Premiéra pro nový terminál. Z Michle odjel první autovlak

Autovlak Českých drah. Foto: ČDAutovlak Českých drah. Foto: ČD

Autovlak letos spojí Prahu s Popradem a Košicemi.

Odebírat
Upozornit na
guest
45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tanya Nohab

Vždy to byl pozemek ČSD, stalo tam depo, to se zbouralo a postavila se tato provozní budova. Jakými si machinacemi byl tento pozemek po budovou prodán Pentě. Nese za to někdo zodpovědnost. Viz pozemky Smíchov.

Jirka

A ta provozní, 30 let stará budova, půjde k zemi. Panečku, to je ekonomika.

Karl vB.

Například původní novorenesanční budova pražského hlavního nádraží císaře Františka Josefa (tzv. „zámecké nádraží“) od architektů Josefa Ignáce Ullmanna a Antonína Barvitia bylo zprovozněno roku 1871. Za pouhých 30 let došlo, z důvodu požadavku na navýšení kapacity, k jeho radikální přestavbě podle projektu Josefa Fanty do současné secesní podoby.
https://encyklopedie.praha2.cz/historie/1563-hlavni-nadrazi-historie-v-obrazech

zemko

Strasne by se mi libilo mit autovlak do Spanelska nebo na jih Italie…

Petr

Býval Vídeň-Řím, ale to už několikátou sezónu neni. Nám jako nemotoristům je to celkem jedno, jenom jsem si všimnul, že už tam neni ten „autoreisung.“
Ale ono do těch míst neni ani obyčejný vlak, natož autovlak. Nevím jak jinak než letadlem se dá dosáhnout Španělsko, to je mimo moje zorné pole (vím o flixbusu Praha-Barcelona, ale vlaky jsem nezkoumal).
Itálie je dostupná přes Vídeň (nebo Mnichov) nočním vlakem do Říma (případně Milána) a odtud pak italským vlakem na jih (jezdí IC Řím-Reggio Calabria nebo FR Turín-Reggio Calabria).

cenek

Stát ani Praha by žádnou zástavbu hlavního nádraží nikdy neměla umožnit. Vyvlastnit..

Jakub

Tak to jsem zvědav až za 2 týdny pojedu co za cirkus trio ČD, SŽ a JLV vymyslí😂😂😂

Karl vB.

Fantazii se meze nekladou, ale třeba ještě shánějí nějakého klauna…

Tomáš

Kedysi sa to celkom vyplatilo.Momentálne sa tie ceny uplne odtrhli.

Petr Vašek

A proto je tak často vyprodaný. Jasně, to dává smysl…

jan táborský

Důležité je ,že Penta může stavět

David

Jo, protože nakládat ty auta v centru je ten nejlepší nápad.

Zbyněk

To úplně ne, ale prostor by se mohl využít třeba pro další nástupiště, když je kapacita nástupišť už teď nedostatečná

Průvodce původní Aleš

Tento prostor je IMHO úplně někde jinde, než by bylo vhodné stavět další nástupiště

Zbyněk

Zas tak moc jinde to není. A to nástupiště nemusí být nutně průjezdné, neprůjezdné nástupiště by sloužilo pro obousměrné jednotky směr na jih

Adam Ř

Není problém spíš s kapacitou zhlaví než nástupišť?

Zbyněk

To taky, je to jedno s druhým, jak se o tom píše ve 2 týdny starém článku
https://zdopravy.cz/pretizeny-hlavak-sz-zacne-jednat-s-dopravci-o-reseni-situace-v-prazskem-uzlu-248786/

Jakub

No jo Vídeň. Jenže tady jsme v Česku

Daniel Jablonecký

A? My přece víme, že nejsme v Rakousku. Už 107 let.

N.N.

Někdy je to na škodu. Obzvlášť pokud je to bráno jako důvod, proč se není možné poučit.

Jirka

Že Vás u toho neměli v tom roce 1997 😀

ruzian1

„nástupiště je kryté“ – myslíte ty 3 metry střechy na fotce?

O D

Otázkou je, či tam treba viac pre ten 1, maximálne 2 lôžkové vozne (KE + PP), do ktorých sa tam bude nastupovať. 😉

Karl vB.

Jak vám asi tak budou platné 3 m střechy u dveří do 2 vagonů, když k nim budete muset dojít z čekárny, nebo od nakládací rampy dalších x metrů v dešti?
Wien Hbf. – Autoreisezuganlage:
https://imagizer.imageshack.com/v2/673x448q70/r/819/bvt9.jpg

O D

Ako…nemyslel som ten komentár v zlom, autovlak nevyužívam, avšak pokiaľ viem, vo Viedni je pri autorampe prestavená snáď celá súprava (alebo aspoň jej väčšina). Bude to isté aj v žst. Praha-Michle? Nebude to zas len o posunovaní? Ak áno, tak predpokladám, že práve s týmto vysvetlením rátali aj tí, čo to tam tak navrhli. Preto si ani nie som istý, či sa to s Viedňou vôbec dá porovnávať.

Karl vB.

Bavíme se o trase chůze řidiče z auta na vagonu, (nebo i ostatních spolucestujících z čekárny), k lůžkovému vagonu, kterým odjedou.
Ostatní záležitosti, které uvádíte, jsou bezpředmětné.
Vám ale možná ty 3 m střechy, pod které dojdete v se zavazadly dešti, možná budou ke spokojenosti stačit.
Na druhou stranu chápu, že četnost autovlaků v Praze i náročnost klientely bude asi jiná, než ve Vídni, takže proč bychom u nového zařízení „měli chtít filaky“, když se nezvládlo ani to, toto nákladiště aut zprovoznit před uzavřením původního zařízení na hlavním nádraží a na půl roku tato služba odpadla.

Jirka

A to místo na ONJ byste vzal kde? Už takhle je tam odstavných kolejí zoufale málo. A samozřejmě, je to i o penězích.

Karl vB.

Málo místa na to zastřešení???

Pavel

Místo autovozů kdyby tam ČD raději zařadily další lůžka nebo lehátka, která jsou často dlouho dopředu vyprodaná. I ekonomicky to musí vycházet lépe.

tarten

To může zajistit i jiný vlak. Tady jde o specifické cestující.

Pavel

I autovozy můžou mít svůj vlak a nemusí zdržovat normální cestujíci jak v Popradě tak v Košicích

t6a5

Hovořit u nočního vlaku o zdržování je takové úsměvné. Tam jste většinou spíš rád, že vás někde nevykopnou v 5 ráno. Navíc to zdržení tady není velké.

Ondra

Tak vzhledem k tomu, že i tak se stojí skoro 3/4 hodiny v Bohumíně (vyřazení přímých vozů z Prahy do Varšavy) a čtvrt hodiny v Žilině ta vykládka v Popradu v délce 20 minut není ve výsledku „až takové zdržení“…

N.N.

Počítá se majitel vozu mezi normální cestující?

pavelb

ČD žádná volná lůžka ani lehátka nemají, v sezóně jezdí v podstatě bez zálohy……

Frederick

Není v článku chyba? Píše se v něm, že autovlak jezdí z Prahy čtvrtek až neděle, zpět pátek až pondělí – a přitom v odkazovaném jízdním řádu je uvedeno, že jede denně.

Frederick

Oprava: do Košic denně, do Tater čtvrtek až neděle.

Juraj

Jsem docela zvědavý na fotky nového terminálu pro cestující, snad jsou to důstojné prostory pro odbavení, hlavně v letních vedrech.
Taky snad ten nástup do lůžkových vozů v Michli je na úrovni – teoreticky je to komfortnější než přebíhat na nástupiště na hlaváku, ale proto mě zajímá, jak to na ONJ vyřešili.

Pavel

Hlavě v Košicích, tam je komfort. To samé v Popradu.

Petr Vašek

No pokud se nic nezměnilo, tak veškeré zázemí v Popradu představuje rozpadlá a olezlá unimobuňka.

Juraj

Nj, jenže ani Košice, ani Poprad nejsou těsně po rekonstrukci, a proto se na ně neptám.

SpitiPater

Já bych to tam nafotil, ale dostanu se tam až v sobotu.

Aleš Petrovský

Jojo, vzpomínám na „terminál“ autovlaku v Bratislavě. To byl teprve komfort ultra exclusive :))

Karl vB.

Však ta vaše tehdejší reportáž byla docela výživná.
https://zdopravy.cz/na-vlastni-kuzi-autovlak-bratislava-split-2023-slovenska-kvalita-za-rakouske-ceny-176700/
Poslední dobou docela postrádám vaše zajímavé reportáže z testování občerstvovacích vozů při nasazování sezónních nabídek.
Dal jste si „technologickou pausu“, nebo už o tom pouze nepíšete?

Jirka

Však se o tom v průběhu výstavby několikrát referovalo.