Překvapení u Lufthansy. Aerolinky objednaly další dálková letadla

Boeing 787-9 v barvách pro Lufthansu. Foto: LufthansaBoeing 787-9 v barvách pro Lufthansu. Foto: Lufthansa

První dreamlinery převezme Lufthansa již letos. Koupí již vyrobené stroje, na které Boeing neměl zákazníka.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pokora

A co filtr pevných částic a adblue?

Václav

Nevi nekdo jestli nektere z tech A350 nebo B787 pujdou k Austrian nebo Swiss? K Austrian by se hodily.

Jirka

Myslím, že je to pravděpodobné, Austrian se bude zbavovat 767ček.

Apex

Myslím, že pro OS se do budoucna s dálkovou flotilou nepočítá, premium segment mají obsluhovat LH a LX, OS se má spíše posunout blíže k SN, a to včetně složení flotily.

EM*

„Dopravce si od nákupu dalších strojů slibuje větší unifikaci“

Lufthansa má/bude mít A330, A340, A350, A380, B747, B777, B787. To je všechno, jenom ne unifikovaná flotila.

G700

Trup a křídla neměníte. Důležitá je avionika, vnitřní vybavení, atd.. To se unifikuje..

flotilář

Dá se čekat, že 343, 332 a 333 postupně skončí a s nimi i starší 777… takže ano, je to unifikace. Klidně mohli objednat třeba 338, který je jistě snadno ke koupi, 787-1000, 350-1000 … ale neudělali to. 🙂

Míla

Ale k tomu skončí B747 s A380. Nevím jak Boeing, ale Airbus má unifikovanou pilotní kabinou, takže plus třeba k jednodušší kvalifikaci pilotů, byť je typovka nezbytná.

Václav

Lufthansa bude vyhledove mit A350, B787, B777x. Ano, ta B747-8 bude letat jeste dlouho, ale az prijde B777x a bude velky tlak na emise, tak nakonec to letadlo skonci.

Jiří Kocurek

Právě že A340 už mít nechtějí.

Roman Soudný

Snaží se je vyřadit jak to jenom jde, ale protože Airbus není schopný dodat A350, tak snad ještě nějakou tu chvíli ve vzduchu vydrží.

Y.K.

Zase to není Ryanair skákající po Evropě. Na takové dálkové síti jako má LH určitou variabilita není k zahození.

A340 končí
B747-400 skončí
A380 asi také skončí

777-9 ještě nemají, nahradí asi A380 a 747-400.
A330 už jsou věkovité, časem na ně také dojde a skončí asi jako další na řadě.

Takže v příštím desetiletí se z toho může vyvinout
B787 (ekonomický menší)
A350 (ekonomický menší)
B777 (velkokapacitní)
B747-8 (alespoň zatím s nimi počítají, velkokapacitní)

Václav

Souhlas, mit jenom A350 nebo B787 je i dost provozne nebezpecne (viz Norwegian). Obe letadla jsou to nejlepsi co se da koupit a Lufthansa je dost velka na to, aby mela oba typy. Dost se divim, ze zatim nepocitaji s kratsimi nebo delsimi verzemi techto letadel. Na B777X jsem velmi zvedav, trochu se bojim, ze to (celosvetove) moc uspesny letoun nebude. Ja verim v point-to-point model, ale Lufthansa je samozrejme silny hub-and-spoke model.

Já, kdo jiný

Úspěšnější než 777X bude 777F. 777X přišla ve špatnou dobu. Tipuji, že se co nevidět i objeví 787F místo 767.

Y.K.

Nemyslím si, že by to byla špatná doba pro novou verzi 777X. Teď to nepřeje objednávkám, ale ono se to po covidu ještě vyvrbí při hledáním ekonomických typů. A350 má menší kapacitu a MTOW i když jinak je to výborný letoun, to samé B787, B747 se už nebudou vyrábět a A380 také ne. Bude to jediný velkokapacitní letoun na trhu.

Fka pojedou, to asi ano. Čím méně bude 747, tím více se bude hodit triplsedma. Nákladní dreamliner? No nevím, jsem zvědav. 🙂

Já, kdo jiný

Nepřekvapilo by mě, kdyby Lufthansa získala za výhodnou cenu i vyrobené Maxy.