Překážka pro stavbu D55 z Olomouce padla, zemědělská společnost stáhla odvolání

Stavba dálnice D55 Olomouc - Kokory. Foto: ŘSDStavba dálnice D55 Olomouc - Kokory. Foto: ŘSD

Stažením odvolání jsou všechna stavební povolení pravomocná.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Charlie

Bohužel navazující úsek Kokory – Přerov bude asi problém. Vede kolem obce Rokytnice. Ta protestuje že nebude mít prostor pro rozvoj obce z důvodu že z jedné strany vede železniční koridor a z druhé povede dálnice a jelikož tam bydlí ministr práce a sociálních věcí. Jurečka. Tak uvidíme jak to dopadne.

Ottis

Vesele se může rozvíjet směrem na Dluhonice nebo Lukovou.

ukulele

To těžko. Směrem na Lukovou se řeší spojka Brodek – VRT a směrem na Dluhonice je územní rezerva VRT od Brna.

a8n

Rezerva na Brno je rovněž směrem na Lukovou. Což nemění nic na tom, že v takto obklíčené vesnici lze rozvoj očekávat stěží.

a8n

Jelikož má ÚR, nějaké větší problémy bych už u něj nečekal.

Asd

No výborně. Už se těším až se po té dálnici svezu. Ještě rychle dořešit rondel u globusu a dotáhnout D55 do Rakouska a do Liberce.

Kodl

A jak to vypadá s navazujícím úsekem? Děkuji

Jan z Rokycan

A přesně toto by se nestalo, kdyby ŘSD nevedl Radek Mátl. Takže díky moc a ať se podobně daří i na dalších stavbách.

Vít

Taky držím palce – úseky 5510, 5511 budou fuška. Zvláště to lexanové zakrytí které požaduje EIA v úseku častých požárů

Jiří Kocurek

Ne, proč? Prostě tam bude přejezd zavřený 40 minut z hodiny a v noci tam pošleme Sergeje a ten bude u každého přechodu a přejezdu houkat a pískat.

Jiří Kocurek

Jedné se samozřejmě o sarkasmus…

Vít

Super zpráva. Bohužel se to u Bzence zaseklo. Proto v kombinaci s polskou Jantarovou dálnicí očekávám od příštího roku zvláště v letních měsících na Hodonínsku velké dopravní komplikace

Otakar

Pořád bude jezdit hromada tranzitu starou cestou přes Brno. Které sice bude teď asi 8 let imrvére rozkopané, ale pořád to pro někoho bude lepší, než se proplétat v okolí Hodonína.

Vít

To si právě nemyslím. Na polských cestovatelských fórech postup prací na D55 řeší hodně. D52 už téměř vůbec….

skeptik

Ten Bzenec je fakt škoda. Podle mne je to umělý problém. Ptačí rezervace není nic, co by nešlo nahradit vytvořením umělého náhradního boitopu v blízkém okolí. Ve Starém Městě se revitalizují biotopy slepých ramen Moravy a a většina ptačích druhů které se řeší u Bzence se tam začíná nově objevovat, jen tím, že je tam nově klid a vhodné prostředí. To samé by šlo udělat u toho Bzence, místo složitých tunelů, obchvatů apod. prostě v blízkosti náhradní biotop a většina druhů se tam přestěhuje sama nebo i s pomocí. Ta krajina tam není původní, tam je to několikrát kulturně převráceno… Číst vice »

Martin

To by bylo moc levné…

Petr

Se podívejte, co vytvořili odborníci na novém úseku D35 Časy – Ostrov. Kvůli údajné ptačí oblasti Komárov tam vymysleli nesmyslný o téměř kilometr delší oblouk oproti přímé trase. Místní tam o ptácích neměli ani ponětí a teď jsou velmi “rádi”, že mají dálnici blíž domům a protihlukovou stěnu na opačné straně. Člověk si nechce ani představovat, kolik se mimo jiné za jeden den spotřebuje navíc pohonných hmot v projíždějících vozidlech…

Davadu

To že místní nevidí, že tam jsou nějaké ohroženější druhy ptáků, tak to se nedivím. Jen konstatuji, že to, že místní o těch ptácích, kteří tam mají být, neví, tak vlastně nic neznamená. Spousta lidí si toho, co kolem nich poletuje, případně štěbetá, vůbec nevšímá. Tady kolem Moravy v Uh. Hradišti jsem při svých procházkách s fotoaparátem po okolí narazil na ptáky o kterých místní ani neví, že vůbec existují. 😀 Abych pravdu řekl, tak do té doby, než jsem začal po okolí chodit s foťákem, tak jsem o nich také moc nevěděl. Tím neříkám, jestli ta úprava trasy kvůli… Číst vice »

Skeptik

Prosím argumenty k těm minusům. Děkuji.

Vojtěch

Mas je výše, je to ekologická 3,14. Fakt potřebujeme pro vlastní děti tam nechat poušť a zničenou krajinu, jako je třeba v severních Čechách?

Vojtěch

Pánové vy jste všechno vy betonovali a dětem necháme co poušť? Tak tam jenom tak mimochodem kolem toho Bzence už dobrých 40 až 50 let je znám to tam až příliš dobře. To To je takový obrovský problém tu dálnici pootočit a buď jet k Veselí n Moravou anebo zezadu kolem Vlkoš či Kyjova dolu za Hodonín ? To se to musí všude dělat silou jako u Přerova, kde se pravé narušují prameny pitné vody pro půl Moravy ? Vždyť za 10 let auta nebudou, ale lidi tam budou chcipat na nedostatek pitné vody. Příroda minimálně na tom regionu Bzenec-Vlkoš-Rohatec… Číst vice »

Ottis

Ano, je to problém. Vést to podél stávající železnice je ten nejjednodušší způsob. Zásah do přírody zcela minimální.

Avoda

Nevážený pane,

plocha tzv. vysoce ekologických FVE v ČR je nyní cca 4.000 hektarů.
Pokud budeme brát průměrnou šířku dálnice včetně náspu nějakých 50 metrů, tak 1 km dálnice zabírá plochu 5 ha.

Prostým dělením zjistíte, že ten váš ekologický zdroj nevyčerpatelné energie již zabetonoval Česko jako 800 kilometrů dálnic!

A to vše jen proto, aby tyto stavby přinášely zisky JEN A POUZE jejích majitelům, kdežto dálnice s jejich vlivem na bezpečnost a ekonomiku může využívat KDOKOLIV.

Tolik k tomu vašemu „betonování“…

Davadu

Abych pravdu řekl, tak nechápu ten omílaný argument s prameny pro půlku Moravy. Prameništím Hanácké kyselky je mnohem blíže stávající I55 než budovaná trasa D1. Žádný z VAKú Zlínského kraje není žádným způsobem závislý na nějakém prameništi u Přerova, dokonce ani VAK Hodonín na těch prameništích u Přerova není závislý.

Je možné, že se těmi prameništi myslí kaliště Prechezy. Ano, kolem těch trasa D1 opravdu prochází.

Gwann

Jo, jo, jakmile jsme u těch prameníst, tak jsme doma u exotu…

Skeptik

Tak nevím. Vždyť píšu to samé. Příroda už je tam tak jako tak poškozená a ne málo. Tak postavme dálnici jednoduše při trati a někde poblíž vhodně vyberme prostor a tím myslím velký a zkusme do nej investovat klidně par stovek milionů, to se v usetrenych penězích ztratí, a zkusme tam pomoci přírodě najít trochu původní rovnováhy.