Přehledně: Půl miliarda do cyklostezek. Stát rozdělil dotace na 76 projektů
Nová cyklostezka z Nového Boru na Českou Lípu. Foto: Petr Germanič / FB Nový Bor
Nejvyšší částka míří na vybudování cyklostezky z České Kamenice do Kamenického Šenova.
Na Vysočinu také téměř nic, jestli jsem to dobře prošel, tak jen na jedinou cyklostezku se dostalo (navíc je to ta s nejnižší dotací ) – asi 0,5 mil. u Krucemburku…z půl miliardy velmi chabý příspěvek pro Vysočinu 🙁
A ve Středočeském kraji skoro nic. Máme tu ale kvalitní politiky.
57 mega v Brandejse je druhá nejdražší akce na seznamu. Pak jsou tam milionové položky pro Veltrusy, Nymburk, Pečky, Zeleneč, Přelouč…
SČK je ve skutečnosti zastoupen velmi solidně.
StCK ma takovy dlouhodoby dluh vuci Morave, ze ho nesrovna ani za 10 let. Nezapomente,ze je to nejlidnatejsi kraj, kde je plno dalnic, a tim i plno provozu na silnicich okolo.
Prelouc uz je Pardubicky.
MS kraj to samé, tady se o podpoře cyklo infrastruktury pořád jen žvaní.
Ale já bych to tak špatně neviděl…:-D
MS kraj má přece už léta na nevolených pozicích ty samé EXPERTY na dopravu, kteří pracují tak kvalitně a pokorně, že „nikdo na světě by to líp nevymyslel.“
Naneštěstí umí dělat dobré prezentace v powerpointu a negativní čísla a ohlasy prezentovat jako pozitivní, tak je tam volení zástupci stále nechávají, jelikož je to nad rozlišovací schopnost politiků.
Pak se nemůžeme divit, že když už nové cyklostezky jsou, tak rozhodně ne tam kde jsou nejvíc potřeba a jejich kvalita je hrůzostrašná už od počátku.
No hlavně, že dotace jedou bomby 😉
Dobré by bylo, kdyby se dotace na dopravní infrastrukturu přidělovali podle předpokládaného „množstevního využití“.
Něco jako osobokilometr, tzn. kolik lidí za rok tu kterou dopravní stavbu použije.
A bylo by po hádkách… 😂
To by se nejspis zastanci preference IAD za kazdou cenu dost divili…
Realne to ale dobrej napad neni, protoze infrastruktura se ma stavet na modal split, kterej chceme a ne na ten, kterej mame…
Souhlas. Myslím, že v Praze by byli docela překvapení, kdyby cyklo mělo 1/25 rozpočtu IAD dle modal splitu.
Jj, uz to by bylo sokujici. A to je to aktualne spis patnactina a podle cilovyho stavu ctvrtina az polovina… Ctvrt ceny Blanky do cykloinfrastruktury? Tretina ceny dostavby MO pro lidi na kolech?
Z toho by rupla nejedna zilka…
Dotace na cyklostezky chápu, je to pro všechny a pro zlepšení bezpečnosti, ale Příspěvky na vybavení letišť? To jako letištní poplatky nestačí?
V Pardubicích letištní poplatky stačí tak na odměny pro sto padesát lidí v dozorčí radě:-)
Jak můžete napsat „cyklostezky“ a „pro všechny“ do jedné věty?
tak že by se člověk konečně dostal i od Varhan až do kamenice?paráda…
Snad se po některých těch cyklostezkách půjde legálně a bezpečně jezdit na kole.
Jo, taky doufám, že to neksončí jako https://en.mapy.cz/s/kasupecozo .
Udělali cyklostezku a na místě křížení s potokem dali brod s prudkým sjezdem dolů po velkých šutrech a pak výjezdem nahoru. Jedině vést kolo.
A když tuto šikanu na cyklisty absolvujete pětkrát na kilometru, řeknete si, že příště raději po té rušné úzké silnici vedle.
No, projet to jde celkem dobre i na silnicnim kole… Ale ze to projektoval nejakej inzenyr, co kolo nevidel ani na obrazku, to je bohuzel pravda…
Když to vyžene pumpičkaře ze silnic do lesa, tak proč ne.
Mne by fakt zajímalo, co byste vy troubelíni dělali, kdybyste na silnici potkali školní výlet, volský potah nebo chlapa s dvoukolákem.
Vám fakt jako nedochází, že silnice není jen pro auta?
Hehe, jste jeden z mála, co se nachytal. Já jsem snad psal něco o autech?
Koho chcete vyhánět, točvola.. eh, nebudu se snižovat na vaši úroveň. Je to zbytečné, dá se přece psát i slušně, ne?
Ne, já narážím zejména na to, že cyklisti nemají ve městě co dělat v pruhu vyhrazeném pro autobusy, tramvaje nebo trolejbusy. Většina lidí se potřebuje dostat z bodu A do bodu B. Cykloturista (což jsem i já) vyjíždí z bodu A do bodu náhodného a vrací se opět do bodu A. Jeho cesta je tedy zbytečná (ruku na srdce, když je venku hnusně, tak zůstanete doma na gauči). A proto je potřeba těmto cyklistům, kteří si potřebují nutně zajezdit, nabídnout alternativu a dostat je např. na cyklostezky mimo město.
Protoze nikdo ve meste nepouziva kolo jako dopravni prostredek
I kola jsou vozidla a mají právo jezdit po silnicích.
Řeknu to jinak: cyklista má na výběr, kde bude jezdit. Já jako tramvaják nemám možnost předjet arogantního cyklistu.
Zdaleka ne vzdycky. Pro rekreacni vyuziti kola to casto plati (taky ne stoprocentne), ale kolo je (zejmena ve meste, kdyz mluvite o tramvajich) taky dopravni prostredek. A casto nema clovek na kole realnou moznost jet jinudy. Bohuzel i kvuli DPP, ktery pri rekonstrukcich ulic velmi kratkozrace klade pozadavky takove, ze je to pro cyklodopravu dost odrazujici. A pak se strasne divi, ze prostredky MHD mu tak pravidelne zustanou trcet v kolonach aut… Ani s tim destem nemate pravdu, je rada cest, ktere jsou potrebne, ale nemaji striktne danej cas. A jasne, ze u takove cesty si lidi vyberou takovej cas,… Číst vice »
Vaše práce je váš výběr.
Pokud nechápete, že se po ulicích pohybuje i někdo jiný než vy, tak není chyba ve vašem okolí.
Ať se klidně pohybuje. Ale ať také dodržuje příslušná pravidla. Pokud je nedodržuje, je velice snadné dostat do potíží nevinného člověka
Pravda pravdoucí. Kurýr na kole s batohem od Fujdory fakující za ním se ploužící tramvaj ve stoupání v Bělehradské od Karlova se stal jistě celebritou.
A přitom by si tu „slávu“ daleko víc zasloužili všichni, kdo se podíleli na rekonstrukci Bělehradské. Včetně lidí z DPP. Oni totiž tomu kurýrovi v podstatě nedali reálnou šanci té tramvaji uhnout. Teoreticky sice samozřejmě mohl zajet na nějaké volné parkovací místo, ale reálně by to pro něj (vzhledem k tomu, jaký štrůdl aut si tam ty tramvaje za sebou vozí) znamenalo velmi dlouhé čekání, než by zas mohl vyjet. A vzápětí by za sebou měl další tramvaj, nebo auta a za nimi další tramvaj. Rozumnou trasu, kudy to objet a Bělehradské se úplně vyhnout, mu taky Praha 2 jaksi… Číst vice »
No ale jsme zpátky u toho, na co si stěžují starostové P1 až P10. Opravdu musí jet rozvážeč pizzy na kole po tramvajovém pásu, když může jet tramvají a nikomu neškodit?
To je naprosto nerealny. Tak muze jezdit par kuryru obsluhujicich vyjimecne objednavky, kde jsou vyzvedavaci hospoda i adresat blizko u zastavky a jeste pokud mozno jedne linky. Vetsina tech kuryru musi byt na trasovani MHD nezavisla. Takze muzou byt bud na kolech nebo v autech. Na tech kolech v souctu prekazej ostatnim vcetne MHD radove min… Leda, ze byste ho vzal do tramvaje i s kolem. Jenze to zrovna na te Belehradske myslim nesmi.
Druhá věc pak je, co by udělalo třeba deset kurýrů s těma obříma batohama v T15 ve špičce…
Ono vézt pražskou MHD jakejkoli náklad, i když jde třeba jen o větší turistickej batoh, je dost za trest…
Stejně je to legrační jak se tahle městská legenda o pumpičkách drží , dlouholetá zkušenost mě naučila, že zhruba 3/4 cyklistů pumpičku vůbec nevozí , malá část z nich má jiná řešení ( bombičky) zbytek spoléhá na to, že si pumpičku od někoho půjčí. Na druhou stranu jednou jsem měnil duši před pneu servisem a tak mě přišlo bombičky škoda a zjistil jsem, že servisák se vysloveně bojí mi nafoukat silničku na 10 barů , musel jsem mu to ukázat “ černé na černém “ na plášti a stejně odvracel hlavu :). Nejsem ovšem jen cyklista , řídím a docela… Číst vice »
Kdyby raději opravili Kozí dráhu a Chotiměř – Radejčín…
K sesuvu došla až po stavbě dálnice. Žádejte po ŘSD.
Tam se právě příště postaví ta cyklostezka…
Přemýšlím, zda jsou to nějak „náhodně“ vybrané projekty nebo to má i nějakou logiku, např. že v roce 2025 bude hotova páteřní síť cyklostezek v ČR? Mají např. cyklostezky na eurovelo vyšší prioritu?
Na první pohled mi to přijde vcelku jako chaos. Možná zobrazené v mapě by to dávalo větši logiku, nevím. Máte o tom někdo bližší povědomí, jak se jednotlivé projekty vybírají?
Se znalostí jiných dotačních programů odhaduji: Sami žadatelé se již dopředu vzájemně (nadřízenýmy územně správnímy celky) koordinují. Je nepřijatelné aby např. severní Morava měla finančně víc dotací než ta jižní. Není možné aby uspěl jeden subjekt se dvěma projekty. Výjimkou by mohl být nedostatek vhodných projektů v nějakém regionu soudržnosti. Ten by pak přenechl svůj podíl tomu sousednímu za slib že v jiné dotaci si ty dva regiony částku „vrátí“.
Fakt se dá v případě cyklistiky mluvit o nějaké celorepublikové páteří respektive je vůbec nutná a pro koho? Sám najedu asi 3000 km za rok, ale že by mi chybělo něco jako cyklodálnice z Prahy do Brna, mě dodnes nenapadlo.
Jak jde. Třeba cyklostezky podél řek jsou super a jezdí se masově na více dní (napr. Labská cyklostezka)
Praha-Brno asi moc lidí nepojede. Ale Praha-Český Brod by se hodit mohlo. Český Brod-Kolín asi taky (nečekám moc lidí mezi nimi, ale z obcí po trase může být zájem do obou). Kolín-Kutná Hora-Čáslav, jasně, proč ne. Havlíčkův Brod – Jihlava taky pochopitelný, Jihlava-Třebíč jasně, Třebíč-Náměšť, IMO logický. Náměšť-Rosice-Brno taky může dávat smysl. A najednou zbývá do trasy Praha-Brno jen Čáslav-Havlbrod… Prosím nechytat za slovo, je to jen z prstu vycucanej příklad, klidně by to mohlo být naopak logičtější vést severněji přes Pardubice a např. Svitavy, atd. Nebo jsou některý ty úseky, co jsem popsal jako jasný naopak marný a Čáslav-Havlbrod… Číst vice »
A já jsem chtěl zase ukázat, že například v tom Kolíně můžou být mnohem důležitější třeba i krátké a jinak na zbytek republiky nenavazující úseky z města a okolních vesnic do průmyslové zóny než jedna „páteř“ k Českému Brodu a ke Kutné Hoře.
Můžou a dost možná je rozumné jim dát při výstavbě přednost. Ale v dlouhodobějším plánu rozumné sítě by IMO mělo být počítáno i s tou páteří.
Mě dávají smysl cyklostezky +- podél frekventovaných silnic, kde je aspoň nějaké osídlení, což je u nás prakticky všude, mimo pár úseků typu Jablonné – Červená Voda. Tj. zjednodušeně okolo měst a podél státovek. A podél státovek by jsme se dostali i k tomu Praha – Brno.
Tak k tomu přistupují už desítky let Němci, přičemž mají mnohem ohleduplnější řidiče.
Některé úseku jsou pokračování už rozestavěných cyklostezek. Např. Veselí nad Moravou – Blatnice podél I/54 nebo Prušánky – Moravská Nová Ves
těžko říct, třeba u nás v městské části místní zelená koalice zavedla jednosměrky a tím úplně přerušila dvě dálkově cyklotrasy a jednu místní . Bylo až směšné vidět pod novou značkou zákaz odbočení doprava značku cyklotrasy ukazující vpravo do protisměru jednosměrky . Řešilo se to salámově , napřed asi dva roky řešili jednu třetinu nově vzniklé jednosměrky pak asi za rok zobousměrnili pro cyklistu druhou třetinu a ta poslední trvala asi pět let. Takže spíš ten chaos než nějaký plán. Na druhou stranu mě jako městskému cyklistovi je celkem ukradené, že nemám pěknou cestu do Košic 🙂
No to je nepřijatelný. Státní dluh jako nikdy v historii, nemáme na důchody, nemáme na vlastní bojeschopnou armádu protože NATO nás opravdu nezachrání, když půjde do tuhého, jelikož článek o společné obraně v případě napadení jednoho z členů je nezávazný (koukněte na jeden z posledních rozhovorů na VOX tv) a teď jsem četl, že vlastně každá druhá domácnost beuspori 2000 KČ měsíčně! Maminky samoživitelky už take mohou vyprávět. Prostě ryjeme tlamou v zemi, jak v ostřejší verzi zpíval Karel Kryl a tady se vyhazují obří miliony za vybudované cyklotrasy. Mimochodem ty máme nejdražší v Evropě. Jak to? Že by petikolka… Číst vice »
Tak jste se vyzvracel a třeba vám bude i líp …
Jasně, ale vyhazovat prachy na dálnice budeme?
Přeprava bicyklem je daleko ekonomicky výhodnější např. v rámci jednoho města nebo do 20-30km mezi městy.
Cyklostezka má násobně vyšší kapacitu a každý cyklista pomůže odlehčit dopravě automobilové a ušetřit peníze na opravy silnic.
Úsporu času (a tedy vyšší možnou produktivitu práce) a snížené náklady na zdravotnictví jsou už jen takový bonus…
nebuďte tak přikrčený, půl miliardy je dneska pakatel , na prostou opravu jedné existující křižovatky v Hradci Králové bude potřeba 1.2 miliardy a třeba český fotbal jako největší , “ lidu milá „, neziskovka dostane každý rok od státu víc než je částka, nad kterou tady skučíte…
Běžte tyhle kraviny psát na novinky milý dezolátů a nekažte nám tu diskuzi.
Nevíte, jaký je aktuální stav cyklostezky Plzeň – Chrást? Takových let po opuštění trati a pořád nic…
https://www.starostove-nezavisli.cz/regiony/plzensky-kraj/cyklostezka-smer-chrast-bude-uz-na-jare
(teprve září / říjen se dokončil výběr zhotovitele)
Přelouč-Klenovka je to asi 1 km, tak mi těch 20 mega přijde celkem dost…
Malhostovice chtějí stavět 300 metrů za 4 mega. Ještě větší vejvar..
Asi to bude celé v tunelu 🚴
To me taky dostalo… Kdyby radeji udelali asfaltovou spojku do Kurimi, aby se dalo nekudy vyhnout silnici…
Zrovna ta do Šenova je na tělese železniční tratě
Ta Cvikovska asi také….
Ale jen část, zhruba polovina povede mimo železniční svršek (mezi Českou Kamenicí a Kamenickým Šenovem (dolní nádraží) jezdí turistická lokálka. Po bývalém železničním svršku půjde jen část mezi nádražím Kamenický Šenov dolní nádraží a Kamenický Šenov (horní nádraží) = napojení na stávající cyklostezku Varhany
Tolik cyklostezek, tolik peněz a cyklisti pořád jezdí po silnicích a ohrožují sami sebe i ostatní,
Spíš tak málo cyklostezek. Toto je pár kilometrů, co se BUDE stavět. Ne co je postavené. A i toto je plivnutí do vody.
Btw fun fact: v celém Brně je míň než deset kilometrů cyklostezek. Ne, nemám tam chybu. Fakt tak brutálně šíleně málo. Tak mi prosím nepište, že máme „tolik cyklostezek“.
tihle lidičkové považují za cyklostezku i sdílený chodník, cyklopiktokoridor a dokonce i souběžnou soukromou betonku na kterou by se se svým prorezlým osobáčkem na ani neodvážili , protože by to kyt nevydržel…
Tolik dálnic, tolik peněz a řidiči pořád jezdí po silnicích a ohrožují sebe i ostatní.
Jen z posledních pár dní:
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-ridic-v-ostrave-jel-na-cervenou-pri-nehode-se-zranilo-pet-lidi-40451198
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-po-tragicke-smrti-zeny-zatarasili-v-prerove-nebezpecne-misto-pro-prechazeni-40450903
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-prvni-auto-zastavilo-dalsi-divku-na-zlinsku-srazilo-policie-hleda-oba-ridice-40447137
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-ridic-srazil-divku-na-prechodu-odvezl-ji-do-skoly-a-ujel-40451059#utm_content=ribbonnews&utm_term=Napajedla&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz
obecně: https://transport.ec.europa.eu/system/files/2021-11/collision-matrix-2019.pdf?fbclid=IwAR3Zx1NUQk3_BZ8XL5AvfeBW4-6dHLjK5eQ_8iV7ZBvmV0IzzHwRHHzKbfc
Ono se může zdát, že jich je hodně, ale jsou nekomplexní, vedoucí odnikud – nikam, v případě končí v půli cesty a pak šup na silnici, atd…
Jezdí po silnicích proto, že můžou. Pokud to není vyloženě silnice pro motorová vozidla nebo dálnice, tak i cyklisté mají plné právo ji používat.
V létě jsme jeli autem Slovinsko, Rakousko. Téměř cyklistu na silnici nepotkáte. Vjel jsem do ČR a hned každých pár km objíždění nebo nebezpečné uhýbání nepozorným cyklistům motajícím se po silnicích (i I. třídy).
Cyklostezka z Č. Kamenice do Kamenického Šenova…neměli by se soudruzi raději zamyslet na realizací prosté kanalizace?
Ona ta města nemají kanalizaci? Proč si tedy na ni nezažádají o dotaci?
A ve Zlíně a okolí nic jako vždy. Kdy už se tady konečně pohne s těma cyklostezkami ze Zlína třeba směrem na Vsetín/Valašská Polanka či Luhačovice? Jezdění na kole po jediné silnici v údolí, která je navíc hlavní je dost nebezpečné což je zde typická situace.
Ono jenom pokračovat z nábřeží na Bartošovu čtvrť, přejwt mezi cyklostezkou na T. Bati nebo přerušení kvůli přechodům se zatím daří jen někde.
Snad vás uklidní, že je plno měst, kde nemají ani tu páteř, co má Zlín. Např. Teplice.