Přehledně: Správa železnic letos investuje 31 mld. Dokončí koridor v Praze i „Uničovku“
Motoráky budou na trati Olomouc - Uničov brzy vystřídány elektrikami. Pramen: Správa železnic
Letos se má zmodernizovat 97 kilometrů tratí a 200 železničních přejezdů
Ono se těch proklamovaných 160km/h jezdí na této zkoušené trati už nyní. Dvě trojdílné Reginy na jednom vlaku je přeci 80 x 2, tedy těch 160km/h.
Ty vyhozené 1,6 miliardy za zbytečnou modernizaci bych opravdu nepočítal jako investicí do letošního roku, vlaky tam začaly jezdit již od 13.12.2020.
A kdy konečně dojde na trať Brno – Přerov? O tom se píše už takovou dobu a furt nic. Co na tom tak trvá?
To je dost ostuda to máte pravdu
to se rovnou postaví jako hyperlooop
Tuší tady prosím někdo, proč se úsek Praha-Bubny – Praha-Výstaviště (nebo dokonce Praha-Dejvice) nedělal společně s Negrelliho viaduktem? Vlaky od Kladna se po dobu rekonstrukce viaduktu ukončily na Bubnech a teď máme viadukt a nebude po něm nic jezdit, protože vlaky od Kladna se ukončí v Dejvicích. A až se dodělá úsek na Výstaviště tak budou dál končit v Dejvicích, protože se bude dělat úsek do Dejvic… Nějak mi to rozdělení nepřipadá logické, když na jednu stranu mám zrekonstruovaný úsek, ale nemůže po něm nic jezdit, protože se po něm rekonstruují navazující úseky. Nemluvě o tom, že třeba před rekonstrukcí… Číst vice »
Protože nebylo vůbec jasné (před těma dvěma lety) kudy to půjde mezi Dejvicema a Veleslavínem.
Ale trasování Bubny-Výstaviště bylo jasné a mohlo se dělat spolu s viaduktem, nebo se tam čekalo na finální polohu zastávky Výstaviště?
Tam se čekalo, až z Prahy vypadne, jak to bude v Bubnech vypadat.
Píšu o úseku Bubny – Dejvice, tam je to snad jasné už celkem dlouho? O tom, že dál je problém, o tom žádná.
Někde od Sparty to má jít v jiné niveletě a i trochu v jiné stopě.
Dodnes nepochopím, proč se SŽ dávno nezamerila na dokončení od Kladna na Veleslavín, i kdyby byly směr letiště připraveny pouze výhybky. Upoutat se k úseku Dejvice Veleslavín všechno zdržuje. Na Veleslavine je metro a kde konci autobusy od Kladna? Na Veleslavine. Tak jako je to ve světě, stačí cestujici dostat na prvni stanici metra….vsechno se tim neskutečně zdržuje… Jaky byl termin na baneru na Veleslavine?
Takže na trati přes Vysočinu se pokud koukám příliš nehrábne.. Ani jeden zahájený projekt.
Tak když má trať přes Vysočinu sloužit v letech 21 a 22 jako náhradní trasa mezi Prahou a Brnem, asi by by nebylo dobré jí zároveň taky rozkopat…
Přitom mnoho zbývajících úseků by si to zasloužilo.
No, takže pak budou notoricky rozkopané obě trati.. ve výsledku.
Protože přes vysočinu to nestihli. A Koridor se začne rozpadat samozřejmě na více místech a postupně.
Mě by také zajímalo, jak se bude od prosince jezdit z Olomouce do Uničova. Pro elektrický provoz nemají ČD zatím vozidla a smlouva s krajem je pořád na motorovou trakci do prosince 2022. Má někdo nápad, kde sehnat elektrické jednotky pro tuto trať od prosince? Už teď je v Olomouci problém a dost často jede místo panťáku třeba do Hranic regionova. V elektrické trakci vy se mohly uvolnit maximálně tak 150.2, ale to asi nebude vhodné vozidlo pro tuto trať. Pokud by se nasadil peršink s klasikou, tak se bude muset nasadit více souprav, a určitě by ČD vzrostly náklady… Číst vice »
No od prosince se elektricky jezdit nebude. A to ne díky ČD, ale SŽDC resp ČEZu.
Mohu se zeptat zasvěcených:
nevíte, kdy bude zprovozněn podchod ve Vršovicích na nástupiště 2? Ta provizorní lávka je ukrutná, navíc totálně bez možnosti jet kočárkem…
Díky za odpověď.
někdy v květnu? ale už se dá chodit z druhý strany, podchod z bartoškovy už funguje, teď se pustili do toho zbytku pod 1 a 2 kolejí kde do prosince jezdili vlaky.
Jasně – bohužel já tam chodím od nádražní budovy, takže musím lézt přes ten nadchod.
Tak budu doufat, že to v květnu skončí… 🙂
Vy ještě jezdíte v kočárku?😂🤣🤣
Každý normální dospělý jezdí autem, jen vy v kočárku 😂😂😂😂
Polovičatá elektrifikace do Uničova. Zadratovat do Šumperka rovnou.. modernizaci 97 km to myslí vážně? Železniční vojsko býti mnelo za dva týdny s prstama v nose. Tempo oprav a modernizaci je k smíchu.. koridory se pomalu začínají rozpadat
Myslím že pokračovanie až po Šumperk je už vysúťažené a začne sa realizovať tento rok. Ale aj po Uničov to má význam samo o sebe.
Železniční vojsko by to mělo za dva týdny,ale mourem zasypali odvodnění podél tratě,položili jen kolejová pole a zasypali to štěrkem.Za půl roku to zase čvachtalo v blátě a byla tam pomalá.Dnes se většinou obnovují i spodní stavby,přestavují se perony,obnovuje odvodnění kolem tratě…
To těžko
Mezi Šumperkem a Uničovem probíhá aktuálně kácení pro elektrizaci.
Koridory se za dob žel. vojska rozpadaly horším způsobem a to při výrazně horších parametrech. Zároveň žel. vojsko sice trhalo rekordy v době oprav (aby se mohlo chlubit), ale zároveň i v nekvalitě provedené práce – šlo o udržení provozuschopnosti a nic víc.
Ony se dělaly v 90 tych letech a stalo to za vyliž .. p
Tratě, které se pak nazvaly koridory, byly za dob žel. vojska povětšinou ve špatném stavu – pomalých jízd bylo více než nyní a parametry (traťová/staniční rychlost, peronizace, ZZ…) byly výrazně horší než teď… A modernizace v 90. letech vydržely násobně déle (i přes podúdržbu v následných 20 letech a větší zatížení) než jakékoli opravy žel. vojska…
Aj ty taky, chalan
Je vidět , že toho moc nevíte o hlubší problematice a co obnáší rekonstrukce takové trati. Tím neříkám že je vše v pořádku a že by některé věci nemohly probíhat rychleji. A železniční vojsko pusťte z hlavy. |To by to akorát nějak uplácalo aby to nějak jelo a za čas byste to opravoval znovu. Uničov – Libina se mimochodem začne dělat letos.
Nemá tenhle rok končit i rekonstrukce Bílina – Oldřichov?
Takže státní ropočet je v mínusu 550 miliard a Spržel za ovací ANO má šibřinky za 53 miliard
Tak 53 z 550 není nijak závratná částka, když se veme kolika to zajistí práci od stavebních firem po výrobce a všechno přidružený.
Někdo nechápe rozdíl mezi „investovat“ a „prožrat“.
Pokud by byl deficit 1.000 mld Kč a ten rozdíl, cca 450 mld, šel celý na investice do dopravní infrastruktury, tak by to bylo jen dobře – i tak by to ale bylo jen asi procento (!) toho, co je potřeba investovat….
Vedle se rozčiluejete, že se 40 let neobnovovala výhybka v Malešicích, na Žižkov. Takže co je teda správně? Starat se (a zaplatit za tu práci tomu, kdo ji udělá) nebo se nestarat vůbec? Variantu „nucené práce bez nároku na mzdu a nezaplacený materiál“ neberu.
jenže vláda těch 500 miliard v podstatě vyhodila oknem za pofidérní záchranu lidí v neproduktivním věku
TRo jsme to za těch třicet let opravdu dopracovali…….
Za kterých 30 let?
To sem asi nepatří, ale vy nemáte rodiče nebo prarodiče? Nemají právo na život?
právo mají všichni to nikdo nikomu nebere, ale ne za cenu omezování ostatních, ti co si přejí lockdown nebo se bojí viru, at sedí doma v masce a je to. Stejně to takto dál nejde. Až se to jednou přežene, budeme všichni platit dluhy jak mourovatí až vás to bude mrzet, a že k tomu dojde je jasné na 100%.
snažně se modlím ke Stvořiteli…aby mi dal sílu si nemyslet, aby Vy a Vám podobní by si zasloužili zdravotní péči placenou jen a jen z vaší vlastní kapsy.
„vždy jsem a budu mít respekt k seniorům, ale bohužel musím říct realitu, senioři byli jediní, kterých se krize nedotkla (nemluvím o podnikatelích a ovsč, ale o bežných občanech)…zní to blbě? vysvětlím, byli jediní, kterým chodil plný důchod né 60% ani 70%, byli jediní, kteří měli tu možnost mít obchody jen pro sebe, nevyužívali toho, byli jediní, kteří dostali od státu pěknou finanční injekci 5000,-, jsou upřednostněni v očkování, ikdyž většina z nich nechodí ven, do práce, nikam, kde jsou vystaveni velkému procentu nakažení ..tolik reakce jenoho diskutujícího ne seznamu
Předně nejde zdaleka jen o seniory. Těžký průběh mívají i lidé v produktivním věku. No a 5000,- Kč pro seniory bonus za celý rok? Za 12 měsíců? To jim v přepočtu 416,- na měsíc tolik závidíte? Fakt tušíte, jaké částky nechají v lékárně? No a pokud chcete urychlit zvládnutí nákazy, míyto blbých keců běžte pomoci na nejbližší Covid pracoviště. Hned teď. Stačí na měsíc nebo dva.
to jsou dobrý kecy, dobře víte že nikoho bez patřičného oboru a praxe k tomu nevemou!
Mám a mají. A taky mám děti. Ale ty podle vlády (a zřejmě i vás) právo na život nemají. A to mě dost štve. Jen proto že děti nemají volení hlas, protože nevím čím jiným by mohlo být, že kvůli ochraně „ohrožených skupin“ se musí omezit všichni a ještě se jim na dluh dává „rouškovné“ protože jsou ve stresu. Ale děti nesmějí do škol, nesmí na hřiště, nesmí dělat nic jiného než vyrazit s rodiči do přírody a i to je špatně, protože pak má půlka republiky pocit, že jim „pražáci“ vozí covid. Péče o staré patří k bontonu v… Číst vice »
Neschopnost Babiše zařídit bezpečnou školní docházku ale nemá s ochranou rizikových skupin nic společného.
No jo, děti totiž nevolí, tak je obětovat můžeme a důchodce musíme podmazat, aby nás udrželi u koryta a z dosahu kriminálu. Ten Babišův populismus je strašně průhledný, bohužel mu na něj zatím spousta lidí naskakuje….
Kolik je 200000 z 10500000? Co ten zbytek?
Tady má někdo neproduktivní mozek…
asi už si prošel COVIDem a ten se mu tam uhnízdil
Do primárně ohrožené skupiny spadá 3,5 milionu lidí v ČR, to je 1/3 obyvatel… Nejsou to jen lidé v neproduktivním věku. Navíc s postupem času se ukazuje, že ohrožení jsou i lidé 30 – 60, jen se u nich následky projevují později a může to přinášet výrazná omezení v jejich dalším životě.
Většina jsou stejně prachy z EU. Ty do mínusu státního rozpočtu nejdou.
Do EU ty prachy neposilame?
Prachy do EU posíláme, ale to tam budeme posílat i kdybychom je zpět nečerpali. Souhlasím s tím, že je rozdíl prachy proinvestovat a nebo utopit v nesmyslech. Ohledně 5000 Kč pro důchodce. Důchodci si více peněz zaslouží, ale ne nesystémovým dáváním 5000 Kč. Těch 5000 je kupování hlasů do říjnových voleb. Babiš důchodcům pošle tak v červenci ještě jednou 5000 a důchodci mu to půjdou u voleb hodit.
Určitě lepší by bylo, kdyby se od peněz, co „dostáváme“ z EU, odečetly ty peníze co do EU posíláme, a my dostávaly jen rozdíl. Byla by to sice menší částka, ale mohlo by se to lépe uhlídat.
tak ten seznam D3 tratí je sranda 😉 hlavně doufám že nějak vyřeší zabezpečení úseku Holice-Borohradek
tam stačí koleje vytrhat
proč? to by stálo zbytečně peněz…
Sice bych si rekordy v rámci investic do železniční infrastruktury představoval přece jenom trochu velkoryseji, ale jsem alespoň rád, že vládnoucí garnitura vidí železniční dopravu jinak než nějaký relikt minulosti, kterého se musíme zbavit.
Tú investičnú aktivitu vám môžme z druhej strany „čiary“ závidieť. A tým nemyslím prkotiny typu sanácia nestabilného skalneho masívu, ale akcie významu pridania druhej koľaje (Kladno-PHA), či elektrifikácie tratí, zvýsenie traťovej rýchlosti, zlepšenie TZZ na tratiach D3, alebo modernizácia veľkých staníc, ako napr. v Smíchove. A to zahájenie v priebehu jedného roka. Cítim sa , aspoň čo sa SK žel. infrastruktúry týka, ako v Bangladéši.
docela chápu, teď jsem viděl rok starý záznam Košice-Čierná n. T, facinovalo mě těch několik ~1,5 metrových borovic v náspu mezi kolejemi..
smichovem mysli i kolejiste, nebo jen barak?
a nejaka dalsi stavba mezi prahou a kladnem by nebyla?
Ten Smíchov by mě také zajímal. Ale předpokládám, že koleje, protože barák se měl dělat už dávno a odsunulo se to tak, aby se to spojilo se stavbou terminálu, který dělá magistrát. A to má začít pokud vím 2023.
Tiež si myslím, že samotné koľajisko. Aj keď v interaktívnej mape SŽDC je uvedené zahájenie o rok neskôr (stavba A10 – zahájenie v r. 2022). Naproti tomu samotná budova a dopravný terminál 2023, ako spravne uvadzate , po koordinácii zámerov SZDC a Prahy.
Na Smíchově bude letos evidentně jen maximálně nějaká „papalášská šaškárna“ a komedie pro média = viz:
https://prazska.drbna.cz/z-kraje/praha-5/4966-s-rekonstrukci-haly-smichovskeho-nadrazi-se-zacne-zrejme-v-roce-2023.html
– a pokud bude něco dřív, tak patrně jedině venku = v souvislosti s aktivitami Sekyry (uvolňování prostor, apod.) a snad ještě s „modernizací“ radotínské trati, nic jiného mě nenapadá.
Podle aktuálního HMG je předpoklad vydání stavebního povolení na rekonstrukci kolejové části do 31.12.2021 (a to se teprve ještě bude žádat o změnu ÚR kvůli trojkolejce směr Vyšehrad).
Na Kladno by mohla být relativně brzy ještě Ruzyně-Kladno, otázkou je, jak to půjde s výkupy.
Podle stránek SŽ, se na Smíchově budou realizovat 4 stavby. Letos z nich však ani jedna stavebně nezačíná: Rekonstrukce výpravní budovy v žst. Praha – Smíchov Projekt rekonstrukce výpravní budovy je úzce provázán s okolními stavebními záměry, zejména rekonstrukcí kolejiště stanice, výstavbou dopravního terminálu Dobříšská, výstavbou nové lávky přes kolejiště a záměrem výstavby nového sídla Správy železnic. Předmětem stavby je především demolice stávajícího jižního křídla a jeho náhrada čtyřpodlažní novostavbou, která bude sloužit především pro potřeby cestujících a veřejnosti (komerční plochy, sociální zařízení, stravovací provozy, úschovné boxy, pobočka České pošty). V centrální části s odjezdovou halou bude odstraněn přízemní přístavek… Číst vice »
Bude zmodernizováno 97km z 9 377km celkem, tedy 1,034% sítě? To není moc ambiciosní plán, když čteme, že se nabízí finance z programu Recovery and Resilience Facility 🙁 Nejsou kapacity? Vytvořte je!
pry se na rekonstrukci trati rrf moc neda naroubovat…
Výměna pražců a kolejí, sanace spodku, nové odvodnění, propustky, optické kabely… Celkový přínos nezpochybnitelný, méně hluku, vyšší rychlost, menší energetické ztráty. Jestli se tohle nedaří naroubovat, tak je to vážně škoda…
To je jen výběr, podle webu https://www.stavby.szdc.cz, který je tedy bohužel pouze velmi orientační a mnoho informací neposkytuje, je těch investičních akcí 70:
– Rekonstrukce 6 mostů
– Rekonstrukce 11 ŽST a zastávek
– Rekonstrukce / výstavba 4 TNS (většinou stejnosměr)
– Zřízení 3 odboček / výhyben
– Rekonstrukce traťových úseků: Brno -> Blansko, Lanžhot -> Kúty, Rosice -> Stéblová, Stará Paka -> Roztoky u Jilemnice, Uničov -> Šumperk, Čelákovice -> Mstětice, Praha Ruzyně -> Kladno Ostrovec, Lovosice -> Liběšice
– Rekonstrukce 28 nádražních budov
Nebudu však zastírat, že nevěřím, že SŽ tento seznam poměrně drobných investičních akcí realizuje celý.
Jestli to bude jak výhybna Bartoušov, která bude už v roce 2007… jen v roce 2020 bylo termínů asi pět a zřejmě nemusím psát, jak to dopadlo.
Na stavbách je taky jenom výběr, obvykle ty dražší akce. Dávají to tam ručně snad dva lidé, není to nijak propojené se skutečnou evidencí staveb a opravných prací.
Po přidání už to ale podle všeho propojené je. Nebo termíny taky neustále přepisují ti dva lidé?
Nevidím do toho tak podrobně, nejsem systémový architekt SŽ; nějak propojené s CEStou to ale být může, systémové identifikátory jsou součástí metadat, když si je z toho vytáhnete.
97 km mi přijde málo. Ale kdyby to bylo průměrně 234, ideálně 320 km ročně, bylo by to hned něco jiného.
Pro představu – trať 257 je dlouhá 33 km, trať 171 43 km. Z Olomouce do Svinova je to 100 km…
No, vzhledem k tomu, jak dlouho takové stavby fyzicky trvají a jak jsou rozkouskované, tak bychom se pak vlakem z Prahy do Brna nedostali nikudy. 😀
To, co je jmenováno, jsou pouze stavby dokončené a zahajované. Realizuje se toho mnohem více, např. Sudoměřice – Votice, elektrizace Brno – Zastávka u Brna, rekonstrukce Poříčany – Velim, modernizace žel. Uzlu Pardubice, optimalizace Čelákovice – Lysá n.L. a další a další.
Spíš Brno-Střelice.
Oficiálně má stavba název Elektrizace trati vč. PEÚ Brno – Zastávka u Brna, 1. etapa (myšleno úsek Brno – Střelice), druhá etapa se stejným názvem jen s jiným označením etapy by měla plynule navázat příští rok, po dokončení 1. etapy.
Bál bych se, že šestiměsíční rychlokurz vám železniční inženýry nezajistí. A ani s šestioměsíčním rychlokurzem se to naprojektovat nestihne.
Leda že by se jezdilo pro materál až když je potřeba. Ale to zas budou prostoje, protože pražec si musíte objednat předem, to není zmrzlina.
Mám dotaz ohledně trati Olomouc – Uničov. Po modernizaci se tam má zkrátit jízdní doba ze 43 na 17 minut. Bude to ještě letos? Četl jsem, že tam elektrické vlaky mají jezdit až od prosince 2022. Prosil bych o podrobnější info. Díky.
Od prosince 22 by asi měli dorazit první pantery pro ol. kraj který mají jít právě tam. Takže bych asi čekal nasazení tornád/peršinga s 3 vozy na ten cca rok. Je to ale spekulace.
Regína s dokreslenou trolejí, jináč to nepůjde….
Ke zkrácení v prosinci určitě dojde, ale ještě to nebude plánovaných 17 minut. Jezdit se bude pouze 100km/h, ETCS see bude instalovat až příští rok a i po tom nebudou mít ČD dostatek hnacích jednotek vybavených ETCS. Tedy 17 minut bude až po dodání Panterů.
Ke zvyšování bezpečnosti byly vybrány aspoň na první pohled opravdu důležité lokálky… Je na nich výrazně složitější křižování (více vozidel Os, manipuláky) než na jiných nebo to byla losovačka? (o úvrati a intervalu v Litni vim, ta je zrovna ok)
Otevřete jízdní řád daných tratí a odpovězte si sám 🙂 Napovím, první možnost to není 🤷🏻♂️
Podle mě si o „oddétrojkování“ řiká i kořenovská a adršpašská D3 a doufal sem že se objeví v prvním seznamu. Na obou je v létě dost silný provoz.
Právě to jsou tratě, které bych tam čekal spíš…
V létě? V zimě skoro nic? Takže jsou „podměrečné“? 😉
Jasný, podle JŘ tam velký provoz osobáků není (mimo Liteň), zvlášť v porovnání s jinými lokálkami pod D3 (viz třeba níže). O manipulácích přehled nemám, ale pokud mají na těch tratích dostatečnou poptávku, tak jejich nepravidelnost může být dobrý argument pro lepší ZZ, to uznávám:)
Např. mezi Studencem a přinejmenším odbočkou Oslavice není nákladní doprava provozována vůbec (a to už přinejmenším 15, možná i více, let). 🙂
Na humpolacce se křižuje s manipulaky (jezdí jich tam na dnešní poměry dost- tuším 8 párů týdně), v Kasejovicich je krásných 9 křizovani osobaku týdně.
Aspoň něco – ale proč a do jaké podoby bude změněn režim na trati Studénka – Bílovec, jde-li o investiční činnost?
V Bílovci bude postaveno odjezdové návěstidlo..
Zajištění větší bezpečnosti provozu. D
V Litni před lety výpravčí byl. Kdyby návěstidla a drátovody neskončily ve šrotu, mohlo to fungovat dodnes bez nutnosti dalších investic…
A ten výpravčí tam byl zadarmo, že?
dost možná by to stálo i za ty leta míň než nové zab zař nyní…. jako zabezpečení jen jedné větší stanice je řádově za vysoké desítky až menší stovky milionů. náklady na personál stanice jsou ale obvykle max. v milionech ročně…a dálkové řízení sice lidi ušetří ale ne na nulu.
vy jste snad spadl z višně