Premiéra ETCS. Do výhradního provozu poprvé vyrazila lokomotiva bez zabezpečovače, jela na výjimku
Parní lokomotiva 423.041 Velký Bejček. Autor: Lukáš Hučko/České dráhy

Premiérové jízdy na výjimku proběhly bez problémů.
Premiérové jízdy na výjimku proběhly bez problémů.
Jinak po koleji 200 směrem na odbočku Les a Třebovice se stejně ETCS přepíná do úrovně LS, tedy národní zabezpečovač a jede se tam na kód liniového zabezpečovače do L2 se vstupuje až na vjezdu do Třebovic.
Tak na téhle strojích jsou vždycky 2
Ma to malý háček, z České Třebové do Třebovic je trvalá výluka ETCS a dál do Moravské Třebové je D3, takze parní vlak po trati se spuštěným výhradním provozem vlastně vůbec nejel.
Ale abych byl objektivní, tak další vlak vedený Prasátkem T211 jel do Opatova, kde výhradní provoz je. Ale podle aktualní mapy (15.5.2025) tam probíhá „Plánované vypnutí ETCS v délce trvání min. 1 měsíc“.
Takže veřejnost se nažrala a SŽ zůstalo celé …
Ale vypapírovat se to muselo. Absurdita v podání Správy železnic pokořila další metu.
Absurdita je především to, že ač první i druhý koridor stále po technické stránce umožňuje, aby provoz byl smíšený, tak Správa železnic se tváří, jako kdyby už byl zaveden modrobílý svět…
Nevěřím příliš tomu, že by si to SŽ mohla i skutečně myslet a domnívám se, že se tak opravdu jen tváří, aby uspokojila MD ČR a v něm Kupku a jeho za každou cenu rádoby modernizační nohsledy.
Nešiřte dezinformace. Z Třebové os.n. do Třebovic žádná trvalá výluka ETCS není.
Přesně tak. ETCS je vypnuté v úseku Česká Třebová -Opatov
Měl bych dotaz: Ví někdo, proč je ETCS mezi Třebovou a Opatovem vypnuto?!? To je v souvislosti s modernizací uzlu Česká Třebová?!?
Není vypnuté, pouze se tam přepíná do úrovně L0 a není tam plný dohled, ale u návěstidel jsou přepínatelné balízy, které, pokud je na návěstidle stůj, vlak se zapnutou mobilní částí ETCS zastaví. Ano je to provizorium kvůli stavbě uzlu.
To je zvláštní, tuhle jsem bl v Třebové a přijela tam Regionova od Moravské Třebové, tak jedině, že by měla ETCS