Přehledně: Více autobusů ve Starých Letňanech, posílení u Stodůlek. PID mění jízdní řády
Autobus Solaris Urbino 10,5 v barvách PID. Foto: Ropid
Na lince 158 začnou jezdit už jen kloubové autobusy.
Na lince 158 začnou jezdit už jen kloubové autobusy.
Tak tohle je s prominutím dobrá sračka, kdo to vymyslel?! ´Staré´ Letńany bez spojení s Čakovicema. a z třeboradic na metro do Letňan přes Kbely, aha, to se fakt vyplatí. Otevřete už tu Avii a protáhněte to do Čakovic přes bejvalou fabriku, vyjede se u kolejí a pohoda (žádný čekání v kolonách na tupolevce).
Otevření Avie fakt není dobrý nápad. Jednak je celý ten areál soukromý, takže to nelze „nařídit“ bez souhlasu a součinnosti vlastníka a jednak, i kdyby se to podařilo, tak by to znamenalo naprosté zasekání starých Letňan. Vámi očekávaná „pohoda“ by se rozhodně nekonala, jen by kromě Tupolevky byly nově zácpy i na Beranových.
O otevření se mluví už roky a navíc má bejt celá Avie stejně zastavěná barákama,,,
Milovice přišly o spojení s Kbely, ta 185 mohla zajíždět přes ně. I když zase tím by zas ztratila 185 atraktivitu na Letňany ve špičce když od Čakovic po Tupolevovu jezdí všechno krokem.
…Miškovice…
Tak Třeboradice a Čakovice získají přímé spojení s Kbely celotýdenně, ale celá oblast starých Letňan přímé spojení s Čakovicemi a Třeboradicemi naopak celotýdenně ztratí.
To teda nedává moc smysl. Ani jedna z těch relací není nijak silná, ale dovolím si tvrdit, že Letňany – Čakovice/Třeboradice je rozhodně důležitější, než Kbely. Zanikne spojení do Globusu, na nádraží do Čakovic, ke kostelu, ke hřbitovům v Třeboradicích.
A 166 rozhodně není náhradou. Z velké části starých Letňan je to na její zastávky dost daleko (to už je lepší dojít do Čakovic pěšky) a navíc o víkendech jezdí od 10:30 do 18:30 po hodině.
A ještě jsem teda zvědav, jak dojde ke zkrácení intervalu 158 v tom zbytku trasy, kde zůstane, tedy Letňany – Sídliště Letňany. Jezdí tam v prokladu se 195 a logicky tedy musí mít stejný interval, jinak by se rozpadly proklady.
Bude mít stejné intervaly jako 195.
158 vozidla už do Čakovic vzduch. Moje osobní zkušenost.
Nezpochybňuji, že to není nejvytíženější linka, ale dovolím si tvrdit, že jestli 158 vozí „vzduch“, tak nová 185 bude z Třeboradic do Kbel vozit hélium. Zejména o víkendech, kdy bude mít interval 30 minut.
Naprosto nechápu, proč na Sídlišti Letňany není možné přestoupit na linky na Tupolevově. Pak by mi třeba ta nemožnost se dostat ze starých Letňan do Čakovic vadila méně.
Také mne překvapuje, že z poloviny sídliště nepojede nic ke Globusu! Ne, že by tam muselo jet vše, ale celodenní 30 minuta by to pokryla.
Tak ono to tam technicky moc pořešit nejde. Jedině by musela vzniknout zastávka ve směru Čakovice u psí louky, což by ale znamenalo, že by cestující museli přecházet přes silnici anebo udělat výstupní zastávku ze 195 a 158 po projetí kruháku, ale to by zase nebylo dost prostoru pro odstavení autobusů.
To si klidně mohli odpustit tu provokaci s novou lavičkou navrtanou na Holýšovské před pár týdny.
Takle lidi nedonutí přestat používat auta. Z Ďáblic jezdíme do Kbel plavat. Cesta přímo 202 na 20 min pěknou trasou. Teď to bude s přestupem, na který budem čekat 16 minut venku. Super. Takže díky, ale radši si koupim auto než furt někde čekat, protože neumej ani vymyslet aby autobusy navazovaly 🙄
No jo, to je v PID v rámci Prahy sprosté slovo.
116 jezdí na Bořislavku už od září.
Takže ze Starých Letňan se už nedostaneme přímo ke Globusu,zase k horšímu.A že linka na Letňanské terasy asi douho nebude,to někdo řeší?Hlavně že je tam povolena tak velká zástavba.
Řešte to s MČ Letňany. Ropid obecně zpracovává požadavky městkých částí. Je to servisní organizace. Co si u ní městské části naporoučí to zpracuje do podoby jízdních řádů, standardů a pod. Samozřejmě to musí nějak vyvážit.
V oblasti Kbel se ty linky překopávají rok co rok…
Moc jsem nepochopil trasování 182 v jednom směru Vrchlabskou ulicí. To je spíš k zlosti než k užitku.
Posílení ve Stodůlkách, jak se snaží vsugerovat titulek, bych tedy chápal jako přidání spojů a ne jen přetrasování o ulici vedle,, ke kterému reálně dojde
130 i 246 (po slavném prodloužení přes ucpané Komořany) nejezdí zrovna spolehlivě. Myslím, že to případní cestující z nových baráku od CG zjistí velice rychle. Intervaly k tomu nic moc, rozhodně se nejedná o nějaké posílení.
(Hlavně aby se přeprogramovala ta nová světelná křižovatka na Poncarově, zatím funguje dost zmateně, ostatně jako často fungují semafory na Jeremiášce – pokud to ovšem není ekologický záměr, aby se neustále rozjíždělo a brzdilo.)
Trochu off topic, ale když třeba upravují zastávky na 130, tak by se mohli podívat na zastávky K Austisu a Fo Chuchle, které jsou už nějakou dobu nešikovně jednosměrné.
Tak Betlémaci mají jižní sidliště v Řeporyjích…
Ta vždy kloubová 158 zkrácená na Sídliště Letňany je nějaká organizační záležitost PID, pro situace, kdy nabere 195 velké zpoždění, aby měli na konečné vždy jiný kloubový autobus?
Staré Letňany přijdou o přímé spojení na OC Čakovice. Škoda, ale asi to nebylo moc frekventované.
Ta vždykloubová 158 (pěkný termín:-) ) je opatření pro odboráře. Vytvoříme si linku (195), která má na jedné straně miniobratiště (Jesenická) a na druhé se točí na minikruháči (Sídliště Letňany). Vytvoření několika odstavných stání u minikruháče nějak neřeší pauzy řidičů. Takže pro 195 jede pěkně jako 158 do Letňan k metru, kde po pauze jede zase jako 158 zpět na Sídliště Letňany a zase jako 195. Spíše se divím, že to má dvě čísla, na Jižním Městě to zvládají s posilami v části trasy se stejným číslem (154,197)…
Děkuji, to dává smysl. Myslel jsem, že na druhé konečné mají lepší zázemí, protože u Sídliště Letňany to nahrazuje Lidl.
Vzhledem k tomu že 158 vzniká přejezdem ze 195 tak zpoždění se pěkně plynule přenášejí i na ní, takže když se v podvečer 195 seknou někde přes prahu, od terminálu nejede ani 158 protože tam vozy nejsou – doteď jela alespoň ta krátká do Miškovic.
Jak je v komentáři níže, 195 dojede na konečnou, otočí se na kruháči a vrátí se na Letňany jako 158 kde má řidič pauzu se zázemím. Nazpátek vyjede jako 158, zase se otočí na Sídlišti Letňany a vrací se na Jesenickou jako 195.
Jako místní musím napsat: Tak to je dobrá sračka.
Vraťte nám normální 166.
Od Třeboradickýho kostela do Letňan přes Kbely. Tykráso…
Více se bude nelíbit: 1) ztráta spojení ze zast. Staré Letňany či následné ke Globusu, 2) zkrácení 182, která nabízí přímé spojení někam dál, než 159.
A současná podoba 166? Politicky se takové vymetákové babosedy velice dobře prodávají. Že jsou z hlediska nějaké efektivity de facto tím nejdražším v systému, už nikoho moc netrápí. Ropid jen plní přání…
Organizátor hlavně musel reagovat na nutnost posílení oblasti „u Avie“, což znamená, že musel vzít jinde.
Třeboradice mohou s prodlouženou 185 a jízdou přes Kbely vzít argument, že se pojede a nebude trčet v zácpě. Více spojů k tomu.
Podle jízdního řádu teď 158 jede z Třeboradic do Letňan (vyhlídkovou trasou okolo koupaliště a přes Staré Letňany) 20 minut a 185 to má stihnout za 18 minut. Tak to třeba nebude takové zhoršení.
Zhorší se ale spojení ke Globusu z různých míst. Jak od těch Třeboradic, tak od Starých Letňan, tak od Kbel, kde jezdila 202, nebo občas 201 + 158 s přestupem hrana-hrana. Staří lidé to vnímají jinak, a přestupovat s těžkýma taškama třeba na Fryčovické do opačného směru není moc oblíbená varianta cestování – jakkoliv bych argumentoval, že od zastávky ke Globusu je to taky kus pěšky.