Přehledně: Správa železnic letos investuje 31 mld. Dokončí koridor v Praze i „Uničovku“
Letos se má zmodernizovat 97 kilometrů tratí a 200 železničních přejezdů
Ministr dopravy Karel Havlíček a šéf Správy železnic Jiří Svoboda v úterý na tiskové konferenci představili infrastrukturní plány na letošní rok. Rozpočet Správy železnic dosahuje rekordních 53 miliard korun, z toho na investice je vyčleněno 31 miliard (o 1,5 miliardy více než loni).
Letos se má zmodernizovat 97 kilometrů tratí a 200 železničních přejezdů. Rekonstrukce bude probíhat na 114 nádražních budovách, k největším patří pražská Fantova budova, Plzeň, Pardubice nebo České Budějovice.
Zvyšování bezpečnosti na tratích se zjednodušeným řízením drážní dopravy (tzv. tratě D3). Letos plánuje Správa železnic upravit následující tratě či úseky:
Studenec – Velké Meziříčí
Havlíčkův Brod – Humpolec
Chrudim – Borohrádek
Studénka – Bílovec
Březnice – Blatná
Nepomuk – Blatná
Zadní Třebaň – Liteň
Příklady vybraných staveb uvedených do provozu v roce 2021:
Elektrizace a zkapacitnění trati Uničov (včetně) – Olomouc
Praha hl. n. – Praha-Hostivař
Optimalizace trati Beroun (včetně) – Králův Dvůr
Modernizace a elektrizace trati Šakvice – Hustopeče u Brna
Rekonstrukce žst. Sklené n. Oslavou
Kolejové úpravy v žst. Žďár n. Sázavou
Zahájené stavby v letošním roce (příklady):
Zvýšení kapacity trati Týniště n. O. – Častolovice – Solnice
Ústí n. O. – Brandýs n. O. – původní stopa
modernizace dvou úseků na trati Praha – Kladno s odbočkou na LVH, konkrétně: Kladno – Kladno-Ostrovec a Praha-Bubny – Praha-Výstaviště
Rekonstrukce železniční stanice Praha-Smíchov
ETCS Mosty u Jablunkova – Dětmarovice
areál HZS Nymburk