Přehledně: Půl miliarda do cyklostezek. Stát rozdělil dotace na 76 projektů

Nová cyklostezka z Nového Boru na Českou Lípu. Foto: Petr Germanič / FB Nový BorNová cyklostezka z Nového Boru na Českou Lípu. Foto: Petr Germanič / FB Nový Bor

Nejvyšší částka míří na vybudování cyklostezky z České Kamenice do Kamenického Šenova.

73 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radek

Na Vysočinu také téměř nic, jestli jsem to dobře prošel, tak jen na jedinou cyklostezku se dostalo (navíc je to ta s nejnižší dotací ) – asi 0,5 mil. u Krucemburku…z půl miliardy velmi chabý příspěvek pro Vysočinu 🙁

Ondřej

A ve Středočeském kraji skoro nic. Máme tu ale kvalitní politiky.

Juraj

57 mega v Brandejse je druhá nejdražší akce na seznamu. Pak jsou tam milionové položky pro Veltrusy, Nymburk, Pečky, Zeleneč, Přelouč…
SČK je ve skutečnosti zastoupen velmi solidně.

Zbynek

StCK ma takovy dlouhodoby dluh vuci Morave, ze ho nesrovna ani za 10 let. Nezapomente,ze je to nejlidnatejsi kraj, kde je plno dalnic, a tim i plno provozu na silnicich okolo.
Prelouc uz je Pardubicky.

PetrM

MS kraj to samé, tady se o podpoře cyklo infrastruktury pořád jen žvaní.

Jirka

Ale já bych to tak špatně neviděl…:-D
MS kraj má přece už léta na nevolených pozicích ty samé EXPERTY na dopravu, kteří pracují tak kvalitně a pokorně, že „nikdo na světě by to líp nevymyslel.“
Naneštěstí umí dělat dobré prezentace v powerpointu a negativní čísla a ohlasy prezentovat jako pozitivní, tak je tam volení zástupci stále nechávají, jelikož je to nad rozlišovací schopnost politiků.
Pak se nemůžeme divit, že když už nové cyklostezky jsou, tak rozhodně ne tam kde jsou nejvíc potřeba a jejich kvalita je hrůzostrašná už od počátku.
No hlavně, že dotace jedou bomby 😉

panda

Dobré by bylo, kdyby se dotace na dopravní infrastrukturu přidělovali podle předpokládaného „množstevního využití“.
Něco jako osobokilometr, tzn. kolik lidí za rok tu kterou dopravní stavbu použije.
A bylo by po hádkách… 😂

Jakub P

To by se nejspis zastanci preference IAD za kazdou cenu dost divili…

Realne to ale dobrej napad neni, protoze infrastruktura se ma stavet na modal split, kterej chceme a ne na ten, kterej mame…

Radek

Souhlas. Myslím, že v Praze by byli docela překvapení, kdyby cyklo mělo 1/25 rozpočtu IAD dle modal splitu.

Jakub P

Jj, uz to by bylo sokujici. A to je to aktualne spis patnactina a podle cilovyho stavu ctvrtina az polovina… Ctvrt ceny Blanky do cykloinfrastruktury? Tretina ceny dostavby MO pro lidi na kolech?

Z toho by rupla nejedna zilka…

Fajfojistič

Dotace na cyklostezky chápu, je to pro všechny a pro zlepšení bezpečnosti, ale Příspěvky na vybavení letišť? To jako letištní poplatky nestačí?

Jan Sůra

V Pardubicích letištní poplatky stačí tak na odměny pro sto padesát lidí v dozorčí radě:-)

panda

Jak můžete napsat „cyklostezky“ a „pro všechny“ do jedné věty?

petr

tak že by se člověk konečně dostal i od Varhan až do kamenice?paráda…

Zbyněk

Snad se po některých těch cyklostezkách půjde legálně a bezpečně jezdit na kole.

mgr.pavel

Jo, taky doufám, že to neksončí jako https://en.mapy.cz/s/kasupecozo .

Udělali cyklostezku a na místě křížení s potokem dali brod s prudkým sjezdem dolů po velkých šutrech a pak výjezdem nahoru. Jedině vést kolo.

A když tuto šikanu na cyklisty absolvujete pětkrát na kilometru, řeknete si, že příště raději po té rušné úzké silnici vedle.

Jirka

No, projet to jde celkem dobre i na silnicnim kole… Ale ze to projektoval nejakej inzenyr, co kolo nevidel ani na obrazku, to je bohuzel pravda…

David

Když to vyžene pumpičkaře ze silnic do lesa, tak proč ne.

Jaaa

Mne by fakt zajímalo, co byste vy troubelíni dělali, kdybyste na silnici potkali školní výlet, volský potah nebo chlapa s dvoukolákem.

Vám fakt jako nedochází, že silnice není jen pro auta?

David

Hehe, jste jeden z mála, co se nachytal. Já jsem snad psal něco o autech?

mgr.pavel

Koho chcete vyhánět, točvola.. eh, nebudu se snižovat na vaši úroveň. Je to zbytečné, dá se přece psát i slušně, ne?

David

Ne, já narážím zejména na to, že cyklisti nemají ve městě co dělat v pruhu vyhrazeném pro autobusy, tramvaje nebo trolejbusy. Většina lidí se potřebuje dostat z bodu A do bodu B. Cykloturista (což jsem i já) vyjíždí z bodu A do bodu náhodného a vrací se opět do bodu A. Jeho cesta je tedy zbytečná (ruku na srdce, když je venku hnusně, tak zůstanete doma na gauči). A proto je potřeba těmto cyklistům, kteří si potřebují nutně zajezdit, nabídnout alternativu a dostat je např. na cyklostezky mimo město.

Orange pilled

Protoze nikdo ve meste nepouziva kolo jako dopravni prostredek

Jelen

I kola jsou vozidla a mají právo jezdit po silnicích.

David

Řeknu to jinak: cyklista má na výběr, kde bude jezdit. Já jako tramvaják nemám možnost předjet arogantního cyklistu.

Jakub P

Zdaleka ne vzdycky. Pro rekreacni vyuziti kola to casto plati (taky ne stoprocentne), ale kolo je (zejmena ve meste, kdyz mluvite o tramvajich) taky dopravni prostredek. A casto nema clovek na kole realnou moznost jet jinudy. Bohuzel i kvuli DPP, ktery pri rekonstrukcich ulic velmi kratkozrace klade pozadavky takove, ze je to pro cyklodopravu dost odrazujici. A pak se strasne divi, ze prostredky MHD mu tak pravidelne zustanou trcet v kolonach aut… Ani s tim destem nemate pravdu, je rada cest, ktere jsou potrebne, ale nemaji striktne danej cas. A jasne, ze u takove cesty si lidi vyberou takovej cas,… Číst vice »

Zbyněk

Vaše práce je váš výběr.
Pokud nechápete, že se po ulicích pohybuje i někdo jiný než vy, tak není chyba ve vašem okolí.

Mimopražský

Ať se klidně pohybuje. Ale ať také dodržuje příslušná pravidla. Pokud je nedodržuje, je velice snadné dostat do potíží nevinného člověka

Mimopražský

Pravda pravdoucí. Kurýr na kole s batohem od Fujdory fakující za ním se ploužící tramvaj ve stoupání v Bělehradské od Karlova se stal jistě celebritou.

Jakub P

A přitom by si tu „slávu“ daleko víc zasloužili všichni, kdo se podíleli na rekonstrukci Bělehradské. Včetně lidí z DPP. Oni totiž tomu kurýrovi v podstatě nedali reálnou šanci té tramvaji uhnout. Teoreticky sice samozřejmě mohl zajet na nějaké volné parkovací místo, ale reálně by to pro něj (vzhledem k tomu, jaký štrůdl aut si tam ty tramvaje za sebou vozí) znamenalo velmi dlouhé čekání, než by zas mohl vyjet. A vzápětí by za sebou měl další tramvaj, nebo auta a za nimi další tramvaj. Rozumnou trasu, kudy to objet a Bělehradské se úplně vyhnout, mu taky Praha 2 jaksi… Číst vice »

David

No ale jsme zpátky u toho, na co si stěžují starostové P1 až P10. Opravdu musí jet rozvážeč pizzy na kole po tramvajovém pásu, když může jet tramvají a nikomu neškodit?

Jakub P

To je naprosto nerealny. Tak muze jezdit par kuryru obsluhujicich vyjimecne objednavky, kde jsou vyzvedavaci hospoda i adresat blizko u zastavky a jeste pokud mozno jedne linky. Vetsina tech kuryru musi byt na trasovani MHD nezavisla. Takze muzou byt bud na kolech nebo v autech. Na tech kolech v souctu prekazej ostatnim vcetne MHD radove min… Leda, ze byste ho vzal do tramvaje i s kolem. Jenze to zrovna na te Belehradske myslim nesmi.

Jakub P

Druhá věc pak je, co by udělalo třeba deset kurýrů s těma obříma batohama v T15 ve špičce…

Ono vézt pražskou MHD jakejkoli náklad, i když jde třeba jen o větší turistickej batoh, je dost za trest…

frank

Stejně je to legrační jak se tahle městská legenda o pumpičkách drží , dlouholetá zkušenost mě naučila, že zhruba 3/4 cyklistů pumpičku vůbec nevozí , malá část z nich má jiná řešení ( bombičky) zbytek spoléhá na to, že si pumpičku od někoho půjčí. Na druhou stranu jednou jsem měnil duši před pneu servisem a tak mě přišlo bombičky škoda a zjistil jsem, že servisák se vysloveně bojí mi nafoukat silničku na 10 barů , musel jsem mu to ukázat “ černé na černém “ na plášti a stejně odvracel hlavu :). Nejsem ovšem jen cyklista , řídím a docela… Číst vice »

Ústečan

Kdyby raději opravili Kozí dráhu a Chotiměř – Radejčín…

Zbyněk

K sesuvu došla až po stavbě dálnice. Žádejte po ŘSD.

PvvS

Tam se právě příště postaví ta cyklostezka…

Eko

Přemýšlím, zda jsou to nějak „náhodně“ vybrané projekty nebo to má i nějakou logiku, např. že v roce 2025 bude hotova páteřní síť cyklostezek v ČR? Mají např. cyklostezky na eurovelo vyšší prioritu?
Na první pohled mi to přijde vcelku jako chaos. Možná zobrazené v mapě by to dávalo větši logiku, nevím. Máte o tom někdo bližší povědomí, jak se jednotlivé projekty vybírají?

KIV

Se znalostí jiných dotačních programů odhaduji: Sami žadatelé se již dopředu vzájemně (nadřízenýmy územně správnímy celky) koordinují. Je nepřijatelné aby např. severní Morava měla finančně víc dotací než ta jižní. Není možné aby uspěl jeden subjekt se dvěma projekty. Výjimkou by mohl být nedostatek vhodných projektů v nějakém regionu soudržnosti. Ten by pak přenechl svůj podíl tomu sousednímu za slib že v jiné dotaci si ty dva regiony částku „vrátí“.

Původní Pražák

Fakt se dá v případě cyklistiky mluvit o nějaké celorepublikové páteří respektive je vůbec nutná a pro koho? Sám najedu asi 3000 km za rok, ale že by mi chybělo něco jako cyklodálnice z Prahy do Brna, mě dodnes nenapadlo.

Pavel

Jak jde. Třeba cyklostezky podél řek jsou super a jezdí se masově na více dní (napr. Labská cyklostezka)

Jakub P

Praha-Brno asi moc lidí nepojede. Ale Praha-Český Brod by se hodit mohlo. Český Brod-Kolín asi taky (nečekám moc lidí mezi nimi, ale z obcí po trase může být zájem do obou). Kolín-Kutná Hora-Čáslav, jasně, proč ne. Havlíčkův Brod – Jihlava taky pochopitelný, Jihlava-Třebíč jasně, Třebíč-Náměšť, IMO logický. Náměšť-Rosice-Brno taky může dávat smysl. A najednou zbývá do trasy Praha-Brno jen Čáslav-Havlbrod… Prosím nechytat za slovo, je to jen z prstu vycucanej příklad, klidně by to mohlo být naopak logičtější vést severněji přes Pardubice a např. Svitavy, atd. Nebo jsou některý ty úseky, co jsem popsal jako jasný naopak marný a Čáslav-Havlbrod… Číst vice »

Původní Pražák

A já jsem chtěl zase ukázat, že například v tom Kolíně můžou být mnohem důležitější třeba i krátké a jinak na zbytek republiky nenavazující úseky z města a okolních vesnic do průmyslové zóny než jedna „páteř“ k Českému Brodu a ke Kutné Hoře.

Jakub P

Můžou a dost možná je rozumné jim dát při výstavbě přednost. Ale v dlouhodobějším plánu rozumné sítě by IMO mělo být počítáno i s tou páteří.

Zbyněk

Mě dávají smysl cyklostezky +- podél frekventovaných silnic, kde je aspoň nějaké osídlení, což je u nás prakticky všude, mimo pár úseků typu Jablonné – Červená Voda. Tj. zjednodušeně okolo měst a podél státovek. A podél státovek by jsme se dostali i k tomu Praha – Brno.
Tak k tomu přistupují už desítky let Němci, přičemž mají mnohem ohleduplnější řidiče.

malej-jarda

Některé úseku jsou pokračování už rozestavěných cyklostezek. Např. Veselí nad Moravou – Blatnice podél I/54 nebo Prušánky – Moravská Nová Ves

frank

těžko říct, třeba u nás v městské části místní zelená koalice zavedla jednosměrky a tím úplně přerušila dvě dálkově cyklotrasy a jednu místní . Bylo až směšné vidět pod novou značkou zákaz odbočení doprava značku cyklotrasy ukazující vpravo do protisměru jednosměrky . Řešilo se to salámově , napřed asi dva roky řešili jednu třetinu nově vzniklé jednosměrky pak asi za rok zobousměrnili pro cyklistu druhou třetinu a ta poslední trvala asi pět let. Takže spíš ten chaos než nějaký plán. Na druhou stranu mě jako městskému cyklistovi je celkem ukradené, že nemám pěknou cestu do Košic 🙂

Přikrčenec

No to je nepřijatelný. Státní dluh jako nikdy v historii, nemáme na důchody, nemáme na vlastní bojeschopnou armádu protože NATO nás opravdu nezachrání, když půjde do tuhého, jelikož článek o společné obraně v případě napadení jednoho z členů je nezávazný (koukněte na jeden z posledních rozhovorů na VOX tv) a teď jsem četl, že vlastně každá druhá domácnost beuspori 2000 KČ měsíčně! Maminky samoživitelky už take mohou vyprávět. Prostě ryjeme tlamou v zemi, jak v ostřejší verzi zpíval Karel Kryl a tady se vyhazují obří miliony za vybudované cyklotrasy. Mimochodem ty máme nejdražší v Evropě. Jak to? Že by petikolka… Číst vice »

PvvS

Tak jste se vyzvracel a třeba vám bude i líp …

asdf

Jasně, ale vyhazovat prachy na dálnice budeme?

Přeprava bicyklem je daleko ekonomicky výhodnější např. v rámci jednoho města nebo do 20-30km mezi městy.

Cyklostezka má násobně vyšší kapacitu a každý cyklista pomůže odlehčit dopravě automobilové a ušetřit peníze na opravy silnic.

Úsporu času (a tedy vyšší možnou produktivitu práce) a snížené náklady na zdravotnictví jsou už jen takový bonus…

frank

nebuďte tak přikrčený, půl miliardy je dneska pakatel , na prostou opravu jedné existující křižovatky v Hradci Králové bude potřeba 1.2 miliardy a třeba český fotbal jako největší , “ lidu milá „, neziskovka dostane každý rok od státu víc než je částka, nad kterou tady skučíte…

DavidS

Běžte tyhle kraviny psát na novinky milý dezolátů a nekažte nám tu diskuzi.

Pavel

Nevíte, jaký je aktuální stav cyklostezky Plzeň – Chrást? Takových let po opuštění trati a pořád nic…

J.K.
Jan

Přelouč-Klenovka je to asi 1 km, tak mi těch 20 mega přijde celkem dost…

mgr.pavel

Malhostovice chtějí stavět 300 metrů za 4 mega. Ještě větší vejvar..

Jan

Asi to bude celé v tunelu 🚴

Jirka

To me taky dostalo… Kdyby radeji udelali asfaltovou spojku do Kurimi, aby se dalo nekudy vyhnout silnici…

MHD

Zrovna ta do Šenova je na tělese železniční tratě

Marcel

Ta Cvikovska asi také….

Luboš

Ale jen část, zhruba polovina povede mimo železniční svršek (mezi Českou Kamenicí a Kamenickým Šenovem (dolní nádraží) jezdí turistická lokálka. Po bývalém železničním svršku půjde jen část mezi nádražím Kamenický Šenov dolní nádraží a Kamenický Šenov (horní nádraží) = napojení na stávající cyklostezku Varhany

Franz

Tolik cyklostezek, tolik peněz a cyklisti pořád jezdí po silnicích a ohrožují sami sebe i ostatní,

mgr.pavel

Spíš tak málo cyklostezek. Toto je pár kilometrů, co se BUDE stavět. Ne co je postavené. A i toto je plivnutí do vody.

Btw fun fact: v celém Brně je míň než deset kilometrů cyklostezek. Ne, nemám tam chybu. Fakt tak brutálně šíleně málo. Tak mi prosím nepište, že máme „tolik cyklostezek“.

frank

tihle lidičkové považují za cyklostezku i sdílený chodník, cyklopiktokoridor a dokonce i souběžnou soukromou betonku na kterou by se se svým prorezlým osobáčkem na ani neodvážili , protože by to kyt nevydržel…

Dos22

Ono se může zdát, že jich je hodně, ale jsou nekomplexní, vedoucí odnikud – nikam, v případě končí v půli cesty a pak šup na silnici, atd…

Jelen

Jezdí po silnicích proto, že můžou. Pokud to není vyloženě silnice pro motorová vozidla nebo dálnice, tak i cyklisté mají plné právo ji používat.

Laborec425

V létě jsme jeli autem Slovinsko, Rakousko. Téměř cyklistu na silnici nepotkáte. Vjel jsem do ČR a hned každých pár km objíždění nebo nebezpečné uhýbání nepozorným cyklistům motajícím se po silnicích (i I. třídy).

Kopecky

Cyklostezka z Č. Kamenice do Kamenického Šenova…neměli by se soudruzi raději zamyslet na realizací prosté kanalizace?

Luboš

Ona ta města nemají kanalizaci? Proč si tedy na ni nezažádají o dotaci?

Jiří

A ve Zlíně a okolí nic jako vždy. Kdy už se tady konečně pohne s těma cyklostezkami ze Zlína třeba směrem na Vsetín/Valašská Polanka či Luhačovice? Jezdění na kole po jediné silnici v údolí, která je navíc hlavní je dost nebezpečné což je zde typická situace.

Pája

Ono jenom pokračovat z nábřeží na Bartošovu čtvrť, přejwt mezi cyklostezkou na T. Bati nebo přerušení kvůli přechodům se zatím daří jen někde.

Zbyněk

Snad vás uklidní, že je plno měst, kde nemají ani tu páteř, co má Zlín. Např. Teplice.