Přehledně: Výběr mýta se od ledna rozšíří na dalších 868 kilometrů silnic I. třídy

Kontrolní mýtná brána v Dasným u Českých Budějovic. Pramen: CzechTollKontrolní mýtná brána v Dasným u Českých Budějovic. Pramen: CzechToll

Zatímco prosinec přinesl přechod na nový satelitní mýtný systém na stávajících úsecích, s příchodem ledna se povinnost platit mýto výrazně

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zrzek

Celý to je jen o tom, kde mají panáci nahoře vzít další peníze, které vytahují z kapes obyčejných lidí. Není vyřešena páteřní dálniční síť, dopr. infrastruktura je v dezolátním stavu a peníze z mýta zmizí úplně někde jinde. Jako ostatně vždy.

dopravák

„další peníze, které vytahují z kapes obyčejných lidí“ Obyčejní lidé snad podle vás jezdí kamionem? Ano, teoreticky se to může projevit třeba i na ceně rohlíků – ale copak třeba v Liberci nebo někde poblíž nemají pekárnu a jatka a lidé musejí mít denně na pultech pečivo z Kladna a třeba maso z jatek v Kostelci u Jihlavy, nebo ve všech hospodách třeba v Pelhřimově je nutné soustavně lemtat předraženou plzeňskou takzvanou dvanáctku nebo desítku „gambáč“, když se tam poblíž vaří mnohem lepší Bernard a přímo v místě Poutník? Stoprocentně platí to, co už napsal „J.L.“: mýto pro nákladní dopravu… Číst vice »

Zrzek

Bohužel jatka se pozaviraly, pekárny a mlékárny taky. Např. V Libereckém kraji není žádná. A mýto pro tranzit v jiné výši nejde, porušují se tím unijní pravidla. Jedině postavit dálnice čistě jen pro tranzit. Po zavedení mýta v D pro vozidla nad 7,5t (dřív bylo nad 12t) jsme zvýšili ceny za přepravy. Tranzit Cz NL stojí pro vozidla do 12 t nějakých 60e. Zaplatí to jen a jen příjemce v NL. A vzhledem k tomu jak se všechno tahá po Evropě sem a tam tak si můžem jen stěžovat jak je vše drahé. A s tím pečivem proč si Kaufland… Číst vice »

Zrzek

Po zavedení mýta pro vozidla nad 7,5t na spolkové silnice v D došlo k navýšení cen potravin.

pozorovatel

A není právě tohle vlastně ten správný podnět pro lidosprávu, aby se snažila vytvořit takové podmínky (a návazně i tlaky na obchodníky a výrobce), aby se podnikání s místní produkty vyplatilo vyplatilo víc než jejich masivní dovoz z téměř výhradně vzdálené ciziny?

Zrzek

Teď pomalu končí sezóna cukrové řepy a tu nikdo nenakláda u dálnice, to samé žně a obilí, brambory. Mléko se taky sváží převážně po silnicích 3 třídy. Silnice máme ve stavu jakém je máme, ale proč. Sanace bank, státní nákupy s malou domů pro hlavouny, smlouvy na opravy silnic za nejnižší cenu, kdy se použije ten nejhorší materiál. Tohle všechno přinese jen nepokoje a čas účtování a to nejen v ČR, ale i v celé EU. Jen další a další zákazy a nové nebo zvyšování stávajících daní. Jde jen o to kdy a jak. Proč nyní vymýšlí EU regulaci zbraní?… Číst vice »

Vít

Přesně tohle taky nechápu. Lidi pijou ty předražené patoky z Prahy, nebo Popovic a přitom mají ve městě, nebo v okrese tak vynikající regionální piva.

MildaIV

Nejdou náhodou peníze z mýta do SFDI? Podle mě je lepší, když se dopravní infrastruktura financuje z mýta, než z daně z příjmu.

J.L.

Není tam I/27 a I/22. To si v Klatovech a v Domažlicích užijí.

Už jednou jsem tady psal: Satelitní systém ví poměrně přesně, kde se který kamion nachází. Mýto pro nákladní dopravu nad 3,5 t by mělo být všude, na silnicích nižší třídy dražší, na dálnicích nejlevnější. Cenová regulace má nesporně svoji samoregulační funkci, což naši zákonodárci nechápou.

Vladimír Bílý

Doufejme, že to k tomu bude postupně směřovat. Tedy, že by se mělo platit na všech komunikacích a výtěžek by měl jít jejímu majiteli, ať je jím kdokoliv.

MildaIV

Podle mě na zpoplatnění všech silnic pro kamiony časem dojde. Vláda jenom nechtěla tak velkou skokovou změnu, proto to mýto zavádí postupně.

libcha

Vždyť to je ve článku napsáno. Smyslem zpoplatnění nových úseků jedniček není smysluplná regulace, ani motivování výběru tras kamionů, ani nějaké vhodně nastavené „jako“ zdanění. Cílem je čistě a jenom zvýšit příjmy SFDI.

ghj

Objizdet se bude hodne a resit se to bude roky. Osobne preji odlehceni lidem zijicim kolem i/43 (tam to trochu znam). Myslim, ze jeden z objezdenych useku bude prave na trase Hradec – Brno (kde se to vylozene nabizi objet po silnici 37 pres Zdar. Na 37 se muze prelit i cast dopravy ze zpoplatneneho useku I/38 (Podebrady-Jihlava).

Milosh

Souhlas, naprosto nechapu absenci mnoha useku silnic prvni tridy. Zrovna ta I/37 je do oci bijici, na silnici mezi Zdircem a Zdarem je vetsina kamionu PL,HU,RO. I pohledem na mapu je jasne, ze je to vhodny objezd pretizene D1 a Prahy. V rijnu jsem mluvil se starostou jedne obce na I/37 a ten nemel ani tuseni, ze tato komunikace nebude mezi zpoplatnenymi.

Flinta

Dalším nepochopitelným kouskem je zpoplatnění silnice I/12 v úseku Kolín – Praha, kde jsou mezi Prahou a Kolínem pouze tři obce (Úvaly, Roztoklaty, Přistoupim) a nezpoplatnění silnice I/2 Praha – Kutná Hora, resp. silnice I/38, kde je těch obcí 12 a dvě větší města – Říčany a Kutná Hora. V případě silnice č. I/12 je v obcích 5,26% délky trasy, s případě silnice č. I/2 to je 44,57% trasy. A to nemluvím osměrovém a zejména výškovém profilu, který je rovněž náročnější u silnice č. I/2 (424 metrů stoupání, 515 metrů klesání) oproti silnici č. I/12 (274 metrů stoupání, 356 metrů… Číst vice »

Sch

I/2 je pro kamiony neprujezdna. A účelem není regulace, ale výběr. Kdyby to bylo pro regulaci, budou sazby uplne obráceně.

Vít

Bravo! Tak teď můžeme čekat, že kamiony najedou zpět na silnice nižších tříd.
Příklad :
Trasa Humpolec Tábor. Kamiony najedou na starou trasu po silnici 129 na Želiv, Křelovice, Pacov.

noerf

Vít: ono i v úseku I/3 Mirošovice – Mezno mělo spíš ŘSD platit řidičům, neboť tam chybí dálnice. A kruhová křižovatka u Benešova a průjezd Olbramovicemi tu dopravu krásně zahustí.

Ricos

Pekar s avií mozna, pro kamion je to magorina

Matoo

Magořina to bezpochyby je, ale to neznamená, že to dost řidičů bude dělat.

Matoo

…nebude…

Vít

Pane Švec, vy si řešte kruhák mezi Pelhřimovama. 😉 Je to kilometrově kratší, ale o 12 minut delší. Když by to ušetřilo prachy, tak tam jezdit budou. Ale koneckonců to uvidíme po novém roce. 👍

Pavel

Na nymbursku a mladoboleslavsku se už dotrénovalo … III. (Kolín – Městec – Rožďalovice – Dětenice – Horní Bousov – Mnichovo Hradiště – Mimoň) nádherná trasa vyhýbající se I/38… to bude fičák … no vlastně už je … 😀

Vít Jůza

Samozřejmě pokud není zpoplatněné všechno, je to špatně, bude se to objíždět.

ghj

taky myslim, ze se bude hodne objizdet. uplne se nabizi napr. objet komplet zpoplatneny usek HK-BRNO po silnici 37. na 37 se navic muze stahnout i provoz z 38. Silnici r43 trochu znam a lidem, kteri kolem ni bydli bych nejake ulehceni pral.

Ondra

Nevíte někdo, jestli na té 1/11 jsou (budou) zákazy sjezdu na sjezdu „Krásné Pole“ a „Poruba“? 🙂 Aby se ty kamiony po Novém roce nevrátily zpátky na Opavskou a na 17. listopadu přes Porubu.

To by potom ta Poruba moc dlouho dobře průjezdná / klidná nebyla… 🙂

libor

Osobně tomu moc nerozumím. I/20 v úseku ČB-Plz. proč toto? I/19 proč ten kousek Oltyně-Čekanice? tam se snad jede více v obci než mimo obec, ne? A proč tam třeba není I/21 Cheb-Bor? taková svižná silnice..

libor

ještě mě napadá, zda se nebude I/20 objíždět Vodňany-Strakonice-Hora-Nepomuk-Přeštice-Plz. Ona ta I/20 od Písku po PLzeň není nic moc…

ghj

vybirat penize napr. za r43 chce hodne silnou hrosi kuzi. myto by bylo akceptovatelne pouze pokud by slo na ucet dopravou dotcenych obci.