Překopnutý kabel vyřadil z provozu hostivařský koridor, vlaky jezdí odklonem
Nové 4. nástupiště na nádraží Vršovice bylo postaveno pro městskou a příměstskou dopravu. Pramen: ROPID
Vlaky na Benešov (a opačně) jsou vedeny odklonem přes Libeň a Malešice.
„Šéfe, mně se asi něco nepovedlo…“ 😀
https://www.youtube.com/watch?v=BlCI8iXmm_o
Tak důležité je, že existuje objízdná trasa , překvapuje, že se tyto spoje daří vtěsnat mezi běžný, dost hustý provoz
Takhle kdyby byly všechny spojky dvoukolejné a ty 4 klíčové trati 4kolejné…
Nedaří, nějaký obrat Elefanta v Hostivaři, nějaké zrušení S49 😉
Když se normální provoz motá po staveništi, je velice pravděpodobné, že se něco podobného semele.
Dnes asi zase nějaké mimořádka u Poříčan, neboť na TPV jsem kolem 12 viděl u vlaků zpoždění z důvodu problému s Infrastrukturou.
Už zase? Jel jsem v pátek z Vršovic do Říčan a někde u Edenu strhl vlak vedení… Takže jsem musel na hlavak a odtud již OS jezdily odklonem přes Malešice. Vtipné, tedy spíše smutné bylo, že hlášení na displeji i ve stanici jen trapné opakovalo, vlak bude opožděn a že se omlouvaji. Že by sdělili že vlak nejede, to ne. To naštěstí jsem se dozvěděl od průvodčí z rychlíku, u kterého obraceli mašinu, aby to mohl objet přes hlavak a Malešice. Mimochodem, staniční hlášení nebylo skoro slyšet. Zřejmě se také někdo pokoušel něco říct osobně, ale jen to praskalo… Tomu… Číst vice »
To je bohuzel normalni s temi ukazateli na nastupistich. U nas je jim to uplne jedno, ze jim treba ukazuji jeden vlak tejden v kuse. Kdyz se doprava z nejakeho duvodu zastavi, bezi ty ukazatele „naprazdno“ i kdyz zadne vlaky nejezdi.
Holt bezobslužná infrastruktura.
Moc nerozumím větě „Rychlíky míjejí Hlavní nádraží i Vršovice“, tedy Vršovice chápu, ale jak může rychlík minout svou konečnou/výchozí stanici? Ale ono už je to stejně jedno, podle webu ČD je snad už obnoven normální provoz…
Šlo by jet Benešov – (Hostivař – Libeň) – Holešovice, neříkám že se to dělalo.
R17 a Ex7 mají konečnou Holešovice.
Ach tak, tohle mi uniklo, díky za vysvětlení.
Ale jinak samozřejmě může minout klidně i svoji výchozí/cílovou stanici. Pamatuji RegioJet výchozí z Prahy-Masarykova nádraží. Pražský uzel je tak propletený, že variant existuje hned několik, bohužel nejsou dostatečně kapacitní, protože se jedná o jednokolejné spojky.
A proč?
To by se nevešly odstavit do Libně?
Pravidelně S9 končí na Hlavním nebo v Lysé nad Labem. Rychlíky od Benešova pravidelně jedou do Holešovic.
I kdyby se do Libně vešly, rozdíl od jízdního řádu by měl být co nejmenší, šlo taky končit v Hostivaři.
Právě sedím v rj z Brna do Prahy, jízdní doba 2:55, aktuální zpoždění 45 minut, už jsme za Poříčany. Třikrát hurá, stihneme to do 4 hodin cesty, to není pravidlem 🙂
Vám se nelíbí okružní jízda přes Nymburk? 😀
Ano ta je u posledních večerních spojů moc příjemná, obzvlášť když to stihneme tak že ujede i poslední metro…
dnes tak jel i ranní…z Brna 5:38. v Praze v hezkých 9:00
884 tak jezdí pravidelně.
Prostě zase jeden z nekonečné řady pr…rů Správy…..
To přece nemoh nikdo čekat, že na nádraží bude kabel. 😉
KDE! To se má všechno kopat ručně, protože může být kdekoliv? Nehledě na to, že seknutý kabel se povede i krumpáčem.
Otázkou je, jak daleko je kabel fyzicky od místa, kde je zakreslený v dokumentaci. Přece by v tom SprŽel neměla bordel.
Cožeto v čemto?
Nekonečný kus gumy v nějakém takovém pohoří papíru.
jak víte že kabel překopl zaměstnanec SŽ? na mnoho prací si najímají externí firmy
Jestli to byla externí firma, tím hůř.
Vlastní zaměstnanec má být proškolený a za nedbalost je odpovědný do čtyřnásobku platu. Cizí firma může mít ve smlouvě pokuty.
Především nevíme, kde a zda vůbec byl ten kabel zakreslený a zda byl správně vytyčený.
Pokud cokoliv z výše uvedeného zavdává pochybnosti, tak nějaké braní 4 mezd za nedbalost je sice rychlé, ale nahouby.
Úderka jasno měla. Kráktý proces a fíra od Mariánek mohl mít už 1/3 trestu odseděného. Takhle ne, pánové.
Tak samozřejmě že prokázat se to musí.
Jestli si myslíte, že zabezpečovací a sdělovací kabely z 60. – 90. let jsou někde prostorově zakreslený, tak to teda nejsou. 🙂
A pokud už nějakým omylem jsou, tak v dokumentaci ČD Telematiky, ke které SŽ nemá přístup. 😀
No jo…to se pak vychytá při zavádění pevné jízdní dráhy (a liniového zab. zař.).
Tak bývá zvykem či dokonce povinnosti při stavbě si vyžádat zakreslení všech sítí od plynáren, elektriky ap.
A kolikrát se povede překopnout něco co má být někde jinde nebo v úplně jiné hloubce. Zažil jsem telekomunikační kabel přerušený pilou na asfalt. Místo v hloubce 80cm byl přímo pod asfaltem. Kolikrát není kabel ani zasypaný podle předpisů, toto vás má upozornit, že tam něco je. Super je voda a plyn v plastu, když není podle potrubí natažený drát, to nemáte šanci najít minohledačkou. Každý bagrak, který už kope pár let by o tomhle mohl vyprávět, plány kreslené od oka, věci nezakreslene aj.
Ona je to povinnost, nicméně data o drážních vedeních prostě z cca 50 % žádnou prostorovou informaci o průběhu nemají…
A co s tím teď chcete udělat?
Můžete to doložit nebo je to jen vaše představa …. SŽ k tomu přístup mít MUSÍ, i kdyby si ho musela vynutit soudně … Kudy vedou kabely ZZ musí vědět i „zabezpečováci“.
Jistě že to můžu doložit. Interní dokumenty SŽ vám ale jen tak publikovat nebudu…
Vidíte to jako hurvínek válku.
Proškolený z čeho ? Kde leží kabel …. a jak to provedete ….
Kabelová trasa MUSÍ být vytyčena … problém je, že se vytyčuje podle výkresu (dokumentace) ale nemusí odpovídat skutečnosti — viz kauza silničního najezdu přes D11 … Podle výkresu byl kabel POD dálnicí, ve skutečnosti na mostě NAD dálnicí ….
podle některých místních šoto-cvoků může sž nejspíše i za skvrny na slunci …
Tentokrát to spíš bude problém zhotovitele stavby než SŽ. Ony se tam v rámci stavby kabely postupně překládají a ten, kdo tam bagroval, asi nevycházel z aktuálního stavu.
víkendová zkušenost…osobák z Vsetína do ValMez. Mezi ValMez a Jablůnkou (či jak se to tam jmenuje) mimo provoz asi kvůli pracem ZabZař. Nejspíš mimo jiné přejezdy. Takže se vlak plouží. Nabírá klidně zpoždění 10 min…
Vlak na Rožnov má čekačku 5 mio. Takže ujede. A na nádraží čekáte 55 minut.
Aneb jak udělat ze železnice nepoužitelný systém, koordinace a výlukové JŘ jsou sprosté termíny.
Probíhá tam rekonstrukce trakčního vedení a zabezepečovačky, obojí pamatuje Černobyl před výbuchem. Sloupy TV na té trati jsou proslulé tím, že je každý jinak nahnutý, jak zástup opilců.
A nedodal jste, že oba spoje byly v režii ČD. To aby někoho nenapadlo svalovat to soukromníky.
Samozřejmě, soukromníci zásadně nečekají 😀
Ale není tak trochu vina SprŽel, že neudělá výlukový GVD?
Pokud uděláte VJŘ „někde“ mezi VM a HL a vyjde vám zpoždění +10, pak by se musel (a podle mne měl) překreslit komplet jízdní řád se všemi výlukami až do Prahy …. a překlápět do informačního systému IDOS …
Ve Švýcarsku si se zpožděním a přípoji problémy nedělají … při 30 / 15 minutovém taktu se jede o takt později … výukový JŘ je vyroben s ročním předstihem, někde se provoz zastaví a jezdí se tam NAD …. s jízdním řádem NAD ….
ano, oba byly ČD.
pointa byl ale výlukový řád.
Vždyť zde se počítalo s opravou.
to bude mít spoj na Rožnov vždy sekeru kvůli čekání na pravidelně zpožděný vlak?
jinak JŘ sestavuje Spržel, ne?
a nenapadlo vás třeba požádat doprovod vlaku aby zavolal regionálního dispečera ČD a on by protáhl čekačku ….. , nevím , ale normálně to takto funguje a tyhle nářky neberu jako relevantní……
Já bych považoval za lepší, aby se průvodčí sám ptal na přestupy.
Průvodčí to při kontrole jízdenek vidí, kdo kam jede. A několikrát jsem zažil, že rovnou oznámil „Budu volat jestli rychlík počká a dám pak vědět“
no, ono když vás zkontroluje hned ve vsetíně, tak jaký nastane problém zjistíte, až je dost pozdě, normální jízdní doba je jen cca 20 min.
a hoňte štiplístka po poměrně dlouhém vlaku.
Jasně. 460-ka je fakt „poměrně dlouhý vlak“.
ono když jste na jednom konci, máte sebou nějaké zavazadlo a než zjistíte, že je problém…bo to tam fakt neznáte, jak to kolik kde má jet, tak je problém jistý a neřešitelný.. ano, moje chyba, nedělal jsem si statistiku zpoždění na daném úsek za poslední týden. prostě se za to stydím. měl jsem mlčet. a ano, 460 je rozhodně delší než šukafon či regina. PS: tahle taktika…obvinit za něčí bordel toho, kdo na něj poukáže…je fakt výborná. kdybych byl ve střehu, tak tohle ještě zvládnu (kde to znám, průvodčího aktivně hledám), ale to máme železnici jen pro ty, co umí… Číst vice »
Dobře tak já už mlčím no …
A co mají dělat turisté v Teplicích nad Bečvou?
Nápověda: Neporodávají se tam lístky.
Jo, 4vozová 460, to poměrně dlouhý vlak.
ano, v teplicích neprodávají lístky. místo kas je IC. proč tam nemají kasu na lístky v IC, nepochopím. asi §1.
jen je uvedení teplic v souvislosti s ujetým přípojem ve ValMez mimo. bo vlaku od Teplic ujíždí prakticky vždy, neboť takový je jízdní řád….
Souvisí to s běháním po vlaku a hledání průvodčího – povinnost po nástupu zakoupit lístek.
tak tohle neznám a nesleduju, kupuju on line. jen v JmK vím že musím do vagónu se zeleným pruhem.
jinak v teplicích byl průvodci OK, vysedne tam z vlaku aby asi odmaval odjezd, tudíž ví kam má jit
Co je IC ?
Co nechápete ….
Kasa v TnB by si na sebe patrně nevydělala … tedy pokladník na svoji mzdu + provoz terminálu ….
To je prostá ekonomická úvaha na úrovni absolventa základní školy ….
Jaký §1 – to je co ?
infocentrum v místě kde byla dřív pokladna. ženská tam sedí a nudí se. mohla zároveň prodávat lístky a nic by to nestalo. otevírací doba bude +/- odpovídat času návštěvy turistu
jenže draha přece nenechá listky prodávat 3. stranu, býť to je tady městská instituce. nikdy se to tak přece nedělalo…tedy §1 drážního desátera.
že i trenitalia (nebo tehdy snad ještě ferrovie dello stato) zvládly prodávat jízdenky i pres některé cestovky a trafiky…uz v roce 2003…to je taky fajn vizitka….
Tak se račte podívat do kursbuchu, jaký pobyt má souprava v Rožnově. 6,7 minut nebo taky jen 3. Budete-li čekat ve VM, přijedete pozdě do RpR, odjedete pozdě z RpR, zpozdíte přípoje ve VM …
Prostě se ty obraty nevydařily, a strojvedoucí lítá jak hadr na holi…
ano, mne je jasné, že tam je problém s obratem. jenže úplněz bytecne .
ty osobaky od Prerova stejně nemají připoje z nebo na roznov. protože vlaky na roznov nejezdí moc v taktu… navíc jízdní doba je 20min. tedy by měli př
i nejakem rozumném taktu dost času na obrat. a dále laicky se ten shark fakt plizi, je to 13km…a možnost krátit zpoždění by tu měla být. krom toho vlaky na Kojetin mají víc než 10minut pobyt ve stanici ValMez, asi tam čekají na krizovani. proste takhle linka není provazana a je to paskvil.
Úroveň koordinace je tristní, ale je lepší čekat 55 minut než 2 hodiny…
jo, jel jsem ráno. to byl ještě hodinový takt. v poledne je dvouhodinový.
jako uzel val mez nemá úplně zvládnutou koordinaci přestupu…v Deutschbrod nebo Bohmische Leipe to mají zvládnuto lepe
Je jasné, že na (velkých) stavbách se takové věci prostě stávají, ale v kontextu všemožných poruch ZZ na železnici u nás a jejich všemožných příčin je to už prostě k smíchu… Nebo k pláči, záleží na úhlu podhledu… Nefalšovaná hořká komedie. 😉
Kolikrát jsou to staré kabely, o kterých nikdo neví kudy vedou, ten kdo je tam pokládal je na důchodě. A nebo zpáky v Rusku, i to se stalo.
To chápu, ale je to fuk. Na železnici v ČR se pořád děje něco, co působí zpoždění a činí železniční dopravu nespolehlivou – překopnuté kabely, bouřka vs. ZZ (a jiné jeho poruchy), stržená trolej, projeté stůj, výluky… 😏😇
ale to se děje všude. s tím nic nenaděláte. tech koleji je moc (kilometricky) a vzdycky se tam bude něco dít. a protože se dneska píše o každým prdu, tak to vypadá, že je to v jednom velkym kelu .. a pak tu člověk poslouchá, jak je to kdekoli jinde úžasné, že se tam nic neděje (ale to je jen opticky klam – ono se tu totiž o každým prdu zpoza hranic nepíše)… ale realita je taková, že děje (doporučoval bych každému německo – zoufalost na druhou. oblasti kolem essenu, dusseldorfu, frankfurt a řada dalších – co se týká přesnosti… Číst vice »
Ale houby „moc kolejí“. Jsou to ve většině stále stejná místa.
Jo, když můj kamarád Tony ( u SNCF zaměstnán ) přišel pozdě , celá rodina na něj volala : á SNCF , toujour en tard . Vždycky zpoždění ….
Asi tak .