Přehledně: Regionova na koridoru, rychleji do Plzně, konec Rx. 26 změn v jízdních řádech
Regionova s pendolinem. Foto: České dráhy
S trochou nadsázky se druhé prosincové neděli říká železniční silvestr. Den, kdy začíná platit nový jízdní řád, přináší letos řadu
26 změn, z toho 24 se týká ČD… to krásně ilustruje poměr sil na železnici v ČR
Zmizí desítky tradičních jmen, České dráhy přechází na jednotné pojmenování dálkových vlaků podle jejich linky. …
Je škoda, že vaše železnice dělají to, co PKP Intercity učiní s námi – mění tradiční jména a odstraní názvy vlaků, proč to dělají? Pokud to není chaos a zmatek v jízdním řádu.
Lepší vlaky z Prahy do Klatov, no ve druhé třídě rozhodně, ale jednička je v tomto případě horší než dvojka. Ono jaký význam má řazení vozu ABpee jako první třídy, když se v soupravě nachází mnohem komfortnější vozy Bmz, Bdpee a nebo Bbdgmee? Vozy ABpee mají potenciál, ale trpí odfláknutým interiérem, ten by se musel úplně předělat, místo prostoru pro kola za první třídou udělat služební oddíl pro minibar aby neblokoval celé kupé. Vyměnit sedačky za něco odpovídající dálkovým vlakům. V první třídě snížit počet sedaček aby tam bylo více místa pro nohy, dát tam koberce, upravit osvětlení a spousta… Číst vice »
Tak hlavně a by se na ty klatovské rychlíky nějaká slíbená Bmz brzy dostala. Zatím od neděle tam nejelo ani jedno, jezdí samá stará B nebo Bd a někdy ani to kritizované ABpee nejede a občas chybí i Bbdgmee. Takže je vidět i luxusní souprava AB+Bds+ B+ B
„Největšího skoku se už před pár dny dočkali cestující z Plzně do Horažďovic, kde půlstoletí staré soupravy nahradily nové jednotky RegioPanter.“
Jsem netušil, že 31 let je půl století.
„Na zastávce Radonice nad Ohří nebudou nově zastavovat žádné vlaky pro výstup a nástup cestujících. “
Zastávka Radonice nad Ohří už neexistuje. Nově je to výhybna.
některé vozy jsou vyrobeny 1976-78.
Ty BDs možná.
Ne možná,ale jistě. Oficiální odpověď ČD.
Tak většina lidí má možnost jet v Bdtčku, když jim tak strašně vadí, že je to BDs starý.
To je o dost mladsi nez ja a me pul stoleti taky jeste nebylo. 😛
„S trochou nadsázky se druhé prosincové neděli říká železniční silvestr.“
To mi nějak nesedí: termín „silvestr“ se přece používá jako synonymum pro konec roku, ne pro jeho začátek – a například příští rok dokonce nebude platit ani pravidlo obvyklé v posledních letech, že nový jízdní řád začíná platit o druhé prosincové neděli …
„Papírový jízdní řád jen ve verzi České dráhy“
Aspoň zatím – vyčkal bych dalšího vývoje v té záležitosti …
…také v nejbližších dnech projedu 114ku. Jak praví ten pán níže, „zrychlení“ je způsobeno především zkrácením čekací doby v LbM. V Radonicích vlaky nebudou zastavovat? Chudák ta legrační babča, emeritní ajznboňačka, která tam na zastávce bydlí. Jak se dostane do Loun na nákupy? Sice hned vedle u papírny Novák staví Busline, ale jede jen občas. To asi chomutovského Jaryna netrápí.
Tak jedna babča asi nenaplňuje podstatu termínu „veřejná HROMADNÁ doprava“ a trápit nikoho ani nesmí, aby se z toho nestala parodie.
Příspěvek obsahující hned dva klamy:
– Předřečník netvrdí, že jediným z tamních cestujících je ona „babča“.
– Přinejmenším dočasně (do plného dokončení „revitalizace“ trati včetně třetího podbití a následného navýšení traťové rychlosti) platí, že jeden z dvojice protijedoucích vlaků stejně v Radonicích zastavuje – a to z tzv. dopravních důvodů.
Pravděpodobný objektivní důvod zrušení zastavování v Radonicích:
skutečnost, že SŽDC tam nevybudovala žádná nástupiště (+ případně ani další infrastrukturu pro cestující jako např. osvětlení).
Důvod proč tam SŽDC nevybudovalo nástupiště, je ten že o něj objednatel dopravy nestál. SŽDC rozhodně nedokáže zrušit zastávku jak se jí zlíbí.
i kdyby tam byla jedina cestujici, tak v civilizovanych zemich je to duvod k zamysleni nad dopravni obsluznosti… https://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/japan/12091512/Japanese-train-firm-goes-extra-mile-for-single-passenger.html
…a splněno. Zbývá tam strašná spousta práce, odhaduji, že celá trať bude ještě nejméně 2x uzavřena. Potupná desítka (km/h) u Čížkovic byla zvýšena na omračující třicítku, za Radonicemi se vlak nadále plouží „tunelem“ v řepkovém poli. Dvacítka přes obec Libochovice dostála změny na čtyřicítku. V obou výhybnách vlak stále staví pro služební účely a dokonce to trvá déle než dříve. Budova v LbM padla za vlast, místo ní je tam plechová bouda. Nové perony v několika stanicích, v Pátku překvapivě na druhé straně, než se doposud nastupovalo. Celkově ale velká slabota, chci věřit, že konečný výsledek bude znamenat mnohem větší… Číst vice »
Pokud se dívám správně, tak nadále přetrvává tendence ČD na trati Světlá nad Sázavou – Čerčany ponechávat archaické vlaky 810. Brzy z ní bude provozní muzeum :).
A SŽDC na ní bohužel rezignuje na některé přejezdy s výstražným křížem a novými výhybnami také šetří :-(.
A výhybny na trase Jihlava – Okříšky též chybí.
Neznám „strategii“ duhových hošanů z Nábřeží, ale nemůže to nějak souviset s přejezdem lokálky z jednoho kraje do druhého? Z Kralup do Loun také jezdí 810, většinou dokonce bez průvodčího. Přitom lidí tam bývá dost, tak nevím, co je to za šípovinu.
Třeba je důvod muzeálních vozidel na Pacifiku ten, že Bobík, respektive zde uživatel Soupravička, lobbuje za jeho zrušení. Možná hošanům na pobřeží vnukl myšlenku, že čím hnusnější vozy, tím méně cestujících a tím větší tolerance publika ke zrušení tratě.
Protože 810+010 má mnohem více sedaček, než 814.
V tom článku je vícero nepřesností.
Jednak již zmíněné zastavování mezi Libercem a Českou Lípou. Pak náhradní soupravy za Pendolino…budou v nějaké míře i po zítřku. A v neposlední řadě nasazení RegioSharků na trať 238 opravdu není u většiny vlaků – jezdí zde celkem 1 ks tohoto vozidla. U většiny vlaků jsou Regionovy, dá se natrefit i na 810.
Obě informace jsou z tiskové zprávy ČD.
a to je ten problems .. čerpat z tiskových zpráv. tiskové zprávy často obsahují nesmysly a chyby (připravuje je marketingové oddělení .. kteří dané problematice často nerozumí a informace čerpají od jiných … zpousta míst, kde se může stát chyba).
vzpomeňte si na chybnou tiskovou zprávu škody auto, ze které jste tu čerpal před čtvrt rokem .. také obsahovala chyby.
tisková zpráva je pro „mainstream“, ne pro odborné medium 🙂
ČD mají velmi kvalitní tiskové zprávy. Ta chyba, na kterou je upozorněno, se týká jen konkrétně Pertoltic, jinak opravdu platí slovo většina.
Které náhradní soupravy za pendolino máte konkrétně na mysli? Jaké číslo vlaku?
IC/SC 500
http://www.zelpage.cz/razeni/19/vlaky/cd-500
V jízdním řádu také jako SC
Jak v kterém jízdním řádu. V elektronickém JŘ ČD je vlak 500 do 18.12. veden jako IC. Od 19.12. (zatím) jako SC.
Tak předpokládal jsem, že tak kvalitní tiskovina, jakou je jízdní řád vykostěný o spoje jiných dopravců, obsahuje pravdivé údaje.
V kvalitní tiskovině jako je KJŘ je uvedeno SC 500 odjezd z OV v 17:15 jestli je to špatně v ELEKTRONICKÉM JŘ tak to není tiskovina 😉
http://razeni.idos.cz/raz.aspx?cmd=cmdSearch&s=Ostrava+hl.n.&t=500&date=10.12.2018&idos=true
Aktualizace IDOSu „off line“: https://www.chaps.cz/cs/updates/vlak19c_d#20181207 …
Tak si odpovím dle zjištění u ČD do 18.12 je náhrada IC500
Na rameni Pardubice-Hlinsko jezdí dva žraloci (030 a 031).
Teoreticky dva žraloci. Prakticky jen jeden – 031. 030 odvezli koncem září na opravu do Polska, takže zaskakuje většinou Regionova.
Nové řazení na R 20. V pondělí se mrknu, co „zkrocené hory“ z Nábřeží vymyslely. Vůz Apee tam asi nebude…
Přejezd z linky Praha – Ústí – Cheb, tedy vybrané vlaky v základu ABmz346+Bbdgmee236+Bmz229+Bpee237+někde posilové vozy.
Hezký přehled. Jenom k jízdnému, aby třeba někdo neměl zbytečná očekávání – žádné nové typy jízdenek nebudou, dojde pouze k přejmenování.
Jedna zmena u tech jizdenek preci jen bude, pokud se to tedy povede… Tam, kde se nyni vyplatilo koupit na cast trasy akcni jizdenku a zbytek cesty na druhou jizdenku, tak by to mel system navrhnout sam, takze na cenove nejvyhodnejsi cestu bude stacit jedna jizdenka.
Řekl bych, že namáte pravdu.😁
pokračování bude? Myslel jsem, že na zlín dají pendolino, ale nám stačí to zdražení. Už delší dobu pozoruji, že to zlínsko je otloukánek státu.
A které? 🙂 Myslíš že sedmi jednotkama se dá odvozit Fr. lázně – Praha – Ostrava a do toho zlín v nějakém rozumném intervalu? Todle není Leoš…
Trať do Zlína není elektrifikována, málo lobujete, na rozdíl od tunelářů a betonářů, takže nemůže být pendolino. Přednost má tunelizace, Ejpovický tunel za 6,8 miliardy korun byl dobetonován, nyní se tuneluje Deboreč.
Vidno, že je petr.r velmi moudrý 😀
Jako ostatně všichni klauni od žlutého nebezpečí.
tak víš co? Chci tady zachovat čd a ty na mně tak? Co je cestujícímu do toho, kde to seženou, soupravy se kupují.
když dojel do zlína ešus, tak pendolíno by nedojelo?
Co je to pro tento stát 6,8 miliard? Pouhý jeden rok slev na jízdném pro dvě skupiny cestujících. A možná necelý rok
A kudy do Zlína by mělo přijeď Pendolino? Tou lokálkou, co tam máte?
stačilo by zatím do otrokovic.
„Rozsáhlá modernizace trati 114 z Lovosic do Postoloprt přináší zkrácení jízdních dob hlavně mezi Lovosicemi a Louny, u většiny spojů o šest minut.“ PROZATÍM o 6 minut (modernizace ještě není dokončena; nynější zkrácení jízdních/cestovních dob je způsobena vznikem výhybny Radonice nad Ohří a přesunem taktového křižování do této výhybny na úkor dřívějších delších pobytů v zast. Libochovice město). Cílový stav je systémová jízdní doba Lovosice – Louny = 1 h, tedy ještě větší zkrácení. „Osobní vlaky budou většinou projíždět zastávky Velký Grunov, PERTOLTICE POD RALSKEM, Vlčí Důl-Dobranov a stanici Zákupy.“ Z 19 osobních vlaků (jedoucích během dne v součtu v… Číst vice »
** Upřesnění předchozího nepřesného vyjádření: VĚTŠINA není těch 9 Os vlaků z 19, které nově budou zastávkou Pertoltice pod Ralskem projíždět.
Jaké to je žít život matematicky přesně? 😉
Určitě lepší, než nedůvěřovat jakémukoliv údaji jen proto, že jej psal člověk co snad neumí do 20 napočítat..