obrazok-zdopravy

Přehledně: ŘSD pošle do konce roku na trh stavby v hodnotě 40 miliard

Válec na stavbě D3. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVálec na stavbě D3. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Největšími letos vypsanými zakázkami budou dálnice D6 u Karlových Varů a obchvat Břeclavi.

Odebírat
Upozornit na
guest
37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
radys

Trochu mne děsí položka:
I/23, VMO Brno, Pisárecký tunel a tunel Hlinky, oprava středního rozsahu, náklady 212 mil
Doufám, že to neznamená, že po 20 letech čekání na zprovoznění VMO v oblasti Pisárek se tento úsek po pár měsících provozu zase uzavře a kolony se vrátí do normálu. To jediné kapacitní spojení severu a jihu Brna by to fakt chtělo udržet v provozu.,

Lukáš Kníže

Blíží se volby a já čím dál tím více slýchám místo nadšení z výstavby jen „současná vláda nic nedělá, všechno zařídila ta předchozí“.
Máte to stejně? A snažíte se vysvětlovat, že kdyby současná vláda nevyčleňovala rekordní prostředky pro výstavbu (i při postupné konsolidaci zadlužení státu), nestavělo by se toho tolik?

Dálnice

Musíte vzít do úvahy kdo je adresát těchto sdělení. Průměrný budelíp stěží pojme, kdy mu chodí důchod nebo dávky či kolik má exekucí a ne takové komplikované technikálie jako je financování infrastruktury…

asfalter

Záleží v jaké sociální bublině. Všiměte si, že třeba každá sociální síť to vnímá jinak. Už teď vnímám rozdílné komentáře na FB/Instagramu nebo Xku. A to jsem ještě neobjevil TikTok. Vše je dáno sortou lidí, kteří různé sítě preferují.

Jde to vidět i zde, z jakého oboru se objevují lidé. Nejvíce komentářů vnímám u článků o železnici, Pražské MHD a Plzeňské Škodě.

asfalter

Zažíváme dobu obchvatovou a já v tomto kvituji konání ŘSD a konečně se i na tyto zprávy dívám s radostí.

Milan Zubček

Pořád se píše kolik se prostavělo, ale co se za ty peníze postavilo v konkrétních číslech nikdo nevidí.

Jiří Urban

Možná jsem tu tabulku špatně pochopil, ale v již zahájených soutěžích 2025 mi chybí D11 Jaroměř – Trutnov a D35 Úlibice – Hořice.

PetrN

VŘ na obě tyto stavby byly zahájené už v 12/2024, ale asi by se slušelo je rovněž uvést, protože zahájení do 12/2025 není zdaleka vůbec jisté

Michal M

Docela žasnu, že ten nápad u Benešova opravdu chtějí realizovat. 🙂
Ale jako proč ne.

risk

Mozna plan je udelat takovej chaos ze to pomuze protlacit D3.

PavelM

Asi mají pocit, že tam skoro nikdo nejezdí a D3 + Václavická spojka je navzdory slibům v nedohlednu. Tím nerozporuji potřebnost napojení zámeckého parku na město. Vždy tam trnu, zda tam nebude někdo přebíhat silnici.

Dálnice

Letos se zacnou vykupovat pozemky a razit pruzkumna stola. To zas uplny nedohledno neni…

Pezos

Tomu budu věřit, až se opravdu začne razit

Jirka

No a kdy se mají vypsat tendry na D35 mezi Svitavami a Mohelnicí, když by stavba měla začít už v roce 2026?

Michal M

Bude se to stavět formou PPP a soutěžní dialog probíhá. Výběr koncesionáře ale asi bude až po volbách.

Jirka

A koncesioánáře vybírá ministerstvo dopravy místo ŘSD, že je to politické rozhodnutí?

Rei

Neřekl bych, PPP je politické rozhodnutí a někdy dost zvrácené (viz třeba přerušení projekčních prací Vyškov-Blažovice a vyhození stovky milionů komínem), ale rozhodným kritériem u výběru koncesionáře bude podle mě vždy s největší vahou cena, ať už vybírá ŘSD nebo MD.

Paterson

Minimálně polovina staveb nemůže ekonomicky vyjít. Zaměřil bych se na úseky, které budou pro česko nejziskovější a na zbytek se vykašlal.

koriandr

Jinak jste v pořádku ?

El Barto

Tento myslitel, známý mj. jako František Josef nebo Hala D, byl už za šíření podobných mouder tak padesátkrát zablokován, ale vždy se vzápětí vrátil pod jinou přezdívkou, tak už to blokování redakce asi vzdala. Škoda.

PetrH

Netvrďte mi, že třeba dálnice do Karlových Varů ekonomicky vyjde, vzhledem k intenzitě provozu. A s tím, že ji bude muset následovat tunel za desítky miliard, protože ženete dálnici centrem města. Betonová lobby nejdřív vytvoří problém a pak ho za další velké peníze „řeší“.
Tahle země potřebuje státní bankrot, aby se probrala do reality.

Paterson

Přesně řečeno. Skrz VysokéMýto projíždí po silnici 35 tisíce kamionů a letos kvůli nim dostaví a otevřou D35. Jakkoliv zrovna severní alternativě Djedničky fandím, vadí mi rétorikaŘSD. Už slyším Rýdla, jako oslavuje spasitelskou činnost řsd a vysvobodili Mýto zpodručí té zlé kamionové dopravy, která místním tak ubližovala. Přitom stejný výsledek by měla pouhá redukce počtu kamionů v ČR. Stavme dálnice, ale jen tam kde to má ekonomický smysl a nedělejme z toho mesiáštví,či dokonce smysl života.

Vladimír M.

Já jen nevím, jak chcete redukovat počty kamiónů. A už vůbec neřeším, že tohle rozhodně není úkolem ŘSD.

Lukáš

Vy jste pro Česko ziskový? Že by se na Vás Česko vykašlalo.

Dizgrafyq

Děkujeme za zevrubnou technicko-ekonomickou analýzu a posíláme klíčenku.

Paterson

Není zač. Rád upozorním na ekonomické nesoulady. Protože 50mio na dokončení opravy Koziny, aby tam nebyl nepojízdný úsek uprostřed, je strašlivě neekonomické. Ale 10 miliard do zbytečného asfaltu místo polí už najednou nikomu neekonomické nepřipadá. Tam najednou slepá dálnice, končící v polích, děsně vadí. Proto se ptám, kolik nám uvedené silnice vydělají do státního rozpočtu a kdy.

Marcel

Dálnice v polích, kde jsem to jen slyšel…. už vím! Patriku, to jste vy? Jak je v Brně?

Michal M

Takže dálnici do Karlových Varů ukončíme dvacet kilometrů před Karlovými Vary?

Frantisek X

Přesně takhle se ale uvažuje, pokud jde o železnici. To jsou paradoxy, co? 🙂

VRTjecesta

Tak tak, borci, co nechtěli NemaŠe, protože klikyháky u Hluboké přeci stačí, případně co mají za Domažlicemi až 110 na jednokolejce, se tu ještě občas zjevují. A to jsou lidé od dráhy, žádní protiželezniční silniční fanatici.

PetrN

Jakých 20km? Jen necelých 6km čtyřpruhového úseku KV – Olšová Vrata nebude označeno jako dálnice a to jen kvůli stoupání a poloměrům zatáček, z kapacitou a plynulostí tam fakt problém nehrozí…

PetrH

Zábavné, jak je ta nová silnice namalovaná hned vedle té současné. Betonová lobby holt potřebuje peníze.

PetrN

každá dálnice musí mít doprovodnou komunikaci pro kterou se využívá buď ta stávající stará silnice, pokud se dělá dálnice v ose původní silnice pak se staví doprovodka nová

PetrH

O to mi nešlo, ale evidentně vzhledem k intenzitám dopravy ta nová dálnice ani není potřeba…

David

Chybí vám tam reko nějakého nádraží či zabezpečení nějaký polomrtvý lokálky zabezpečení 400mio? To musíte na jiné články.

Dálnice

Jako stinovy ministr dopravy se muzete zamerit na co chcete a nam vsem je to tak nejak – vite kde?

Jiří Šrámek

Nemohu se nezeptat. Netrpěl jste v prenatálním stadiu a ve velmi útlém věku nedostatkem jódu v organizmu? Mnohé by to vysvětlovalo.