Přehledně: Pokračování stavební ofenzivy, digitalizace, více kontrol. Jaké změny letos čekají českou dopravu
Zahájení stavby D0 511. Foto: Jan Nevyhoštěný / Zdopravy.cz
Od července 2025 začne na silnicích po celé republice působit Inspekce silniční dopravy (INSID).
udělalo se mnoho dobré práce! Díky
Těch 80,6 miliardy ŘSD půjde jen na investice, nebo je část také určena na jiné věci? Pokud jen na investice, pak by to ve srovnání se SŽ znamenalo, že jen za nové dálnice vydáme více než dvojnásobek oproti novým (?) železnicím… Bylo by dobré znát analogické údaje.
Nechápu proč zřizovat další úřad, když na totéž tu už máme policii.
Ne, policii má vnitro, ne doprava. A podle toho to taky vypadá.
Všechny ty věci budou určitě super, ale chtěl jsem se zeptat, dá se nějak dostat jinak k tomu 3. návrhu zákona? Ten portál pro mezirezortní připomínkové řízení je nepoužitelný a já se k tomu materiálu nedostanu, tak zda by se to nedalo nějak jinak získat?
Vždyť se dá všechno stáhnout jako *.zip…
To teda nevím, protože když jsem si ten soubor chtěl rozkliknout tak se mi ukázalo že ten soubory buď poškozený nebo nelze otevřít.
Aha, já jsem to nestahoval. Ale mělo by to jít i jednotlivě, ne?
Možná se vám to špatně stáhlo. Zkuste to znovu. Teď jsem to zkoušel a normálně si to prohlížím (ten zip soubor)
aktualizujte si software, který vám ten zip rozbaluje. Pak problémy ustanou.
Jedno z mála ministerstev, kde se podařilo (a snad podaří i to zbývající) provést velké a přínosné změny. To se musí ocenit.
Jaké změny tam proběhly, za mne je to naopak jedno z nejzaostalejsich. Ty investice ani nepokryvaji ani inflaci. Většina staveb doběhla do realizace jen po deseti i více letech a než nějakým zvýšeným úsilím jen že setrvačnosti. Za úspěch se prodává začátek realizca které už měli dávno stát a nové stavby v nedohlednu.
S tím, že jen doběhly do realizace dlouho připravované stavby máte pravdu. Nicméně to není jediné – liniový zákon, INSID vnímám velmi pozitivně, došlo k přinosným změnám v trestech za přestupky (byť bych je zvýšil ještě víc), konečně se něco děje s podvodnými STK a SME, nové stavby se nadále připravují, …
Tu setrvačnost, se kterou tlačíme denně na další a další projekty, aby se za rok, dva tři mohlo stavět, bych vám opravdu nepřál. Nové stavby nejsou v nedohlednu, ale makáme na nich.
Na kterém oddělení ministerstva dopravy že to je? Jestli jsem vás náhodou neminul…
To poděkujte těm vládám před nimi.
Byl bych rád, aby se v nadcházejících letech zjednodušovali především legislativní procesy pro povolování staveb, OVŠEM, aby neutrpěla bezpečnost ve smyslu ochrany života a zdraví pracujících, ideálně, aby došlo ke zlepšení ochranných pomůcek a postupů
Stavbni ofenziva..ale ale hodně projektu pokračuje a peníze z EU jdou to je hlavní. Na železnici je to slabší..
Že se jako PPP má připravovat i Brno-Přerov, to už je fakt ostuda.
Ne celý úsek, ty dva u Přerova se soutěží normálně.