Vždy to byl pozemek ČSD, stalo tam depo, to se zbouralo a postavila se tato provozní budova. Jakými si machinacemi byl tento pozemek po budovou prodán Pentě. Nese za to někdo zodpovědnost. Viz pozemky Smíchov.
Například původní novorenesanční budova pražského hlavního nádraží císaře Františka Josefa (tzv. „zámecké nádraží“) od architektů Josefa Ignáce Ullmanna a Antonína Barvitia bylo zprovozněno roku 1871. Za pouhých 30 let došlo, z důvodu požadavku na navýšení kapacity, k jeho radikální přestavbě podle projektu Josefa Fanty do současné secesní podoby. https://encyklopedie.praha2.cz/historie/1563-hlavni-nadrazi-historie-v-obrazech
zemko
6 dny
Strasne by se mi libilo mit autovlak do Spanelska nebo na jih Italie…
Býval Vídeň-Řím, ale to už několikátou sezónu neni. Nám jako nemotoristům je to celkem jedno, jenom jsem si všimnul, že už tam neni ten „autoreisung.“
Ale ono do těch míst neni ani obyčejný vlak, natož autovlak. Nevím jak jinak než letadlem se dá dosáhnout Španělsko, to je mimo moje zorné pole (vím o flixbusu Praha-Barcelona, ale vlaky jsem nezkoumal).
Itálie je dostupná přes Vídeň (nebo Mnichov) nočním vlakem do Říma (případně Milána) a odtud pak italským vlakem na jih (jezdí IC Řím-Reggio Calabria nebo FR Turín-Reggio Calabria).
cenek
6 dny
Stát ani Praha by žádnou zástavbu hlavního nádraží nikdy neměla umožnit. Vyvlastnit..
Jakub
6 dny
Tak to jsem zvědav až za 2 týdny pojedu co za cirkus trio ČD, SŽ a JLV vymyslí😂😂😂
Jak vám asi tak budou platné 3 m střechy u dveří do 2 vagonů, když k nim budete muset dojít z čekárny, nebo od nakládací rampy dalších x metrů v dešti?
Wien Hbf. – Autoreisezuganlage: https://imagizer.imageshack.com/v2/673x448q70/r/819/bvt9.jpg
Ako…nemyslel som ten komentár v zlom, autovlak nevyužívam, avšak pokiaľ viem, vo Viedni je pri autorampe prestavená snáď celá súprava (alebo aspoň jej väčšina). Bude to isté aj v žst. Praha-Michle? Nebude to zas len o posunovaní? Ak áno, tak predpokladám, že práve s týmto vysvetlením rátali aj tí, čo to tam tak navrhli. Preto si ani nie som istý, či sa to s Viedňou vôbec dá porovnávať.
Bavíme se o trase chůze řidiče z auta na vagonu, (nebo i ostatních spolucestujících z čekárny), k lůžkovému vagonu, kterým odjedou.
Ostatní záležitosti, které uvádíte, jsou bezpředmětné.
Vám ale možná ty 3 m střechy, pod které dojdete v se zavazadly dešti, možná budou ke spokojenosti stačit.
Na druhou stranu chápu, že četnost autovlaků v Praze i náročnost klientely bude asi jiná, než ve Vídni, takže proč bychom u nového zařízení „měli chtít filaky“, když se nezvládlo ani to, toto nákladiště aut zprovoznit před uzavřením původního zařízení na hlavním nádraží a na půl roku tato služba odpadla.
Tak vzhledem k tomu, že i tak se stojí skoro 3/4 hodiny v Bohumíně (vyřazení přímých vozů z Prahy do Varšavy) a čtvrt hodiny v Žilině ta vykládka v Popradu v délce 20 minut není ve výsledku „až takové zdržení“…
ČD žádná volná lůžka ani lehátka nemají, v sezóně jezdí v podstatě bez zálohy……
Frederick
6 dny
Není v článku chyba? Píše se v něm, že autovlak jezdí z Prahy čtvrtek až neděle, zpět pátek až pondělí – a přitom v odkazovaném jízdním řádu je uvedeno, že jede denně.
Oprava: do Košic denně, do Tater čtvrtek až neděle.
Juraj
6 dny
Jsem docela zvědavý na fotky nového terminálu pro cestující, snad jsou to důstojné prostory pro odbavení, hlavně v letních vedrech.
Taky snad ten nástup do lůžkových vozů v Michli je na úrovni – teoreticky je to komfortnější než přebíhat na nástupiště na hlaváku, ale proto mě zajímá, jak to na ONJ vyřešili.
Vždy to byl pozemek ČSD, stalo tam depo, to se zbouralo a postavila se tato provozní budova. Jakými si machinacemi byl tento pozemek po budovou prodán Pentě. Nese za to někdo zodpovědnost. Viz pozemky Smíchov.
A ta provozní, 30 let stará budova, půjde k zemi. Panečku, to je ekonomika.
Například původní novorenesanční budova pražského hlavního nádraží císaře Františka Josefa (tzv. „zámecké nádraží“) od architektů Josefa Ignáce Ullmanna a Antonína Barvitia bylo zprovozněno roku 1871. Za pouhých 30 let došlo, z důvodu požadavku na navýšení kapacity, k jeho radikální přestavbě podle projektu Josefa Fanty do současné secesní podoby.
https://encyklopedie.praha2.cz/historie/1563-hlavni-nadrazi-historie-v-obrazech
Strasne by se mi libilo mit autovlak do Spanelska nebo na jih Italie…
Býval Vídeň-Řím, ale to už několikátou sezónu neni. Nám jako nemotoristům je to celkem jedno, jenom jsem si všimnul, že už tam neni ten „autoreisung.“
Ale ono do těch míst neni ani obyčejný vlak, natož autovlak. Nevím jak jinak než letadlem se dá dosáhnout Španělsko, to je mimo moje zorné pole (vím o flixbusu Praha-Barcelona, ale vlaky jsem nezkoumal).
Itálie je dostupná přes Vídeň (nebo Mnichov) nočním vlakem do Říma (případně Milána) a odtud pak italským vlakem na jih (jezdí IC Řím-Reggio Calabria nebo FR Turín-Reggio Calabria).
Stát ani Praha by žádnou zástavbu hlavního nádraží nikdy neměla umožnit. Vyvlastnit..
Tak to jsem zvědav až za 2 týdny pojedu co za cirkus trio ČD, SŽ a JLV vymyslí😂😂😂
Fantazii se meze nekladou, ale třeba ještě shánějí nějakého klauna…
Kedysi sa to celkom vyplatilo.Momentálne sa tie ceny uplne odtrhli.
A proto je tak často vyprodaný. Jasně, to dává smysl…
Důležité je ,že Penta může stavět
Jo, protože nakládat ty auta v centru je ten nejlepší nápad.
To úplně ne, ale prostor by se mohl využít třeba pro další nástupiště, když je kapacita nástupišť už teď nedostatečná
Tento prostor je IMHO úplně někde jinde, než by bylo vhodné stavět další nástupiště
Zas tak moc jinde to není. A to nástupiště nemusí být nutně průjezdné, neprůjezdné nástupiště by sloužilo pro obousměrné jednotky směr na jih
Není problém spíš s kapacitou zhlaví než nástupišť?
To taky, je to jedno s druhým, jak se o tom píše ve 2 týdny starém článku
https://zdopravy.cz/pretizeny-hlavak-sz-zacne-jednat-s-dopravci-o-reseni-situace-v-prazskem-uzlu-248786/
No jo Vídeň. Jenže tady jsme v Česku
A? My přece víme, že nejsme v Rakousku. Už 107 let.
Někdy je to na škodu. Obzvlášť pokud je to bráno jako důvod, proč se není možné poučit.
Že Vás u toho neměli v tom roce 1997 😀
„nástupiště je kryté“ – myslíte ty 3 metry střechy na fotce?
Otázkou je, či tam treba viac pre ten 1, maximálne 2 lôžkové vozne (KE + PP), do ktorých sa tam bude nastupovať. 😉
Jak vám asi tak budou platné 3 m střechy u dveří do 2 vagonů, když k nim budete muset dojít z čekárny, nebo od nakládací rampy dalších x metrů v dešti?
Wien Hbf. – Autoreisezuganlage:
https://imagizer.imageshack.com/v2/673x448q70/r/819/bvt9.jpg
Ako…nemyslel som ten komentár v zlom, autovlak nevyužívam, avšak pokiaľ viem, vo Viedni je pri autorampe prestavená snáď celá súprava (alebo aspoň jej väčšina). Bude to isté aj v žst. Praha-Michle? Nebude to zas len o posunovaní? Ak áno, tak predpokladám, že práve s týmto vysvetlením rátali aj tí, čo to tam tak navrhli. Preto si ani nie som istý, či sa to s Viedňou vôbec dá porovnávať.
Bavíme se o trase chůze řidiče z auta na vagonu, (nebo i ostatních spolucestujících z čekárny), k lůžkovému vagonu, kterým odjedou.
Ostatní záležitosti, které uvádíte, jsou bezpředmětné.
Vám ale možná ty 3 m střechy, pod které dojdete v se zavazadly dešti, možná budou ke spokojenosti stačit.
Na druhou stranu chápu, že četnost autovlaků v Praze i náročnost klientely bude asi jiná, než ve Vídni, takže proč bychom u nového zařízení „měli chtít filaky“, když se nezvládlo ani to, toto nákladiště aut zprovoznit před uzavřením původního zařízení na hlavním nádraží a na půl roku tato služba odpadla.
A to místo na ONJ byste vzal kde? Už takhle je tam odstavných kolejí zoufale málo. A samozřejmě, je to i o penězích.
Málo místa na to zastřešení???
Místo autovozů kdyby tam ČD raději zařadily další lůžka nebo lehátka, která jsou často dlouho dopředu vyprodaná. I ekonomicky to musí vycházet lépe.
To může zajistit i jiný vlak. Tady jde o specifické cestující.
I autovozy můžou mít svůj vlak a nemusí zdržovat normální cestujíci jak v Popradě tak v Košicích
Hovořit u nočního vlaku o zdržování je takové úsměvné. Tam jste většinou spíš rád, že vás někde nevykopnou v 5 ráno. Navíc to zdržení tady není velké.
Tak vzhledem k tomu, že i tak se stojí skoro 3/4 hodiny v Bohumíně (vyřazení přímých vozů z Prahy do Varšavy) a čtvrt hodiny v Žilině ta vykládka v Popradu v délce 20 minut není ve výsledku „až takové zdržení“…
Počítá se majitel vozu mezi normální cestující?
ČD žádná volná lůžka ani lehátka nemají, v sezóně jezdí v podstatě bez zálohy……
Není v článku chyba? Píše se v něm, že autovlak jezdí z Prahy čtvrtek až neděle, zpět pátek až pondělí – a přitom v odkazovaném jízdním řádu je uvedeno, že jede denně.
Oprava: do Košic denně, do Tater čtvrtek až neděle.
Jsem docela zvědavý na fotky nového terminálu pro cestující, snad jsou to důstojné prostory pro odbavení, hlavně v letních vedrech.
Taky snad ten nástup do lůžkových vozů v Michli je na úrovni – teoreticky je to komfortnější než přebíhat na nástupiště na hlaváku, ale proto mě zajímá, jak to na ONJ vyřešili.
Hlavě v Košicích, tam je komfort. To samé v Popradu.
No pokud se nic nezměnilo, tak veškeré zázemí v Popradu představuje rozpadlá a olezlá unimobuňka.
Nj, jenže ani Košice, ani Poprad nejsou těsně po rekonstrukci, a proto se na ně neptám.
Já bych to tam nafotil, ale dostanu se tam až v sobotu.
Jojo, vzpomínám na „terminál“ autovlaku v Bratislavě. To byl teprve komfort ultra exclusive :))
Však ta vaše tehdejší reportáž byla docela výživná.
https://zdopravy.cz/na-vlastni-kuzi-autovlak-bratislava-split-2023-slovenska-kvalita-za-rakouske-ceny-176700/
Poslední dobou docela postrádám vaše zajímavé reportáže z testování občerstvovacích vozů při nasazování sezónních nabídek.
Dal jste si „technologickou pausu“, nebo už o tom pouze nepíšete?
Však se o tom v průběhu výstavby několikrát referovalo.