Překvapení v Jablonci. BusLine končí, soutěž na MHD vyhrála společnost About Me
Společnost BusLine opustí příští rok v únoru provozování městské hromadné dopravy v Jablonci nad Nisou. Desetiletou zakázku získala pražská společnost
Společnost BusLine opustí příští rok v únoru provozování městské hromadné dopravy v Jablonci nad Nisou. Desetiletou zakázku získala pražská společnost About Me. O jejím výběru rozhodli včera jablonečtí radní.
Do soutěže přišly dvě nabídky: kromě About Me ještě Autobusová doprava, s.r.o. z Podbořan. Podbořanská firma nemá oficiálně nic společného s BusLine, v minulosti ale zdržovala některé soutěže, kde prodlužování nových smluv vyhovovalo především BusLine, a v oboru se dlouhodobě o propojení obou firem mluví. Cenový rozdíl byl značný: About Me nabídlo 48,38 Kč bez DPH za jeden kilometr, podbořanská firma 69,88 Kč bez DPH:
„Radní na svém mimořádném zasedání potvrdili výběr hodnotící komise a pověřili mě a ekonomického náměstka, abychom podepsali smlouvu s novým dodavatelem dopravní obslužnosti v Jablonci i členských obcích DSOJ,“ konstatoval jablonecký primátor Jiří Čeřovský.
Jablonec byl dlouhodobou baštou společnosti BusLine. Několik let sice MHD v Jablonci provozoval oficiálně Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ), v Jablonci ale jezdily autobusy BusLine pro DPMLJ. V červenci 2018 BusLine smlouvu s DPMLJ vypověděl, dopravce vlastněný městy pak nebyl schopen dopravu v Jablonci zajistit sám a město na konci ledna 2019 uzavřelo přechodnou smlouvu na dva roky právě s BusLinem. Tomu dosud město platí 53,01 Kč za kilometr. Výrazně nižší cenu získal Jablonec i v porovnání s jiným městem v kraji: v České Lípě, kde vyhrál BusLine v roce 2018, jezdí za 57,88 Kč bez DPH.
Dopravce má ročně najezdit 1,45 milionu kilometrů v Jablonci nad Nisou a okolních obcích sdružených do Dopravního sdružení obcí Jablonecka. Jde o Bedřichov, Janov nad Nisou, Lučany, Novou Ves, Pulečné a Rychnov u Jablonce nad Nisou.
About Me dosud zajišťuje několik linek v rámci Pražské integrované dopravy, už loni se firma pokoušela expandovat za hranice hlavního města, byla například v soutěži na provoz MHD v Jičíně.
Jablonec v soutěži nepožadoval nové autobusy. Celkem třicet požadovaných vozů nesmí přesáhnout průměrné stáří během smlouvy 10,5 roku, maximální stáří vozidla nesmí překročit 12 let.