Přeměna trati z Kladna do Prahy na cyklostezku vyjde na půl miliardy. Hotovo bude v roce 2033

Železniční stanice Hostivice. Foto: Lucidaintervalla/mapy.czŽelezniční stanice Hostivice. Foto: Lucidaintervalla/mapy.cz

Modernizace trati má v daném úseku začít letos. Po jejím dokončení se původní stopa převede na kraj.

Odebírat
Upozornit na
guest
22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Žajdlík

Vyhazování peněz u Prahy. A kolem Varů je ČD pomalejší než v předminulém století. Je vidět, odkud je valná většina Parlamentu a lobismu….

JirkaM

Půl miliardy ze které se nikdy nevrátí ani desetina.

Martin

Bože to je zas Trumpovskej přístup.. nepadaj z toho prachy, tak se to nevyplatí!

Zruší se dráha, sklonove příznivá trasa mimo silnici, Středočeský kraj se na to poctivě připravuje aby se to hned po zrušeni začalo hýbat ale vám je hned jasný, ze to je proste kravina.

Cyklisti jako neplatí daně nebo?

Jirka P

Ale tohle je fakt idiocie za neskutečnou cenu. Ona se totiž dráha fakticky nezruší, velká část její trasy se použije pro „rychlodráhu“ anebo ji bude křížit. Takže dostanete akorát zbytečně drahou trasu mimo obce s nevyhovujícím napojením.

Juraj

Na základě čeho, kromě dojmů?
Lepší dostupnost zastávek má svůj finanční přínos.
Atraktivnější železnice, která zredukuje počet aut, má svůj finanční přínos.
Více možností aktivní rekreace pro obyvatele má svůj finanční přínos.

To vše u projektu, který bez větších zásahů vydrží několik desetiletí.

Jaaa

Řekl bych, že se z toho může stát základní páteřní cyklotrasa pro denní dojíždění do města za prací či školou z oblasti Kladenska do Prahy (či i opačně).

Tenhle počin je velmi dobrá věc, teď ještě dotáhnout všechny návazné stezky.

Frantisek X

A už nepotřebujete vlak. Auta zůstanou. 🙂

Martin Šmikmátor

Naprostá lobbystická úchylka stavět cyklostezku na ex. traťovém těle. V krajině, včetně té mezi Kladnem a Prahou, je v katastrech obcí mnoho veřejných cest. Povětšinou obecních, ale za Bolševika zaoraných v polích. Jejich kvalitní obnova je násobně levnější, včetně např. mlatového povrchu, bez asfaltu. Jak to může být, viz např. cesty po KPÚ v Řisutech. Kolejové lože je min. až na pláň traťoveho tělesa nebezpečným odpadem. To ať si stát a jeho SŽ zlikvidují sami. A Petra Boreckého, jeho nápady „právníka“ i jeho STAN, nechť vezme čert.

Jakub P

Ani omylem tam není nic srovnatelné kvality, s tak příznivými sklonovými poměry a mimo komunikace s velmi silným provozem. Jo, ta cena je vysoká i proto, že bude zároveň zahrnovat sanaci bývalé trati. Což se ale bude muset udělat tak jako tak. Není to tedy argument pro zamítnutí toho projektu, je to argument, proč by ho středočeský kraj neměl celý platit sám, ale měl by mu na něj státní rozpočet přispět, např. ze SFDI… Což je celkem reálnej scénář, nepochybuju, že kraj bude o takové spolufinancování usilovat. Mlatovej povrch může být na rekreační stezku fajn, když se dobře udělá a… Číst vice »

Jakub P

FYI: ta trať z Veleslavína na Kladno pomaličku a s téměř neznatelnými sklony nastoupá cca 100 výškových metrů a jestli přitom ztratí 5 metrů ztraceného spádu, je to hodně.

Oproti tomu, nejrovinatější možná alternativa po dnešní síti cyklostezek a silnic, kterou jsem našel, nastoupá přes 250 a přes 150 ztratí…

Dejf

hezký postřeh, je vidět, že když se vozil těžký náklad, tak si naši předkové dokázali vypočítat, že sklonově příznivé poměry se vyplatí a taky to tak postavit.

Jirka P

Kecáte, normální trasa po I/6 má ztracený spád jen 78 m, žádných 150: https://mapy.cz/s/macufenaja
A přitom cca. 30 z těch metrů je v Dolanech, kde by stačilo postavit novou cestu Fialka – Pletený Újezd – masokombinát zhruba v trase dnešní trati (ovšem nikoli po jejím tělese). Ještě možná na té trase vytunit úsek kolem Jivin.
Dávat půl miliardy za cyklostezku po tělese trati, které bude stejně v podstatě nepoužitelné, je zbytečnost, kterou nikdo nepotřebuje.
Nevím tedy, kde jste přišel na ztracený spád 150 m, i když jsem si to dal přes Přední Kopaninu a Běloky, tak to vyšlo na 135…

fabec

Nakonec bude cyklostezka na tělese současné dráhy a nová dráha nikde.

Michal M

Vtipe vylez.

Denda

Takže až po ní jednoho dne projede 50 milionů cyklistů, vyjde to jen 10 Kč na jednoho!

Jakub P

To mam jen na DPH za vsechny kola peknych par jizd predplaceno. Nemluve o tom, kolik usetri zdravotnictvi, kdyz bude tolik lidi v lepsi kondici diky dostupnemu pohybu…

Kačák

470 milionů korun za cca 20-25 km…to je 20 milionů na kilometr něčeho co už má podloží připravené….propustky atd. Sorry ale mě se to zdá dost za pouhé zalití asfaltem….

Jakub P

Tam je vzdycky velka otazka, co vsechno do toho zahrnou, pokud se upravuje okoli, je tam slozitejsi reseni nejakych krizeni stare a nove stopy trati (Vzpomente jak na prelozkach 4. koridoru SZ zavezla zarezy a stavbui cyklostezky tak zdrazila a vysledek zhorsila) nebo jako na drazni promenade potreba vymenit mosty kvuli rozsireni prostoru pro auta pod nimi, rostou naklady rychle…

Martin Šmikmátor

Ano, je to extrémně moc a zbytečné, když cyklotrasy, které mohou být přeměněby na stezky, už nezi Kladnen a Prahou vedou.

Ondra

To není jen zalití asfaltem. Jsou to i návaznosti, někudy je potřeba se na cyklostezku dostat, jsou v tom i různá přemostění

DavidS

Skvělý plán, tak snad to vyjde.

Kafro

Těším se. Doufám ale, že se stále počítá s pokračováním až k Holešovicím