Přehledně: stát na slevách „ušetřil“ přes dvě miliardy. Ministerstvo odhalilo, kolik platí jednotlivým dopravcům
Cestující na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra
Tři čtvrtiny celkového objemu kompenzací skončily u deseti dopravců.
Mělo se to zrušit, když se snižovaly daně – stát by prostě míň přerozděloval.
Snížit daně zaměstnancům a zdražit cestování důchodcům a studentům … ?
To je trochu nespravedlivé ne?
Nedát slevu důchodcům a studentům, to si nedovolil Masaryk, bolševici ani porevoluční pravice takže pochybuju že by Babiš v této oblasti udělal revoluci.
Vidím, že jste si rychle zvykli na slevy studentům a důchodcům. Že to jde z peněz daňových poplatníků, které mohly být využité líp, než na dennodenní výlety důchodců po supermarketech a výlety studentů za noční zábavou,to vám nevadí
Absolutní čísla toho moc neřeknou, chtělo by to ještě přepočet třeba na km výkonu..
Což by CIS měl umět spočítat, protože každou bus jízdenku validuje proti schválenému jízdnímu řádu. U vlaků to tak není, ale pro začátek…
Druhá věc je, že by se měly rozlišit komerční a ZVS provozy, protože v ZVS se dopraci nekompenzují děti 0-6, ZTP, průvodci ZTP a cesty rodičů do ústavů za dětmi.
Tyhle slevy sou uplne naprd. Pokud chce vlada vylepsit situaci duchodcu a studentu, a ma prebytecne prachy v rozpoctu (jako ze je nema). Tak at proste zvedne duchody a pridavky na deti, a necha na nich samotnych zda to vyuziji na cestovani nebo neco jineho. Proc by mel dostat prilepseno jen „vitalni“ duchodce, ktery jeste muze cestovat, a ten, ktery je rad ze dojde do obchodu ne? Proc by meli mit prilepseno jen studenti kteri dojizdi, a ti kteri bydli v miste skoly ne?
Zase, určitě jste zaznamenal, že aby každý důchodce měl alespoň minimální důchod 10tis. není pro státní rozpočet možné, z hlediska toho jsou slevy chudou položkou ve státním rozpočtu, na přídavky na děti dosáhne minimum lidí, kteří mají třeba nízkou mateřskou a žijí sami, málokdo na ní dosáhne a má trpělivost dokládat dokolečka svoje příjmy. Studenti ve městech alespoň u nás nárok na slevu mají, takže, které lidi jste si na kraj zvolili, tak ti zvýhodňují studenty mimoměsto, u nás lidé připravující se ve školách do 26let jsou součástí slev. Ceny za takové flexi jízdenky jsou nehorázné anebo jednotlivé jízdné v… Číst vice »
„Ceny za takové flexi jízdenky jsou nehorázné anebo jednotlivé jízdné v některých krajích v autobusech je také opravdu v poměru vzdálenost cena opravdu vysoko,“
Opravdu si myslíte, že je někde v ČR jízdné ve veřejné dopravě drahé? Vždyť je už teď více než štědře dopláceno z rozpočtu MD/krajů/obcí. Ne opravdu už nemůže stát jízdenka vlakem (1-10 km), autobusem (1-4 km) a nebo MHD (nepřestupní) 1 Kč(s). Ale pořád je to na ty služby, které u nás veřejná doprava poskytuje, za hubičku.
Ministryně financí Alena Schillerová ale brzy zjistila, že schodek státního rozpočtu lze navyšovat prakticky neomezeně a tyto debaty nakonec usnuly. Jak můžete takto zaujatě být proti slevám, vždyť je to do očí bijící, pro osoby s minimálními výdělky a nebo české chudé důchoce to šetří značnou část peněz a když někde můžou mít dopravu dokonce bezplatnou, tak rozhodně to svoje místo má, je to snad to jediné co je opravdu k užitku velké většiny. Otázkou je proč by český důchodce nebo pracující rodiče studentů měli přispívat na pochybné projekty s pochybnými příjemci, zrušením jenom by potvrdili, že jim na obyčených… Číst vice »
Pokud razíte teorii, že v případě potřeby si stát může libovolně natisknout tolik peněz, kolik zrovna potřebuje, tak máte samozřejmě pravdu.
Ano, EU kvantitativně uvolňuje jak o život
tedy: eurozóna
ale di do prdele
https://m.loupak.fun/obrazky/vlastni/72063/
Dneska už je nemusí ani tisknout.
Ale moment. Osoby s nízkými výdělky žádnou slevu nemají,ti platí plně jízdné. A díky valorizacim důchodu, což důchodcům klidně přeji,tak pracující s minimální mzdou musí denně dojíždět do práce bez tak velkých slev, ačkoliv ta minimální mzda často nedosahuje výše důchodu. Matka, která celý život pracovala, má vdovský a starobní důchod asi 14500 a to ho má ještě proti jiným malý. A řekl bych, že čistá minimální mzda takové výše nedosahuje.
Osoby s nízkými výdělky žádnou slevu nemají,ti platí plně jízdné. Obecně vzato většina studentů a seniorů jsou osoby s nízkými nebo téměř žádnými přijmi a dotuje ten, kdo pracuje, výdělečná činnost je většinově nízkopříjmová. Závidět důchodcům takovéto směšné měsíční částky na přežití je opravdu ostudné a slevy na jízném je jedna z mála věcí, na kterou „dosáhne téměř každý“, pokud se tedy dožije 65 let. Rozhodně je to jedna z mála věcí, která je opravdu pro občany a dává jak se lidé mohou svobodně přemisťovat a zároveň si nerůjnovat rozpočet, třeba v Lucembursku, kde je veřejná doprava bezplatná má důchodce… Číst vice »
Kompenzace za dítě do 6ti let. Bože to je nesmysl
Takhle zhovadile napsáno rozhodně.
Asi by bylo objektivní říct, že všechno, co má v názvu Arriva, dostalo dohromady 338,6 mil. Kč (čili 2. místo)
Pokud chcete být „objektivní“, tak RJ + SA má 366 391 919,54 Kč.
Děkujeme, ale my umíme taky číst i počítat.
Stát pod vedením ano jde úplně do sraček .. sekera vedle sekyry
Konečne se aspoň v něčem shodneme
To musí vidět každý jak nás ty kurvy zadlužili
A hlavně zavřeli hospody, aby stát přišel o výtěžek z DPH, a údajně jim navíc ještě částečně kompenzují propad tržeb, místo aby ty prostředky na kompenzace věnovali na povinné testování hostů a hospody nechali otevřené: státní rozpočet (a tedy my všichni) by tak přišel o mnohem méně!
Proč nezařídili masivní (bezplatné) testování hned loni v listopadu, když se jim to začalo rozpadat pod rukama? Teď už je na to pozdě a o to déle potrvá, než to bude mít nějaký viditelný výsledek (a bude nás to všechny přitom stát o mnoho víc)!
Zrovna to stravování je dost rizikové a v hospodách jde často o pokec spíš než se rychle najíst a zmizet. Vir se nejvíc šíří když člověk mluví, křičí nebo kašle, to pak kapénky létají několik metrů daleko. Spojit to s testováním je zajímavý nápad, ale chtěl bych vidět tu organizci. Jakože servírka u vchodu dělá stěry, lidi v respirátorech čekají 15 minut ve frontě na výsledek než je pustí dovnitř a nemálo hostů nebude mít o takové vyšetření sebemenší zájem. Kdo bude pozitivní tak odejde hladový, to není dobrá motivace. Navíc test odhalí nakažení až zpětně, po několika dnech, mezitím… Číst vice »
Jako poloviční alkoholik to říkám nerad, ale zavření hospod má smysl. Konkrétně naše parta se byla s hospodou rozloučit v říjnu před jejich zavřením. Bylo nás u stolu sedm, z toho jeden nakažený (nevěděl to). Z těch zbývajících šesti nás to chytlo pět, a ten jeden se tomu vyhnul jenom proto, že už měl Covid za sebou.
Nemá .. lidí chlastaji doma s je to ještě horší.. tak tě z knajpy vyhodili a zavřeli ..doma lidí pokoj víc ..
Kolik lidí si z domova udělalo hospodu? Neříkám, že se doma nepije víc, ale pořád je těch kontaktů méně, než v hospodách.
A co ODS a spol. v 90. a dalších letech? Předtím jsme dluhy neměli a jak to hezky narostlo i díky p. Kalouskovi a spol. a nyní je to jen kvůli epidemii a tomu, že ti, co odmítali silný stát, dotace a daně, nyní chtějí od toho státu kompenzace, ušlý zisk apod. nemluvě o tom, že třeba při daňových přiznáních byli všichni bez zisků, bez tržeb. Změnu přineslo až EET a vše bylo najednou jinak. On je v této zemi problém, že je tu mnoho těch, co chtějí moc a nic za to. Tedy mnoho peněz za málo práce a… Číst vice »
Zaznamenal jste, kdy byl Kalousek ministrem financí a co se během jeho vlády odehrálo, tedy globální ekonomická krize? Vy si fakt myslíte, že jsme dluhy neměli? A vnitřní dluh v podobě zanedbaného státu byl co?
To, že jsme neměli dluhy bylo před ještě cca před 30 lety. Pak to šlo vesele nahoru a za p. Kalouska přímo fofrem. To zanedbání je na velkou diskusi, i z hlediska toho, co by měly být třeba priorita. Proto třeba dnes máme zrušené a rozprodané i záložní nemocnice, zásoby potravin pro případ dlouhodobých katastrof, nebyl zdravotní materiál k řešení epidemií, ani dostatečné zabezpečení státu pro případ takových situací. Vše se zrušilo a nyní to stojí mnoho peněz. Protože se šetřilo na nesprávných místech a navíc ještě zadlužovalo. Jen to, co by mělo být, se neplánovalo ani nezabezpečilo. Proto je… Číst vice »
Doporučuji v tom případě přestěhování do Ruska, KLDR či na Kubu. Ideální země pro lidi, kteří věří takovým blábolům, zejména KLDR pak s obří zásobou potravin. Pro další pokračování vašich příspěvků v diskuzi zde prosím zašlete na adresu redakce doporučení od ošetřujícího lékaře, že je psaní nesmyslů do internetových diskuzí součástí terapie.
Nezlobte se, ale o této tematice asi skutečně mnoho nevíte.
Víte, kdo je Ušatá, že?
Ne a ani to nechci vědět. Vidím pouze to, že je to komouš
To jste si dovolil opravdu trochu moc!! Chápu, že nemáte v některých oblastech dostatek odborných znalostí. Tak je přiznejte, diskutujte, ale nechovejte se tímto způsobem To o vás mnohé vypovídá.
ODS (resp. koaliční vláda ODS – ODA – KDU-ČSL) v 90. letech hospodařila bez schodků.
(I když pravda, údajně za cenu toho, že do příjmů započítávala i neopakovatelné, jednorázové příjmy z privatizace.)
Už přestaň, Tomáši / Michale.
Dobré ,tak stát ani neví přesně co platí a komu ,prostě jako dopravce nahlásím kolik jsem měl slev a MD mě to po souhlasu MF proplatí.Schodek rozpočtu je vlastně jedno ,hlavně ,že Alenka trefí domu do luxusního apartmánu v dobré čtvrti co jí platí stát .Ne já nejsem pro zrušení těchto slev jako celku ,ale pro úpravu .Žáci a studenti pouze ve dnech školního vyučování ,nebo dojezdů na intr/kolej ,z místa bydliště do místa školy popř.praxe a zpět jinak nic.A nepište ,že to nejde, za mě když jsem jezdil jako vlakvedoucí to šlo úplně normálně.Chceš jezdit po zábavách běž si… Číst vice »
Průměrnej starobní důchod je 16 000 korun. Asi to není úplně závratná částka, ale tak věřím, že se z toho dá vyžít.
Vy říkáte, že důchodci, „maj zásluhu“ – což nelze rozporovat. Neodpustím si připomenout, že celej svůj život podporovali/tolerovali totalitní režim, který to tu devastoval…
Byl by kompletní přehled všech dopravců, prosím? Na webu MDČR jsem nic nenašel.
V Grapu jsou.
Tos mi moc nepomohl, neb netuším, co to je. A vyhledávač mlčí. 🙂
Když do googlu napíšete „Grapp“, nebo „Grapp zpoždění“, tak by to neměl být takový problém.
GRAPP samozřejmě znám a používám. Ale že v něm najdu informace o kompenzacích všem dopravcům, jsem fakt netušil.
Je tam seznam dopravců!…
Ano, železničních dopravců. Ale já jsem se ptal na přehled vyplacených kompenzací všem dopravcům v ČR. Ne na seznam železničních dopravců. 🙂
Pevně věřím, že budoucí vláda nebude řešit motýle, a tyhle slevy zruší.
A to říkám z pohledu studenta, za mě je to populistické plýtvání veřejnými zdroji.
slevu bych zachoval třeba 50% ale jen na cestu z a do školy, nikoli aby to platilo na cestování podle libosti po celé ČR !
Návrat k tomu, co tu bylo x let.
Za X let se tu vystřídalo Y systémů a zrovna tenhle je jeden z těch nejblbějších. Řešit zda to platí jen pro přímý spoj, který ovšem nejde ve vhodnou dobu nebo i pro jiný s přestupem, zda to platí v pondělí večer pokud výuka začíná až v úterý nebo jenom v neděli a pátek a podobně.
Výuku bych do toho netahal.
Prostě studuju v městě X, bydlím v městě Y, tak mám nárok na slevu na přepravu mezi těmito dvěma městy, ať přímým spojem anebo s přestupy. Tak to fungovalo v době kdy jsem studoval VŠ já (1992-1997) a sleva platila kdykoliv na obě možné trasy (přes Brno/přes Přerov) a nebyly s tím žádné problémy.
Ta studentská sleva (růžová papírová kartička potvrzovovaná školou) byla jen do konce roku 1995, pak si studenti vyřizovali u ČD Junior Pas, což byla celosíťová plošná sleva 50 %.
Junior Pas byl normální komerční nabídka
OK, to byla, akorát pro studenta s velmi výraznou slevou, myslím 100 Kč za rok oproti jinému „mládežníkovi“ do 26 let. Jenže od 1.1.1996 ČD přestaly akceptovat stávající model s klasickou studentskou slevou „z místa A (bydliště) do místa B (škola)“ – jak to bylo u busů, to už popravdě nevím… Takže kdo jezdil jen do školy, tak tratil tu stokorunu, kdo jezdil vlakem více, tak velmi získal. Já vlastně jen reagoval na to časové rozpětí uváděné Heroldem, kdy on studoval. Žákovské jizdné pro definovanou trasu bylo zase zavedeno v roce 2004 a kdo chtěl Junior Pas s celosíťovou slevou… Číst vice »
Tak to nebylo tak že ČD přestaly akceptovat ale systém se změnil tak že příspěvěk na dojíždění byl vyplácen přímo v režimu zákona o sociální podpoře (a byl omezen příjmem rodiny). V té době asi zavedly JP ISIC za stovku. Před rokem 1996 určitě stovku nestál ani pro studenty.
Ten systém byl úplně v pořádku. Řešil přepravu z A do B a nikoho nezajímalo, jestli z Prahy do Žiliny pojedu něčím, co zajíždí do Přerova nebo ne a jestli pojedu přes Vsetín, Havířov nebo Bohumín, prostě sleva z jízdenky tímto směrem. A když byl člověk šikovný a sehnal si ve škole razítka o odborné praxi, mohl jezdit i mezi všemi krajskými městy tehdy ještě Československa. Jen to vyžadovalo tuším 2 průkazky na slevu, protože na každé mohlo být jen 6 míst praxe, tak mi jednu vydávali na hlavním a druhou na Zličíně. Poznámka: je to víc než 25 let,… Číst vice »
když byl člověk šikovný a sehnal si ve škole razítka o odborné praxi
takže byl úplně v pořádku neboť se dal ochcávat…
Vy jste pěkný lump, co? Obelstít, podvést…
No, ono víc práce stálo to vyřizování, než konečný efekt… jel jsem na to asi 3x nebo 4x za 2 roky…
50% pro děti i v jedničce, to bylo taky rozumný 🙂
Myslíte příplatek 50%?
Já bych to v dopravní kapitole vůbec neřešil, tarif nemá zohledňovat kdo je kdo.
Jestli studenti nemají na dopravu, tak řešit výši a podmínky stipendií.
Slevy? Vláda to asi nemá v hlavě v pořádku. Na jednu stranu dává slevy studentům a důchodcům na to,aby více cestovali což hojně využívají a na druhou stranu nabádá lidi,aby z důvodu koronaviru pokud možno nikam necestovali. Nějak si to odporuje.
Musíte si to časově roztřídit.
Kdy začly slevy a kdy přišel koronavirus….
Když přišel covid, měly tyto slevy skončit – ať už kvůli nutným úsporám, tak pro odstranění motivace (mj. pro rizikovou skupinu 65+) kamkoliv zbytně cestovat.
Vláda a úspory? Na dluh se přece může žít do nekonečna. Alespoň tak si myslím, že to vidí vláda…
Zadlužit se má smysl, pokud tím člověk investuje do budoucnosti, tedy vzdělání, rekvalifikace (třeba nyní tolik potřebné zdravotníky, už mohli mít roční intenzivní kurz za sebou), infrastruktura nebo potřebuje neodkladně zalepit díry v rozpočtu kvůli vlivům jako pandemie. Bohužel ale této vládě jde jen o prospěch vlatních firem nebo přihrávání zakázek kmotrům.
Už jsem chtěl dát plus, ale s těmi kmotry proslula hlavně ODS a obávám se, aby se to po volbách nevrátilo. Lidi (voliči) si bohužel nepamatují průsery starší než 2 volební období…
Životnost veškerých politických kauz je nejvýše 7 let😀…
A pak přijde asketické období…
Dluhy? Nic nebude! Šetřit se bude, bando!
Sport = škrrt! Platy ústavních činitelů = škrrrt! Slevy = škrrrt!…😀👺
Dle čísel to vypadá, že ti důchodci ale nikam moc zbytečně necestují ani teď. Každopádně takhle nastavené jsou ty slevy blbost a bohatě by stačil původní stav.
To jedno, ale hodi se to na vyblitek, tak to spojime.
Proč? Slevy nebylo možné pozastavit/zrušit?
Překvapuje to ještě vůbec někoho?
Mě by spíš příjemně překvapilo zalátání této propasti na veřejné peníze…
Pochopitelně ve formě zrušení těchto slev…