Přehledně: Poslední úsek tratě na letiště se dostaví v roce 2029. Přestavba Masarykova nádraží začne v roce 2023
Železniční stanice Kladno. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
V případě zpoždění stavby tunelu by vlaky z letiště mohly dočasně jezdit do Veleslavína po novém a z Veleslavína po staré trati.
Celá ta sága o modernizaci Buštěhradský dráhy, je už moc dlouhá. Nakonec se jako vždy ukazuje, že cílem je maximalizovat cenu, protože od tý se odvíjí i výše provizí. Tunel mezi Dejvicema a Veleslavínem je neskutečná zbytečnost, naprosto neospravedlnitelná. Desítky let jezdily přes Ořechovku štokry, kredence a hlavně – bardotky. Takovej hluk už kolem trati roky není a už nikdy nebude, jenže majitelé okolních nemovitostí mají prostě velkej vliv. Co je to za lidi, že kvůli nim se prostaví o 10-15 miliard zbytečně? Bývalá nomenklatura KSČ/současná ODS. Praha 6 je zkažený vejce.
Za 50 mld už by se tam ten Kladenský diametr snad i vešel, třeba namísto nesmyslného tunelu vedle brownfieldu mezi Veleslavínem a Dejvicemi.
no, tak jsme v klidu, cena 50mld…
osobně bych se vykašlal pro zacatek na tunel i přestavbu Masarycky. a končil vlaky na Veleslavine.
ono to tak stejně dopadne…
Když tu investici rozložíš do tolika let, co se to má stavět, tak to zase taková raketa není.
Proč se ta trat nezavře celá a nedělá se na všech úsecích najednou?
Protože každý úsek je v jiné fázi přípravy. A salámová metoda je jediná možná, která přinese úspěch. Ostatně nevyužití salámové metody bo jedním z důvodů, proč celá modernizace trati Praha – Kladno má tak gigantické zpoždění…
Tunel pod Veleslavínem? Otevření tak v roce 2035 nejdříve, spíše ale později…
Taková drobnost, kde bude napáječka (případně na dobu „střídavou“ v uzlu Praha ještě měnírna. Přece jen z Prahy je to „daleko“ – rozvodna 11O kV je v Kročehlavech.
Navíc je třeba aby TV mělo záložní „zdroj“ napájení …
S návratem ODS k moci se v Praze s nějakou tratí železnicí myslím můžete rozloučit, pouze se budou posouvat termíny
Když o tom lautr nic nevíte, tak nepindejte blbosti 😉
A o co, že ne? 🙂
Jaktože v Kladně nevadí, že bude nové nástupiště do oblouku, zatímco na Vyšehradě kvůli tomu nelze obnovit nádraží?
Nebyla to podmínka Prahy 2, že chce nástupiště jen v přímé?
Poloměr oblouku …. Kladno je do oblouku „historicky“ … podobně je tom Vsetín …
Vyšehrad je také v oblouku historicky. Dokonce i blbý Jesenný je v totálním oblouku.
Na Vyšehradě je prý poloměr pod 300 m, kde nelze podle norem zřizovat normální nástupiště 550 mm nad TK. Kdyby ta bylo takové odjakživa. tak by se provozovalo.
Na Kladně bude poloměr větší, ideálně nad 500 m.
a v Brně máme nástupiště také do oblouku a budeme kvůli tomu prý i stěhovat nadrazi…
To je jen zástupný problém. Ve variantě „Pod Petrovem“ jsou poloměry 300 m co jsem viděl, a když se zbourá Tesco, tak tam budou poloměry až 500 m.
Jinak současné nízké nástupiště jsou docela napytel, zrovna nedávno jsem tam vystupovat z Honekra a ten poslední seskokový krok nic moc a to se zatím považuji za pohyblivého člověka bez omezení.
Proč to nejde dělat současně?
ok, tohle je Kladno u Prahy. A kdy bude pořádná trať do Rakovníka a dál do Karlových Varů? Protože bez pořádné páteřní železnice půjdou všechny ty lokálky brzo do kopřiv. Tohle území je vnitřní periférie České republiky.
periférie KVK už je svým pojetím dopravní návaznosti…problém už je v tom, že dálnice do KV nevede přez Plzeň ale přímo do Prahy…čímž se jen zrychlí odliv lidí z kraje do centra, místo toho, aby se Plzeň a KV doplňovali a rostli půjde KV na úbytě…protože tím se její periférnost jen znásobí
přes
VRT do Mostu a pak podkrušnohorskou do KV
bohužel…cca za stochovem konci jakékoliv rozumně osídlení až do KV.
Proč se bude posouvat nádraží Ruzyně za šraňky? Přístup pro pěší, pak bude přes rušnou silnici.
Protože rozvojová lokalita….
A nemělo se stavět na úkor továren a kasáren, které rozdělují sídliště Dědinu a Ruzyni? Kdysi na to byly na Dědině vizualizave.
Protože podchod nebo nadchod?
Asi k tomu technické důvody budou, ale aktuálního nádraží Dejvice mi bude jednou hodně líto.
Budova s Nadrazkou snad zustane, v tech mistech by nemel byt IMHO problem najit pro ni vyuziti. A funkcne to bude v podzemi a s primym prestupem na metro o dost uzitecnejsi.
Přímý přestup v podzemí bude pod tramvajema na metro Hradčanská – jenom aby nedošlo k omylu že by si někdo myslel že ten přestup je uvažován na velmi vzdálenou stanici Dejvická
To by si snad mohl myslet jen Jarda 2 a pár vidláků, co v Praze nikdy nebyli.
Není lepší položit si otázku, proč se metro A z Dejvické táhlo nesmyslně na Nemocnici Motol a ne rovnou na LVH? Každá civilizovaná metropole má mezinárodní letiště napojené na metro či jiný způsob rychlého spojení!!
Metro není rychlé spojení, protože to je zastávkový vlak a ještě k tomu s velkými požadavky na počet cestujících. Proč je železnice lepší než metro je tu vysvětlováno pravidelně, ale vždycky to někdo zas a znovu vytáhne.
Vlak je primárně určen pro primestskou dopravu do Kladna, Rakovníku a přilehlých obci. To že se udělá odbočka na letiště je jen výhoda navíc. Proč ještě vedle budovat souběžně drahé metro? Navíc oboje je kolejová doprava, čili to samé.
no v Římě jsem teda metro fakt nenašel a patřičně omaštěný Leonardo Expres není o moc rychlejší než obyčejný courák….
Po Praze kolují 2 důvody proč tomu tak nebylo
(stavělo se to za primátora Béma)
1.) protože podmínka dotace EU byla NEVÉST tu trasu na letiště
2.) protože si to zařídila taxikářská lobby aby nepřišla o kšefty..
A jinde pak ještě nějaké další. Chalupoida je taková spojnice mezi dvěma body, která není ani nejkratší, ani nejrychlejší ani energeticky nejméně náročná, ani ekonomicky výhodná. Kdyby každých 10 minut jelo z a na letiště průměrně 100 lidí, 16 hodin denně, tak to udělá 240.000 cestujících za den oběma směry dohromady. Za 300 dní pak obrat 72 mil. cestujících. To je jako CDG u Paříže, ne jako Praha. V průměru tedy každá 4. souprava na letiště, obsazená na 20 %, to se vyplatí, ikdyž jsme počet cestujcích přepálili do nereálných výšin. A pak taková drobnost: Za letištěm je Kladno, kam… Číst vice »
Letištní frekvence se podle různých studií předpokládala na cca 20 000 cestujících denně = 7,3 mil ročně …
K tomu neletištní frekvence z oblasti Kladno …
Jakýkoli druh dopravy na letiště má svůj význam …ne všichni chtějí jezdit vlakem / busem / TAXI, ale svůj význam má i TRAM … například na letiště Kloten se po letech dostavěla, ačkoli je letiště obsluhováno četnými vlaky, jak S-Bahn, tak dálkovinou …
„metro či jiný způsob rychlého spojení!!“
A tohle má být ten jiný způsob. Podobně jako Swechat u Vídně.
Nu, ty vizošky jsou vždycky tak krásný :))
Že jo a jsou vždy před volbami.
Nebyly vždycky tak krásné: https://www.youtube.com/watch?v=dI0lK84DXic
A pendl bude zajišťovat 810ka
Tak to budou místní ultras rádi.
Tak tato megastavba za 50 mld. se bude hodně dlouho splácet při aktuálním výnosu z poplatků za dopravní cestu kolem 3 mld. Kč. Zjevně je a bude provoz dráhy navždy živený veřejnými dotacemi.
Ony snad dneska existují alternativy, které by nebyly placené z veřejných dotací? Kdyby tam jezdily autobusy, trolejbusy, tramvaje, nebo metro, bude to zase dotovaná MHD. Kdyby to bylo ponechané na individuální dopravě, budou to dotované silnice. Holt doprava je dnes dotovaná vždy, liší se nanejvýš výší dotací.
Až bude do silnic investováno více nežli má stát výnos ze silnicní dopravy, teprv pak by to šlo označit za dotaci.
„Stát rok 2019 stát inkasoval na spotřební dani z paliv, dálničních známkách a mýtu přes 109 miliard korun. Do státních dálnic a silnic šlo loni ale jen 45 miliard, kraje a města investovaly řádově méně.“ https://autobible.euro.cz/ridici-statu-odvedou-109-miliard-rocne-do-silnic-se-nevrati-ani-polovina/
Nějak se mi těm číslům podezřelého článku nechce věřit, tak se koukneme na výroční zprávu SFDI 2019:
– výběry, silniční daň 6,2 mld.
– spotřební daň 8,4 mld
– dálniční známky 5.4 mld.
– mýtné 9,7 mld.
– dotace státu na vyrovnání deficitu: 40 mld.
– dotace z OPD: 14,4 mld.
– Vyčerpáno 95 mld.
takže není pravda, že by se na poplatcích typu mýto a spotřebních daní vybralo luxusně moc (vybralo se cca 30 mld, nikoliv 109 mld.).
„Předepsaná spotřební daň z pohonných hmot v roce 2018 meziročně vzrostla. Celkem stát za benzin a motorovou naftu předepsal řidičům spotřební daně ve výši 91,98 miliardy Kč.“ https://www.cerpacka.cz/2019/03/26/ceta-spotrebni-dan-loni-predstavovala-temer-92-mld-kc-rychleji-roste-benzin/
Zapomínáš na Rozpočtové určení daní.
Spotřební daň se dále dělí na co která část půjde. Spotřební daň je poté zkrátka rozsekána ještě na mnoho částí.
Například na státní hmotné rezervy, financování části Zajištění dopravní obslužnosti státu a krajů a mnoho jiných poddiverzit.
Apropó, myslíš si že Rakušákům nebo Švýcarům se masivní investice do železnice a zejména dlouhých tunelů někdy zaplatí?
Ten efekt návratnosti hledej jinde. Je tam, ale taky rozsekán na mnoho částí, v mnoha odvětvích, které z dopravou zdánlivě nesouvisí ale jsou však propojeny a které do budoucna přinesou do státního rozpočtu zvýšené příjmy.
A proč by měla jít spotřební daň s PHM do silnic … jde do „dopravní“ policie, policie / soudů řešících dopravní nehody, vězeňské služby pečující od odsouzené řidiče, zdravotníky pečující o oběti silničních nehod, hasiče likvidující následky nehod – vše v globálním balíku … … Dálnice by – při průhledném financování měly být financovány z mýtného, silnice ze silniční daně (poplatku za použití dopravní cesty) a a z SFDI by měly jít investice, nikoli provozní údržba … kraje by dostávaly odpovídající podíl se silniční daně …. peněz by bylo dost, akorát tu silniční daň by museli platit všichni … nejen… Číst vice »
a už je to tu zase…
vybraná daň z tabákových výrobků je určena na léčení nemocí jimi způsobenymi, daň z lihu…pak na léčbu bimba a provoz odmastoven.
jedine poplatky/dane snadno fcne přiraditelne silniční dopravě jsou mýto, známky a silnični daň.
k vynosum státu že železnice taky nepocitate např. spotřební daň z paliv, daň z elektřiny aj.
a ano, údržba drážní infra je dost ztrátová věc.
Tunely se nestaví za účelem návratnosti „má dáti – dal“ …. podobně celá tahle trasa.
Kdyby se dopravní infrastruktura historicky nedotovala, máme pouze pěšiny, nejvýše stezky pro koně
… sem tam lávku pro pěší přes potok, stavěnou místně svépomocí.
I ta Panama šla z veřejných peněz. A pro Panamu (stát) je to hodně dobrý kšeft.
Ano, pokud je silniční doprava pro stát „správný kšeft“, má investice do vydělávající infrastruktury pochopitelně smysl.
Dnes možná ano, ale v minulosti dlouho spláceli úvěr. Otázkou je, jak byla financovaná poslední rekonstrukce.
žádná moderní železnice se nezaplatí z poplatků za DC.
ostatně i v minulosti byla většina železnic provozne ztrátová a nikdy nezaplatila ani svoji stavbu
Proč bude na Masarykově nádraží, patrně 9 kolej, ta nejblíže k Florentinu a nove zástavbě, pouze 1 kolej mezi nástupišti? To bude přístupná z obou stran nebo to ostrovní nástupiště bude polonastupiste pouze s jednou nástupní hranou? Viz předposlední obrázek v galerii
Asi proto, že by se tam dvě koleje nevešly? Podle vizualizace bude ostrovní nástupiště jenom polonástupiště.
Ony by se tam vešly, kdyby si Penta postavila ten barák o 4m užší.
Nebo ho, nejlépe, nestavila vůbec…
Teoreticky můžete zdopravnit koleje v bývalém poštovním dvoře – u koleje 1 udělat hranu pro jeden trojitý ešus na koleji 309, zrušit kolej 313 a místo ní mezi kolejemi 311 a 315 udělat peron. V bývalém poštovním dvoře se odstavují ešusy.
Tohle je pouze vizualizace představ, nikoli schválený projekt
Dnes je tam taky jen jedna.
Škoda, že nějaká sázková kancelář nevypíše sázky. Mohly bychom si vsadit. 🙂
Kluci můžou taky?
To je velmi dobrá zpráva. Od 1.1.2030 se bude jezdit vlakem z Masarykova nádraží na LVH. Mezitím budou volby do PSP ČR a to v říjnu 2025 a 2029.
Pokud jste si nevšiml, tak v Česku jsou témeř každý rok nějaké volby…
V přehledu vám chybí informace o úseku přes Holešice.
Podle mapy SŽ se má stavět v letech 2022-2024, spolu s tím kladenským jsou to tak jediné dva úseky, na kterých se příští rok začne stavět. Úsek Ruzyně-Kladno má být o rok později, než je všude jinde uváděno (tedy až 2023-2026).
Jihoamerická telenovela hadr! 😂😂😂
Redakce chtěla napsat patrně roku 2049….
Tohle je proste smutné. Před deseti lety tam mohlo jezdit metro a před dvaceti alespon tramvaj z Divoké Šárky. No a zatím stále jen obrázky a obrázky.
Metro ne, to by bylo přes Motol „zu viel teuer“, s tou tramvají máte pravdu, já si to myslím také. Nejrychlejší a nejlevnější, kapacitní. Pro vlak se tam frekvence taky nejde … čím více způsobů, tím lépe, když se něco někdy nepovede, tak je v záloze jiný druh dopravy. Linka 100 na Zličín má taky své opodstatnění – ne všichni touží jet do centra města přes Veleslavín. Historicky to bylo zvykem …
Ta tramvaj by nebyla o moc rychlejší než současný autobus a stavěla by určitě na každé zastávce po cestě. A bez metra by jeli tramvají maximálně na Dejvickou nejmíň půl hodiny. Vlakem budou za tu dobu už v centru města.
Takže po dostavení trati na letiště by se ňákou chvíli muselo jezdit po nezdrátovaným úseku, takže místo asi elefantů tam budou jezdit regíny nebo?😂
Nebo se zadrátuje. Prosté.
Jelikoz se to ma zadratovat na stridavinu, tak tam asi elefanti jezdit nebudou. Navic az se to zadratuje cele z Masarycky do Kladna, tak uz elefanti budou jedine v muzeu.
Elefanti už za cca 5 let jezdit nebudou – proto se do nich neinvestuje a provádí se jen to kriticky nejnutnější – bude nová flotila.
A proč ne ?
Těm nejstarším je něco přes 20 let (takže minimálně 20 let mají před sebou), nejmladším o něco méně. Žabotlamy postupně odcházely ve věku kolem 45 let a to byly „z plechu“, který zkrátka zkorodoval a měl jinou konstrukci …
drtivá většina má 15 a méně. jeste jsou v puberte
a tenhle nesmysl jste si vykládal s Boreckym, ještě před tím, než mu kdokoliv pricetny vysvětlil nasobeni 100 x 300 mio / 30 jako reálný náklad jen na odpisy bez úroku pro stredocesky kraj rocne
„Má zadrátovat na střídavinu“ neznamená, že do doby než se zadrátuje na střídavinu uzel Praha se tam nebude jezdit na = 3 kV.
Nebo máte představu, že z Buben se bude jezdit na ~ a po Negreláku na koleje 8,9 se bude jezdit na přepínatelnou trolej jako v Genéve (Cornavin) na koleje 5-8.
Bude TO postavené tak, aby TO bylo v daný okamžik možné přepnout na střídavinu ….
Od začátku to bude střídavý ostrov.
Na Veleslavíně budou nové koleje v úrovni vestibulu. Nyní je Veleslavnín na povrchu, takže tam stejně bude přestup.
Budou i šturcy na povrchu. Ne všechno má jet až do centra.
Fakt pecka termín. Za tu dobu naši předkové rukama a krumpáčem postavili trať z Prahy do Olomouce.
V té době nebyly žádné inženýrské sítě, žádné hlukové studie, ekoteroristi neexistovaly respektive neexistovaly žádná CHKO, ona nebyla ani demokracie a na poddané se tak nějak kašlalo. A obecně se brala železnici jako zásadní pokrok.
Chcete se vrátit do té doby?
Budete se divit, ale demokracie v té době už byla. Jenom to volební právo mělo míň lidí.
Otázkou je, co chápete pod pojem demokracie. Spousta lidí si to plete s volným trhem, volným pohybem osob a svobodou slova. „Císař pán je vůl“, prohlásil … už nevím kdo a skočili na něj biřici.
Tehdy totiž byla monarchie, zlehka konstituční, jak se postupně reformovala.
když se stavělo Praha-Olomouc, tak nebyla už ani stavovska demokracie. panoval tzv. metternichovsky absolutismus.
volby byly v 1848 a pak tuším až 1862? rozhodně ale pak po 1866 v systému kurii.
přičemž rok 1908 lze nazvat počátkem konce…ona ta kurie všeobecná by bývalá byla stačila.
Na poddané se nekašlalo, ti měli více méně svobodu od zrušení nevolnictví …
a proto Hansi Kudlichovi se říkalo…osvoboditel sedláku.
nápověda: svůj návrh přednesl až na kroměřížskem sněmu. a musel kvůli tomu a dalším podobným utéct do ameriky. protože byl tuším i odsouzen k trestu smrti.
V r. 1848 byla na návrh Kroměřížského sněmu císařem Ferdinandem zrušena robota a sedláci si mohli půdu, na které hospodařili, od šlechty vykoupit za výhodných podmínek (úřední cena, dlouhodobé bezúročné splátky a státní dotace).
A to už 3 roky trať Olomouc – Praha fungovala…
ale nestavěli to v počtu max 4 lidi na staveništi…
Tak předně ji stavěli opačným směrem. Pak taky je nutno vzít v potaz, že mezitím nestavěli nic moc dalšího. A taky na to nabělo 100.000 italských dělníků. Jejich pracovní podmínky byste chtěl?
A co se toho týká tak výsledkem jejich práce nebyla elekrizovaná dvojkolejka s provozem co 15 minut vlak. To tehdy nedokázali.
To mi přijde přestřelené – nicméně v dokumentu na ČT se jasně pravilo, že stavba železnice CFJ do Prahy na „Masaryčku“ zaměstnávala 40 000 dělňasů a a Pražský královský místodržící hodně tlačil na pokračování železnice z Prahy směrem na Drážďany, protože se po dostavbě HODNĚ báli sociálních nepokojů armády 40 000 nezaměstnanejch dělňasů bez peněz a bez mozku, schopný čehokoliv !!!
pohánět vlak pomocí voltova clanku nebo skubanim zabich stehynek jim přišlo nepraktické už tehdy
jinak těch 100tis fakt? já myslel že třeba brno-trebova stavělo tak 5tis chlapů…
OT: Směju se tvrdošíjné sociální zastaralosti vizualizací. Ne jen zde, ale obecně. V reálu by mělo nejméně 95% přítomných osob sklopené hlavičky a na smártfounu pilně kontrolovalo „lajky“.😂
Hlavně ta vizualizace stanice Veleslavín mi brutálně připomíná stanice 4. linky (zelené) budapešťského metra … Asi stejné architektonické studio.. V současnosti je už pohledový beton dost de-mode…
I kdyby, není to každýho věc? Na co se nadávalo za totáče? Že měl někdo na hlavě sluchátka nebo že si četl časopis, místo toho, aby se jako slušný člověk díval z kolem?
Líbivé sliby vzdušných zámků úplnou náhodou den před volbami. Fakt se najde ještě někdo, kdo jim ty termíny bude věřit?
Dneska je 2 den voleb – a to vizualizační video bylo k dispozici už včera…
Tisková konference a prezentace na netu byla už ve čtvrtek.
Myslíte tuhle? -:))
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/na-letiste-vlakem-za-20-minut/r~4bda6492b91b11e4aff10025900fea04/
Funguje to, v celé diskuzi ani jedna zmínka o D1 😀