Přejmenování zastávek, delší čekání na metro, nové noční linky. Pražskou dopravu čekají od půlnoci změny
Stanice metra Malostranská. Foto: Aktron / Wikimedia Commons

Intervaly metra i tramvají se prodlouží, vzniknou nová přímá spojení po obvodu města.
Zmatky po přejmenování pražské tramvajové zastávky Hellichova. Z cesty za Jezulátkem může být bojovka
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-zpravy-hlavni-mesto-praha-zmatky-po-prejmenovani-prazske-tramvajove-zastavky-hellichova-z-cesty-za-jezulatkem-muze-byt-bojovka-40528584
No, jsem zvědav, jestli ze 121 půjde v ranní špičce směrem do centra konečně přestoupit na 139 ebo 150, jestli zázračná tramvaj v Libuši nebude odjíždět přesně v okamžiku příjezdu 197, jestli na metro z Hájů bude na Kačerově navazovat kloubová 196… Nebo tradičně nebude, protože bude vázat na pásmované z Kačerova a další tradiční dárečky, se kterými na Ropidu nechtějí ani přes každoroční upozorňování nic udělat. Snad jednou hoši pochopí, že aby lidi jezdili MHD, musí přestupy – a tím více jsou-li spoje redukované – navazovat, musí být v rámci možností aspoň trochu rychlé a cestování musí být důstojné… Číst vice »
Takže hodnotilo pět cestujících a jeden plánovač z Ropidu?
Proč vlastně tramvajová linka 4 pojede i přes prázdniny, byť ve zkrácené trase? V minulosti přes prázdniny nejezdila. Je to kvůli náhradě za linku 13, která nepojede z nám. Míru do Vršovic?
Úderem páteční půlnoci také zanikne dosavadní název tramvajové zastávky Hellichova. Na žádost místních farníků se změní její název na Pražské Jezulátko. Ovšem jen ve směru Újezd, ve směru Malostranské náměstí se mění na Tyršův dům. Podle cestujících i samotného Ropidu jde o matoucí změnu, kterou se však Praze 1 podařilo do jízdních řádů prosadit.
No, dobrý zmatek – to by chtělo sjednotit na stejný název v obou směrech – např. Tyršovo Jezulátko – aby obě strany byly spokojeny. 🙂
Smíchat trvalé změny do jednoho článku s běžným zahájením prázdninového provozu nebyl dobrý nápad.
Tak tentokrát se něco nepovedlo – interval 7,5 minuty?! To je docela nesmysl – ano ve večerních hodinách, ale ve špičce – to by metro neodvezlo ty davy… Po kouknutí na PID.CZ zjistíme, že interval na A,B jsou cca 3 minuty ve špičce a na C cca 2 minuty v sedle cca 5 minut. Takže autore, prosím, opravte zjednodušenou větu, 7,5 minuty by opravdu byla katastrofa.
Taky me to šokovalo , když jsem to četl, v ranní špičce by to byla katastrofa.
Davy budou na dovolené. Jeden týden jedna část davu, druhý týden další atd.
Chtějí udělat z Pražského Jezulátka pouťovou atrakci. Zeptali se vůbec Františkánů, kterých ten kostel je, jestli o to stojí?
údajně přejmenování iniciovali tamní farníci, se tu říkalo
Farníci ovšem nemusí být nutně jen františkáni, těch je tam stejně určitě jen několik málo.
Pražské Jezulátko je světoznámé. Těžko z něj uděláte větší atrakci jen tím, že po něm přejmenujete zastávku tramvaje.
Vida, a já znal mnohem dříve jindřichohradecké úzkokolejky, a to nejsem ze železničářské rodiny. Když je tu vedle řeč o těch „stříbrech“. 😁
Proč sem pletete JHMD? Vy jste z opačné strany zeměkoule, že to, že jste dříve znal JHMD než Pražské Jezulátko, je relevantní ve svetoznamosti? Proberte se prosím.
opravdu se z toho stane svetoznama vec tak, ze se podle toho pojmenuje zastavka?
tohle jsou absurdnejsi napady, nez maji i ti nejnimbovatejsi nimbyste.
Karmelitáni nejsou františkáni.
Tohle určitě přitáhne řidiče z aut do MHD.
Řidiče asi fakt ne. 😏
Jestli si někdo vážně myslí, že noční tangenty něčemu v centru odlehčí, tak je blázen.
Tyhle tangenty mají primárně nalákat nové lidi, třeba 913 se celkem chytla, nová 914 ji v části trasy půlí na 30 minut, což už je slušný.
Jj, „tangenty“ 902 nebo zmíněná 913 propadáky rozhodně nejsou, nová 914 také bude svůj potenciál a s 913 vyskládaný půlhodinový interval bude více atraktivní. Onehdá jsem dokonce viděl i nějaké lidi v 901 a nešlo o noc z pátku či soboty.
Ale ano, já určitě nejsem proti. 🙂 Reagoval jsem na toto (z článku):
Dojde například k trvalým změnám na nočních linkách, kdy se odlehčí trasám v centru a vzniknou nová přímá spojení po obvodu města.
Jakože budou prázdné, nebo naindukují nové cesty, nebo převezmou lidi z aut (to mi přijde nepravděpodobné, kdo může jet v noci autem to bude dělat i nadále)
Kdo jede (vlastním) autem, s ním asi bude jezdit i dál. Ale pokud bude možnost, někdo může přejít z Uberu, Boltu a dalších, tedy ušetřit pár stovek za cestu.
#HellichovaNotJezulatko
Jsou to pitom…ci. Prej to delaji kvuli cizincum. Hellichova byla problem. Cizinci se ted budou snazit dostat na „pruzhuskee djezoolathow“. A v opacnym smeru jeste lepsi.
Inteligentní cizinec nebude číst místní název svým jazykem ani výslovností.
Ano bude se snazit. Ale vyslovit „žsk“ umí málokdo.
Vemte si jak my Češi máme problém s takovou trivialitou jako je vyslovit D na konci slova „bed“ v angličtině a vyslovujeme většinou T. A to se to učíme dlouho.
Ja jen narazel na to, že to prý dělají kvůli cizincům. A těm to spíš zkomplikovali.
Možná z toho bude prasklé Jezulátko… Což snad není účelem.
A když se na Malostranské někdo zeptá na pruzskee, tázaný ho pošle na Pražský Hrad.
Mne se onehda turiste z vychodu na Malostranske ptali na „Pagarelec“. To, ze to mel byt Pohorelec mi doslo az po nekolika minutach, a to jsem se ve skole jeste ucil rusky
Dost zavádějící článek – takhle to vypadá jakože běžný prázdninový provoz (např. prodloužení intervalů) je trvalá změna…
Ono je toho víc. Např.co si představíte pod tímto: „U metra budou v pracovních dnech mírně prodlouženy intervaly na jednotný interval 7,5 minuty. Ten bude na linkách B a C zachován i o víkendech.“ ? Že bude po celý den interval 7,5 minuty? To ale rozhodně nebude, alespoň ne podle idosu.
Na tomto webu,co si hraje na znalce v dopravě celkem normální
Je to taková pseudotrvalá změna – dva měsíce jsou relativně dlouhá doba.
A leckde na okrajích je to na autobusových linkáchaž dost drsná redukce, takže tam cest auty rozhodně neubude.
V jiných městech (a vlastně celkově v příměstské dopravě) mají vyvěšeny prázdninové jízdní řády po celý rok, takže tam je to de facto pravidelný jízdní řád.
Však v Praze je to pravidlo také, jen je těch jízdních řádů tolik, že by se na sloupky i ty prázdninové jízdní řády ani nevešly. Navíc i možných následných trvalých změn v průběhu roku tolik, že by nakonec ty prázdninové jízdní řády na začátku prázdnin vlastně už ani nemusely být platné – v menších městech trvalých změn v průběhu roku tolik zdaleka není.
A třeba ty zimní poloprazdniny jsou taky docela náhodné změny, tam se to radši taky převěšuje.