V tomhle kontextu by bylo dobre i vedet, kolik stat dava za slevu na jizdnem pro vsechny, tzn kolik na dotacich posila vsem dopravcum dohromady. Tusim ze slevy pro studenty proti tomu budou jen drobne.
Leinad
3 hodin
Jsem proti, cena má být stejná.
Jiná věc, jestli studenti nemaj na cestu do školy, tak zvážit podminky a výši stipendií.
A jestli má vhd mít bordel v tarifu, tak ať sou levnější mimošpičkové/protišpičkové spoje.
Naopak studenti by měli mít jízdné úplně zdarma, aby nemuseli dřít na brigádách a mohli se naplno věnovat studiu. Společnost by jim to měla zaplatit. Proti vyspělým zemím máme stále nízký podíl vysokoškoláků. Jak vypadá třeba nedostatek urbanistů, vidíme v Praze každý den.
Vysokoskolaku je neskutecne mnoho. Ne jen v CR, ale na celem Zapade. A uplne zbytecne. Priklad CR: v 20 letech studuje VS 55 procent populacniho rocniku. Uz jenom pri uvazeni toho, ze prumerne IQ v CR at v populaci ci v populacnim rocniku je 100, tudiz pro pripad rozdeleni inteligence lze rict, ze odchazeji studovat i lide s IQ nizsim nez 100. Dale, uvazte, ze IQ vetsi nez 120 ma 10 procent populace nebo populacniho rocniku. V rocnicicich tricetiletych dnes ma bakalarsky nebo vyssi titul tretina rocniku a magistersky nebo vyssi titul ma 20 procent rocniku. Vzdyt to je naprosta… Číst vice »
1) Studentům SŠ platí jízdné rodiče. Jestli „dřou na brigádách“, tak na své koníčky a zábavu.
2) Studenti VŠ už dnes chodí běžně do práce a slušně vydělávají, firmy se o ně přetahují.
3) Podíl vysokoškoláků v populaci je údaj k ničemu, když předmětem studia dnes může být např. genderová vyváženost pohádek.
Dost výsměch studentům z vaší strany.
UPCE DFJP, průměr 1.23, stýpko za měsíc 1000 kč a ubytovací k tomu 600 kč. To jest 1600 kč. Prosím, jestli mi za to najdete nějakou jízdenku Pardubice – Brno, popřípadě ubytko v Pardubicích, tak vám budu vděčný :). A to neberu v potaz, že to stypko má by motivující, tak aby mě lákalo na dané škole poctivě studovat a nemuset k tomu dělat nějakou „jinou práci“. Praxe by měli být taky zadarmo mimochodem.
Co je to „praxe?“ Činnost pro firmu by měla být placená, i když mám nad sebou mentora.
Stýpko 6000 za 30 kreditů je málo, když počítám že 30 kreditů je jako bych semestr makal na plný úvazek (trojky s prokrastinací, jedničky s přesčasama).
Přesně tak. Podporu by měli dostávat jen sociálně slabí, tam může jít podpora adresná. Ostatní si přeci dopravné mohou zaplatit, není to taková pálka, aby to rodina nedala.
V dálkové dopravě ty levnější protišpičkové spoje fungují, jen nevím kolik studentů jezdí do školy v protišpičkovém směru, vždyť právě oni k těm špičkám výrazně přispívají. Ale prosím žádné rozlišování protišpičkových směrů v regionální dopravě a IDS, to by ta flexibilita dostala na frak (nevím jestli to takhle pořád je ve Francii, ale bývalo to). To samozřejmě neznamená že nemají existovat „turistické“ oblastní jízdenky, platné třeba od 9 v pracovní dny a celodenně o víkendu.
Ono se to přeci nevylučuje. Je nějaký strop (SJT. Npásmová jizdenka PID platí i ve špičce) a šotouš/spořič si může najít cosik levnějšího.
BND 30
3 hodin
Ministerstvo by mělo udělat pořádek v tarifech a uznávání jízdních dokladů.
Jako cestujícího mě zajímá, že přijdu k pokladně dopravce (jakehokoliv), ten mi prodá jízdenku a já na ní dojedu do cíle. A ne , že na mě bude po druhém přestupu soptit chlapík v tričku s nějakou páskou, že sice jízdenku mám, ale ta u něj neplatí a ať si koupím novou a jsem rád, že to není s příplatkem.
Ale vždyť je to téměř jako byste šel pro rohlíky do obchodu. Od stejného dodavatele je koupíte v COOPu za 3,20 Kč, někde u vietnamce za 3Kč a u jiného ještě levnější. Půjdete do Alberta či Penny a budou tam mít jiný rohlíky, od jiných dodavatelů a také za jinou cenu. To je prostě trh. Pravdou je, že tohle je z pohledu cestujícího nepřehledné, ale jde jen o zvyk.
KrizeVychodniSpolecnosti
4 hodin
Důchodcům slevy zrušit a studentům omezit na cesty do/ze školy (a klidně ať je ta sleva na dojíždění do/ze školy 75%)
V republice jsou v krajích různé relační, zónové a pásmové tarify. Jak byste to omezení na jízdu do/ze školy chtěl technicky provést třeba v PIDu? Bude nějaký úředník, co bude posuzovat oprávněnost nákupu kupónu?
Za pět miliard bychom mohli postavit nějakých dvanáct, třináct základních škol s tělocvičnou pro dvě souběžné třídy 1 až 9. Bylo by tedy dobré přijít na to, jakým způsobem tento výdaj redukovat. Zrušení těchto slev je totiž bohužel politicky neprůchodné. A zároveň bych i tvrdil že ty slevy mají i přínos ve zvýšení sociální mobility, zejména v případě důchodců. Jak tedy systém slev upravit tak, aby přinášel rozpočtu mnohem menší ránu, ale zároveň si zacoval své hlavní atributy. Navrhuji zavést následujcí přístup: 1) Přihlášení se k systému těchto slev bych nechal dobrovolné, na rozhodnutí dopravce nebo objednatele dopravy 2) Nabídl… Číst vice »
Pánové (a případné dámy) nebojte se své mínusy rozvést do komentáře vysvětlujcího, proč s takovým návrhem nesouhlasíte, zejména pak v případě, že máte věcné poznámky k jeho funkčnosti, jenž jsem ve svém příspěvku nedohlédl. Děkuji.
Z plánovaných emisních povolenek za fosilní paliva se vybere asi dost, ale v současné chvíli je bude rozumnější směřovat do železniční infrastruktury. V tom případě ale slevy zrušit úplně, nevím proč zvýhodňovat vybrané skupiny.
Ono by to nemuselo být za 10k. I kdyby roční Oneticket zůstal za aktuální cenu a pouze se rozšířil i na linkové autobusy a MHD, tak by to pro spoustu lidí byla velmi dobrá nabídka.
V tomhle kontextu by bylo dobre i vedet, kolik stat dava za slevu na jizdnem pro vsechny, tzn kolik na dotacich posila vsem dopravcum dohromady. Tusim ze slevy pro studenty proti tomu budou jen drobne.
Jsem proti, cena má být stejná.
Jiná věc, jestli studenti nemaj na cestu do školy, tak zvážit podminky a výši stipendií.
A jestli má vhd mít bordel v tarifu, tak ať sou levnější mimošpičkové/protišpičkové spoje.
Pardon, ale odkdy jsou na ZŠ a SŠ stipendia?
Nejsou, jsou slevy na daních (které můžou jít do záporu).
Stipendium, sleva na dani a daňový bonus jsou úplně rozdílné věci.
Naopak studenti by měli mít jízdné úplně zdarma, aby nemuseli dřít na brigádách a mohli se naplno věnovat studiu. Společnost by jim to měla zaplatit. Proti vyspělým zemím máme stále nízký podíl vysokoškoláků. Jak vypadá třeba nedostatek urbanistů, vidíme v Praze každý den.
Vysokoskolaku je neskutecne mnoho. Ne jen v CR, ale na celem Zapade. A uplne zbytecne. Priklad CR: v 20 letech studuje VS 55 procent populacniho rocniku. Uz jenom pri uvazeni toho, ze prumerne IQ v CR at v populaci ci v populacnim rocniku je 100, tudiz pro pripad rozdeleni inteligence lze rict, ze odchazeji studovat i lide s IQ nizsim nez 100. Dale, uvazte, ze IQ vetsi nez 120 ma 10 procent populace nebo populacniho rocniku. V rocnicicich tricetiletych dnes ma bakalarsky nebo vyssi titul tretina rocniku a magistersky nebo vyssi titul ma 20 procent rocniku. Vzdyt to je naprosta… Číst vice »
To není dáno nedostatkem urbanistů, ale způsobem, jakým plánování měst u nás probíhá.
1) Studentům SŠ platí jízdné rodiče. Jestli „dřou na brigádách“, tak na své koníčky a zábavu.
2) Studenti VŠ už dnes chodí běžně do práce a slušně vydělávají, firmy se o ně přetahují.
3) Podíl vysokoškoláků v populaci je údaj k ničemu, když předmětem studia dnes může být např. genderová vyváženost pohádek.
Dost výsměch studentům z vaší strany.
UPCE DFJP, průměr 1.23, stýpko za měsíc 1000 kč a ubytovací k tomu 600 kč. To jest 1600 kč. Prosím, jestli mi za to najdete nějakou jízdenku Pardubice – Brno, popřípadě ubytko v Pardubicích, tak vám budu vděčný :). A to neberu v potaz, že to stypko má by motivující, tak aby mě lákalo na dané škole poctivě studovat a nemuset k tomu dělat nějakou „jinou práci“. Praxe by měli být taky zadarmo mimochodem.
Co je to „praxe?“ Činnost pro firmu by měla být placená, i když mám nad sebou mentora.
Stýpko 6000 za 30 kreditů je málo, když počítám že 30 kreditů je jako bych semestr makal na plný úvazek (trojky s prokrastinací, jedničky s přesčasama).
Přesně tak. Podporu by měli dostávat jen sociálně slabí, tam může jít podpora adresná. Ostatní si přeci dopravné mohou zaplatit, není to taková pálka, aby to rodina nedala.
Podporu nemá dostávat nikdo. Sociálně slabí tak získají motivaci, aby se stali silnějšími.
Jízdné je předražené i pro plně platící zákazníky. A pokud budete brát rodinách s dětmi další výhody, tak porodnost poklesne ještě více.
V dálkové dopravě ty levnější protišpičkové spoje fungují, jen nevím kolik studentů jezdí do školy v protišpičkovém směru, vždyť právě oni k těm špičkám výrazně přispívají. Ale prosím žádné rozlišování protišpičkových směrů v regionální dopravě a IDS, to by ta flexibilita dostala na frak (nevím jestli to takhle pořád je ve Francii, ale bývalo to). To samozřejmě neznamená že nemají existovat „turistické“ oblastní jízdenky, platné třeba od 9 v pracovní dny a celodenně o víkendu.
Ono se to přeci nevylučuje. Je nějaký strop (SJT. Npásmová jizdenka PID platí i ve špičce) a šotouš/spořič si může najít cosik levnějšího.
Ministerstvo by mělo udělat pořádek v tarifech a uznávání jízdních dokladů.
Jako cestujícího mě zajímá, že přijdu k pokladně dopravce (jakehokoliv), ten mi prodá jízdenku a já na ní dojedu do cíle. A ne , že na mě bude po druhém přestupu soptit chlapík v tričku s nějakou páskou, že sice jízdenku mám, ale ta u něj neplatí a ať si koupím novou a jsem rád, že to není s příplatkem.
A předražený oneticket opravdu nemám na mysli jako řešení .
Tak zrovna na trase, kterou jezdím je OneTicket stejně drahý jako jízdenka ČD.
Souhlas, ten bordel je nechutný
Ale vždyť je to téměř jako byste šel pro rohlíky do obchodu. Od stejného dodavatele je koupíte v COOPu za 3,20 Kč, někde u vietnamce za 3Kč a u jiného ještě levnější. Půjdete do Alberta či Penny a budou tam mít jiný rohlíky, od jiných dodavatelů a také za jinou cenu. To je prostě trh. Pravdou je, že tohle je z pohledu cestujícího nepřehledné, ale jde jen o zvyk.
Důchodcům slevy zrušit a studentům omezit na cesty do/ze školy (a klidně ať je ta sleva na dojíždění do/ze školy 75%)
V republice jsou v krajích různé relační, zónové a pásmové tarify. Jak byste to omezení na jízdu do/ze školy chtěl technicky provést třeba v PIDu? Bude nějaký úředník, co bude posuzovat oprávněnost nákupu kupónu?
Nejlevnější jízdenka z A do B, to je docela jednoduchá definice. 😀
Ale jsem proti.
Jak vypada jednoducha jizdenka treba z Berouna do Dejvic na CVUT?
Za pět miliard bychom mohli postavit nějakých dvanáct, třináct základních škol s tělocvičnou pro dvě souběžné třídy 1 až 9. Bylo by tedy dobré přijít na to, jakým způsobem tento výdaj redukovat. Zrušení těchto slev je totiž bohužel politicky neprůchodné. A zároveň bych i tvrdil že ty slevy mají i přínos ve zvýšení sociální mobility, zejména v případě důchodců. Jak tedy systém slev upravit tak, aby přinášel rozpočtu mnohem menší ránu, ale zároveň si zacoval své hlavní atributy. Navrhuji zavést následujcí přístup: 1) Přihlášení se k systému těchto slev bych nechal dobrovolné, na rozhodnutí dopravce nebo objednatele dopravy 2) Nabídl… Číst vice »
Pánové (a případné dámy) nebojte se své mínusy rozvést do komentáře vysvětlujcího, proč s takovým návrhem nesouhlasíte, zejména pak v případě, že máte věcné poznámky k jeho funkčnosti, jenž jsem ve svém příspěvku nedohlédl. Děkuji.
Anebo by se daly příjemně rozkrást
Coz je pripad dotaci na jizdne.
Kdyz se tak hraje klima udelejte oneticket za 10K na rok pro vsechny a bude…
A potom ta kompenzace bude kolik?
Z plánovaných emisních povolenek za fosilní paliva se vybere asi dost, ale v současné chvíli je bude rozumnější směřovat do železniční infrastruktury. V tom případě ale slevy zrušit úplně, nevím proč zvýhodňovat vybrané skupiny.
A co nechat ty penize tem, kteri je vytvareji? Nevybirat je od nich…
Zrušit stát? Nebo i kraje, okresy, obce? Oni je také nevytváření jen tak z vakua…
Přesně tak, ještě doplním, že infrastruktura se také zadarmo nepostaví.
Přesně tak, když slevy tak pro všechny a ne jen pro vybrané skupiny, které stejně z principu moc nepřejdou z IAD.
Zadna sleva neni zadarmo.
Ano takové slevy a dotace by nemusely být, pokud by se autům účtoval například tržní poplatek za dopravní cestu a parkování.
Ono by to nemuselo být za 10k. I kdyby roční Oneticket zůstal za aktuální cenu a pouze se rozšířil i na linkové autobusy a MHD, tak by to pro spoustu lidí byla velmi dobrá nabídka.