Překážka pro stavbu D55 z Olomouce padla, zemědělská společnost stáhla odvolání
Stažením odvolání jsou všechna stavební povolení pravomocná.
Ředitelství silnic a dálnic může pokračovat se stavbou dálnice D55 z Olomouc do Kokor. Letos na jaře zahájená stavba má již všechna pravomocná povolení poté, co společnost Agra Velký Týnec stáhla všechna odvolání.
Na Twitteru o tom informoval generální ředitel ŘSD Radek Mátl. „ŘSD uzavřelo s AGRA Velký Týnec dohodu o narovnání, jejíž součástí je mj. závazek spol. stáhnout všechny námitky proti stavebním povolením na akci D55 5501 Olomouc – Kokory, což se také 20. 6. 2023 stalo. Všechna stavební povolení jsou tak v právní moci, a stavba tak může pokračovat dle harmonogramu,“ uvedl Mátl.
ŘSD začalo se stavbou v dubnu, kdy mělo již pravomocné povolení pro hlavní trasu. Chybělo mu ale povolení pro některé vedlejší stavební objekty.
Agra od začátku proti povolení protestovala kvůli obavám z komplikací pro přístup na její pozemky. V odvolání podaném 5. dubna uvedla, že v projektové dokumentaci ke stavbě tohoto úseku dálnice D55 nejsou přijatelně vyřešeny sjezdy pro zemědělskou techniku na okolní pole, protože nebylo pamatováno na převýšení terénu. „Sjezdy se sklonem zhruba 40 stupňů jsou zcela nevhodné. Přes takové sjezdy velká a těžká zemědělská technika jezdit nemůže,“ uvedla.
Podle Mátla došlo k dohodě, že se nebudou stavět některé objekty v areálu firmy včetně opěrných zdí. „Nyní v maximální finanční výši tohoto rozsahu dojde k demolici části areálu a nové SO nevzniknou. Pro ŘSD to mimo jiné znamená výrazné snížení provozních nákladů na provoz a údržbu dálnice,“ dodal Mátl.
Stavba dálnice začala na konci dubna. Zakázku získala společnosti Eurovia CS, která dálnici postaví za 1,948 miliardy korun. Jde o 80,8 % odhadované ceny. Do tendru přišlo celkem sedm nabídek. Již loni získala Eurovia CS zakázku na přípravné práce na této dálnici.