Přepálení troleje. Koridor z Prahy na východ je ochromen, část vlaků jede odklonem
Lokomotiva Siemens Vectron s poškozeným sběračem v čele rychlíku Krušnohor v Lovosicích, vlevo jednotka RegioPanter. Foto: Jan Rozehnal

Provoz je omezen na dvě ze tří staničních kolejí.
Ráno.jsem jel normální
A pak do toho vlezte..
Nádraží jak letiště a oni píši provoz omezen ze tří na dvě koleje … hlava nebere
Proč se Správa železnic brání napsat, že jde o poruchu trakčního vedení? Radši to svedou na vlak.
Ten zlý vlak zničil trolej, kdyby tam nejel, nic by se nestalo. Asi málo hákovnic.
Stejnosměrná soustava u nás byla dimenzována na bobiny s 2 MW. Vysoké stejnosměrné proudy pochopitelně užírají trolejový drát. Ostatní země se stejnosměrnou soustavou používají 2 trolejové dráty, tím se proudy rozdělí na poloviny. Takže při dnešních výkonech vozidel není žádný div, že se trolejový drát na stejnosměrné soustavě značně opotřebovává, až jednoho dne dojde k přepálení.
Jo, ale uvádí se, že to přepálil osobní vlak a Ešus má výkon právě ty 2 MW.
Však píšu, že se trolej postupně opotřebovává. Oproti dřívějšímu provozu v 60., 70. a 80. letech máme mnohonásobně vyšší četnost jízdy vlaků, tedy smýkání sběrače a odběru proudu z troleje.
Tak by se ta trolej měla četněji vyměňovat. Ale chápu: nikdy se to tak nedělalo.
Ne. Mělo by se už konečně přejít na střídavinu. Měď taky není zadarmo.
To víme všichni, že by se mělo přejít na střídavinu 25 kV, nejlépe včera. Zrovna Jaroslav Tyle tady argumentoval za stejnosměrnou Třebovou a za stejnosměrný Beroun a bohužel to bude, jak to napsal. Stejnosměr 3kV tu s námi zůstane na nejdůležitější trati Praha – Česká Třebová dalších 20 – 30 let. Toliko ke konverzi v režii Spržele.
Nejde to ze dne na den. Nemůžete do vedení stavěného na 3 kV= pustit 25 střídavých. Navíc co potom s vlaky na stejnosměr, někde musí dojezdit. Proto se plánuje nějaký rok cca 50 po etapách a někde holt musí být poslední. (Nechce se mi to teď přesně hledat. Kupodivu tohle nerozhoduje Sž ale je na to nějaké vládní nařízení, zaobalené do nějakých frází typu hospodárnosti a snižování uhlíkových šlápot.)
No, já tu dobu nezažil, ale slyšel jsem z vyprávění že za komunistů prý mezi Prahou a Kolínem jezdily vlaky v průměru každé tři minuty (oba směry dohromady), většina z toho náklady.
Ty náklady moc nejezdily, spíš staly hezký za sebou na odstavné nulté.
ano stálo to tam když nebralo Polsko, jako na pravobřežce
Ano, bylo to tak
No, a ten náklad si bral většinou 400, někdy 800-1000 A. Zatímco dneska…
Já zase četl a slyšel (z více zdrojů) zkazky to tom, jak osobák zastavit na širé trati, aby nabral/vysadil střídajícího fíru, protože stojící nákladní vlak se do nejbližší stanice dostane až někdy.
Asi se tedy dělo obojí a cokoliv mezi tím. Jenže pro dnešní provoz je potřeba něco jiného a vzpomínání na staré časy tu trolej nenahradí.
Tak doufám, že jste prosadili dvojitou trolej do modernizace Třebové, aby to tam nepadalo dalších 20 let než konečně (možná) dorazí konverze 25 kV. A co teprve modernizovaný Beroun a úsek do Karlštejnu. Taková nezodpovědnost. Vzhledem k narůstajícímu počtu Vectronů a Traxxů.
Nejvyšší čas ne tunit přežilou napájecí soustavu, ale důsledně pracovat na jejím nahrazení!
Asi ze stejného důvodu, jako když fíra ČD projede návěstidlo a ČD mimořádnosti to schovají pod nespecifikovanou „dopravní závadu“. 😀
Ne.
To už je skoro jak bulvár. “je ochromen”, přitom vlaky mají pár minut zpoždění
No přes Lysou nad Labem ráno jel odkloněný vlak za vlakem, ještě že už zprovoznili obě koleje v celé trase po pětileté výluce. Jinak by to byla pohroma a chudáci cestující v pravidelných osobních vlacích by se ráno do Prahy jen tak nedostali.
Tohle je bulvár už dávno. Bohužel.
Bacha na bany 😀
Když přijdete ráno do Libně a zjistíte, že vám to za osm minut jede z Vysočan, tak je to pecka! A zpoždění půl hodiny není pár minut, takže veškeré přípoje ujely a čeká se na ten co jede za dvě hodiny? Prostě paráda…
To je takový argument – vždyť je to jen pár minut zpoždění. Ale když ujedou přípoje, tak v případě delší cesty je z toho hned půlden.
Na väčšie vzdialenosti už len autom. Smola.
Než přejedeš na Vysočany, tak to zase začne jezdit z Libně.
Vysočany-Libeň jezdí 177 a spol ale za 8 minut, se to asi nedá, i když ten autobus to dá tak za 3 minuty. Hlavně protože vysočanské nádraží je od autobusu strašně daleko (V Libni prakticky skočíte z nádraží do autobusu, ale ty Vysočany, to je procházka právě tak na těch 8 minut).
Celkem chápu, zažil jsem párkrát v Holešovicích, že vlak přesměrovali na Hlavák, ale pokud nejdu vyloženě na poslední chvíli, tak se to tím metrem dalo stihnout.
Nechci být hnidopich, ale Český Brod má 5 staničních kolejí s nástupištěm a k tomu další 3 bez nástupiště.
Zřejmě bylo myšleno, ze 3 hlavních (průjezdných) staničních kolejí jsou průjezdné jen 2.
Nechci být hnidopich, ale 5 staničních s hranou a 2 bez hrany (0. a 6. kolej).
Podle toho co píšou tak „prepalil “ asi nekde kde jsou už jen 3 koleje.
Anebo spíše někde na zhlaví/záhlaví, kde jsou již jen 3 koleje?
No mně by spíš zajímalo, jak k tomu může dojít ? Opotřebením troleje ?
Tady se delal Svoboduv slavny Blending Call?
ne
Jak může přepálení troleje způsobit pád troleje na useku kolem 500 metrů? Diky
Tak nejspíš to bylo za jízdy. Lokomotiva zvedne sběrač, přepálí se trolej, ta okamžitě poklesne, zbytek pokleslé troleje se zamotá do sběrače a jedoucí lokomotiva zatáhne a strhne.
Velice jednoduše. Trolej je většinou na nějakých „drzacich “ a je napinana kladkami. Když se „trolej “ prethne, tak napínavý strhnou zbytek.
Kotevní úsek má uprostřed tzv. pevný bod – výložník je upevněn lany k oběma sousedním stožárům, aby se při přetržení troleje (moc) nepohnul (pohne se jen o rezervu toho upínacího lana), mezi nosným lanem a trolejí jsou u pevného bodu šikmé tahové propojky, opět aby se nepřetržená část troleje chytla toho pevného bodu a nebyla stažena závažím.
Spadne teda část troleje mezi místem přetržení a bližším kotevním stožárem, část mezi přetržením a pevným bodem je volná (nenapínaná), avšak nespadne, a polovina mezi pevným bodem a druhým kotevním stožárem se o něco (o tu rezervu) pohne a zůstane dál napnutá.
Je to na 5.SK (nejblíž u budovy), ale drát je prověšený až na Úvalské zhlaví do 1. koleje ke spojkám. Až tam někde je ukotvený. Nevím, jestli je povoleno jet z Úval po 1.TK a na zhlaví v Č. Brodu přejet na 0.SK. Ale 0. SK sjízdná je.
A vy si myslíte, že zbytky přepálené troleje budou jen tak levitovat na kolejištěm?
Asi stejným způsobem jako přetržená šňůra na prádlo.