Přehledně: ŘSD vypíše do konce roku tendry na 15 staveb za odhadovaných 20 miliard
Stavba dálnice D11 Smiřice - Jaroměř. Pramen: ŘSD ČR
Dálniční a silniční stavby za více než 20 miliard rozdělí stát ještě letos stavebním firmám. Tady je přehled.
To je na cyklostezku?
Ta ukázková fotka, D11 nebo kolik, ten povrch? Co to je?
Dobrá zpráva. Doufám, že budou brzy následovat i další stavby. Snad nebude jen pouhým snem, že budeme mít v dohledné době kompletní dálniční síť.
… a prioritní stavby typu D0, D35 a D52 stále nikde 🙁
Tam je asi hodně práce .
Za me je super, ze se stavi celkem rozumnym tempem oproti jinym rokum, nicmene dokazal bych si predstavit dvoj i trojnasobne tempo. Kazdopadne pripravy dalsich novych useku celkem dle RSD mapy bezi, tak doufam v lepsi zitrky vzdyt napr. D35 v roce 2022 ma byt rozestavena z naproste vetsiny.
v roce 2022 snad půjdou do výstavby další dva úseky. A v roce 2023 má být rozestavěn úsek-Úliblice-Opatovec (Jičín-Svitavy). No dle ŘSD…
Ty letáky jsou jako nejoptimističtější varianta. V reálu počítejte, že se polovina odloží. Na D35 se ještě ani nezačaly vykupovat pozemky a to trvá většinou 2 roky. S rokem 2022 nepočítejte.
Vsak dle noveho stavebniho zakonu se pozemky predem jiz vykupovat nemusi. Bude v nich zakomponovana predbezna drzba ne?
O novém stavebním zákonu se již mluví hodně dlouho. Dokud nebude schválený, tak neuvěřím.
D0 – zatím se ani nevykupují pozemky, vázne to na stavební úřadu v Uhřiněvsi a severní část ještě nemá ani EIA
D35 – od Mýta po Mohelnici se zatím ani nevykupují pozemky, vázne to na pomalé práci ŘSD asi pro ně není D35 prioritou
D52 – ekologisté
Smazáno pro podněcování nesnášenlivosti a duševní omezenost
No kdyby se skutečně po letech odkládání skutečně začala stavět poslední část D1 u Přerova tak to by byla stavební událost roku.
Obávám se že v dalších letech nebude stále hotová ani celá D1 a tento důležitý úsek. Proč si to vláda nedá jako prioritu a neudělá vše proto, aby se to dostavělo nechápu. 🙁
Poprosil bych někoho z povolanějších o poskytnutí nějaké odpovědi, co vyžaduje na stavbě D3 Chotýčany – odpočívka finanční nárok okolo 320 mil. Kč. Z toho co jsem si načetl jsou tam nějaký požární nádrže a most za přerušenou venkovskou cestu… Protože za obdobný peníz je rozpočtována třeba státovka 11 (obchvat Doudleb) či 34 (Stráž – Lasenice), což mi připadá už jako nepoměr. Díky , O.
Projekt neznám, ale určitě tam hodně promlouvá zvýšená potřeba inženýrských sítí, obrubníků, osvětlení, sociálního zázemí (čti WC) a bůhví co ještě, co na liniové stavbě potřeba není.
Hlavně je to k ničemu, když není hotová D3 a u Mitrovic je odpočívka.
Jako že na D1 taky nemusí být odpočívky a benzínky (mezi námi, kolik jich na té D3 teď je?), když není hotová? To asi ne viďte.
Co ta má s tím co společného, je to téměř 70 km od Chotýčan… jinak na D3 není vůbec nic. Ohehdy jsme jeli na jih a kousek za Mitrovicemi si řekli, že u další pumpy zastavíme na občerstvení… a skončili po hodině v Mekáči v Budějovicích (tehdy ještě nebyla většina D3 mezi Veselím a Budějovicemi, ale ani na staré silnici nic nebylo).
Stavba odpocivek na nasich dalnicich je jedna velka tragedie, na ty D3 neni absolutne nic, na Prazskym okruhu taktez nic, kdyby tam bylo aspon parkoviste, ale na to se totalne sere, mam pocit, ze co novy usek dalnice, tak se nikdy s zadnou odpocivkou nepocita, pak se to tam snazi nekdo natlacit az dodatecne, coz zase trva dalsich deset let
Jen tak dál a houšť. Snad se dožijeme kompletní dálniční sítě
No možná vnuci vnuků tvých vnoučat malou šanci mají
Nestrašte. Snad to bude dříve podstatě dříve i když si iluze nedělám.
Stačí politicky prohlásit, že podoba sítě byla zredukována a to, co stojí, je ta konečná. To, že je to reálně blbost, autora zajímat nebude.
Aspon ze tam je uz D1 Přerov. Ještě kdyby tak D0 a D35
D46 Prostějov – smlouva podepsána 14 dní a zatím se nekoplo do země..Kdy začnou pracovat?
„Pokyn k zahájení prací je od 24. 8. 2020.“
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/78/infoletak_d46-muk-prostejov.pdf
Dobrý den. Mnoho lidí se diví, že stavba nezačne ihned po podpisu slmluvy a výtězná stavební firma ihned po podpisu nenastoupí na stavbu v plné síle! Realita je, ale taková: Většinou ve firmách typu Strabag, Eurovia atd. musí dojít k převzetí stavby mezi obchodním a realizačním týmem. Což v těchto obřích firmách je papírový proces sám o sobě. Většinou až po podpisu smlouvy se řeší DIO a DIR (dopravní značení např. zúžení pruhu) na dopravní policii a příslušných orgánech, což je taky většinou otázka několika týdnů než doběhnou všechny správní lhůty. Dále je nutno zbudovat zařízení staveniště a příslušné přípojky… Číst vice »
Kdyby takhle fungovaly IT firmy, tak dodnes jedeme na MS-DOSu.
Já jsem ho měl třeba rád a vyhovoval mi
Ve chvíli, kdy došlo na asynchronní komunikaci po telečumácké síti, tak DOS skončil v problémech.
Když někomu něco slíbím a stvrdím to podpisem smlouvy, tak bych měl vědět kdo a jak to bude dělat. Proto jsme pořád tam kde jsme, třicet let za Rakouskem a dalšími. Kde je nějaká zodpovědnost, slovo chlapa? Jenom výmluvy, příručí co za nic neručí, týden sem, měsíc tam, smlouvy se subdodavateli řeším ex post, takhle ne hoši, to je diletantství a ne stavařina.
Obzvláště vítám obchvat Olbramovic na I/3.
A D49 Hulín-Fryšták stále nic, nemáte někdo informace jak to tam vypadá?
To je jeden velký malér, kde mělo MD vydat SP již koncem roku 2019…. Tato dalnice se podle mého názoru nikdy nezrealizuje.
Taky dobre
To má veškerý tranzit Vizovice – Otrokovice a dál jezdit doživotně kolem Divadla?
Tato část snad ještě ano, ale na totálně nepřipravený zbytek si pár desítek let počkáme. Což je škoda, pokud by jsme my i Slováci tuhle dálnici dokončili, tak stáhne část provozu z 35,50 i 54. Na těchto silnicích by bylo bezpečněji a cesta na Slovensko po dálnici 49 též.
Zajimalo by me jestli dalnice na Slovensko bude rychleji postavena pres Vsetin, nebo pres Frystak.
Vi nekdo jestli se tato cesta vcetne obchovatu Valasskeho Mezirici resi a v jakem je stavu priprav?
D49 nic. To už jste si za těch 12 let mohl zvyknout.
Belotin – Rybi se bude resit letos palacovska spojka ma stavebne na tento usek navazovat, tak proc by nemohl pokracovat i obchvat Valmezu?
Dle infoletáku v mapové aplikaci ŘSD je v plánu stavba Palačovské spojky v letech 2022-25, obchvat ValMezu 2024-27 ale jen v polovičním profilu, pokračování dál na Vsetín opět čtyřpruh, navazující úsek s tunelem Jarcová-Bystřička až 2028-33 (takže nikdy) a prodloužení stávajícího čtyřpruhu na sever kolem Jablůnky až po Bystřičku už 2022-24, takže tak….
Jinak co se týče plánů D49, tak by to chtělo prozatím dotáhnout aspoň do Slušovic na čtyřpruh směrem k Lípě, aby se tak dal objet Zlín cestou na Slovensko
Jen aby to nebylo moc optimistické. Namátkou podle webu ŘSD:
D6 Krupá – probíhá stavební řízení, stále se vykupuje a vyvlastňuje.
D3 Třebonín-Kaplice: Běží stavební řízení, není stále kompletně vykoupeno.
D7 Chlumčany: Stále chybí pár pozemků i pár stavebních povolení.
Snad to vyjde.
Minimalne u D7 se posouva termin konce vyberoveho rizeni, ted uz nekdy na zacatek rijna, jestli to bude pokracovat jako s Lounama, tak se zacne pristi rok na podzim. Letos to uz zcela urcite nebude.
co je na obchvatu Loun za problém??? Hlubokej zářez i na opačný směr vyl vyhloubený už před cca 20 lety když se obchvat stavěl v polovičnim profilu…
Smlouva podepsana, steniste predano a firma… chrape.
Slo spis o to, ze zhotovitel na Louny se vybiral asi pul roku, melo se zacit stavet u loni, ale budeme radi, kdyz tam do toho nekdo kopne uz letos. Takhle stejne to dopadne i s tema Chlumcanama.
Ta D6 to potřebuje jako sůl!!!! Když kolem projíždím a vidím jak je to daleko (položený asfalt) – tak s velkou nadějí vidím, že do půl roku by mohlo být otevřeno…. (svodidla a vodorovné i svislé značení)..
To u D7 když jezdím kolem vidím jak se čile pracuje na obchvatu Panenského Týnce (odebrali stoupací pruh a staví druhou polovinu budoucí dálnice) – tam to brzdí výstavba nového mostu v obou směrech dálnice (byl v opravdu velmi dezolátním stavu) a doprava z obou směrů je díky tomu svedená na kruhový objezd za obcí…
Jste se probudil… je termín prosinec 2020, takže jaký půl rok?? Výběrko se týká navazujícího úseku, kde to asi teď papír unese, ale věřím, že stavět se začne spíš v roce 2022. Takže zrychlení o max. 5-6 minut na 10 km. O to pomaleji se pojede od Krušovic ve štrúdlu, už dnes to tak funguje
Liberecký kraj, jen pro mě „pochybná“ Ktová? Au, au, au. Co takhle obchvaty Zahrádek, Stvolínek, České Lipy? O I/35 Turnov – Jičín nemluvě.
Zahradky
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/421/infoletak_S9-zahradky-krizovatka-s15.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/420/infoletak_s9-jestrebi-sosnova.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/166/infoletak_s15-zahradky-obchvat.pdf
Stvolinky
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/167/infoletak_s15-stvolinky-obchvat.pdf
Ceska Lipa
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/369/infoletak_S9-novy-bor-dolni-libchava.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/371/infoletak_s9-dubice-libchava.pdf
Turnov – Jičín? na ŘSD je zatím tento úsek jen jako studie, tam se tak deset let ještě nekopne. a pokud ano tak nejdřív směrem od Hradce.
Pokud jde o Turnov-Jičín, tam budeme skrz ekology rádi, když se dožijeme kopnutí do země…
Nevíte někdo, jak to vypadá s D4? Kdy má být vybrán koncesionář, jaký je současný stav apod..?
Byla ukončena čtyři kola soutěžního dialogu a stát vyzval zájemce (jsou 3) k podání nabídek. Pak přišla korona a na žádost zájemců byl termín podání nabídek posunut na 15. září. Důvodem byla nestabilní situace na finančních trzích v době původního termínu podání nabídek, kdy by pro zájemce bylo obtížné se s bankou rychle a rozumně domluvit na financování projektu.
Po podání nabídek už bude vybrán konkrétní koncesionář. Pak to tuším ještě musí projít Sněmovnou a pak už snad hotovo. Případně zajímavé informace jsou na odkazu, uživatel martini evidentně do toho procesu vidí „zevnitř“. http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=80&t=4837&start=350
Take se tesim, lidi uz ve vsedni dny nedostavenou D4 nedavaji. Zrovna vcera nejprve kamion v protismeru a pak rodinka co rezignovala pri odbocovani vkevo na hlavni na vsechna pravidla a po „timeoutu“ ukazkove nedala prednost nikomu, nastesti jsme to v obou smerech ubrzdili, ale je to psycho.
těším se až na tom seznamu uvidím úseky D35 od ostrova po opatovec aspoň.. ale to až za 3 roky :((( a další 4 než se to postaví a sprovozní :((
Opatovice n. L – Ostrov je jiz davno ve vystavbe.
však proto píšu od Ostrova dál…
Ales: podívejte se kde jsou Opatovice a Opatovec… Opatovec je přímo u Svitav. Standa měl na mysli právě úseky z Ostrova přes Mýto a Litomyšl aspoň ke Svitavám
omlouvam se za neznalost teto casti republiky, kde jsem byl tak 2x v zivote a ani v budoucnu neplanuji navstivit
Snad jediná věta ,, kéž to tak bude i v reálu,,.
kdo tu nedávno říkal že nejsou nachystaný projekty?
Na papíru možná, uvidíme co se dotáhne do zahájení stavby. Druhou věcí je jestli se řeší to co je nejvíc potřeba – D35 do Mohelnice, Jaroměř – hranice s PL, dálnice Břeclav – Přerov, Pražský okruh atd….
Nejvíc potřeba je dostat alespoň část dopravy zpět na železnici a její náklady zahrnout více do ceny, jinak se z toho neproasfaltujete.
To by ale přístup SprŽel nesměl být v podobě „Neotravujte tady s nákladním vlakem“, jako na trati 171.
Rozjíždí se toho dost, ale co to opravdu zásadní: zbývající části D0, D3 u Prahy, D35 na Moravě, D52… nic 🙁
Polovinu toho ani nezačnou díky odporu místních. Například u D1 Říkovice – Přerov se může stát, že se díky aktivistům stavba odloži o mnoho let.
Já bych tedy neřekl ‚díky‘, ale ‚kvůli‘ aktivistům.
Vinou aktivistů
Vlivem by bylo přesnější. Oni nemohou za to, že mají jiný názor na potřebu furt něco někam vozit, a ještě k tomu po silnici.
Žejo, vzorová obec je energeticky soběstačná. Jen se tam musí svážet bioodpad z obcí až 20 km vzdálených. Obec nemá vlečku.
Nebo konverze uhelky na dřevní štěpku. Z Polska do Dánska a do Německa. To vůbec není žádná potřeba přepravy.