Přehledně: Řidiči se letos dočkají 24 kilometrů nových dálnic i obchvatu Slaného

Stavba D1 Přerov - Lipník. Pramen: ŘSDStavba D1 Přerov - Lipník. Pramen: ŘSD

Letošní rok by měl být o něco bohatší na nové dálniční kilometry než ten loňský. Zatímco loni se řidičům otevřely

Letošní rok by měl být o něco bohatší na nové dálniční kilometry než ten loňský. Zatímco loni se řidičům otevřely jen necelé čtyři kilometry na chomutovské dálnici D7, letos by při naplnění plánů Ředitelství silnic a dálnic mělo jít o 23,5 kilometru.

Páska by se měla stříhat na třech místech. Nejdelším novým úsekem je více než 14 kilometrů dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou. Jejich otevření je naplánováno podle ŘSD na letošní listopad. Už v červnu by se měli řidiči dočkat dalších osmi kilometrů D3 severně od Českých Budějovic mezi Ševětínem a Bošilcem. Zbytek připadá na mimoúrovňovou křižovatku Olšany na D46.

Otevřeno má být i 18 kilometrů nových silnic I. třídy, z nichž nejvýznamnější bude zřejmě obchvat Slaného, což je zhruba polovina úseku Slaný – Velvary, který je aktuálně ve výstavbě. Prvních 6,5 kilometru se má otevřít v prosinci.

Ředitelství silnic a dálnic aktuálně pracuje na 39 stavbách dálnic a silnic I. třídy. Konkrétně jde o 140 kilometrů nových dálnic, 52 kilometrů modernizace D1 a 63 kilometrů silnic I. třídy. „Vysoký počet staveb v realizaci je zapříčiněn zvýšeným důrazem na přípravu staveb v posledních letech. Ještě během letošního roku plánujeme zahájit například dva úseky dálnice D7, druhou část obchvatu Frýdku-Místku nebo D48 v úseku Bělotín – Rybí,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Na přípravu silničních a dálničních projektů stát letos vydá 2,7 miliardy korun, což je nejvyšší částka za posledních nejméně deset let. Loni to bylo 1,5 miliardy. Česká dálniční síť měří 1248 kilometrů, její plánovaný rozsah činí přes 2000 kilometrů. Vůbec nejvíce kilometrů (78) v jednom roce se otevřelo v letech 1980 a 2006.

Přehled projektů ŘSD v realizaci (mapa ke stažení)
stav k 24. 4. 2019
Dálnice
D1 Přerov – Lipník nad Bečvou 14,3 km
D3 Bošilec – Ševětín 8,1 km
D3 Ševětín – Borek 10,7 km
D3 Úsilné – Hodějovice 7,2 km
D3 Hodějovice – Třebonín 12,6 km
D6 Lubenec, obchvat 4,9 km
D6 Nové Strašecí – Řevničov 5,6 km
D6 Řevničov, obchvat 4,2 km
D11 Hradec Králové – Smiřice 15,2 km
D11 Smiřice – Jaroměř 7,2 km
D35 Opatovice – Časy 12,6 km
D35 Časy – Ostrov 14,7 km
D46 MÚK Olšany 1,1 km
D48 Frýdek-Místek, obchvat, I. etapa 4,3 km
D48 Rybí – MÚK Rychaltice 11,5 km
D55 Otrokovice, obchvat JV 3,1 km
D56 Frýdek-Místek, připojení na D48 2,2 km
Celkem dálnice 139,5 km

Modernizace D1
D1 úsek 02, 21 Mirošovice – 29 Hvězdonice 7,7 km
D1 úsek 07, 56 Soutice – 66 Loket 10,0 km
D1 úsek 12, 90 Humpolec – 104 Větrný Jeníkov 13,6 km
D1 úsek 16, 119 Velký Beranov – 134 Měřín 14,7 km
D1 úsek 19, 141 V. Meziříčí záp. – 146 V. Meziříčí vých. 5,9 km
Celkem modernizace D1 51,9 km

Silnice I. třídy
I/11 Opava, severní obchvat – východní část 1,6 km
I/11 Ostrava, prodloužená Rudná – hranice okresu Opava 6,7 km
I/13 Třebušice MÚK (dopravní bodová závada) 1,3 km
I/15 Kravaře, obchvat 2,7 km
I/16 Slaný–Velvary 12,9 km*
I/19 Kámen, obchvat 2,4 km
I/20 a II/231 V Plzni, Plaská – Na Roudné – Chrástecká 2,6 km
I/21 Nová Hospoda-Kočov, II. stavba 3,0 km
I/21 Trstěnice–Drmoul 5,0 km
I/27 Plzeň, Třemošenský rybník – Orlík 1,6 km
I/38 Znojmo obchvat, II. stavba 3,4 km
I/41 Zkapacitnění ulice Dornych v Brně 1,5 km
I/42 Brno, VMO Žabovřeská I 1,8 km
I/53 Lechovice, obchvat 4,4 km
I/55 MÚK s ČD Přerov – Předmostí 1,5 km
I/57 Krnov, SV obchvat 7,8 km
I/58 Příbor–Skotnice 3,0 km
Celkem silnice I. třídy 63,2 km
Součet výstavby 2019 254,6 km

Tučně kurzívou označené projekty budou zprovozněny v roce 2019
*v letošním roce bude zprovozněna první polovina obchvatu o délce 6,5 km

Tagy dálnice ŘSD silnice
25 komentářů