Přehledně změny v PID: Konec lokálek, rychlíky na Zahradním Městě a další integrace

Motorový vůz 810 v Kralovicích. Foto: Phil Richards / Flickr.comMotorový vůz 810 v Kralovicích. Foto: Phil Richards / Flickr.com

Do systému Pražské integrované dopravy se zapojí autobusová doprava celé oblasti Mladoboleslavska.

101 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Ropid s velkou pompou oznamuje integraci Mladoboleslavska, aniž by kdekoliv zmínil, že v samotné Mladé Boleslavi zcela ruší všechny zastávky na Severním sídlišti. Tisícům Boleslaváků se tak prodlouží cesta do Prahy o 20minutovou docházku na autobusové nádraží. Opravdu skvělý způsob, jak přiblížit hromadnou dopravu lidem.

Petr

To je milý jmenovče, zcela normální v Berouně nahradila PID tak dokonale MHD, že se budou místo původních čtyř linek MHD, mají nyní vytvořit dvě další nové PID linky, jenže jsou trasované tak, že se musí postavit nové zastávky . A protože zastávky nejsou a zřejmě i s autobusy je problém, tak nadále místo stometrového přestupu v terminálu u nádraží i nadále cestující chodí 900m od vlaku na PID linku 380.

Petr

Pamatujte co je napsáno na Plzeňské bráně v Berouně.

Norbert

Až do Dobříše bude jezdit 4x denně na objednávku obcí.

adam.voj

Je mi z toho tak nějak smutno. Ten Mochov byl jasný dlouhodobě, ale KŽC na tom vlastně nakonec ještě vydělá, protože sice přestane jezdit tam, ale ve výsledku odjezdí vlkm více (Neratovice – Kralupy, Kralovice). Inu, spřátelený poctivý dopravce.

Facepalm

Ta průjezdní S7 při stále rozkopaný 171, no, tož hodně ščestí s tym pertinaxom.

Savik

🙂 to vydrží max. do února.

Robil

Do dvou let je trať 161 bez osobní dopravy.Myslíte , že se mýlím?

Svojsin

Ano, mýlíte, v tomto případě není důvod rušit Os v úseku Rakovník – Blatno, naopak nahradit odporné šukafony.
Usek Blatno – Bečov je jeden z nejhorších už mnoho let, ale zejména v KV “ dělají slepých“.

ABC

ale hlavně že udělali v Chýši dva přejezdy se závorama …. ano, ten kříž se stopkou na II/226 byl špatnej, ale nestačily by tam bohatě světla?

https://mapy.cz/s/pademutoza

Robil

Já bych vlastně zrušil jakoukoliv veřejnou dopravu. Vlastně jí nepotřebujeme . Nebo snad ano? Já si myslím, že ne. Stačí nám auta. Jsou levná , pohodlná, máme je před barákem, nemusíme chodit někam na nádraží , dnes je prostě OAD in. A veřejná doprava – železnice stojí nehorázné peníze za údržbu a provozování . Veřejná doprava všeobecně je pouze přežitek . A stojí moc peněz .

Miroslav Zikmund

JAKO IRONIE DOKONALÉ …. ještě bych doplnil v duchu ryze pravicové ideologie – že veřejná doprava je socialistický přežitek a země, kde podporují veřejnou dopravu Švýcarskem počínaje, jsou země, které se vydaly na zhoubnou cestu socialismu a Lucembursko s bezplatnou veřejnou dopravou je země přímo KOMUNISTICKÁ … a velkovévoda Jindřich I. Lucemburský je v podstatě komunista …

Robil

Asi jako jeden z mála jste to pochopil. Vlastně nepotřebujeme nic, všechno stojí peníze . A nakonec nepotřebujeme ani ty peníze .

Svojsin

Je vidět, že někteří šotouši nemůžou rozdychat změny ve stc. kraji…
To co psal Robil, není dobré ani jako ironie….

Rozšíření S welcome

Tak tak, ale zřejmě to dělá radost bývalým zaměstnancům drah v důchodu, které absolutně nezajímá jak vypadá zbytek Evropy natož civilizovaných částí světa a kdykoli se má zavřít nějaká trať úplně odnikud nikam a nikdy, hned vytáhnou Švýcarsko a nějaké bláboly o politice. No ale co chtít od 70 letých důchodců, kteří ví nejlip, jak dřív bylo líp.

Rozšíření S welcome

Švýcarsko, malá velmi bohatá země. Kde ve zbytku Evropy vlak jezdí skoro všude? Natož ve zbytku osidleneho světa? Vypovídající hodnota vašeho přirovnání nulová.

Leinad

Já z dlouhodobého hlediska nejsem proti. Snižovat poměr, kolik platí státní správa (objednavatelé) a kolik se vybere na jízdném.
Nicméně zrovna tak přestat dotovat auta. Úseky bez mýta, bezplatné parkování (v Tokiu má skoro každý i na garáž).

medical examiner

No…takové autobusy u nás v Litni (633+637) stojí opravdu nehorázné peníze, když uvážím že se naplní jen ráno a odpoledne (návoz dětí do ZŠ a zpět)

Robil

Mě se líbí , jak každý druhý diskutující šetří , optimalizuje, pasuje se do role správného hospodáře a já nevím co a o běžném provozu toho moc neví. S Mochovem se dá souhlasit, Kralovice jsou možnost si to připustit , ale Trhový Štěpánov – osobní doprava po železnici zrušit je prostě totální blbost.

Kernteriér

A argument pro toto tvrzení?

adam.voj

Z těch omezovaných tratí je to rozhodně jedna z těch vytíženějších. A z roku na rok z dvouhodinového taktu udělat nulový provoz… přitom zrovna tahle trať měla dobré návaznosti na rychlíky v Benešově, ještě se měla výhledově vyměnit vozidla za RS1… Ne, my to raději zavřeme. Ano, autobusová náhrada bude. Ale je otázka, kolik z těch cestujících přejde do autobusu a kolik se zařídí jinak. Každý cestující, o kterého veřejná doprava jednou přijde, už se bude těžko vracet.

Kernteriér

Já furt nerozumím tomu, proč by s měl mít běžný cestující problém s tím, že místo vlakem pojede stejně dlouho autobusem. Nota bene autobusem, co mu pojede skrz obec ve stejném počtu, jako předtím vlak, a oběma směry je zajištěna návaznost, pokud by jel dál za Vlašim nebo opačně odtud. Přitom zaplatí stejnou cenu. A ještě mu to zastaví u největšího zdejšího zaměstnavatele.

Jelen

Nepojede stejně dlouho. Podívejte se do toho jízdního řádu, než tu začnete plácat nesmysly.

Kernteriér

Do Vlašimi ano, o tom jsem psal. A jestli nějaký zoufalec jezdil až do/z Benešova trcj

Kernteriér

Pardon, omylem odesláno místo opravy.
Do/z Benešova těch 33 km 52-75 minut vlakem, tak ho těch pár minut navíc asi trápit nebude.

medical_examiner

No…ale to už radši pojedou autem rovnou…

Kernteriér

To jezdí už teď. Stačí se podívat na jízdní dobu a vytíženost spojů. Ten autobus zpříjemní cestování těm, co jezdí po Vlašim.

Jelen

Jelikož se cesta z TŠ do Benešova prodlouží z 52 na 64 minut a ještě to bude s přestupem ve Vlašimi z autobusu na vlak, tak lze očekávat dost velký odliv cestujících a přesednutí do aut. Kdybych bydlel ve Štěpánově, tak bych taky radši volil auto, než tenhle paskvil.
Z fungující železnice udělat trať z ničeho nic bez provozu je prostě zcela proti zdravému rozumu. Obzvláště, když se tam před 5 lety nemálo investovalo do nového železničního svršku a jízda vlakem je tak pohodlná.

Kernteriér

Ty bys volil auto, i kdyby ti autobus jel od domu přímo do cíle a o polovinu kratší dobu než původní vlak. 🙂

Jelen

Vy jste úplně mimo. Z TŠ do Benešova žádný přímý autobus nepojede, místo přímého spojení vlakem to bude s přestupem bus – vlak ve Vlašimi. A jako bonus bude cesta o 12 minut delší. Tedy ideální podmínky pro to se na VHD vykašlat a radši jet autem.

svojsin

Pro většinu obyvatel bude autobus naopak blíže, další důležitá věc je zastavení na více místech v Benešově.
Do budoucna by se mohlo jet na přímo několika spoji, to by na škodu opravdu nebylo.

Kernteriér

To určitě ne.

Jelen

Autobus z TŠ NEPOJEDE až do Benešova, ve Vlašimi se bude přestipovat na vlak. A to skutečně žádné zlepšení nepřinese. Jenže to vy zřejmě nikdy nepochopíte, z vašich příspěvků je evidentní, že byste nejradši všude jen autobusy a vlaky žádné.

Svojsin

Přečtěte si pořádně znovu, co jsem napsal, nikde netvrdím, že se ve Štěpánove nebude přestupovat …
A k tomu vašemu navažení : Na rozdíl od vás mi nedělá problém použit oba druhy dopravy. To neznamená, že musím podporovat všechny lokalky, tak jako vy.

Jelen

Píšete o zastavení na více místech v Benešově. To se ovšem vůbec netýká spojení TŠ – BN, které místo jedním vlakem bude se zbytečným přestupem, přestože vlaky do TŠ fungují a nikdo si na ně nestěžuje.

No, podporovat všechny lokálky…vy jste neustále proti nim neskutečně zaujat a kdybyste mohl o tomto rozhodovat, tak už je půlka české železniční sítě zrušena.

Svojsin

Já to vidím u vás opačně, kde je kolej, tak musí jezdit vlak, že…
A na rozdíl od vás se nevyjádřuji k relacím, kde to neznám.

Že je lidem jedno kde vystoupí v Benešově, je naprostý nesmysl. Je to naopak jeden z důvodů, proč většina v této relaci( Benešov – Vlašim – Štěpánov atd.) volí autobus, je to tam vidět dnes a denně….
Samozřejmě, že pokud mají dnes v některých časech možnost použít jen vlak, zbývá alternativa už jen auto.
Což se i díky 798 změní….

Rozšíření S welcome

Ten Jelen snad s každým příspěvkem soutěží sám se sebou o větší nesmysl. Vlaky v TŠ nezajímají absolutně nikoho.

Rozšíření S welcome

Odliv koho? Nikdo tam skoro nejezdil. Nádraží v TŠ je úplně mimo pod kopcem. Auto lidí zvolili dávno.

Kernteriér

Nejen tam jezdil vždy zaplněným vlakem. Sice vzduchem, ale zaplněným.

Kernteriér

Asi přestanu psát z mobilu. Nejen=Jelen.

Glum218

Přesně tak. Navíc TŠ není nějaký malý pahýl na koridoru, kde se vlaku platí za stání ve stanici, ale prodloužení linky, která normáně funguje. A ty náhradní autobusy jsou šílená zhovadilost. Kdyby aspoň prodloužili linku z Dolních Kralovic, ale teď tam za úsek zrušený za komančů je jeden bus a za úsek zrušený teď další bus, přičemž na sebe ani nenavazují.

Patrik

Takže na PID jízdenku dojedu vlakem až do Turnova a nemusím si v Mnichově Hradišti kupovat jízdenku dle tarifu TR10.

Josef Petrák

Na jednu jízdenku šlo dojet už teď – tarif SJT, nebo tarif Arrivy.

Rozšíření S welcome

Alibisticka odpověď. Neznám ceník Arrivy, ale nabízet SJT je výsměch. Pokud nemáte nárok na 75% slevu, tak je tarif SJT na podobné vzdálenosti úplně mimo realitu českých běžných cen.

Frantisek

Za chvíli to ale půjde už jen autobusem…

Hans

Teda nelituju lidí z Lužce nad Vltavou jejichž cesta se do Prahy prodlouží v dobrém případě o 15 minut jelikož tu návaznost autobusů na vlak někdo moc nevypočítal

Frantisek

Stačil kus drátu a mohli mít přímý panťák. A kus kolejí, a mohlo se jezdit do Mělníka. Ale my radši další silnice, Mělník už začal.

Kernteriér

Ano, Jednou by se přestupovalo cestou do Mělníka, jedou cestou do Kralup. A nejlépe k tomu zrušit ošklivou autobusovou linku 464, aby s tím náhodou někdo nejel. A obyvatelé obcí po trase ať jedou na kole. Skvělý koncept.

magadancz

Přesně, dostavět to do Mělníku a zatrolejovat) a vést každých 30 minut linku Mělník – Kralupy – Praha. To samé je protáhnout to z Trhového Štěpánova do Zruče nad Sázavou. Hlavně, že budeme mít VRT za stovky miliard, ale lidem na venkově to bude pendrek platný (maximálně nějaká pěkná nová protihlukovka u baráku), no prostě skvělé…

Jelen

Z Trhového Štěpánova do Zruče by trať moc význam neměla, jelikož Zruč spáduje více na KH, na Benešov moc ne. Navíc vzhledem k terénu není taková trať příliš reálná.
Ale s tím Mělníkem souhlasím. Trať z Lužce do Mělníka by reálná a smysluplná byla, jelikož tam je krajina téměř rovná a dala by se napojit na vlečku přístavu. Kralupy by získaly přímé spojení s Mělníkem a trať do Lužce už by tak nebyl jen 3 km dlouhý cancour.

Jirka Z

Význam propojení z Trhového Štěpánova do Zruče by byl v tom, že ve Zruči by tím pádem vznikla železniční křižovatka s vlaky do čtyř směrů. Na druhou stranu ve všech směrech to jsou pomalé lokálky, je otázka, jestli vzhledem k počtu potenciálních cestujících by se taková investice mohla vyplatit. Ale byla by pak možnost zavést například zrychlené přímé vlaky ve směru Benešov- Kutná Hora nebo Benešov – Světlá nad Sázavou.
Propojení Mělníka s Vraňany a Kralupy by bylo jistě užitečné, ale přes Lužec by ta trať určitě nevedla, to je trochu jiným směrem.

IBM

Zajímalo by mě, kdy se k PID připojí Zlínsko

noerf

Až po Moravskoslezkém kraji, ale před Jihomoravským.

Kamui

No vy to myslíte jako vtip, ale u státu velikosti a hustoty ČR by opravdu bylo nejlepší, kdyby zde byl pouze jeden celostátní IDS. To by měl být ultimátní cíl JST, s tím že krajské IDS by byly postupně utlumovány.

Frantík

To ano, jenže pásmový tarif by v takovém případě postrádal smysl a bylo by lepší zavést zónový, nebo pásmový s více centry (tedy zóna by závisela na vzdálenosti od nejbližšího krajského města).

Savik

A nebo se na to vy… a vrátit se k normálnímu jízdýmu bez akci a slev a bez 14 ropidů a povedů… a ušetřit tak stamiliony ročně na celej ten cirkus. A jízdný by mohlo bejt jen jedno – obyč, student, semior. Tečka, fertig.

Twix

A to „normální jízdný bez akcí a slev“ znamená že si budu kupovat na všechno jednotlivou jízdenku, budu řešit každý přestup, budu muset dopředu vědět jestli se budu vracet vlakem nebo busem atd.? A když nebudou „ropidy a povedy“, které kromě tarifů organizují i jízdní řády a návaznosti, bude si všechno jezdit jak bude chtít? No nevím, v 80. letech to fungovat mohlo, ale dneska bych radši zaplatil ty „stamiliony ročně“, ať je to pro někoho atraktivní.

Savik

Jednotlivá jízdenka? To je snad i v rámci ISS, ne? V době internetu a PC v každém průvodčím vlaku a v každém řidiči autobusu není problém snad, aby všichni vydávali přestupní jízdenku; a aby jedna webová stránka prodala všechny jízdenky v republice včetně kupónů. Taková funkcionalita přece nevyžaduje mnoho dopravců a mnoho IDS, spíš naopak. Nu jízdní řády vlaků mohou namalovat 2 lidi na ministerstvu po diskusi s krajema (je na to vždy celý rok). A jízdní řády busů v návaznosti na to mohou namalovat 2 lidi na kraji. Přece namalovaný už jsou, odjakživa. Co na tom furt chcete zlepšovat?… Číst vice »

Twix

Tak to jste víceméně popsal důvody, proč právě všechny ty ropidy a povedy potřebujeme. Aby se všichni spojili do jednoho by bylo fajn, ale k tomu bude ještě cesta dlouhá, zatím ne všechny kraje pochopily, jak má použitelná integrovaná doprava fungovat. Ale některé krůčky ke vzájemnému uznávání a vydávání dokladů mezi různými IDS tu už jsou. A proč furt vylepšovat už existující jízdní řády busů? No já nevím, třeba abych zohlednil nově vzniklé obytné, průmyslové a nákupní zóny? Reagoval na změny poptávky a na změny silniční sítě? Však to nemusejí být každý rok nijak zásadní změny, ale někdo je iniciovat… Číst vice »

Frantisek

Jenže ono to právě ani tak kolikrát není.

Dušan

A taky těch 13 apek v mobilu je na posr..í a pak už jen takové nasíra…í perly typu že někde si potžebuju vyřídit speciální plastovou kartičku jako BONUS:-))) Takže cíl je jasný: jak kok..t objíždět 13 krajů, mít 13 appek a pomalu 13 různých plastových kartiček – pro každý kraj ideálně jednu:-)))

svojsin

Ano a proto půjde Praha pod IDS JMK

Kernteriér

A budeš to chystat ty.

medical_examiner

Ony taky budou utlumovány.
Především tak, že bude pouze v Praze a Olomouci. Všude jinde budou jen předplatní jízdenky (za to bez ohledu na tehdy už jen formální územní členění, tedy např. právě Praha – Turnov)

medical_examiner

Nikdy, ale do r. 2060 bude už trať přes Otrokovice v tak dobrém stavu, že to do Prahy stihnete v kombinaci R + Ex za méně než 2:30…

Miroslav Zikmund

A proč ne, pak by to byl začátek celostátního IDS, který není schopno dát „dohrodomady“ MD …

V. K.

Provoz na trati Straškov – Zlonice by se mohl obnovit společně s výstavbou terminálu VRT u Straškova

Hans

Že by lidi mohli v terminálu Roudnice n.L. přestoupit nějakým způsobem na motorák do Straškova a následně opět přestoupit a vylézt si pak v poli? Co Vás to proboha napadá

Jelen

On snad někdo říká, že by ve Straškově musel nutně být přestup? Až bude VRT v Roudnici, bude potřeba vyřešit i napojení na město Slaný, což právě trať Straškov – Zlonice umožňuje dost dobře. Do té doby se může zrekonstruovat na vyšší rychlost a případně postavit i spojka ve Zlonicích, aby tam nebyla úvrať.

medical_examiner

A jak, když žádná VRT nikdy nevznikne?

Frantisek

Z nouze ctnost. To samé Mochov a Praha-východ. Já bych předně nezačínal s polními stanicemi, a nejvýš propojil ty cancoury do uzlů v civilizaci.

David

„vybrané spoje budou pokračovat dál do Rumburka“ -> „1 spoj bude pokračovat dál do Rumburka, všechny ostatní přímé spoje mezi Prahou a Rumburkem budou bez náhrady zrušeny“.

svojsin

Snad KU splní slib a dojde k posílení…

Dachs

Jména odpovědných za tuto „změnu“ by měl znát celý Šluknovský výběžek.

medical_examiner

Pokud možno i s adresou, aby jim pak bylo kam poslat obsílku… 😀

Kamui

Je dobře, že jsme se konečně dočkali integrace až do Turnova jakožto logického uzlu a konce vozebního ramene.

Robil

Ámen. Poslední zhasne. Pochcípáme v kolonách a zácpách na silnicích . Děkuje krajskému ministerstvu dopravy a hloupému Ropidu.

PepaM

Protože se na silnice přesunou ty statisíce lidí co jezdí 810 do Rožmitálu? A teď ti všichni oba žáci středních škol a důchodci budou najednou jezdit autem, a určitě ne autobusem?

Jiří Kocurek

Přesně, těch 30 cesutjících denně (15+15) z/do Mochova ucpe celou Prahu. Měli by jim zrušit autobus na Černý most, aby vlakem museli!

medical_examiner

A budete ho mít potom zájem provozovat na svoje útraty?
Protože všechny autobusy v Praze budou nejpozději od 1.1.2042 buď privatizovány, nebo zrušeny…

Apten

Kde vy berete ty vize na 20let dopředu?

medical examiner

To víte…než se do té Sněmovny dostanu , tak to potrvá…

Jelen

Jakým autobusem mají jezdit obyvatelé Zadního Poříčí, Oslí a Skuhrova? Vlak pro ně byla jediná VHD, která nebude ničím nahrazena.

Kernteriér

Čímž se dostanou do pozice desítek a stovek jiných osad po celé republice.

M19

A to je obhajoba čeho?

Kernteriér

Ničeho, jen konstatování faktu, že pro tyto počty je VHD velký luxus.

M19

Aha, takže základní dopravní obslužnost je luxus? Je to konstatování vašeho pohledu na věc maximálně, nikoliv faktu. Jsou snad obyvatelé těch míst méněcenní? Hodláte rozdělovat lidi podle toho komu se zajistí VHD a komu ne? To už tady bylo a evidentně se to mnohým zalíbilo…

Kernteriér

Nevšiml jsem si, že by se stavělo u každé samoty, a to ani v JMK, který považuji z hlediska obsluhy obydlených území za nejlepší v ČR. S touto logikou by se obyvatelé nějaké osady mohli dožadovat stejného intervalu, jako mají Modřice na šalině. Nejsou přece méněcennější než tamní obyvatelé, ne?

Jelen

Aha, VHD je luxus, tak to jo. Choďme pěšky, že?

ušatá

A to je dobře? To má být cílem?

Kernteriér

A má být cílem vyhazovat peníze za obsluhu míst, kde se najde jeden potenciální cestující? VHD znamená hromadná, ne pro jednoho. Pro něj ať je mikrobus na zavolání v určené časy, ale ne pravidelný vlak nebo autobus.

Svojsin

On tam z Osli hlavně nejezdil prakticky nikdo, ostatní na hlavní, pokud tedy Rožmitál zrovna neprovozuje seniortaxi pro kohokoliv, což je odpovídající řešení….

původní Jakub P

Chudáci, všech 96. I když mám podezření, že většina z těch 28 ze Zadního Poříčí to bude mít na bus na hlavní blíž, než to měla na ten vlak.

Svojsin

Poříčí je v pohodě, potřebné je jen senior taxi s „rozšířenou působností pro kohokoliv,“ víc netřeba…

původní Jakub P

Ono to tipuju bude v pohodě všude, těch pidiobcí této velikosti bez hromadné dopravy není po ČR málo. Nedá se nic dělat, hromadná doprava holt nemůže zajíždět k úplně každé samotě. A to říkám jako její velký příznivce.

Vsadím se, že drtivá většina obyvatel těch obcí to prožívá výrazně míň, než místní šotouši, kterým holt někdo sáhnul na „jejich“ vláčky a to oni neodpouštěj.

Georg

pid 10 milevsko, to je super 🙂

Cestujíci

Bude Tábor ? Stálo by to za to … celý jih táboskeho okresu je vázan na prahu a IDSJK se nedockame stejně nikdy ..

Kernteriér

Jih? Jako okolí Veselí nad Lužnicí?

Georg

asi sever, ne?

Kajman

Zjevně sever. Jih je vázán na České Budějovice.

medical_examiner

To máte pravdu…
Až budou představitelům Jikordu přisouzeny odpovídající odměny…(pravděpodobně v Dolním Žlebu mezi půlky), tak se obyvatelé tehdejšího Českobudějovického kraje dočkají 2 věcí:
1. prodloužení nynější linky R17 do Rybníku a Horního Dvořiště
2. zásadních přeložek tratí, po kterých to Ex ujede ČB – Praha za hodinu.