Překopnutý kabel na železnici výrazně narušil provoz Lufthansy

Boeing 787-9 v barvách Lufthansy. Foto: LufthansaBoeing 787-9 v barvách Lufthansy. Foto: Lufthansa

Omezení se týká hlavně provozu ve Frankfurtu.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Sova

Tak mi to tam kopni Otto, zhruba 2x2x2m, jak jsem ti nastříkal na trávník. A na kraji ty keříky nechej. Dík

Krize Vychodni Spolecnosti

“Šéfe, mně se asi něco nepovedlo.”

“Štefane, tys přesekl optický kabel H48, víš, co to znamená? Ten kabel zásoboval celý letiště.”

:-))

Otakar

Zrovna jsem si při čtení titulku vzpomněl na to samé 😀
https://www.youtube.com/watch?v=BlCI8iXmm_o

Ondra

Já nevím jak se to jmenovalo.. 😀

Václav

No, to zajiskřílo, zahučélo, a kabel jsem přeseknul

Ondra

Omyl – kabel SE přeseknul (y) 😀

Aki

A je to tady😀
https://youtu.be/BlCI8iXmm_o

Jan

To vypadá na job pro neohroženého Bruce Willise…

jan H

Takto to zní, jako by daná optická trasa neměla funkční zálohu…?

NFF

No nemecka media pisou, ze ty kabely byly prekopnuty uz vcera. A k tomu velkemu vypadku doslo az dnes dopoledne, ranni lety z PRG do MUC i FRA jeste odletely normalne.

https://www.sueddeutsche.de/wirtschaft/lufthansa-it-probleme-flugausfaelle-passagiere-einchecken-1.5751669

Jiří Kocurek

A nebo se „podařilo“ i to druhé spojení na úplně jiném místě při zcela nesouvisející akci/chybě.

Další možnost je, že záložní spojení nestíhá…

Jan T.

To má letiště takové datové toky, že mu nějaká trasa nestíhá? Když se podívám na jednoho české webhostingového providera, tak vidím tři různé páteřní trasy s plnou kapacitou a dvě pomalejší záložní. Od letiště bych čekal něco podobného, tam jde hlavně o bezpečnost provozu.

Jiří Kocurek

Letiště s letadly komunikuje přes rádio, stejně tak s pozemním personálem.
Jenže kdekdo v odbavovací hale čumí na Netflix přes NordVPN, jak nabádal Mentour pilot…

Pavel

Tady nejde o letiste (to je zminovano proto, ze to na nej ma nejvetsi dopad), ale o informacni system Lufthansa Group, coz je asi pet aerolinek (LH, SN, OS, EW, LX). Pri dnesni rozlozitosti a komplexnosti IT systemu (a jejich decentralizaci) je obcas “narocnost” jejich udrzeni v provozu trosku narocnejsi v normalnim stavu, natoz pri vypadku spoje apod. Tohle neni skolni projekt s dvema formulari v PHP. A pokud vypadek a prechod na nahradni spojeni ci system nejaky ze stovek systemu neudycha, nemusi se to projevit hned, ale se zpozdenim, a jeste doplnene o krasny lavinovy efekt. Nejaky kabel je… Číst vice »

martin

A asi největší problém si myslím byl, že „loadsheet“ se pro celou skupinu dělá v Brně, takže nebyly nejspíš dokumenty o nákladu a centráži – a bez tohohle dokumentu ti žádný kapitán nepoletí (a tuším v dopravě ani nesmí)

Mysel

Nebyl by to prvni pripad, kdy „nezavisla zaloha“ ve skutecnosti byla realizovana tim samym fyzickym vedenim. Byvaji z toho pekne prusvihy..