice »
A než všechno obhajovat, nebylo by lepší ten systém prostě změnit aby začal fungovat? Obhajovat to půjde do nekonečna.
Mimochodem, Pendolino má povinné placené místenky a takovou špínu a zašlost jsem neviděl ani u Jančury. O personálu v těch vlacích radši ani nemluvím.
Nedávno jsem kdesi četl, kolik ČD sešrotovaly osobních vozů, pro které nebylo využití. A teď „…dlouhodobý problém s nedostatkem vozů“? Neměly asi, pravda, klimatizaci, ale zato otevírací okna. A otevírací okna jsou jistota a pohoda. A poslouží i jako ten nouzový východ, když už byla řeč o bezpečnosti. Klima jednou jde a příště ne a bez ní to ve vozech se zabedněnými okny není k vydržení.
Není teda náhodou někde něco blbě?
Ano, také to nechápu. Tady se koupilo 50 nových vozů (10 * 5) InterJetů, zároveň se ztratily linky R8, R23, to je dalších určitě také 50 vozů. Jasně, nebyly to žádné moderní vozy – ale na posily v pátek a v neděli by stále byly dobré, respektive i jindy – lepší starý vůz, než žádný vůz. Kde ty vozy jsou?
my třeba čekáme na lepší vozy na lince R11, ale stále nic a nic… pořád ten stejný hnůj. tak nevím
Jenže když na vlak do Německa fáze vagón bez klimatizace, tak jej Němci nepřeberou a cestující stejně dal nepojedou.
Píšete o DB nebo o Alexu? Protože není Němec jako Němec a na Západních expresech jezdí i staré vozy bez klimatizace.
Navíc jak se zdá šlo o přeplnění vlaku v úseku Praha-Plzeň, možná že v Plzni už by obsazenost byla jakžtakž v pořádku? Nebo by alespoň byl čas promyslet „strategii“ řešení, minimálně tak aby nemuseli být vyhnáni cestující s místenkou??
Je rozdíl vůz plánovaně bez klimatizace a vůz s neudržovanou klimatizací.
V tom prvním lze otevřít okna.
Když je venku 35°C ve stínu a přes 45°C na slunci, tak otevírací okno zajistí jen to, že je ve voze také minimálně 35°C. Ne, neochladí, jen ten teplý vzduch rozproudí. Ale pořád má minimálně těch 35°C.
To je možný, ale v posledním týdnu žádných 35 °C nebylo. (max cca 31 °).
Údajně nejvyšší naměřená teplota v neděli 18.8. Praha-Libuš: 29,2°C
Ve stínu. Na slunci bylo možná víc než 35°C. Ten vlak ve stínu zase tak moc nejede.
To ano, ale zajistí to „nevydýchaný“ vzduch s normálním obsahem kyslíku, což je fyziologicky též důležité, minimálně na stejné úrovni jako teplota…
Je to kombinace vysoké teploty a vydýchaného vzduchu co může skutečně až zabíjet. A k tomu je nejvíce náchylný vagon s klimatizací, ale nefunkční (jestlipak běžné klimatizace ve vagonech ČD umožňují při poruše klimatizace alespoň provoz v režimu nuceného větrání? Teoreticky možná, v praxi velmi pochybuju, vypnou to celé…
Tedy takovou teplotu, jako vzduch venku – a cestující vesměs ve stavu, kdy venkovní podmínky zvládají(nějak se dostali k vlaku/plánují cestu od vlaku, kdyby taxikem tak stejně ujdou pár kroků po nástupišti)
Vydýchaný vzduch je taky problém.
Ano, staré a prohnilé vozy…
Průvodčí by měl delat svoji praci, za kterou je placen.
Ten vlak odvezt i s lidmi v ulickach a nebrat si cestujici za rukojmi, kdyz zrovna nemel svuj den.
S takovou logikou by nemuseli ani poustet lidi do obchodu, co kdyby se tretimu ve fronte u pokladny zatocila hlava?
A kdo určuje pracovní náplň vlakového personálu ? Zaměstnavatel nebo cestující ?
Co je pracovní náplní průvodčího, jestli ne odbavit řádně platící cestující? Volat na ně policajty?
Také, pokud nerespektují pokyny vlakového personálu. Vlaková četa tam není od toho, aby někoho přemlouvala nebi se doprošovala.
Pracovní náplň průvodčího/vlakvedoucího skutečně není o odbavení cestujících. Komerce je pouze jednou z činností a pracovní náplň je specifikovaná ve smluvním vztahu zaměstnance a zaměstnavatele, nikoliv personálu a cestujícího.
Arogantní neschopná firma, která řeší svoji neschopnost tím, že na svoje zákazníky volá policajty…a arogantní pan průvodčí to obhajuje. Super prozákaznický přístup.
To není arogance, to je konstatování faktu. Řadový personál fakt není od toho, aby řešil neschopnost odpovědných lidí. Řadový personál řeší jen důsledky řízení neschopného managementu podle interních procesů. Máte krátké vedení nebo co na tom nechápete ? Personál vlaku fakt nebude podstupovat rizika kvůli neschopnému vedení a už vůbec si nemá zapotřebí nechat vyhrožovat nebo si nechat nadávat od lidí. Fakt ne. 🙂
Nepsal jsem jsem jenom arogantní, psal jsem NESCHOPNÍ a arogantní. Zaměstnanci i firma.
Je to arogance a na mně teda extrémně hodně silné kafe. Naštěstí je i dost průvodčích normálních, ale teda za posledních zhruba 14 měsíců jsem většinu cest namísto vlaku absolvoval busem. A to jsem kdysi pracoval v depu a cestování vlaky (kteréhokoliv dopravce) měl rád. Jen tak dál, ale pak si nestěžujte na úbytek výkonů v závazku.
Tak se něco musí změnit. Musí podat stížnost na vedení, dát výpověď apod. To že Vy tady napíšete toto nezmění zhola nic.
Koupili si místenku na nejaký spoj a drze tím spojem chtěli jet, nerespektovali pokyny podle kterých si nic nekoupili.
Otázka je, pokud vyhazujete lidi z vlaku jen a jen kvůli neschopnosti vašeho zaměstnavatele, zda se nechovat maximálně slušně a zároveň za to něco nabídnout(vrátit jízdné a další spoj zdarma). Na houknutí vylezte z vlaku a běžte si to pořešit na pokladnu se vám každý akorát tak… víte co.
To jim má ten průvodčí dávat *ze svého*?
A není tam vlaková četa (pověřená osoba dopravce) proto, aby umožnila cestujícímu uplatnit právo z přepravní smlouvy? A pokud jsem cestující s vázanou jízdenkou na konkrétní vlak a rezervací místa, potom mám povinnost cestovat konkrétním vlakem a mám právo být přepraven na místě, pro které mám rezervaci. Pokud bych cestoval jiným vlakem, porušil jsem jako cestující přepravní smlouvu a budu sankcionován. Když jí poruší vlastní vinou dopravce (nedodržené řazení, chybějící vůz), tak je to podle Vás v pořádku? Fakt?
O tom nerozhoduje průvodčí. Ten je až poslední v řetězci.
Z hlediska interních předpisů dopravce je sice poslední, z hlediska cestujícího je první. Je to reprezentant firmy, pověřená osoba, k čemu jí zaměstnavatel pověřil nemá cestující zkoumat. To přece není jeho věc.
V takovém případě tedy má cestující poslouchat pokynů personálu, když není jeho věc, k čemu ho zaměstnavatel pověřil. Ostatně právo dopravce odmítnout cestujícího, když je vlak přeplněný je i v SPPO, se kterými cestující souhlasil.
Jak může být vlak přeplněný už i lidmi kterým prodali místenku?? A dále, co dopravce dělá s daty o jízdenkách prodaných na konkrétní spoj (nejen místenky), ZAHAZUJE?? O nedostupnosti (nenasazení) určitého vozu chcete vážně tvrdit že se zjistilo teprve v okamžiku přistavení vlaku k nástupišti? Chcete se nechat vysmát?!
V SPPO je, že pokud je vyčerpaná kapacita, má být dalším cestujícím odmítnut nástup. O tom, že nechám všechny nastoupit a až potom chci někoho vyloučit z přepravy, protože je vlak přeplněný tam nic není. SPPO platí pro obě strany. A za to, že vlaku chybí 2 vagóny, cestující fakt nemůže.
Průvodčí je na tohle dost malý pán aby si určoval zda ten vlak pojede nebo ne. I on se musí řídit předpisy a pokyny od nadřízených a určitě mu ani nestojí za to skončit jednou nohou v kriminále.
Vy taky pojedete přes křižovatku na červenou, když vám to bude někdo radit nebo budete chtít.
Nechápu jednu věc – EC vlaky bývaly něco jako elitní spoje a v době odjezdu tohoto konkrétního z Prahy se tam přece pohybuje značné množství vlaků nižší kategorie, určitě taky ne všechno z Vršovic je rozplánováno – je mi jasné že ne všechno splňuje normy RIC na mezinárodní spoj, interjet nebo railjet taky asi trhat nebudeme, ale přece i jen poloviční hospodář by přece operativně něco popřesouval… nebo jsou dráhy už tak zabyrokratizované a v háji, že se tohle prostě nenosí (a radši si budou držet řazení rychlíku do Pyšel a horní dolní)?
Doplníte tady, bude chybět jinde, nevrátí se včas atd. Navíc MD, SŽ i ČD je léty vyfiltrovaná partička jinde nepoužitelnych lidí, kterým je cokoli neplánovaného, navíc a mimo pracovní dobu zatěžko.
Pseudoec, které za čárou jede jako spěšňák(rex). Není potřeba držet značku ec pro nějaké lepší vlaky.
Takže aby nemuseli řešit koho svezou a koho vyhodí, tak vyhodí pro jistotu všechny?? Toto není dobře zvládnuté… Samozřejmě sníření kapacity o 25% (1 vůz) tomu taky nepomůže.
Doufám že za to aspoň nebudou dostávat peníze za vlak ze závazku, když vyhodili cestující??
A chlubit se tím že to udělali „stejně jako němci“ když za to ty němce kdekdo kritizuje (jestli se nepletu tak německý přístup při některých příležitostech kritizovaly samy ČD) tak to se nemají čím chlubit.
Zlepseni v oblasti udrzby vozu: ukol trva. Je to par mesicu, co se v reakci na vozovou krizi ve vyjadreni CD psalo, ze „podnikame veskere kroky ke zlepseni stavu“. Ale je to marny, je to marny, je to marny. Problemy maji snad vsichni dopravci, to nelze poprit, ale je-li zlepseni stavu opravdu priorita, je treba se vic nez polepum lokomotiv, TV reklame (ok, je to pekne, ale zbytne) apod. venovat tomuto problemu. A v prvni rade jde holt o penize, uz se tady nekolikrat zminovalo, kolik davaji CD a kolik jinde.
Tak to ty ostatní vlaky byly masakr.
Najde někdo odpověď na to proč tam nenechali lidi s místenkama do existujících vozů?
Jinak A6 a D5 dneska v pohodě a auto mi nikdo neodřekl. 😀
Evidentně proto, že vykašlat se na všechny a nevzít nikoho bylo pro personál vlaku nejjednodušší řešení.
Z pohledu spotřebitelského práva je to podle mě už za hranou. Dopravce z cestujících vybere z jejich kapes dotace na provoz linky i jízdné, a pak s pomocí policie zajistí že vlak odjede prázdný. Mohl zajistit třeba NAD , neudělal nic, to mi nepřijde jako funkční provozování dopravy, těžko to svádět na vyšší moc. Že jezdí v létě hodně lidí je známo, když nemají záložní vozy mohl čekat záložní bus, beztak by byl v Mnichově rychleji.
Protože změnili řazení vozu a prodali pak na jedno místo místenku dvakrát. To už tady neřeknou. Jeli jsme z dovolené a měli jsme místenky na tento vlak už měsíc dopředu a pak ty samé prodali u pokladny. Je to jejich chyba a absolutně nezvládnuté. Další vlaky byli narvané, protože tam bylo jen na tento spoj odhadem 200 cestujících. Líto mi bylo cizinců co nevěděli co se děje. Jako zrušit mezinárodní spoj bez náhrady , jen pro jejich neschopnost, protože nevěděli jak to vyřešit to je masakr.
Měli jim na místě zaplatit taxíky, a bylo by to vyřešeno.
https://www.cd.cz/typy-jizdenek/odskodneni-reklamace-a-vymeny/-26400/
Mimochodem, dle ČD Mimořádností následný EC 352 je odřeknut v úseku Regensburg – München 🙂
Ale tam už nějak dojedou.
Opravdu zoufalé…management ČD by měl jít od válu, protože evidentně nemá na to nemá 🙂 syn měl jet tímto vlakem do Mnichova…
Jo tak to, když to byl zrovna váš syn, tak to pak jo.
Krapinec ale svy dostane….
A všichni se akorát diví, že lidí jezdí auty, když je hromadná doprava v nejlepším případě úplně k ničemu.
Kdo se diví? Jak „všichni“? Jmenujte mi aspoň jednoho, kdo se tomu diví.
Nediví. Volají ale po tom, aby to odpovědní alespoň začali měnit, ne aby to ještě posilovali, jak se zjevně stále děje.
Tak to je fakt absurdní. To ten následující vlak pak asi přeplněný nebyl?
Ano, tomuhle přesně nerozumím. Tohle odřeknutí vlaku způsobí jediné – vlak následující je plnější o to více. Nebo jej snad mimořádně posílili?
Jinak ten vlak z Prahy nemá mít čtyři, ale mezi Prahou a Plzní pět vozů. Tj. chyběly dva vozy ČD ze tří.
Podle pravidelného řazení v aplikaci Můj vlak tento v neděli čtyři.
Asi koukáme každý na jiné řazení 🙂 Pokud dám řazení vlaku 354 dnes ze stanice Praha hl.n., pravidelné, tak vidím vozy č. 262, 260, 259, 258 a 363 končící ve stanici Plzeň hl.n.
Ale mimořádné tam tu 363 nemá.
Bože, oni zapomněli lokomotivu??
Aha, pardon 🙂
A není to málo?
Moc dobře si vzpomínám, jak často odpůrci povinně mistenkovych vlaku argumentovali tím, že jednou z podstatných výhod nemistenkovych vlaků je, že cestující si může vybrat jakýkoliv vlak, že prostě přijde a jede. Tak tak se ukázalo, jak to skvěle funguje v praxi…
Správný objednatel (jakože ty vlaky jsou objednané na obou dvou stranách) by tyto výkony nejenže neměl zaplatit, ale navíc napařit ČD dostatečný flastr navíc, protože toto je bezdůvodné odřeknutí spoje.
No, ale toto přece má řešení (aspoň jakés-takés): vyhodí z toho vlaku všechny KROMĚ těch co mají místenku (teda nevím co udělají s lidmi co mají místenku do vozu který nezařadili)…
Vzhledem k tomu jak často nejede co mělo jet povinná místenka nic moc neřeší.
Cestující s místenkou do nezařazeného vozu mohou vzít alespoň na stání, pokud s tím budou souhlasit. Tím se ten vlak snad nepřeplní tak, že by nemohl odjet.
To bylo pro soudruhy od dráhy příliš práce, tak radši nechali policejně vyvést všechny. Je cestující-je problém. Není cestující-není problém.
Celkem jednoduchý výpočet – záleží na poměru vozů které zrušili a těch které zůstaly 🙂
Pokud se tento poměr blíží 1:1 tak začnou problémy i tak. Ale nebyl tento případ.
Otevřeli si hospodu, ale chodili jim tam lidi…
Dotaz. Okolo Olomouce byly letos vyměněny soupravy s vozy Bdt za cca 25 RegioPanterů. Kam ty vagóny zmizely?
Jakože by jste chtěl posílat Bdt do Mnichova?
Ne, jako že ty vozy z Olomouce mohly vystridat
vozy, které do Mnichova bylo možné poslat.
Staci jen do Plzně
Klidně, rychlostně by to na větsinu trasy stačilo
Jo to prostě chcete. Koupit si na Hlaváku po dlouhé frontě v pokladně „vázanou“ jízdenku (s příplatkem konkrétní spoj) za 200kč jenom proto, aby vás dopravce za svou vlastní neschopnost z toho vlaku vykopl a poslal vás do rychlíku (kde se nastupuje až na Smíchově) nebo se trmácet po předraženém nádraží další 2 hodiny a ještě se vám vysměje s platnou jízdenkou do očí!!!
Vrátit jízdenku za plnou cenu? Čekej Dál!!!
Nějaké odškodnění by vám poskytnout mohl, pokud se o něj přihlásíte.
https://www.cd.cz/typy-jizdenek/odskodneni-reklamace-a-vymeny/-26400/
Jo, 30 korun nebo tak něco 🙂
Pokud jste jel z Prahy do Mnichova, tak to bude o kapku víc.
Vrátiť to za plnú cenu samozrejme v takomto prípade môžeš.
Akorát čas v prčicích, nikam jste se nedostal a u dalšího spoje garantovaná přeplněnost. No hlavně že tečou dotace, za to divadlo…
chtěli jste německo, máte německo, starý Béčka jako náhrada Vám smrdí, tak nejedete nikam
A řešení je jasné – zrušit koleje, ušetří se balík!
Vázána jízdenka je bez místenky levnější, pak je samozřejmě drzost chtít příplatek v dalším vlaku.
Pravidla pro podávání stížností (odškodnění) ČD:
https://www.cd.cz/typy-jizdenek/odskodneni-reklamace-a-vymeny/-26400/
Jasně, ale za takovouhle prasárnu by ČD měly lidi odškodnit automaticky a ne se spoléhat na to, že většině lidí se to nebude chtít řešit…
Reply to Pavel Filip:
…nebo si tu frontu na Hlaváku vystát znova!
To si myslím taky. Ale pokud nejde hora k Mohamedovi, tak musí Mohamed k hoře. Možná až zjistí, že je to stojí peníze, tak si dají příště větší pozor.
Asi tak… vrátit celou cenu jízdenky by mělo být automatické minimum
Z Prahy se může do Mnichova také autobusem – RegioJet, Flixbus.
Může, akorát ta kapacita asi také nebude nekonečná. Nemyslím si, že by tyto v ten den byly odjely prázdné.
To je námět na zamyšlení. Pro někoho, kdo už toto nechce příště absolvovat. Ještě je možné využít auto nebo letadlo. Ale to bude dražší.
Prostě bordel jako vždycky a jiné to nebude pro nejbližších 1000 let.
P.S.
A to jsem na železnici pracoval přes 45 let. Za celou dobu se toho k lepšímu moc nezměnilo
Odešel jsi brzo 😀
I ano, zlepšilo se. Nepamatuji, že by někdy v minulosti velký šéf železniční firmy sliboval veřejnosti, že jí „doručí rychlost 200 km/h“. Jen si to představte – na okně Vám přistane dron nalakovaný v najbrtu a složí škatulku s rychlostí. Stát se to mně, přemohlo by mě dojetí. Jiný železniční velmož zase hlásal, že „jsme se nachytřili“. To vypadá, že si vedle péče o trať Praha – Beroun bokem střihne ještě jadernou fúzi. Kde se ten pokrok zastaví? Také o image se řádně dbá. Obřadní kladívka už bývají při železničních procesích pravidelně nerezová, což je u veřejnosti předmětem nekritické úcty… Číst vice »
Trefné, pobavilo. 🙂
Aha. Tak to jste při té práci přišel o zrak (nebo o rozum).
No on se náš slavný národní dopravce nepredvedl ani dnes ráno z Drážďan do Phy s odjezdem.v 9 10. Měl jsem lístek na jedničku a mistenku, ale kvůli poruše dveří na obou stranách vůz ČD zamčen
Vy jste ho tam alespoň měl. Ja minulý týden na EC Metropolitan z Bratislavy do Prahy vagón 1 třídy neměl vůbec. A ještě arogantní průvodčí co mě poslali do ……
Arogantní průvodčí? Mlčím a píšu stížnost, minule řval na celý vagón v railjet na nějakého američana…
Dohovi jak to bylo.
Stížnosti jsou v naprostě většině řešeny jako neoprávněné. Tvrzení proti tvrzení. Vždy, když přijde jěco podobného trvám na vzájemné konfrontaci. Na konfrontaci se nikdy nikdo nedostavil.
Ano, protože lidé nemají na práci nic lepšího, než se jít hádat s nějakým pomatencem z ČD, co nezvládá vykonávat ani svou práci.
O tom, jestli svoji práci dělá personál dobře nechte rozhodovat přímé nadřízené. Cestující veřejnost tu fakt není od toho, aby zasahovala do pracovně-právních vztahů mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem. On si totiž kdekdo myslí, že se personál ze stížností nebo z výhružek podělá a že se dá za pravdu cestujícímu. Takhle to ale fakt nefunguje.
Jak tak koukám na Vaši argumentaci tady, tak bych Vas jako poverenou osobu dopravce ve vlaku fakt potkat nechtěl..
Nebojte, ta pravděpodobnost je relativně malá. Na vlaku jsem dnes už relativně málo. S cestujícími jsem ale nikdy problém neměl, leckdy jsem udělal pro cestující víc, než po mne chtěly procesy. Rád vyjdu lidem vstříc a pomohu s lecčíms. Přes co ale nejede vlak je, když je někdo vulgární, řve nebo mi nařizuje, co mám dělat. V takové situaci si zapínám nahrávání a přestávám s takovými lidmi komunikovat a odkážu je do patřičných míst.
Jak ochotně pomáháte lidem jste myslím dodatečně předvedl tady v diskusi: „Táhni z vlaku, je tady moc lidí, tvoje jízdenka s místenkou mě nezajímá. Volám policajty. Nepojede nikdo, jeďte si příštím vlakem, ten určitě přeplněný nebude, holoto!“
Ste zakaznický personál, musíte něco zkousnout
Tak, jednoduše se to zamete pod koberec.
Pokud je to stížnost na základě subjektivního dojmu, že se průvodčí neusmál nebo se moc mračil, tak ano. Pokud tedy nejde o někoho, na koho chodí stížnosti několikrát denně. To se pak řeší jinou metodou. Ale že by jen tak někomu sebrali prachy nebo dali vytýkací dopis na základě subjektivních blábolů z jedný stížnosti, tak takhle to nefunguje.
No, průměrný zaměstnanec na železnici…
Právě, jim prozakaznický přístup nikdy nic neříkal
No, není. Cestující nezajímá pracovněprávní vztah. Cestující je ve smluvním vztahu s dopravcem, kdy očekává za úplatu jistou úroveň služeb.
Jaký je rozdíl mezi žádným vagonem a zamčeným vagonem?
Tak to se nám stalo, že jsme jeli v přeplněném vlaku a dva vozy byly bez udání důvodu zamčeny. Tak jsem je prostě odemkl a nazdar. Ať se průvodce postaví na hlavu…
Pro příští cestu do Berlína a zpět, v září už mám koupený jízdenky busem s RegioJetem, a to jsem přes 15 let IN Gold nyní IN 100….CD mě fakt….nebudu sprostý:-)
Serou ? To mně taky. Do doby zařazení Comfortjetů na Berlinery autobus doporučuji a osobně bych jinak nejel. Třeba dnes nebude na Berlinerech dodrženo řazení ani na jednom páru. 😒😡
Tenhle Bavorský mezinárodní Express je ukázkový spoj ilustrující dlouhodobý přístup ČD ke spojům směřujícím západně od Prahy. Málo funkčních vozů, samá zpoždění, hlasitá ožralá německá chátra v českých velkoprostorácích – chci česká kupé, nekomfortní velkoprostoráky, když už jede do Prahy zázračně na čas, tak ho skoro vždy v tunelu před Hlavákem zastaví dokud vám neodjedou všechny přípoje a pak Čekej Dál… …ale hlavně že si účtují v pokladně příplatek a to i za zpožděný expres.
To už i ten rychlík na Smíchov se zařazenými B-éčky je spolehlivější!
Máte pravdu. Nechapu ty mi mínusu. Mimo socko němců je vlak plný UA. Čech je snad jen průvodci. Viz. Páteční spoj. Navíc plzeňské nádraží je plné válejících se ožralů a drzých sfetovaných cikánů. Hnus co se děje.
Kdo dává na tenhle koment minus je buď ozralej Helmut a nebo vychcanej Sergej.
Nebo prostě jen není rasista, xenofob, nebo zamindrákovanej jedinec.
Ono se dá, byť třeba částečně, souhlasit s obsahovou stránkou, ale už ne s formou nebo hloupými a nepatřičnými poznámkami kolem toho všeho.
Já se nerad opakuju a někteří mi tu rádi oponují, ale musím napsat znovu: na letní sezónu je ten Mnichovák moc krátký (i když má všechny 4 vozy). Že to jede pomalu, by až tak nevadilo – to je předem daný fakt a nikoho nepřekvapí. Překvapí sezení a stání v chodbičkách a odříkání bez náhrady (mnohem častěji tedy na straně DLB).
Pro vnitro to pomalu nejede. Plz dom za 45min. Autem se nechytáte. Nekomentuji jízdní dobu pha Mnichov.
OK, souhlas, Plz-Dom není dálnice. Ale jinak celková jízdní doba nic moc. Jen přepřahy a úvrati zaberou 31 minut.
A žádal jste o odškodnění?
https://www.cd.cz/typy-jizdenek/odskodneni-reklamace-a-vymeny/-26400/
Jel jsem dnes EC 356 o dvě hodiny dříve. Upřímně bych se vůbec nedivil, kdyby vyhodili cestující i z tohoto spoje. Vlak byl opravdu nepříjemně nacpaný, projít uličkou bylo naprosto bez šance. Pan průvodčí se raději za celou dobu neukázal, o to se ho pár lidí snažilo i hledat. Asi pětina vlaku byla obsazena početnými rodinami patrně z Indie, kteří se neustále snažili přelézat kufry a s dětmi na zádech hledat jakýkoliv volný prostor. Co se týče toalet, poblíž se dalo dostat do jedněch dveří ze čtyř (voda z kohoutku samozřejmě netekla). O klimatizaci ani nemluvím, ještě že se dají… Číst vice »
Občasný slušný cestující se nestačí divit. Je to reálný hnus. A moc zákonodárná nekoná. Jsem fakt chudáci. Stejně jako Němci nás stále mají za opice. Přitom jsou dnes na tom hůř než my. Dementi.
Žádosti o odškodnění zde:
https://www.cd.cz/typy-jizdenek/odskodneni-reklamace-a-vymeny/-26400/
To jako má být ten slibovaný lepší komfort českých drah?Čím dál dražší jízdné a potom vás nepustí ani do prázdného rychlíku???
Ale zato mají „zlatého“ Vectrona. To je plus! 🤣
Čím víc dopravců, tím je to horší. Cestování Slováckým expresem to je také zážitek. Nejúžasnější je to, že ve světě jezdí rychlovlaky tři sta i více a na úseku mezi Pardubicemi až Zábřehem se jezdí, ani ne stovkou. To si ještě vzpomínám, jak se cestovalo za bolševika, kdy platilo, že ještě jeden cestující se do narvaného vagónu, nebo autobusu i šaliny vždy vejde. Takže kapacita byla neomezená.
Zatím ten problém má jeden dopravce, který by za ty prachy měl mít vše ťip ťop.
A pamatujete si taky, že za Bolševika se ten úsek mezi Pardubicemi a Zábřehem se jezdil o hodinu déle a po trati na kterou 40 let nikdo nesáhl, možná kromě elektrifikace?
Elektrifikovaná je MNOHEM déle.
„Ani ne stovkou“ není úplně přesně. Je to 100km a jízdní doba necelou hodinu. Průměr POD 100 km mají jedině vlaky se třemi stanicemi (Třebová, Ústí, Choceň).
Slyšel jste někdy o Pendolinu nebo Leoexpresu?Tak je zkuste .Jezdím do České Třebové a světe div se za Zábřehem 160.Leoexpres Pardubice -Zábřeh z jednou zastávkou pod hodinu a je to sto kilometrů,Pendolino z Pardubic do Olomouce 1hod.14 minut na vzdálenost 145 km.
Jasne. Za Zabrehem smerem na Olomouc.
Kdyby nechali ve vozech stahovací okna, nemuseli by řešit vzduchotechniku.
A pak by se jezdilo bez klimatizace, což většina lidí nechce.
Ale chce. Většina to chce stejně jako kupé. Většina racio smyšlejících.
Vetsina racionalne smyslejicich nechce klimu, a chce jezdit v 35 stupnivy teplote v interieru? 🙂
Odkud berete matroš?
Já tedy netuším, co je kupé tak skvělého, pokud necestujete jako skupina, která ho obsadí celé nebo se tam nezamknete.
A který průzkum, prosím ukázal, že lidi preferují kupé, mohl bych poprosit odkaz.
Je vtipné, že používáte pojem typu většina racio smyšlejících, abyste obhájil svůj názor. Škoda, že to jinak nedokážete.
Což je sice pravda, ale už při 120km/h ne úplně použitelná.
Jasně… 35°C venku, 35°C uvnitř, ale jako bonus vás ofoukne hřejivý vánek…
Ale protože je cestující zpocený jako kůň, tak ho vínek odparem ochladí, a jako bonus se i nadýchá trochu kyslíku zvenku, když už musí dýchat prdy z celého velkoprostoru.
Reklama na ČD v přímém přenosu. Většina z těch naštvaných cestujících pojede příště autem a ČD budou opravdu jezdit prázdné.
Reklamu na ČD, jsem teď zažil skvělou, do Českých Velenic, přijedete ve vagónu 369 a z Velenic odjíždíte ve vagónu 368 a to sedíte pořád na stejném místě.
z jakého směru? Že by Rakouská vlaková četa nastavila špatné kurzové číslo vozů a Česká vlaková četa to pak opravovala? Strašná reklama….jednou jsem sám zažil kdy z Budapešti přijely dva vozy 369 a jen tím, že Maďar špatně nastavil informační systém…ale zlý špatný Český Dráhy!! Fuj fuj
Jo, máte pravdu, pro ČD to určitě špatná reklama nebude, až nastoupí lidi a začnou vyhazovat lidi ze sedaček, i když při nástupu seděli na správném místě podle místenky, protože vlaková četa ČD, na nic nikoho neupozornila, prečíslovala vagóny a držela hubu, nemluvě o tom, že si objednáte místenky vedle sebe do velkoprostoru a pak máte sedět každý v jiném kupé.
V Bohumíně se mi stalo, že přijely dva vlaky na stejné nástupiště. Jeden ČD do Krakowa a druhý byl myslím MÁS do Varšavy. Z nějakého důvodu těm vlakům prohodili čísla, tím pádem i cílové destinace a lidi co jeli třeba do Krakowa tam běhali po nástupišti a ptali se čím mají teda jet. Naštěstí jsem jel do Katovic, tak jsem si mohl vybrat.
Nevím jestli to je obvyklá věc nebo nějaká rarita, ale překvapilo. Nikdo nedal ani info.
*MÁV
Vlaky 115 Praha-Premyšl a vlak EC 130 Budapešť – Varšava si v Bohumíně vzájemně přepojí část vozů, takže cestující nemusí přestupovat. Pokud si kupujete místenku, tak vám ji to dá do správného vozu a nějaké změny čísel vlaků řešit nemusíte.
Aha, tak to je super vědět. Díky za info.
Týjo, to ale musí jednoho dost znejistit, když je zvyklý že nefungují ani základní věci a takováhle vychytávka že by fungovala??
Tohle predne se stalo v EC 357, 15.08. Na LED panelech vuz oznacen jako 258, na dverich 259. Podle personalu (nemluviciho anglicky, DLB) vuz 259 se rozbil a neni razen. Nasledne po prevzeti vlaku ceskym personalem najednou vuz 259 razen je, misto vozu 268. 🙂
Většina těch naštvaných cestujících jsou cizinci na Interrail, ty jinou možnost nemají, nebo Němci vracející se z víkendové levné chlastačky v Praze….zkuste se někdy podívat na skladbu cestujících osobně 🙂
Tleskám, místo toho, aby jste přiznal, že situace měla více řešení, než poslat prázdný vlak do Plzně a že ČD mohla řešit situaci, třeba umožnění jízdy lidi s mistenkou nebo lístkem vázaných na spoj, tady poukazujete na skladbu cestujících. Oni si, ale taky zaplatili přepravu….
Z Prahy můžete do Mnichova autobusem. Jezdí např. RegioJet nebo Flixbus.
A jezdí podstatně spolehlivěji…
A? Cestující s platnou jízdenkou jako cestující s platnou jízdenkou.
Nebudou. Vzhledem ke kapacitě souprav bude pořád plno. Ke to Kocourkov.
hlavně že manažeři a jiní papalaši berou platy jako prezident
spis tak trojnasobny nez prezident
Ale rentička jenom dočasná, to pozor…. A bez ochranky…
Zato zlatej padáček jim to vynahradí… 😉
Neskutečná ostuda. Celkově ale linka do Mnichova je parodie na vlakovou přepravu. Já se divím, že se nikdo nestydí tohle ještě objednávat.
Ona je ostuda i Berlinery. V sobotu 10.srpna první ranní Berliner pouze třívozový a skončil v Děčíně. Dál do Drážďan busy, ale +45 pohraniční kontrola, celkem +70 v Drážďanech, Vlaky do Berlína povětšinou vyprodané, takže ti, kdo měli místenky na Berliner si šli shánět nové na další vlaky. Já už jsem si jí koupil při čekání na hranicích, nakonec jsem ji vracel a kupoval na další vlak. V Berlíně jsem byl o 170 minut později.
Ale co, mě to nějak nevadilo, jel jsem jen do Berlína a to na 5 dnů takže jsem nehonil čas
Jezděte s Regiojetem busem za min peněz a relativně včas
V červnu jsem jel po letech do Berlína. Tam zpoždění +120 minut, zpět o tři dy později +180 minut 😀
Asi je to hodně běžné.
Po Německu je to přeci jenom obyčejný RE v režii italského dopravce, s německým názvem a obchodní značkou Alex.
Že u nás je to kategorie EC je velkou ostudou. Čípak asi ?
Vyzkoušeno nedávno jen z Plzně do Domažlic.Jinak než na stojáka to nebylo možné. Čtyři narvané vozy. Jako bonus jsem měl kulturní obohacení v podobě opilých ukrajinců, přetékající odpadkové koše a ostrý zápach z toalet …
Fuj vlak je to.
Přesně…ale bacha dost lidí nebude souhlasit.🤦🤦
Oheň si nevybírá dopravce.Cargo, Arriva, ČD tomu to je jedno. Nejdůležitější je, že se nikomu nic nestalo. A říkejte si co chcete.
Nějak v článku nemůžu najít, že čtvrtý a pátý vagon „Bavorského expresu“ chyběl proto, že na ONJ shořely…
Tipoval bych že ten komentář byl k poslednímu odstavci kde se píše o zahoření vlaku ČD
Vždyť se tam jasně píše, že k zahoření nedošlo.
Omlouvám se,došlo jen k zadýmení.
A když neshořely, ale nejsou na trhu v celé evropě k sehnání, tak co s tím? Myslíš, že dráhy mají plné ONJ volných vozů a škodolibě se usmívají, jak to těm cestujícím natřeli, když jim poslali na vlaku o vůz míň?
On nikdo nevyrábí nové vozy?? Škoda že vagonka zkrachovala protože nedostávala zakázky…
I tohle je se zpožděním…
Armáda Regín je nachystána v Blanickém tunelu….
Takže on byl přeplněný a jel prázdný. Nějaká chyba v Matrixu?
Byl přeplněný, tak požádali cestující, aby někteří vystoupili. Ale ti to ignorovali = zrušili celý vlak.
Takže vlaková četa nedokázala říct,“Ttakže dámy a pánové dokud tytp cestující nevystoupí, jedete až za dvě hodiny“? Většinou se najde dost ochotných cestujících vyhodit ty nadbytečné.
Tak sehnat v praze 2 náhradní funkční vozy na mezinárodní expes, to chcete po ČD v 21. století trochu moc, nemyslíte?
Rezonujte prosím trochu pochopení, vždyť ČD jsou tu s námi cestujícími teprve pouhých 25 let!!!
Logika v podání Českých drah, co bychom chtěli jiného
Všude možně jezdí přeplněné vlaky, na příměste jezdí přeplněné autobusy, když se zpozdí tramvaj, jede přeplněná i ta. Někde vypadne spoj, další automaticky jede přeplněný. A najednou se najde přeangažovaná četa, která odmítne s takovým vlakem jet. To je oatuda ČD, že tohle svým zaměstnancům vůbec tolerují. Jasně, pro nikoho to není příjemné, jet takovým vlakem. Ale lepší než nejet a přeplnit další spoj. Tohle mají čety řešit se svým zaměstnavatelem, klidně v rámci kolektivního vyjednávání – třeba chtít příplatky nebo něco tak a ne si brát cestující jako rukojmí. Taky budeme zastavovat pražské metro v okamžiku, kdy se nebudou… Číst vice »
Nechte na zaměstnavateli, co tolerují nebo netolerují svým zaměstnancům. Četa jednala podle interních procesů a cestující veřejnost tu fakt není od toho, aby rozhodovala o tom, co má nebo nemá vlaková četa dělat.
Chápu. Cestující si jenom zaplatil cestu, ale může maximálně držet hubu a krok…co by za svoje peníze taky chtěl, že jo? Když se soudruhům od dráhy zlíbí, nepojede nikdo!
Interní procesy jsou cestujícímu jedno, ty platí mezi dopravcem a jeho zaměstnanci. Cestující i dopravce se mají řídit SPPO a vlaková četa podle SPPO nejednala a mnoho cestujících neoprávněně poškodila, protože jim neumožnila uplatnit práva vyplývající z přepravní smlouvy.
Četa dle SPPO jednala:
Pokud jsou všechna místa ve vlaku obsazena (na sezení i stání), má pověřený zaměstnanec ČD právo
z důvodu bezpečnosti odmítnout nástup dalších cestujících do vlaku.
Tedy nejednala. Pokud vyhnala ty, kteří již obsadili své místo k sezení či stání, jednala v rozporu s SPPO. Jelikož právo odmítnout má nástup dalších cestujících, ne přepravu těch stávajících. A pokud mi někdo chce tvrdit, že četa jednala správně dle interních pokynů ČD, potom je interní pokyn (lidi vyhodit a odjez prázdný) v rozporu s právem cestujících dle SPPO a může se jednat o nekalou obchodní praktiku dopravce.
Ano, četa měla odmítnout nástup! Ne nástup umožnit a pak někoho vyhánět. O tom se v SPPO nepíše. SPPO platí pro obě strany, pro cestujícího i pro dopravce. A pokud je jedna strana poruší, těžko se může domáhat, aby je druhá strana dodržovala.
Cestující je totiž „jenom“ platícím klientem.
A podle čeho probíhal výběr cestujících ,kteří meli vystoupit?
Kupř. dle těch, kteří měli a neměli místenku?
A co si to přečíst celé?
Vlak byl tak plný, že nebylo bezpečné pokračovat dál. Je nějaká daná kapacita vozů, ta byla překročena. Personál požádal, aby někteří, co se nevejdou jeli dalším spojem, ti se ovšem po Česku na personál vysr… víme co… Takže je prostě vyhnali všechny. Takový přístup, že když se nenajde několik ochotných, tak prostě nepojede nikdo.
Reálně bych asi v této situaci vyhnal všechny na perón a dál mohl jet pouze ten, kdo se prokáže místenkou 🤷♂️
A proč nevykazali pouze lidi bez místenky?
Ten, kdo ji měl by zůstal sedět a vlak by jel plně obsazený.
málo socialistické, málo rovnostářské
Málo ukájející naštvání, málo uspokojující ego. Ty další vlaky pak nával zbyvších poberou jak? Jiné vlaky jezdí běžně s natřískanými uličkami; tady si někdo lehal do polic, visel z okna, dveří?
Takto v diskusi by to bylo logické, spravedlivé a ideální řešení. Kontrola místenek by ale vedla k velkému zpoždění a hlavně většina vykázaných cestujících by vystoupila jedněmi dveřmi a v zápětí nastoupila druhými. V každém případě to je ale špatná vizitka železnice
Ale prd, zablokuji dveře a otevřu si jen jedny k výstupu.
Nelze…
Vedlo by to k velkému zpoždění pro některé cestující, tak nepojede nikdo. Tomu se říká drážní logika!
Proč řeší zpoždění? Ten vlak už prakticky k ničemu nebyl, mohl obsloužit tak maximálně pár cestujících Plzeň-Domažlice, a nějaké mikroskopické množství přistupujících mezinárodních cestujících, jinak gró cestujících nastupovalo v Praze (a tím pádem mělo smolíka).
Protože jeden vlakvedoucí vs xy rozčilených lulanů bez místenek, co spoléhali na to „že ušetří za místenku a nějak se svezou“ by nemuselo skončit dobře. Nehledě na klasické české švejkování „jedněma dveřma mě vyhodili, druhýma tam vlezu“.
Nesmí vážit padesát kilo i s postelí. Znal jsem dost vlakvedoucích a většina byla schopna vyklidit i vůz plný ožralů.
Ti „lulani“ byli platící zákazníci, Liborku. Chování ajzbonaku k nim je otřesné.
A ochranka zrovna honila sprejery nebo se jenom zašívala někde aby na ně nebylo vidět, byla ve služebním kupé, ve vlaku bez problému,…
Nebo šikanovala za roušky. Teda, to už snad nehrozí.
A k čemu tam měl tu policii?
Za přepravcem pořád jde to, že nenasadil dostatek vagónů
Přepravce je cestující, průser jde za dopravcem.
Přepravce je cestující? 🤔😂
Ano, přepravce je cestující.
https://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99epravce
To je ale hrozná blbost… A kromě toho, objednatel opravdu není cestující.
Samozřejmě je. Když si koupíte jízdenku nebo jen vlezete do vlaku, tak se „objednáte k přepravě“
Ne, není. Objednatel je MD ČR. 😉
Jistě, ale když prostě na trhu žádné volné vagóny nejsou, tak co s tím narychlo udělat?
Ano budeme pořád řešit následky. Příčinu nechte spát…
vagony už nejsou 5 let minimálně
Taky nové vagony asi 20 let nikdo nechtěl objednávat, raději soplili reko, a to tak dlouho až některé vagonky zavřely krám…
„Vagony nejsou“ znamená předpokládám že vyschly obvyklé zdroje ojetin??
Přesně tak, vlaková četa asi trochu selhala.
Ne trochu, ale totálně!!
Je chybou dopravce a jeho zaměstnanců, že nechali vlak přeplnit. Měli usměrňovat už nástup. Ve chvíli, kdy nechali cestující s platnými cestovními doklady nastoupit, měli je přepravit. Nebyl důvod je vyloučit z přepravy. Takový důvod v SPPO není.
Že by zase program „Strojvůdce“?
Provozují vlak a jezdí jim tam lidé.
Tohle „EC“ je fakt ostuda. A smutné je, že na to jdou prachy nás všech.
Na vyhánění lidí (a věcí) z vlaků zcela běžně, jen ne na tak přímé. Bohužel.
Toto je mnohem účinnější reklama (s dlouhodobou účinností) na to, proč na cesty do zahraničí použít vlaky ČD a ne auto. 🙂
Kam se na to hrabou nejapné šoty s panem Trojanem.
Zrovna kvalita tohohle spojení je pohrobkem Železné opony, který za 35 let nikdo nevyřešil a to ani na jedné straně státní hranice….
Tento „mezinarodni expres“ je v nemecku veden jako spesny vlak, a pocet a umisteni zastavek tomu odpovida
Mnichovské expresy od 70. let po dnešek
https://vlaky-historie.blogspot.com/2009/10/icr-franz-kafka-bezejmenne-vlaky-264.html
Není zájem. Existuje přeci D5, která byla postavena V kuse během 3 let. A to stačí. Pořád nás mají za opice
Je paradox, že za staré doby, když jsme tady žili v zadrátovaném výběhu, na tomto vlaku jezdilo to nejlepší, co ČSD tenkrát měly.
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CSD&kategorie=Ex&cislo=251&nazev=Z%C3%A1padn%C3%AD%20expres&rok=1970
Teď to naopak je, soudě podle různých hrůzných skazek zde, asi nejodpudivější mezistátní spojení.
Obdivuji entusiasmus lidí, kteří, přesto, že je toto spojení svým komfortem a funkčností profláklé, věří, že zrovna jim se to nestane a oni pojedou pohodlně a důstojně, bez jakýchkoliv cestovních nepříjemností.
Z Prahy jezdí do Mnichova autobus. Např. Flixbus nebo RegioJet.
30 let od revoluce sem netahejte železnou oponu. Dálnice D5 funguje řadu let a nyní se dostává na vylepšování (obchvaty) I/20 a I/27. Kamiony už dávno přes Přimdu nejezdí.
„…jsme vlak museli odříci. Je to stejný postup, který v případě přeplněného vlaku provádí i ostatní evropské železnice, například v Rakousku nebo Německu,“
To fakt musí ti tiskoví mluvčí ještě ty postižené cestující nasírat podobnými kecy? Kdyby se prostě pokorně omluvil a ujistil cestující, že dostanou aspoň kompenzaci za újmu a nepohodlí, tak by udělal líp.
Cestujícího sedícího na kufru na peróně fakt, že totéž se děje v Rakousku nebo v Bangladéši, opravdu neuklidní.
Cestující by se každopádně měli o odškodnění přihlásit. Ať to stojí ČD peníze.
https://www.cd.cz/typy-jizdenek/odskodneni-reklamace-a-vymeny/-26400/
Teď nevím…Jsme v Evropě nebo v Asii? Tohle už nemá s dráhou jak byla dřív nic společného. To je povoznictví.
To ani Asie nebude.
Stejně to dělají třeba jen ve vedlejším Německu. Když je vlak plný, s policií klidně půlku vlaku vyhází.
Prosím, mám dotaz:
A v tom vašem Německu je to jak časté že si dopravce dovolí v mezinárodním expresu vypravit pouze 3 vozy? To bych chtěl totiž vážně vědět.
A proc asi? Myslíte že se tohle v D dělo před cca 10lety? Ne nedělo. A proč se to děje dnes? Tohle je jen hašení vzniklých problémů které odnáší poctivý platič daní a domorodec. Probuďte se už. Kecy typu Velde se to děje taky nechapu.
Měli ty cestující poslat do Loket-předměstí a udělat tam pořádnou frekvenci. Taky nápad jezdit do Mnichova, je třeba jezdit tam, kam je třeba a nikdo tam nejezdí… 😁
Loket předměstí bych ovšem v případě tohoto ‚expresu‘ srovnal nejspíše s Furth im Wald, a to ještě těžko. Učiňte spojení nepoužitelným, počítejte zájemce a ještě se tím chvástejte.
Die Länderbahn a nedostatek vozů, hlavně že se vozů nedávno zbavovali
Chyběl vůz ČD.
Vůbec by mně nepřekvapilo, kdyby to bylo pro nadbytečnost.
Patrové vozy – skončily v Dánsku místo toho, aby byly využity v úseku Regensburg-München. Uvolněná kupéčka, kdyby patra jezdila, z tohoto úseku mohla posílit kmenovou trasu do Prahy, třeba o jeden vůz.
Přesně tohle jsme řešili na začátku prázdnin, byli jsme požádáni personálem, abychom byli přítomni odjezdu zkráceného vlaku z Hlaváku do Mnichova. Místo 6 vagónů jely 3 a brali jen cestující s místenkami.
Zbytek musel z vlaku ven, na místě nás bylo asi 30 policajtů. Vypadalo to, jakoby přijeli chuligáni z Ostravy…
Bylo mi těch lidí líto.
To je ovšem skandál i ze strany policie, která napomáhá dopravci v porušování podmínek při čerpání veřejných peněz na provoz vlaku v režimu ZDO. V minulosti se toto řešilo, když to ČD chtěli zavést u railjetů do Brna a ministr dopravy jasně sdělil, že do spojů ZDO nesmí být bráněn nástup cestujícím bez místenky.
A jak byste to řešil vy? Pokud na vlak čeká víc lidí, než kolik se do něj vejde a vznikne tam kritická konfliktní situace, tak má podle vás policie udělat co? Ty lidi do toho vlaku natlačit obušky?
Neřešit důsledky. Každej je chytrej až když se mlíko rozleje. Předcházet temto problémům.
Ale musí být vůle. Vole
Pokud policie na místě zjistí že podobně postižených lidí je více, jedná se zjevně o podvod ze strany dopravce. Takže sebrat vlakových personál a předvést k podání vysvětlení. Stejně tak na místě dohlédnout, že se dopravce postará o poškozené cestující. A následně zahájit vyšetřování dopravce. Policie nemá co obtěžovat cestující s platnou jízdenkou, kteří jen chtějí konečně jet.
Vypravit několik policejních Antonů a odvézt je. Pomáhat a chránit.
Co třeba vozy ze soupravy (podle řazení) neodebírat ale přidávat? Upravit vozy tak aby jízdu přežili všichni cestující kteří se dovnitř vejdou??
Ne, policie tam dohlížela na to, aby třeba někdo od vlaku nedostal na hubu, nebo aby nebyl bordel při čekání na další spoj. Lidi byli v pohodě, vzali to sportovně. Přepravní podmínky jsou policii úplně buřt, tedy pořádkovým. Pokud se Vám nelíbí postup PČR, pak podejte stížnost ke GIBSu, pokud máte pocit, že dochází k protiprávnímu jednání, pak podejte oznámení.
Ti lidé si zaplatili jízdné. Pak je státem vlastněný národní dopravce vyžene kvůli vlastní neschopnosti zajistit dostatek vozidel a státem placenou PČR si vezme jako asistenci. Aspoň je dobré vědět, proč člověk platí daně – i v tom jízdném. 🙄 Ani NAD nic, pošleme tam prostě policajty jak na nějaký Baník 🤦♂️
Jenže jízdenku nemáte na konkrétní spoj. Od toho je místenka.
Místenka je jen garance konkrétního místa. Právo cestovat v nepovinné místenkovém vlaku mám i bez ní. To, že moje jízdenka není na konkrétní spoj znamená, že já si můžu vybrat čím pojedu a ne že mám dojít na nádraží a počkat, než bude místo. Proto také jízdenky na konkrétní spoj bývají levnější než nevázané (nebo dokonce OneTicket) a ne opačně. Pokud si platím síťovou jízdenku, tak dokonce mohu jet postupně všemi spoji dané linky (pokud to tedy stihnu) a to s místenkou nebo i bez (byť riskuji, že nebudu sedět). Osobně vidím problém v tom, že ČD neumí vůbec nijak motivovat cestující zůstat… Číst vice »
Ale vyhnali i ty co měli jízdenku na konkrétní spoj, dokonce i ty co MĚLI místenku… k čemu ta místenka potom je? Cár papíru??
No, ono by nebylo úplně od věci, kdyby někdo odpovědný dostal po hubě v takové situaci.
To je ale blábol, co ? Prostě byla vyčerpaná kapacita vlaku a když další lidé nedbali pokynů pověřené osoby, tak Policie je jediná cesta, aby vlak odjel.
Vlak odjel bez cestujících, takže vlastně všechno v pohodě, že jo? Kaštani jsou stejně jenom komplikace…prázdný dotovaný vlak je pro dráhy nejlepší, že jo?
To personál vůbec nemusí zajímat. Kaštanstvo nerespektovalo pokyny personálu, několik minut bez reakce. Jediné řešení je prostě vypakovat všechny. Ať si to pak řeší s dopravcem.
Vaše arogance je neuvěřitelná…nejhorší tradice modrogumniho myšlení v praxi.
Jak by jste to řešil vy ? Ten vlak nebylo možné ani vypravit. Na výzvu nikdo nereagoval. To se má personál vlaku hodinu doprošovat ? 🤔
To jestli vy spíš netrpíte nějakým syndromem středu vesmíru.
Chápu, typický drážní přístup. Je cestující-je problém. Není cestující-není problém. Nejlepší jsou prázdné dotované vlaky, že jo?
Personál měl kaštanstvu udílet pokyny předem a ne až když byl vlak narvaný. Pokud má letecká společnost overbooking, také nedovolí nastoupit všem, ale řeší to před nástupem do letadla. To, že místo 5 vozů pojedou jen 3 asi vlakový doprovod asi nezjistil až na nástupišti. A pokud ano, není to chyba cestujících. Tohle se mělo řešit včas, nechat nastoupit cestující s místenkami a vázanými jízdenkami, potom doplnit případná volná místa a zbytek nechat počkat na další vlak. Ale to by se zaměstnanci dopravce museli řídit předpisy, které vyžadují plnit po cestujících.
Naprosto prázdný….výron modrogumniho myšlení tu máme jak na talíři:-)
Pověřená osoba měla podle SPPO odmítnout nástup dalších cestujících, pokud byl vlak přeplněn. V případě, že jim pověřená osoba umožnila nastoupit, měl je dopravce podle SPPO přepravit a ne na ně volat policii.
Není chybou cestujících, že jede méně vozů než má.
Místenkáři měli jízdenky na spoj. Zbytek měl volné lístky. Kde je problém?
Leda v chybějících přípojích, ale to bych hádal u menšiny. Museli by to prověřit a pustit tam lidi, kterým by to pak už nejelo dále, do zbytku volného místa. Chápu ale, že na to by bylo málo času. Tak potom kompenzace pro tyto případy. Do Plzně samotné bych to vzal třeba klidně osobáky v mezičase.
Tam seděl (stál…) minimální počet cestujících do Plzně…
„že cestující odmítli využít i další spoje“ A co za to? Nebo prostě jen vypadněte?
Tak doufám že to řešili stejně jako u aerolinek, několik set euro za to že nepoletite teď, ale až zítra či s přestupem.
Stařá známá klasika 🤣
Stará
Je to celé postavené na hlavu, nedostatek dílů, lidí a komplikace v podobě birokracie je nějaká rychlá změna herkulovský, až nemožný úkol, myslím, že v parlamentních volbách bychom měli upřednostnit toto, omlouvám se, že tady prakticky poukazují na politiky, ale pokud se v tom budete více hrabat, tak nitky rozhodování vedou povětšinou tam
..byrokracie .. s tvrdým y a úkol bude asi spíše sysifovský než herkulovský…
Ano nebude to jen tak. Ale musí se přeci s tím začít…
Máte pravdu
Jak to vlastně vypadá s tou soutěží? Přihlásil se na to vůbec někdo?
Ještě stále běží termín pro podání nabídek.
Kéž by vyhrály ČD + DB s nějakým ComfortJetem, taženým z Prahy do Plzně Vectronem a z Plzně do Mnichova 15 kV Dualtronem.
Nechci vám kazit radost, ale ČD jdou pro velký úspěch do soutěže s DLB.
To fakt nemají koule jít do toho sami?
Do doby než bude Domažlicka pod trolejí žádné změny nečekejte.
Já je nečekám ani potom. Jen to bude jezdit elektricky s Vectronem.
I na té současné trati může jet za lokomotivou víc vagonů.
Neměla ta lhůta skončit někdy v únoru už?
To byl termín pro kvalifikaci. https://ted.europa.eu/cs/notice/-/detail/399319-2023
A nevíte do kdy? Nemohu to nikde najít. Ale když jsem zadal Ex36, tak tam bylo napsáno do 19/07/2024, tak já u této soutěže už fakt nevím…
Nevím, ale díky za tip na poptání se.
Tak jak teda? Odjel přeplněný, nebo prázdný? Pochopil jsem správně, že raději vyhnali všechny, aby nebyl přeplněný…?😟😟😟
Byl přeplněný, následně vyprázdněn a odjel prázdný. Viz už nyní aktualizace o vyjádření ČD
Pravděpodobně docházejí vlakovému personálu nervy a než volat ke každému vlaku policii a nechat si nadávat od cestujících, tak využili své pravomoci a odmítli tento vlak doprovázet. I když občas síťový dispečink zkouší nátlak, podle interních procesů je odpovědnost na vlakvedoucím a jestli ve dvou vozech ze tří nešla klima,fungoval jen jeden záchod a byla souprava neprůchozí, zachoval bych se úplně stejně. Ať si to cestující řeší s dopravcem, personál není hromosvod cestujících.
A penalizace od MD bude kdy a kde? Přece nejde, aby si dopravce dělal, co se mu zlíbí a vážení cestující, pokakejte se. **
To může bejt vlakovému doprovodu tak nějak jedno. Personál vlaku se v podstatě zachoval tak, jak to interní procesy po něm chtějí. Tohle musí řešit odpovědní lidé, nikoliv průvodčí a vlakvedoucí.
Jak víme obecně, penalizace bude symbolická stejně jako v případě nesplněného řazení u jiných dopravců, linka R8 je v komfortu přímým konkurentem Bavorských expresů a že by se nějak rozdávaly pokuty ? Nevšiml jsem si.
To nerozporuji, že personál jednal správně. Mě vadí chování ČD jako celku.
Personál se vykašlal na cestující a zvolil řešení, které byli nejlepší pro ně, ale určitě ne pro cestující.
MD má hlavně zajistit kvalitní objednávku, tedy zaplatit dostatek vozů a vlaků dopravci na téhle trase a nediskutovat o tom. Nebo ať se na to vykašlou a jdou dělat něco jiného. Evidentně je čtyřvozové sranda EC nedostatečný produkt. Tohle je jen a pouze důsledek neschopnosti MD, pak až dopravců.
Co jiné mají dělat? Neobjednávat žádné vlaky?
Každopádně brání něco přepravci ve špičce využít vyšší poptávku a vypravit třeba 6 vozů a přivydělat si?
A kdo jiný než přepravce může za to, že na 4-vozovém vlaku byly nasazeny jenom 3?
Záleží jak mají dopravci kapacity vagónů, což je dnes u všech problém. A pak je lepší je poslat na rychlíky do Ostravy či Brna než do Plzně či Ústí nad Labem. Jednak do Ostravy či Brna jezdí konkurence a také je trasa delší, tedy i větší tržby od cestujících.
1) expresní vlaky by měli jezdit na tržní riziko nikoliv v objednávce MD
2) MD zvýšila objem objednaných výkonu na některých trasách na dvojnásobek, aniž by informovala, jak se změnil počet cestujících (příkladu je spojení z Prahy do jižních Čech, kdy původně jezdily rychlíky se sedmi vagóny, nyní expresy s pěti vagóny (z toho jeden restaurační vůz) a rychlíky se čtyřmi nebo pěti vagóny. Expresy vozí cestující v celé trase, rychlíky jsou do Benešova téměř prázdné a pak jezdí cestují v rámci tarifu PID.
Ono by ani nebylo špatné kdyby počet objednaných a zaplacených vozů jel, a jako bonus by mohly i fungovat (klimatizace případně „jen“ větrání)… pak by nemusely být obavy o zdraví cestujících!
Je potřeba si stěžovat, stěžovat, stěžovat. ČD. Drážní úřad. Jednou se to ucho utrhne.
https://ducr.cz/potrebuji-si-vyridit/prava-cestujicich/
Pokud si to cestující nechají líbit… Měli by s tím sami něco dělat.
https://www.cd.cz/typy-jizdenek/odskodneni-reklamace-a-vymeny/-26400/
Problém je, že lidi nemají úctu k systému. Skrytě dochází k rozvratu. Za chvilku si troufnou i na ty policajty a bude z toho občanská válka. Politici to jen rozdmýchávají.
Hm, a to že systém „vyrobí“ prázdný vlak z kterého vyžene dokonce i ty co měli místenku(!!) vám příjde jako něco k čemu lze mít úctu??
Tohle na korporatech zbožňuji. Jako zákazník se nemáte šanci dostat k někomu zodpovednemu, lidi ke kterým se dostanete za nic nezodpovidaji, nemají žádné pravomoci a jen plni rozkazy. Pokud pošlete oficiální stížnost tak vám po 30 dnech právní oddělení odpoví že podle toho a toho odstavce smlouvy je vlastně vaše blbost že jste chtěl služeb vyuzit. Naprosto ideální systém. Teda pro firmu, vy jako vul čekáte na nástupišti a řešíte co dal
Potom si můžete stěžovat u Drážního úřadu.
https://ducr.cz/potrebuji-si-vyridit/prava-cestujicich/
Souhlas.
Jinými slovy personál upřednostnil svůj komfort před odvedením služby platícím zákazníkům. Bravo.
U dopravce se člověk ničeho nedovolá, reklamační nebo právní oddělení zašle po pár týdnech nějakou univerzální výmluvu. Zaměstnanci za nic nemůžou, podle interních procesů měli právo na to hodit bobek. Takže vlastně všechno v pořádku, přijďte zas a při placení se račte usmívat…
Personál se zachoval tak, jak po něm interní procesy chtějí. Personál tam není od toho, aby řešil konflikty mezi lidmi. A pokud nikdo nereaguje na výzvu personálu, bohužel. Jeden člen vlakové čety fakt nemá kapacitu na to, aby řešil 300 lidí. To je problém firmy, ne personálu.
Ten personál je vzhledem k cestujícímu reprezentantem té firmy. Interní předpisy cestujícího zajímat nemusí. Je tam pověřená osoba dopravce, cestující má platnou jízdenku a očekává, že tato pověřená osoba zajistí jeho práva z přepravní smlouvy.
V každém normálním komerčním oboru by se taková firma mohla i s tím super personálem chytit za ruce a táhnout do …, protože by je dávno na trhu nahradil někdo schopnější, komu zákazník nepřekáží.
Ta linka je prostě tragikomická byť obvykle nejede zas v Německé části do toho jsou občas problémy i s trasou přes Děčín. Zssk zas dělá problémy s vedením osobních vlaků přes hranici.. takže to vidím že nám jako nejlepší linky do zahraničí zbylí Poláci a Rakušáci. Přičemž EC přes Břeclav bývalí dost nespolehlivé..no vyber si …jak jedeš dálkově asi bys měl automaticky počítat s +2 hodiny zpoždění nebo o víc. Ikdyž se bude jednat o vnitrostátní úsek v tom vlaku 👌.
Pokud se bude jezdit směr DD nebo R s repasovanými šroty, nikdy to stoprocentní nebude.
Kdybych si mohl vybrat, když zrovna potřebuji do Bavorska… 😀 Ale jo, občas mi také bývá celkem jedno, kam vyrazím, jen…
Na rjx 766 z Vídně do Innsbrucku uzavřen vůz 261 (první třída, aktuálně tady jezdí nový railjet), vlakový personál krčil rameny, že mám nastoupit a najít si místo, které ovšem nebylo.
Jel jsem o hodinu později, pořídil jsem předem dvě místenky, protože jsem se obával šestiminutového přestupu kvůli upravenému jízdnímu řadu…
Tohle se na Bavorském expresu stává častěji. Tři vozy místo pěti nebo šesti jely z Prahy třeba i na konci června. Jeden pak v Plzni ještě odpojili, takže do Německa pokračovaly dva. Desítky cestujících musela vyvádět policie „Další vlak“ jim jel za čtyři hodiny.
Pak si nech nadávat do individuálních automobilistů, že nechceš podstoupit vyhození z vlaku policajtem a jez za 4 hodiny – jakobys snad ten vagon ukradl ty sám.
Ne, šotouši, to fakt není o 4 spojích v nepracovní den Kralovice-Mladotice
Správně, proto bych to nemíchal. 🙂 Ale je mi jasné, že pokud to spojení není ošetřené celé kvalitně, pak to nemusí být ani „o“ jízdě vlakem kamkoli. A o to tu jde. Ořezáváním něčeho jiného někde jinde se rozhodně ke kvalitě někde nemusíme vůbec dostat. Vždy záleží na vůli investovat do dané věci, a to zdaleka ne jen peníze. Volba přitom nemusí být „dráha nebo dráha“. Vždyť i sumy jsou na základě volby proměnné.
To je strašný. Tohle nebylo ani za socialismu
To je hrozné.
České dráhy nebojují s nedostatek vozů. České dráhy o něm ví, ale nic s ním nedělají.
Respektive přijdou s kupkou výmluv, proč to nejde.
„….s kupkou výmluv….“
Kouzlo nechtěného? 🙂
Musely by na to mít zadání akcionáře, taková drobnost. 😉
A akcionář by musel mít pořádné vedení.
A nemá být ten Kupka s velkým K?
Ta kupka, samozřejmě. Přece nebudeme nikoho jmenovat, že. Za něco podobného mám totiž jakoJohnny Cash ban.
To nemá ČD nějaké Béčka z kopřiv pro takový případ?
ty jezdí jinde
… u nás na jihu 😀
Obávám se, že ty jezdí na IC spojích.
Má. Momentálně na Ex1 a Ex7 a Vltavě. 😁
A jak v Plzni na nádraží? Pěkně osazenstvo co?
Jestli on by ten další vlak nevypadal podobně…
Na Ostravanu nám dnes zase hodinu před odjezdem vyměnili vagon z Bmz na B, přičemž nás rozsadili do víc kupé. To by nebylo tak hrozné, kdyby jeden z cestujících nebylo desetiměsíční mimino, takže storno na poslední chvíli a náhradní plán.
Na Ostravanu v 15:32 z Prahy pravidelně každou neděli. Všechny vagóny kupé po 6 jak za socíku. A lidem normálně prodávají místenky do velkoprostorových vozů. A tohle je navíc vlak, který historicky jezdilo Pendolino – 511. Fakt už jděte český dráhy někam hodně hluboko do hajzlu
Za socíku byla kupé po osmi.
Kupe po osmi jsem jezdil jeste v 2010 Usti n. L. Praha…
Kupé po osmi jezdí na Labích Praha – Děčín dodnes.
V kupe po osmi z Usti sedim.prave ted.
Co by za to dnes lidí dali kdyby byla k dispozici ..
Mě ČD nedávno prodali místenku do uzavřeného vozu. A ne, nebyl uzavřený mimořádně kvůli poruše, jezdí uzavřený vždycky.
V tom bude nějaký předpis ohledně vlakové čety a počtu sedaček. Kdyby nárazově jelo 200 lidí nastojáka, tak bude všecko vpořádku.
Ostudná realita českých železnic. Podporující šotouši, styďte se.
Myslím, že Bavorské expresy v jejich dnešní podobě nepodporuje opravdu vůbec nikdo. A když už stydět, tak rozhodně ti, kdo mají tuhle ostudu dlouhodobě na svědomí.
Ano, třeba také Die Länderbhan, mimochodem, jejich desira s logem Triplex jsou snad horší než vozy řady 810 a to jsou příšerné vozy, radši bych jel v kredenci řady 830, nebo 831, nebo v regionově, tak mě napadá, proč vlastně motoráky, které jsou starší, než orchestriony jsou pohodlnější, narážím právě na kredence a singrovky a pokud jde o vozy, tak BDtax, nebo Btax je horší než vozy Balm, které jsou vzhledově shodné s výše uvedenými singrovkami, tedy řadou 820 ex. M 240
Desira DLB Trilex po modernizaci jsou aktuálně špičkou v dieselových výkonech české železnice. Chápu, neplatí tam režijka.
Desira (jedno kterého dopravce) jsou bohužel dost náchylná na poruchy klimatizace. Ani rekonstrukce DLB bohužel tento problém nevyřešila, leč souhlasím že rekonstrukce je to velmi zdařilá.
O režijce to fakt není, to už je jen takový tradiční úlet že.
O tom že uživatel Mirek má asi jiný problém, to je samozřejmě jiná.
O režijce to bohužel stále je. Nekonstruktivní kritika vůči alternativním dopravcům ze strany režijkářů na sociálních sítích je již tradiční úlet.
Mnohem tradičnější úlet je ovšem vysvětlovat jakoukoli kritiku alternativních dopravců vlastnictvím režijky.
Opravdu nemyslím jakoukoliv. Ale v tomto případě je kritika modernizovaného Desira Trilexu a porovnání s 810 naprostý úlet.
A vy znáte pana Mirka osobně a víte, že je majitelem režijky?
810 a jejich odvozeniny byly určené pro krátké tratě, typicky Vraňany-Lužec, a mělo jich být asi 150. M240 byly původně určené jako náhrada za M131, po dodání 112 kusů se zjistilo, že tudy cesta nevede, tak jejich výroba skončila. M262 byly původně rychlíkové vozy. Zase k nim nebyly vhodné přívěsy, to co tady jezdilo, se předělalo na vytápění párou z lokomotivy a zůstala tomu červená barva.
Kdykoli jedu z Prahy do Plzně nebo zpět, tak se snažím, pokud to jen trochu lze, těmto spojům vyhnout. Ono i když to jede, tak to, co tam jezdí, zejména pak ta část DLB, je strašné.
Je obrovská ostuda všech zúčastněných a zodpovědných, že tohle po léta letoucí připouštějí a nejsou schopni nijak vyřešit.
Stěžujte si v parlamentu, ať zjednoduší výběrová řízení a ať provedou úpravu napadnutí, dnes pomalu vše můžete dát k ÚHOZu a tedy znemožňujete nějakou jednoduchou náhradu, nebo zásadní modernizaci, protože dnes se stačí podívat na jakékoliv výběrové řízení, k němu si vzít zákon o zadávání veřejných zakázek a podat návrh na přezkum a zpozdíte vše min. o půl roku, ale takhle to je s celým státním sektorem, který zajišťuje služby a je jedno, jestli to je školství, zdravotnictví, nebo doprava, všímám si toho jako student delší dobu
Jako,že odborníci z parlamentu to pořeší ? Dobrý vtip !
ÚOHS je potřeba zrušit a ten proklatej barák na Jarošce zbořit. Nebo aspoň zavolat exorcistu a vyhnat z tama ďábla…
Stěžuje se primárně u železničního dopravce. Potom u Drážního úřadu.
https://www.cd.cz/typy-jizdenek/odskodneni-reklamace-a-vymeny/-26400/
https://ducr.cz/potrebuji-si-vyridit/prava-cestujicich/
Co to má za smyl, zajistit přeplnění ještě dalšího? 😀 proč nevzít lidi s místenkou?
Nebyl jsem tam, spekuluji, ale možná proto, že na místě byla tak výbušná situace, že provést „triáž“ cestujících by mohlo být poměrně problematické až nebezpečné. Tak je raději vyhnali všechny.
Jinými slovy si ajznbonaci s platícími cestujícími vytreli…
A to si má vlakový personál nechat nadávat nebo se nechat urážet ?
Na místě vlajového personálu bych osobně také vlak vlastním rozhodnutím odřekl, respektive bych dispečinku oznámil, ze to nepovezu a ať hledají jinou oběť.
Mel delat svoji praci.
Ten vlak odvezt i s lidmi v ulickach a nebrat si cestujici za rukojmi, kdyz zrovna nemel svuj den.
S takovou logikou by nemuseli ani poustet lidi do obchodu, co kdyby se tretimu ve fronte u pokladny zatocila hlava?
Přesně tak, absolutně nechápu, jak může mít zaměstnanec dopravce pravomoc se prostě na svoji práci vykašlat a vlak neodvezt. Nikdo po něm v plném vlaku nemůže chtít kompletní reviti jízdenek, ale stačilo jen vypravit vlak a zavřít dveře. Takové zaměstnance patří vyhodit.
Tak vy tu naštěstí nejste od toho, aby jste rozhodoval o tom, kdo bude nebo nebude mít pracovní poměr.
V té situaci určitě zavřít dveře a vypravit vlak nešlo.
Zamestanec dopravce ma mj. povinnost zajistit, aby provoz vlaku neohrozoval cestujici. Vsechny vozy maji nejakou predepsanou kapacitu, a pokud se do vlaku narve vic lidi, povinnosti vlakove cety je zamezit tomu, aby ten vlak vubec vyjel.
jistě a když třeba zkolabuje cestující někde v zadní části soupravy kam se nemá průvodčí jak dostat tak odpovědnost berete vy? nebo když ve vlaku začne hořet, tak všichni uhoří jen kvůli tomu aby každý jel? či se stane nehoda a lidi se pobijou při nouzové evakuaci a nemožnosti mít volné evakuační východy? vše má svá pravidla…letadla se taky neobsazují na stojáka do posledního místa….
Kolaps cestujícího – kromě pár případů(nefunkční klima ve voze bez otevíratelných oken) není věc vlakvedoucího.
Obsazenost vozu – samozřejmě vagon má nějakou výrobcem uváděnou kapacitu (a sedaček + max b stojících) a je jasné že posádka nechce přeplnění. Ale nevpuštění lidí s místenkou do toho vozu je zbytečné.
Málokdy se vidí, aby se člověk tak veřejně přiznal, že kašle na svoji práci…
Nemá, na konfliktní cestující (co nemaj místenku) si má na pomoc zavolat ochranku, případně obecní policii.
Nechtít vést vlak z důvodu bezpečnosti souhlas, vůz má výrobcem danou kapacitu.
No, má. Je představitelem zaměstnavatele, který něco posral. Nelíbí se mu to, nechť změní práci.
To je mi panečku řešení. Nebylo by potom nejlepší zrušit železnici úplně?
Já upřímně obdivuju lidi, kteří mají ty nervy to stále dokola zkoušet 🙂 Nebo se pořád najde tolik lidí, kteří zkušenost s vlaky do Německa (a obzvlášť do Mnichova) ještě vůbec nemají a chtějí si to vyzkoušet?
Mně stačila zkušenost do Berlína, kdy kvůli rekonstrukci drážďanského nádraží DB zrušily všechny EC Berlín – Drážďany a předpokládaly, že v pátek odpoledne to poberou zbývající spoje. Nepobraly.
Příště letadlem přes Vídeň.
Přesně. Já to teda teď beru autem, ale pokaždé se slzou v oku vzpomínám na přímé lety Easyjetu, co létaly před covidem. Za 500-1500 Kč a v cíli za 40 minut.
Tam jezdí o prázdninách hlavně turisti a to převážně asiaté plus hromada lidí na interrail.
A já upřímně obdivuji dopravce České dráhy nabízet platícím cestujícím takový mrdník.
A jaká je alternativa? Když třeba chcete jet z Prahy do Regensburgu, tak Západní Expresy nemají rozumnou alternativu, autobusy jezdí málo a nepravidelně a ty zelené mívají často zpoždění a jsou dobrodružstvím samy o sobě. A s dítětem už vůbec…
Auto.
Alternativa je – zrušit tento spoj jak vlak EC (či co to vlastně je) a udělat z něj na našem území obyčejný rychlík. Pak si tam dopravce může navěšet třeba 10 přívěsných vozů z motoráků a nikdo nemůže říct nic. Pokud nebude cestující (čech, ind, němec…) spokojen, nikdo mu nebrání najít si kvalitnější spoj. Ovšem pohled na takovou soupravu by jistě neudělal dopravci dobrou reklamu, možná by dokonce mohl poškodit jeho dobré jméno…
Možná si stačí vybrat volnější termín, pokud je ta možnost. Určitě ne pátek a neděli odpoledne, kdy mohou lidé zešílet. Pravda, i tak jsem byl na zpáteční cestě dvakrát přesazen a dojel s hodinou zpoždění, kupodivu celý čas vsedě. Možná štěstí. 🙂
Ta vytíženost v pátky a neděle má svůj důvod – většina lidí nejsou rentiéři, kteří můžou jet kdykoliv se jim zachce. Dovolenou využijí na delší cesty a pokud se chystají do 300 km vzdáleného města, chtějí k tomu logicky využít víkend. Samozřejmě vlakem to zkusí jednou, příště vezmou auto a i když se cestou párkrát zaseknou v koloně, budou pořád v cíli za rozumnou dobu a levněji než tím vlakem 🙂
Třeba nemají jinou možnost. Osobakem to nejde a nic jiného do Tausu nejezdí.