Přehledně: Pokračování stavební ofenzivy, digitalizace, více kontrol. Jaké změny letos čekají českou dopravu

Zahájení stavby D0 511. Foto: Jan Nevyhoštěný / Zdopravy.czZahájení stavby D0 511. Foto: Jan Nevyhoštěný / Zdopravy.cz

Od července 2025 začne na silnicích po celé republice působit Inspekce silniční dopravy (INSID).

Odebírat
Upozornit na
guest
20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš Kníže

udělalo se mnoho dobré práce! Díky

Frantisek X

Těch 80,6 miliardy ŘSD půjde jen na investice, nebo je část také určena na jiné věci? Pokud jen na investice, pak by to ve srovnání se SŽ znamenalo, že jen za nové dálnice vydáme více než dvojnásobek oproti novým (?) železnicím… Bylo by dobré znát analogické údaje.

Luboš Beneš

Nechápu proč zřizovat další úřad, když na totéž tu už máme policii.

Jan Sova

Ne, policii má vnitro, ne doprava. A podle toho to taky vypadá.

Slepý blázen

Všechny ty věci budou určitě super, ale chtěl jsem se zeptat, dá se nějak dostat jinak k tomu 3. návrhu zákona? Ten portál pro mezirezortní připomínkové řízení je nepoužitelný a já se k tomu materiálu nedostanu, tak zda by se to nedalo nějak jinak získat?

Herold

Vždyť se dá všechno stáhnout jako *.zip…

Slepý blázen

To teda nevím, protože když jsem si ten soubor chtěl rozkliknout tak se mi ukázalo že ten soubory buď poškozený nebo nelze otevřít.

Herold

Aha, já jsem to nestahoval. Ale mělo by to jít i jednotlivě, ne?

Petr

Možná se vám to špatně stáhlo. Zkuste to znovu. Teď jsem to zkoušel a normálně si to prohlížím (ten zip soubor)

Jan Sova

aktualizujte si software, který vám ten zip rozbaluje. Pak problémy ustanou.

Ondřej

Jedno z mála ministerstev, kde se podařilo (a snad podaří i to zbývající) provést velké a přínosné změny. To se musí ocenit.

Francimorka

Jaké změny tam proběhly, za mne je to naopak jedno z nejzaostalejsich. Ty investice ani nepokryvaji ani inflaci. Většina staveb doběhla do realizace jen po deseti i více letech a než nějakým zvýšeným úsilím jen že setrvačnosti. Za úspěch se prodává začátek realizca které už měli dávno stát a nové stavby v nedohlednu.

Ondřej

S tím, že jen doběhly do realizace dlouho připravované stavby máte pravdu. Nicméně to není jediné – liniový zákon, INSID vnímám velmi pozitivně, došlo k přinosným změnám v trestech za přestupky (byť bych je zvýšil ještě víc), konečně se něco děje s podvodnými STK a SME, nové stavby se nadále připravují, …

Pako

Tu setrvačnost, se kterou tlačíme denně na další a další projekty, aby se za rok, dva tři mohlo stavět, bych vám opravdu nepřál. Nové stavby nejsou v nedohlednu, ale makáme na nich.

Jaaa

Na kterém oddělení ministerstva dopravy že to je? Jestli jsem vás náhodou neminul…

Petr

To poděkujte těm vládám před nimi.

Mirek

Byl bych rád, aby se v nadcházejících letech zjednodušovali především legislativní procesy pro povolování staveb, OVŠEM, aby neutrpěla bezpečnost ve smyslu ochrany života a zdraví pracujících, ideálně, aby došlo ke zlepšení ochranných pomůcek a postupů

Hask

Stavbni ofenziva..ale ale hodně projektu pokračuje a peníze z EU jdou to je hlavní. Na železnici je to slabší..

Jaaa

Že se jako PPP má připravovat i Brno-Přerov, to už je fakt ostuda.

Tomariero

Ne celý úsek, ty dva u Přerova se soutěží normálně.