Přehledně: ŘSD chce letos zahájit stavbu dalších 105 kilometrů dálnic
Stavba dálnice D4. Pramen: Via Salis
Základní kameny by se měly letos poklepávat především na dálnicích D35, D3 a D11.
Základní kameny by se měly letos poklepávat především na dálnicích D35, D3 a D11.
Je absurdní, když někdo píše, že se „konečně začalo něco hýbat“.
Letos a příští rok se má otevřít cca 140km dálnic což ukazuje, že se to začalo hýbat min. před 7-8 lety. Ty stavby začaly 2019-2021.
Pokud skutečně začne 100km tak ok, ale hodně z těch staveb mělo začít 2022, kdy to naopak bylo slabší…
Měly by se začít plánovat nové dálnice a nikoliv jen dokončovat plán z roku 1963. Např. místo přestavby I/19 by mohla být dálnice ze západu na východ, jak bylo plánováno již před válkou. Místo rozšiřování dálnic do Prahy by se měl postavit „středočeský“ obchvat Plzeň-D3-D1-H.K..
Takže: D7
– okolo Slanýho na 2×2 pruhy zas nic….
– nová křižovatka u letiště D7 s D0 zas nic
– nová kapacitní křižovatka na letiště nic…
– rozšíření na 6 pruhů ke Kladnu zas nic…
D7 se staví (spolu s D6) v posledních letech opravdu hodně. Holt některé věci jí chybí, ale jsou v ČR jiné (potřebnější) úseky. Jmenovitě například D35, D1 kolem Přerova atp.
Píše někdo kdo denně nezáživná ten totální masakr v ranní špičce – kdo tam nikdy nebyl a nejezdí posledním 10 km pomalu a od Kladna doslova krokem (na tachometru 10-20 km/h) nebo stojí denně desítky minut v obou ucpaných pruzích…
Bože můj – takovýhle mudrce máme nejradši…. Má plnou pusu „moudra“ a někdy tam nebyl..
Nic z toho, co píšete nebylo ani na rok 2023 v plánu, tesknit ale nemusíte. Rozšíření 2×2 u Slaného je v plánu na rok 2024, křižovatky u letiště jsou závislé na přestavbě MÚK Kněževes, kudy povedou objízdné trasy a to se letos zahájí. Jedině těch 6 pruhů ke Kladnu nemůžete očekávat v nejbližších letech, neboť s ohledem na důležitější chybějící stavby na naší dálniční síti to ani nepatří mezi priority.
Děkuji.
Pěkný přehled na rok 2023, bude se vydávat nějaký takový i pro železnice?
Až se konečně tento trh otevře a hl. až se vymění vedení SZ, které nedělá nic pro liberizaci stavebnictví na železnici.
Přijde mi, že ta výměna vedení SŽ visí ve vzduchu už dlouho, ale pořád nic.
Jo, dálnice se konečně začínají hýbat. Ale ještě tak něco udělat se silnicemi 1. tříd. 🙁
Myslím, že intenzita řešení obchvatů a jiných vylepšení je i u I. třídy na nejvyšší úrovni v historii, v tom si nemáme na co stěžovat. Některé z nich by se rovnou mohly dělat v dálničních parametrech, ale zase musíme brát v úvahu ekonomickou i legislativní realitu a netříštit síly, když ještě nemáme dokončenou základní dálniční síť.
Kdyby aspoň ty silnice I. třídy byly co nejvíc 2+1. Nebo aspoň jednou za pár km předjížděcí pruh.
Však některé jsou. Bohužel zpravidla ty, kde je to už dlouho na 2+2.
Už je tam konečně po těch letech znát nějaká kontinuita. Nezačalo by se teď stavět, kdyby to Xlet někdo neplánoval, nevykupoval pozemky atd. Snad už jsme se z té Bártovské blokády finálně oklepali a nikdy znovu nenastane, protože jakou to dokáže způsobit tragédii na celou dekádu, asi všichni vidíme.
Ale zase to byl takový hezký restart, kdy se to začlo dělat jinak. Jasně, přišli jsme o pár let a teď to hezky šlape, ale předtím to bylo neudržitelné. Jestli si dobře pamatuji, tak ceny tehdy často hodně vysoké a většinou ještě výrazně překonávaly odhadovanou cenu. Po tom restartu se často stavělo a staví za cenu i výrazně nižší.
Je smutné, že se věci začaly hýbat v roce 2023, ale v naší kotlině je alespoň toto úspěch.
Dle mého názoru se nepovede začít stavět ani polovina toho co je udeveno.
U D1 kolem Brna ŘSD bohužel těžce zaspalo, tři pruhy budou málo i kvůli chybějící rezervě pro napojení D43/I-73.
Tři pruhy by stačit mohly, ale musí být dostavěná jižní tangenta (D52), D35 a D55. Potom se velká část tranzitu Brnu vyhne.
JZT ze ZÚR vypadla, takže mezi exity 189 a 202 zůstane špunt.Jižní tangenta skoro nic neřeší.
Po tolika letech to vypadá slibně, ale dokud nebude dokončena D0 tak všechen čas co získám na cestě z východu na západ a zpět ztratím v Praze:(
Zčásti i proto, že v Česku „všechny cesty vedou do Prahy“, při takových cestách není žádná alternativa jak se efektivně vyhnout Praze..
To je ovšem problém koncepce dálnic v Čechách, kde prakticky neexistují tangenty a jediné propojení je D0. Všechno podřízeno myšlence „jak se rychle dostat do Prahy/z Prahy ven“.
Velký dálniční okruh by byl mnohem rozumnější. Ale taky dražší…
Praze se samozřejmě vyhnout dá, ale bude to po jedničkách.
Chybí Aglomerační (Středočeský) okruh a dokončit propojení krajských měst kapacitními komunikacemi!
Bohužel se peníze plýtvají na jihovýchodě republiky na absolutně nepotřebných nesmyslech typu D55 apod.v rovině s nulovou nebo minimální denní intenzitou.
Díky tomu bohužel nezbývá na důležité kapacitní projekty s vysokou intenzitou v kopcovitém terénu…
To je jak u Tatarů – to prostě nepochopíš…
Vsechny cesty vedou do Prahy ptz Praha je dulezity zdroj i cil. Plus lezi presne na pruseciku Drazdany-Viden a Norimberk-Vratislav. Nevim, co na tom nechapete. Problem je nedokonceny okruh D0 a Hejl v Suchdole.
Viděl jste někdy plán Baťovi dálnice? Z Plzně až do Užhorodu a Praze se úplně vyhnula. Dnes by se dalo dobře vylepšit silnice I/19 z Plzně do Humpolce, dost by to ulevilo části D1.
Snad jednou bude možné Prahu objet po D35 na sever z Ovy až do Liberce a chtělo by to i alternativní jižní spojení Brno, Budějovice, Plzeň. Třeba jednou…
Ono by to chtělo takovou “Baťovu” transverzálku.
Plzeň – Tábor – Humpolec – Žďár n/S. – Boskovice – Prostějov – Přerov/ev. Kojetín.
To by ani Baťa v dnešní době neprotlačil. Dálnice Plzeň-Písek-Tábor-Humpolec snad jednou bude, ale dál na Moravu to musí pobrat D1/D46, kudy dnes tenhle proud tak jako tak jezdí. Navíc by v té době už měla být D1 odlehčená dokončením D35 a třípruhů kolem Brna, takže prostor tam na to bude.
Na západní Moravě je mnohem víc než třetí spojení V-Z potřeba severojižní dálnice. Tj. D43 nebo I/73 či jak se to dnes zrovna jmenuje… a ideálně k tomu dokončit i D52 až na hranice.
az po Humpolec ok, ale Zdar-Prerov je uplna hloupost, kouknete se na topografickou mapu a prepravni proudy.
Kéž by začli stavět i d0 mezi d1 a zbytkem d11/d10. Ten úsek je potřeba už několik let. Když se zadarilo jinde, tak už musí i tady.
S čímdál silnějšími protesty proti silnicím si myslím, že ŘSD bude rádo, když dokončí ten úsek 511 (mezi D1 a D11) a pak napojí D8 na okruh (ze západu). Se severní trasou okruhu už podle mě v nejbližších 20 letech nepočítají a všechen tranzit povede přes Kbelskou a Cínoveckou. Bohužel.
Dokud se neupřednostní potřeby většiny nad potřebou menšiny, tak se to nikdy nepostaví.
….vse velmi pekne a povzbuzujici, co mi tam ale stale chybi a to mozna usek v budoucne zcela nejvytizenejsi a to D0 mezi D11 a D1.
Nechci být přehnaný optimista, ale vypadá to velmi dobře. Zatím u žádného úseku výše nebyly, tuším, komplikace a polovina z jich již má SP
Uvidíme, co výběrová řízení. Bohužel se některá vlečou i rok (jak je v posledních letech stále častější).