Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Přehledně: Řidiči se letos dočkají 24 kilometrů nových dálnic i obchvatu Slaného

Stavba D1 Přerov - Lipník. Pramen: ŘSD
Stavba D1 Přerov - Lipník, ilustrační foto. Pramen: ŘSD

Letošní rok by měl být o něco bohatší na nové dálniční kilometry než ten loňský. Zatímco loni se řidičům otevřely jen necelé čtyři kilometry na chomutovské dálnici D7, letos by při naplnění plánů Ředitelství silnic a dálnic mělo jít o 23,5 kilometru.

Páska by se měla stříhat na třech místech. Nejdelším novým úsekem je více než 14 kilometrů dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou. Jejich otevření je naplánováno podle ŘSD na letošní listopad. Už v červnu by se měli řidiči dočkat dalších osmi kilometrů D3 severně od Českých Budějovic mezi Ševětínem a Bošilcem. Zbytek připadá na mimoúrovňovou křižovatku Olšany na D46.

Otevřeno má být i 18 kilometrů nových silnic I. třídy, z nichž nejvýznamnější bude zřejmě obchvat Slaného, což je zhruba polovina úseku Slaný – Velvary, který je aktuálně ve výstavbě. Prvních 6,5 kilometru se má otevřít v prosinci.

Ředitelství silnic a dálnic aktuálně pracuje na 39 stavbách dálnic a silnic I. třídy. Konkrétně jde o 140 kilometrů nových dálnic, 52 kilometrů modernizace D1 a 63 kilometrů silnic I. třídy. „Vysoký počet staveb v realizaci je zapříčiněn zvýšeným důrazem na přípravu staveb v posledních letech. Ještě během letošního roku plánujeme zahájit například dva úseky dálnice D7, druhou část obchvatu Frýdku-Místku nebo D48 v úseku Bělotín – Rybí,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Na přípravu silničních a dálničních projektů stát letos vydá 2,7 miliardy korun, což je nejvyšší částka za posledních nejméně deset let. Loni to bylo 1,5 miliardy. Česká dálniční síť měří 1248 kilometrů, její plánovaný rozsah činí přes 2000 kilometrů. Vůbec nejvíce kilometrů (78) v jednom roce se otevřelo v letech 1980 a 2006.

Přehled projektů ŘSD v realizaci (mapa ke stažení)
stav k 24. 4. 2019
Dálnice
D1 Přerov – Lipník nad Bečvou 14,3 km
D3 Bošilec – Ševětín 8,1 km
D3 Ševětín – Borek 10,7 km
D3 Úsilné – Hodějovice 7,2 km
D3 Hodějovice – Třebonín 12,6 km
D6 Lubenec, obchvat 4,9 km
D6 Nové Strašecí – Řevničov 5,6 km
D6 Řevničov, obchvat 4,2 km
D11 Hradec Králové – Smiřice 15,2 km
D11 Smiřice – Jaroměř 7,2 km
D35 Opatovice – Časy 12,6 km
D35 Časy – Ostrov 14,7 km
D46 MÚK Olšany 1,1 km
D48 Frýdek-Místek, obchvat, I. etapa 4,3 km
D48 Rybí – MÚK Rychaltice 11,5 km
D55 Otrokovice, obchvat JV 3,1 km
D56 Frýdek-Místek, připojení na D48 2,2 km
Celkem dálnice 139,5 km

Modernizace D1
D1 úsek 02, 21 Mirošovice – 29 Hvězdonice 7,7 km
D1 úsek 07, 56 Soutice – 66 Loket 10,0 km
D1 úsek 12, 90 Humpolec – 104 Větrný Jeníkov 13,6 km
D1 úsek 16, 119 Velký Beranov – 134 Měřín 14,7 km
D1 úsek 19, 141 V. Meziříčí záp. – 146 V. Meziříčí vých. 5,9 km
Celkem modernizace D1 51,9 km

Silnice I. třídy
I/11 Opava, severní obchvat – východní část 1,6 km
I/11 Ostrava, prodloužená Rudná – hranice okresu Opava 6,7 km
I/13 Třebušice MÚK (dopravní bodová závada) 1,3 km
I/15 Kravaře, obchvat 2,7 km
I/16 Slaný–Velvary 12,9 km*
I/19 Kámen, obchvat 2,4 km
I/20 a II/231 V Plzni, Plaská – Na Roudné – Chrástecká 2,6 km
I/21 Nová Hospoda-Kočov, II. stavba 3,0 km
I/21 Trstěnice–Drmoul 5,0 km
I/27 Plzeň, Třemošenský rybník – Orlík 1,6 km
I/38 Znojmo obchvat, II. stavba 3,4 km
I/41 Zkapacitnění ulice Dornych v Brně 1,5 km
I/42 Brno, VMO Žabovřeská I 1,8 km
I/53 Lechovice, obchvat 4,4 km
I/55 MÚK s ČD Přerov – Předmostí 1,5 km
I/57 Krnov, SV obchvat 7,8 km
I/58 Příbor–Skotnice 3,0 km
Celkem silnice I. třídy 63,2 km
Součet výstavby 2019 254,6 km

Tučně kurzívou označené projekty budou zprovozněny v roce 2019
*v letošním roce bude zprovozněna první polovina obchvatu o délce 6,5 km

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Stačí špunt u Křelova na D35, ale tak hlavně že nakupujeme vrtulniky

beedat

Hlavně kdyby stavěli smysluplné dálnice, jako obchvat Prahy, D3 z Budějovic na hranice, D52 na rakouské hranice a ne nějaké zbytečné obchvaty Otrokovic a podobné nesmysly.

Jiří Šrámek

Jsou důležitější dálnice, než úseky do Rakouska. Jako hlavní vidím D35 z Opatovic do Mohelnice.

DRABADURA

Naprostej souhlas Pardubická D35 a Pražská D0 jsou s přehledem top dálnice v důležitosti.

mirek

D52 fakt není priorita. Škoda, že se místo trasy přes Pálavu neudělal krátká dálniční spojka z D2 kolem Břeclavi a dál směrem k rakouské A5. Už to mohlo dávno být a vyšlo by to levněji.

Petr

Přes 30 let se slibuje, že by se to dotáhlo na půl století.:-(
https://www.zpravypribram.cz/obchvat-by-se-mel-zacit-stavet-v-roce-2023-nad-terminem-jsou-ale-otazniky/

liberal shark

Ten obchvat Budějovic na D3 je potěšující …

Petr Frýdlant

Nejen Budějovic, ale i toho Slaného. Tam je to tragédie. A peklo teď začalo v Budejicich při té velké uzavirce v centru města.

Honza

Ještě počátkem roku bylo na stránkách ŘSD, že obchvat Slanýho bude dokončen prosinec 2019 a najednou jen polovina????

thegrid

23km a z toho půlka D1. Ubohé. Ťok byl neschopný.

liberal shark

Vy byste toho určitě stihl dvakrát tolik :-).

Jiří Šrámek

Pochybuji, že ten, na koho reagujete, je ministr dopravy

Jiří Kuba

Uboze tu působíte Vy. Tipuji Vás na odborníka přes dálnice…. 😉

beran

Čeho všeho se řidiči dočkají, čteme pořád. Jednou taky napište, kolik jste za ty roky přesunuli a dále postupně umně přesouváte staveb se zahájením „výhledově“, na neurčito. Jak jste jen např. odstr. přejezdu Ktová během 3 let přesunuli z roku 2017 na r. 2021 (a to asi ještě nebude konečná), jak 30 let slibujete obchvat Nové Paky, jak jste ještě před 2 roky slibovali obchvat Prahy (511) se zahájením v r. 2019, a další a další …… Kecat by šlo lidem v tomhle státě.

Palecek.M

To jako vážně ŘSD vykáže 1,1km u Olšan jako nový úsek dálnice??

mgr.pavel

Také mne to zarazilo. Jednak „nový úsek“, druhak „dálnice“ (dřív to byla rychlostní silnice nesplňující dálniční normy, dosud jsem moc nepobral to sjednocení norem ve stylu „vše co má 4 pruhy tak nazveme dálnice“).

Jakub

Pokud vím, tak ono to sice spadá do kategorie dálnice, ale pro celý úsek je udělena nějaká výjimka, proto je na něm po většinou omezená rychlost.

Tomáš

Bohužel radost z otevření úseku D1 Lipník – Přerov kazí skutečnost, že bez navazujícího obchvatu Přerova, který se zdá být zatím v nedohlednu, je tento úsek skoro k ničemu. Naopak se dá předpokládat, že jeho otevření ještě zhorší už dnes kritickou dopravní situaci na průjezdu Přerovem…

Tady na Moravě

Navíc nasměruje proud dojížděčů (s cílem v Přerově) ve směru od Lipníka do nejzatíženějšího bodu v Přerově – podjezdu u Předmostí.
Dnes spousta dojížděčů ze směru Lipník využívá možnosti přijet po dvojkách přes Kozlovice, protože tím se dostanou do centra (tj. na pravý břeh Bečvy) rychleji a pohodlněji. Dálnice je vyplyvne v Předmostí a nazdar.

beedat

Pravda, až se budu vracet z Ostravy, tak to taky jednou zkusím přes Přerov.

Jiří Šrámek

Jste velmi odvážný.

Jiří Kocurek

Spíš má fůru času a ropný vrt, takže mu nevadí poskakovat v koloně s troj- až pětinásobnou stpotřebou oproti plynulé jízdě.

MildaIV

Což o to, ono se to jednou na Otrokovice dostaví. Co ale zústane na pořád je právě ta zajížska do Otrokovic místo přímégho smrovaní na Vyškov …

LKB

Je otazka, zda by nebylo logicke reseni kvuli problemum u Dluhonic pretrasovat D1 na Prerov – Troubky – Chropyne – Kojetin. A dosavadni D1 Kojetin – Kromeriz – Hulin prohlasit za D49, ktera stejnak u Hulin – Frystak zacina.

A D55 Hulin – Dluhonice by se casem dokoncilo…

Tady na Moravě

Zlatý voči 🙂 Otvírat se bude příští rok, jsou krajské volby…
U Lipníka zdaleka ještě nestojí všechny potřebné estakády v MÚK.