Přehledně: Začínají platit upravené jízdní řády. Další lokálka bez osobních vlaků i konec 810 na některých tratích
Motorový vůz 810 a jednotka 814 v Pardubicích. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Novinkou je i nasazování švýcarských panoramatických vozů v úseku Břeclav – Bohumín.
Aniž bych to tedy tušil, tento náhodou splácnutý záběr již patří do historie:
https://youtu.be/cEhwyC1sqO0
Co jsem párkrát viděl ve Stříbře (aspoň teda co se týče stavu před 2 lety), tak busy zásadně nečekaly na případně zpožděné rychlíky od Plzně. Za téhle situace se moc nedivím, že na takový přestup lidé moc nespoléhají.
No a teď by do toho ještě měli volat – a při zavolání by jim ten přípoj tedy počkal i při přiměřeném zpoždění rychlíku, v němž pojedou?
Karlovarský kraj – Bez podstatných změn
Prosím o vyřazení 810 a 814 a jejich nahrazení něčím normálním, Děkuju
třeba 814.2? 😀
Článek asi ještě nereflektuje posun odjezdů vlaků ve Vsetíně, minimálně u Arrivy by mělo dojít k posunu o desete minut dříve (souvisí to se stavbou/modernizací železniční stanice), Akorát teď nevím, zda to má být už teď, nebo až v červenci.
Změnové listy pro KJŘ naleznete jako obvykle na http://prelepky.wz.cz
K výrazným změnám v jízdních řádech došlo od 1.června také na tratích 194 a 197 na Šumavě.
Velice často podle nového letního jízdního řádu dochází ke ztrátě přípojů ve Volarech a Černém Kříži a navíc lze očekávat i častá zpoždění a ztráty dalších přípojů díky přepravě kol – tak, jako každý rok v turistické sezóně.
https://www.gwtr.cz/files/editor/files/194_l%C3%A9to_2023_let%C3%A1k_s_J%C5%98.pdf
Kdy teda konečně pojedou Moravie směr Křižanov? Už na to čekám víc jak 3 měsíce. A proč to nemůže jezdit až fo Žďáru. Na Břeclavsku bych to kvůli odbočce do Hustopečí a pokračování S52/S9 do Hodonína pochopil. A když mluvíme o Meziříčí tak je to blbost, protože denně do Žďáru pokračují jenom 2 páry a jeden nikde ani nezastavuje.
Co jsem tak četl, tak na tahu je stále ještě dodavatel a už mu spadla vlaječka ohlašující vypršený termín.
Tak to zase odběratel zaplatí pokutu.
Až Schadewerk bude schopná dodat jednotky včas a v odpovídajícím stavu.. Zatím se nedaří ani jedno.
A proč by jako měli jezdit do Žďáru? Krajské je Jihlava, pohotovost/nemocnici mají v Třebíči… Doby kdy ve Zdasu pracovala polovina vysočiny je taky pryč. Spíše se jezdí do Boshe u Jihlavy.
Tak spíš natáhnout vlaky do Křižanova z Kolína (i výchozích z HB). V roce 2020 takový pár existoval, ale kvůli výluce musel končit ve Skleněném.
Nemocnici má Žďársko v Novém Městě, eventuálně Mostišti.
Toužíte chodit do práce/školy pozdě a vymlouvat se, že zrovna chcípl vlak? (Narážím na dnešní chcíplinu na tišnovském záhlaví Kuřimi, která vzhledem ke zprávám, které se o kvalitě zpracování šíří, nejspíš nebude první ani poslední.)
To je mazec, kolik je k mimořádné, byť plánované, změně tolik změn…
Tak na hodně místech skončí časem i regionovy a další deriváty 810. No momentálně začnou jezdit No kde jinde než v Moravskoslezském kraji. A to z Bohumína do Chalupek a zpět. Budou mít návaznosti. Jinak nějaké to muzeum 810 a všeho co z toho vzniklo by si za zásluhy tyto stroje co by se dalo Fftipně říct že jsou to stroje co překonaly několik Sovětských ofenzív určitě zasloužily. Je to kus novodobé historie. Na koleje už však nepatří. A za to by měl být v Moravskoslezském kraji někdo potrestán. Modernizace na 811 a přívěšáků se už rozhodně neměla uskutečnit. Jestli… Číst vice »
Vlastně začínají jezdit zrovna dnes…
Za mě opravdu šotofoto záležitost.
Tak snad kromě režistů co už se chystají dle diskuzí s kolegy. To občas využije i pár místních. Za mě drahý špás…
Ale budiž světlo…😀🚂😀🚂😀
Do toho muzea by se určitě hodil také Bzmot InterPici.
Taky říkám že 811 neměla vzniknout, raději mohli koupit ojeté rs1.
Snad s těmi šukafony a jejich deriváty nechtějí soutěžit s Lužnou…
Tak ony 810, pokud jsou zmodernizované, tzn doplněné o pohodlnější sedačky, zásuvky, WiFi, zmodernizovaný WC atd, zas taková tragédie nejsou. Pochopitelně v původním provedení je to katastrofa a zločin, ale, opravte mě, pokud se pletu, to už snad nikde v původním rozvedení nejezdí….Pokud do toho cd dosadí moderní prvky, dá se s tím na lokálkách ještě pár let přežít. Pochopitelně přežít nejde, pokud to bude jezdit nemodernizovane, to už je v dnešní době neprijatelne
Nelze nesouhlasit. Nevidím problém v nasazování modernizované 810 na málo vytížené spoje. Neříkám, že je to ideální vozidlo, ale jeho nasazení v určitých případech nepovažuji za tabu.
Konečně někdo správně chápe priority. Přesně tak, WiFi, zásuvky a USB nabíječky umožní, aby si cestující řádně vychutnal jízdní komfort tohoto nenahraditelného a nadčasového drážního vozidla s průměrnou cestovní rychlostí cca 25-30 km/h. Spěchat umí každý trouba.
Tak on problém rychlosti na daných tratích není v rychlosti 810, ale ve stavu trati, kde by rychleji nemohlo jezdit ani moderní vozidlo 😀 Pomalá jízda fakt není vinou 810
V každým případě by si svědomitý správce železničního vozového parku měl uvědomit, že dovybavením 810 ve výše zmíněném směru snadno přinejmenším zdvojnásobí zůstatkovou cenu. 😎
Já už se setkávám jen s modernizovanými 810. Minimální modernizace jsou nová okna sedačky a WC. Taky se hovoří o konci 810 na trati Kroměříž – Zborovice.to už Valmez nebude mít 810 hurá
Dvakrát nula je stále nula.
Pomalá možno nie je vinou 810, ale akákovľek absencia komfortu JE vinou 810. A môžeš do nej dať aj sebalepšie sedačky, ak to s tebou bude jebať do strán a hore-dolu na každom styku v oblúku, resp. prechode výhybkami, tak sa na to vyprdneš.
A na bezstykové kolejnici také? 🙂
Nemal som príležitosť vyskúšať.
To se k Vám do SR ještě na lokálky bezstyková fakt nedostala?
Ta opěrka zad je prkenná, kvůli sedačkám 3+2 naproti sobě téměř kolmá a co jsem se najezdil přehlídkou vozového parku na NAD za R8/R12 v trvání až 1 hodinu, tak můžu prohlásit, že hrbatá SORa ma některé sedačky pohodlnější než modroplyšová 810. Horší je už jenom Karosa Récreo, ty jsou snad pro děcka.
Récreo je původně výhradně pro děti.
… aby se do něj vešly dvě školní třídy, nahňácalo se do nich 60 sedadel.
Když byla odkoupena z Francie (některé busy dodnes mají uvnitř francouzské nápisy) do Česka, nikoho nenapadlo tam snížit počet sedadel při souběžném zvýšení jejich rozteče.
Pokiaľ sa nemodernizuje to zásané – POJAZD – tak to nemá cenu.
Větší hovadiny jsem nečetl.modernizovat pojezd na 810 dobrý fór.jak to uděláme? Dáme tam nový ..ale to nám nebude pasovat skříň vozu . Tak dame novou ..ha a máme nové vozidlo
Ten fór si pochopil úplne správne! 🙂
810 se má modernizovat pouze autogenem. Bez předělávky pojezdu se vlastnosti nevylepší .
Tzv. modernizácia pretavením vo vysokej peci.
Pokud za něj přijede náhradní stroj tak určitě.
Vzpomněl jsem si na elegantní vyhlídkové 810 nedávno, když jsem trpěl ve smradlavé , kvičící a tlučící regioNově
810/814 jsou zločin proti lidskosti. Ty měly skončit na vrakovišti přinejmenším dekádu nazpět.
To určitě ty inženýre. Nejhorší je smýkat se autobusem jehož rychlost není ani 35 km/h.
Že je NAD Brno-Vyškov za stejdou dobu jako Rychlík.
Ale souhlasím, že vypichovat jednotlivá spojení je nanic, důležité je spojení dveře-dveře.
Pojďme si tedy namalovat izochrony reprezentující docházkovou vzdálenost 5, 10 a 15 minut na zastávku a podle toho volme dopravní prostředek. Kupovidu to tak lidé dělají i bez znalosti onoho termínu, takže se to dá považovat za reprezentativní metodu lidského chování při užívání veřejné dopravy.
Já jsem psal něco o NAD? Ne.
A to lze 810/814 nahradit pouze autobusem a ne alespoň průměrným vlakem?
Jasně že jde nahradit například rs1.
Spíš je 810 legenda, že po tolika letech stále jezdí. Nic lepšího nebylo. A pochybuju, že zvládnete zkonstruovat náhradu, která by byla lepší než výtvor konstruktérů ze Studénky.
Nic lepšího nebylo? Baraní kkt plnený hebrejskou ryžou! Bolo! Lenže nič lepšieho tzv. „nádorné hospodárstvo“ nedokázalo vyrobiť.
Soudruzi nechtěli vyrábět Chrochtadla a další motoráky z ideologických důvodů.
Tak to už je samozřejmě jiná historie. Chrochtadla a jejich odnože by dnes mohli jezdit místo žlutých Regiošrotů.
Ovšem 810 je nejmenší kolejové vozidlo co existuje. Kdyby za něj byla náhradu už dávno 810 nejezdí. Ale ta náhrada dodnes není. A bohužel čeští konstruktéři a výrobci vlaků nejsou už 30 let po sametu schopní vymyslet postavit adekvátní náhradu.
Konstruktéři a výrobci celého světa, včetně českých, by moderní náhradu 810 klidně postavili a prodávali. Důvod, proč takové vozidlo neexistuje, není neschopnost konstruktérů, ale nulová poptávka dopravců a objednavatelů dopravy. Nikde na světě nejsou tak bohatí, aby nízkých pár desítek cestujících vozili vlakem. Takové počty se vozí autobusem, všude. A až se rozpadnou 810, tak i v ČR. Pokud nás k tomu ovšem ekonomická realita nedotlačí dříve.
https://zdopravy.cz/nahrada-za-810-ceske-drahy-zvazuji-nakup-200-vozu-na-baterie-pro-50-lidi-64909/
Tohle není poptávka, lež jako vyšitá. A lhát se nemá.
To není reálná poptávka, to je úvaha.
https://zdopravy.cz/bateriova-nahrada-za-motorove-vozy-810-pro-ceske-drahy-zajima-11-vyrobcu-70438/
To je poptávka a vy jste fanatický antiželezniční demagog.
ČD mají uzavřené smlouvy s objednavately na výkony pro tyto vozy? Nemají. Všechno jsou to jen úvahy. Až bude skutečně něco zasmluvněno, můžeme mluvit o poptávce.
Jinak tě můžu ujistit, že vlakem jezdím téměř denně, takže těžko můžu být antiželezniční demagog.
Tak omluva. Ale stejně si stojím za svým, že poptávka se dělá pro zjištění ceny a dostupnosti daného produktu. Sám spousty poptávek řeším. Až se podepíše smlouva, tak už je objednáno a nadchází realizace. Nicméně, bez poptávek, se nedá udělat kvalitní kontrakt.
Vycházím z toho, že posledních 30 let se po Evropě (a pokud vím nikde po světě, kromě Kuby) nerealizovala dodávka takhle malých motoráků, protože to zkrátka je ten nákladnější způsob, jak těch 10-40 lidí převézt. Technicky to problém není.
Protože se furt hledají problémy kde nejsou, proto. Co je za problém svařit skříň o polovinu větší než autobus, dát tomu železniční kola, motor s generátorem a trakční motory do podvozků? Zbývá doplnit brzdy, ovládací pult, dveře a může se jezdit. Do repase regin se taky investovalo.
Taková jednočlánková tramvaj.
A co Stadler Regiospider? Zase špatné informace?
Zase názor renomovaného ekonoma. Kolik je průměrný věk řidičů? 48 a z toho polovina má před odchodem do důchodu. Ještě tak cca5 let a zkrachuje tolik busdopravců, že vy a podobní budete čučet jak kočka na drát. VHD zkrachuje jako domeček z karet. A pak bude nejsnadnější řešení natáhnout kolej a nasadit automatizovaný vlak (třeba na baterie). Absolutně nemyslíte dopředu, vymstí se vám to. A já pak jen řeknu: „Já jsem to říkal“.
Jaký je průměrný věk strojvedoucích? 🙂
Přečtěte si prosím, že jsem psal o automatizované železnici, která je realizovatelnější než robotický bus.
Autobus ..to jak slyším dělá se mi zlé. Ted jezdily na výluce ty moderní autobusy ,to nemá tlumiče že je v to cítit každé přejetí díry nebo kanálu? I 810 je pohodlnější a hlavně rychlejší než posrany autobus.
no na vylukach jezdi leccos, nicmene treba u csad benesov byly autobusy lepsi nez sukafon tak 20 let zpatky…
nechapu jak nekdo muze bejt tak blbej a tenhle prusvih jeste obhajovat…
Bohužel, I když 810 je šrot, dají se tam natáhnout nohy a aspoň to nehází, že člověk lítá zleva doprava jak hadr na holi. Ale to teprve Stadler RS1, to je teprv balada.
Ideologií bych to přímo nenazýval, spíš kapacitní neschopnost plánovaného hospodářství vyrobit komponenty pro chrochtadla, zatímco motorů Liaz a převodovek Praga bylo dost.
Ale ak by Chrochtada chceli v Mordore na východe, tak by zrazu schopní boli!
Soudruzi potřebovali motory do BelAZů, tak na chrochtadla už nezbyla kapacita. O pár let později se ve Studénce vyráběly motorové vozy AČ2 pro SŽD, ale k těm si sovětští „zákazníci“ dodali své motory a hydrodynamické převodovky.
Blbosť. Soudruzi neboli schopní dotiahnuť Chrochtadla do sériovej výroby, tak začali chrliť šukafony v množstvách, ktoré ani sami pôvodne neplánovali. Šukafony sa tak zrazu ocitli na výkonoch, kde nemali čo robiť! Na uvedených výkonoch iba urýchlili proces vyháňania cestujúcich z vlakov.
S tím by se dalo souhlasit.
Kokotina
Skvelý argument! Presvedčili ste ma! Nemôžem nesúhlasiť s Vašou presvedčivou argumentáciou.
Přesně tak – a zrodily se tím ty úžasné ropovody.
Oni by i vyráběli, jen tem vhodný motor jim chyběl.
konstrukteri ze studenky si za tenhle vytvor muzou nasrat na ruce. je to dukaz toho, kam az to ceske dopravni strojirenstvi komunistickym zitim z podstaty dotahlo.
Hodinovka R Slaný – Veleslavín je mnohem důležitější změna, než zastavení Regiosuku do Vopatovic…
Jistě, autobusy jsou ten jediný správný prostředek VHD, běda tomu, kdo si dovolí jen pomyslet na vlaky, že jo?
Zase hystercite, srovnejte si využití toho co srovnavam a pak nebude potřebovat tyhle vaše výlevy.
Na rozdíl od vás vlakem jezdím velice často. Dokonce i z těch VO jsem nedávno jel ( opět)
Hysterčíte tu akorát vy. To vy jste tu skálopevně přesvědčen, že náhrada autobusem je jediné správné řešení pro lokálky. Že by třeba mohlo existovat i řešení se zachováním vlaků, to si prostě odmítáte za každou cenu připustit a ani sto relevantních argumentů (a vyvrácení těch nerelevantních) s vámi v tomto ohledu nepohne.
Ale hloupost, já podporují lokalky, které má smysl provozovat a od vás a vám podobných se jeden dozví leda tak, že by jste všude dělali přetrasovani, což by stálo tak několik bilionů s pochybným výsledkem.
Ale co od fanatiků čekat, že.
Jak se pozná lokálka, kterou má smysl provozovat?
Vy to nepoznáte nijak.
Někteří podle počtu lidí, který vozí, Kolik je reálné získat nových cestujících, zohlednit přepravn proudy a co přináší v relaci ostatní druhy dopravy.
Pak co by takové „získávání“ znamenalo a kolik by to všechno stálo, to celé srovnat s jinou (jinýma) alternativou řešení
K tomu samoz. záleží, jaká je konkrétní polit. podpora pro to které řešení v tom či onom kraji .atd atd.
Kam vedou koleje, tak tam ty lidi naženeme do vlaku, že?
Nikdo neříká, že autobus je jediné správné řešení. tam kde je výhodnější pro cestujícího vlak, tak tam vlak, tam kde autobák, tak autobák. Tam kde není nic, tak auto. Je to tak těžké pochopit?
Nech to na místních lidech.
Nebo dát běžnému, řadovému občanu rozkazem: „máš tam trať, tak budeš jezdit vlakem“? Tady rozhodujeme my, strana?
Vlak do Slaného má o víkendu víceméně hodinový interval už dávno. Bohužel jde (opět) o tu 810. Jaké zlepšení navrhujete?
Už vznikla nějaká petice za zachování šukafonů? Lidé jsou na ně zvyklí, bez nich to nejde!
O petici, že je Země placatá, jsem zatím neslyšel.
#ponetcial#kublnafty#vikendskolem
#diradokoleji aka WC
😁jako fór trapné.
Už vznikla nějaká petice za nová vozidla o kapacitě srovnatelné s 810? Ne, ale řeší se poptávky jak nahradit 810 vozidlem s bateriemi.
#19. století, #šukafon forever, #lokalky=rakovinadopravy, #ušetříme, #oblibenadopravajezlo,
Pokud je tím vozidlem myšlen autobus, tak za to petice určitě nevznikla.
Taková vozidla existují, jen mají trochu jiná kola.
To ale nejsou vozidla, která by byla náhradou za 810, jelikož po kolejích jezdit neumí.
Ale umí.. Jen je to v Japonsku . Ale holt to nejni 810. https://www.youtube.com/watch?v=zdOll-1TerI
Jak vozidlem v Japonsku nahradíme 810 v Čecháh? Děkuji za názornou opdověď, protože tento myšlenkový pochod nechápu.
A stejně s tím nikdo nejede, jak vidím.
Vario LF? Souhlasím, kola jsou jiná, ale kolejnice S 49 o rozchodu 1435 mm používat umí.
Jen… tramvaj/šalina se vyplatí až když je dostatečný přepravní proud, aby to jezdilo v 10/15/20 minutovém taktu.
Naštěstí tyhle náhrady budou tak předražený, že samy zabijou většinu lokálek.
Však ona vám tu autobusovou agitku EU Greendealem spočítá.