Přehledně: Peníze, složitá řešení atd. Jak se stát vymlouvá na další zpoždění rychlejší trati z Liberce do Prahy
Vizualizace nové trati Turnov - Liberec. Foto: Liberecký kraj

Ministerstvo chce současně s opakovaně odkládaným zlepšením spojení řešit rozšíření D10.
Poté, co jsem si přečetl celé odpovědi, mám pro lidi z Liberce velmi nepříjemné shrnutí. Ministerstvo obhajuje Správu železnic (a její z mého pohledu nesmyslný přístup). Všimněte si u první otázky MD následujícího úseku: „Vycházeli jsme ze situace, že pro část modernizace trati vedené na území Středočeského kraje bude podle nové legislativy nutné řešit územně plánovací dokumentaci pro zajištění územní rezervy pro nově budované úseky, dále předpokládáme plnohodnotné řízení EIA.“ Podle Davida Zahumenského: „Územní plány skýtají mnohá úskalí. Jedním z nich je územní rezerva. Nově ji upravuje zákon č. 183/2006 Sb., stavební zákon v § 23b (dříve byla definována v… Číst vice »
za mě by ten projekt neměl být vůbec. Centristická vláda kraje hrabe pod sebe a tohle je výsledek…. Liberec je uprostřed lesa ale všichni jsou ohromně pohoršeni.
Liberec je periférie a tak to je…
Tak určitě. Liberec 5. největší město v republice se 108 000 obyvateli. Okres 181 000 obyvatel. S okresem Jablonec dalších 93 000 obyvatel. Trať by byla i výrazným pomocníkem pro okres Semily – dalších 72 000 obyvatel. Bratru nějakých 345 000 obyvatel. Ale hlavně, že to tu je periferie… do které se btw jezdí rekreovat pomalu půlka Prahy a Středočeského kraje. 😁
Kdyby se prioritněji stavěly (polo-)VRT Praha-LBC, Praha-HK a Praha-Beroun, tak by možná třetí pruhy na D10/D11/D5 nikdo nepotřeboval.
Bacha na to (polo-)VRT, dostanete za uši, jako já kdysi za pojem české VRT . Ty třetí pruhy bohužel nejsou kvůli osobní dopravě. Abychom se jich zbavili, musíme zajistit tranzitní spojky dálnic.
se běžte zhroutit někam jinam….se podívejte kde Liberec je a pak něco říkejte…. z hlediska dopravní důležitosti je Liberec na padesátém místě z třiceti.
Odpovědi připomínají tak trochu „Jistě pane ministře“. Jinak Liberecký kraj je asi dopravně nejhůř dostupným krajem ČR: Délka dálnic: 5 km Délka elektrifikovaných tratí: 0 km Délka splavné vodní cesty: 0 km Žádné letiště se zpevněnou RWY a/nebo použitelné v noci. Takže sice čtyřproudá silnice do Prahy je, ale dálnice to není a ani se to, na rozdíl od ČB, nechystá. V létě to až tak nevadí, ale v zimě mají v údržbě přednost dálnice před silnicí první třídy a pak tam musí posílat LK svoje silničáře. Mimo to ten úsek na I/35 je rok od roku pomalejší kdy se… Číst vice »
No jako máte pravdu, tohle už je jako kdyby státu nikdy, od připojení Sudet k Německu nedošlo, že ten kraj mají zpátky😂
Škoda, že jedna z otázek nebyla na úsek z Prahy do Mladé Boleslavi, tj. Všejanskou a Bezděčínskou spojku. Zajímaly by mě ty výmluvy, proč se už nezačalo alespoň tam. Přitom je to snad nejjednodušší úsek z celé trasy, s největším potenciálním přínosem, který může dobře fungovat i nezávisle na tom zbytku. Asi se pánové bojí, že i to by příliš zatraktivnilo spojení, zvedlo počty cestujících, vznikl by tím ještě větší tlak na vylepšení i toho zbytku, což by pak pro ně znamenalo jen další práci.
Pokud se nepletu, tak projekt Všejanské spojky je hotový
Takže, nic nebrání se posunout dále. Jen je otázka, co bude s Bezděčínskou spojkou…
Je fascinující si uvědomit, že stavba trati Břeclav – Praha trvala za Františka Dobrotivého zhruba šest let. V době, kdy nejtěžším stavebním prostředkem byl kůň a se zprávami mezi staveništi a městy se muselo jezdit osobně, protože ještě neexistoval telegraf.
Všechny schopnosti, co jsme od té doby získali technologickým vývojem, dokázala více než zneutralizovat přebujelá byrokracie a zaplevelený právní řád.
Možná by bylo byrokraticky jednodušší připojit Liberecko k Německu. Z toho úřednického ptydepe Ministerstva doparavy přeci jen (možná nechtěně) prosvítá, že je Reichenberg odložen ad acta.
To už tu bylo. A dopadlo to….no nic moc.
Poprosil bych redakci aby ministerstvu položila několik doplňkových dotazů: 1) „S oběma svými klíčovými investory, tedy s ŘSD a Správou železnic, se snažíme některé rozdíly, které vznikly vývojem v oblasti rozvoje dopravní infrastruktury před i po roce 1989, postupně napravovat.“ Jak narovnání tohoto rozdílu, a naplnění vámi proklamované politiky postupné nápravy těchto rozdílů konkrétně přispěje rozšíření dálnice o další proud, zatímco železnice zůstane na další léta ve stávajcím stavu. Jak tato politika koresponduje se snahou státu a evropské unie dosáhnout ambiciózních klimatických cílů, k nímž se země zavázala? 2) Mohlo by ministerstvo předložit odborné veřejnosti cost benefit analýzu, na jejímž… Číst vice »
Na ten druhý bod bych se radši ani neptal pokud nechcete zastavit veškeré investice do železnic a možná i údržbu. Vzhledem k tomu kolik nás stojí železnice a kolik procent výkonů za to realizuje by z CBA mohlo vyjít že ji máme prostě zrušit.
Nebojte. V prvé řadě si musíme uvědomit k čemu železnice v ČR slouží: Slouží zejména k financování životního stylu majitelů jistého výrobce zabezpečovacího zařízení, jistého projektanta modrého zábradlí, jistého výrobce vyhýbek, jistého dodavatele pražců a v neposlední řadě jejich přátel ve státní správě, jenž nežijí pro nic jiného, než aby jim (a sobě) zajistili kvalitní živobytí.
A nikdo z nich nedopustí, aby se té slepičce, co jim snáší ona zlatá vajčka, něco stalo.
Ale vy tu zase hrajete ublíženého železničáře, podle nějž se na vlaky kašle a dálnice preferuje. NENÍ TO PRAVDA. Modernizace železničního spojení Mladá Boleslav – Praha se připravuje stejně jako rozšíření dálnice D10, stavba D3 se připravuje stejně jako IV. koridor. VRT se připravuje stejně jako zkapacitnění D1 u Brna.. rozdíl je ve SCHOPNOSTECH lidí na patřičných místech dosáhnout svojí prací nějakého reálného výsledku. A na to SŽ očividně potřebuje učinit zásadní změny na úseku přípravy staveb, když nejsou schopni za 10 let dotlačit do územního řízení jediný úsek nové tratě.
Ale kdeže. Ve skutečnosti mě jen baví koordinované rétorické cvičení, jenž zde SŽ a MD předvedli.
On je nějaký úsek nové trati už 10 let v přípravě? Nějak mě žádný takový nenapadá.
Aneb když #mynic mentalita pronikne i na MD… Ta argumentace je místy úplně zcestná. Na trati lze samozřejmě pracovat i bez toho, aby byl připraven terminál v Liberci. Ostatně takových případů byl milion, kdy modernizovaný koridor ústil do starého nádraží, vůbec ničemu to nebrání. Taky to celé úžasně sabotuje snahy v rámci PIDu na nové rychlé napojení Mladé Boleslavi. Tendr na EMU400 obsahuji opci na tento provozní soubor, ale tímto tempem bude klika, že se začne jezdit v polovině platnosti smlouvy kolem roku 2045… Do té doby mohou D10 rozšiřovat klidně na 12 pruhů a kolabovat bude tak jako tak,… Číst vice »
Mentalita mynic přešla už dávno naopak z MD na SŽ.
Nějak mi to připomíná: Zeptejte se mě na co chcete, já vám co chci odpovím.
Mlžit jinak umí dobře. 🙂
Jako vážně srovnává MD Liberec s menšími Českými Budějovicemi? Vědí v Praze vůbec kolik má Liberec obyvatel? Umí v Praze srovnat města dle velikosti do prvních 5ti v pořadí?
jako ano, ale na druhou stanu, pokud bychom řešili jen počet obyv (hustota), tak by vůbec nemělo smysl stavět nic od Plzně na západ.a přitom po tom mnoho lidí volá, že je potřeba napojit na německo ..
Kdyby to byl jediný projekt, který se protahuje, tak by se dalo mluvit o záměru, ale jaká je vlastně situace schopností SŽ? Když jsem se v roce 2013 začal zajímat o stav a proces přípravy dopravních staveb v ČR (po tom, co jsme se táhli do Německa přes Velemín kvůli stavu s D8), byla v tu dobu příprava D11 (u HK stále blokována sporem o pozemek), D35, D6, D8, modernicace D1, D0.. i celkově stav na ŘSD úplně tristní. Teď v roce 2025 je to úplně jinak.. Co se za tu dobu změnilo na Správě železnic, kromě přejmenování ze SŽDC?… Číst vice »
Stát nemá dlouhodobou koncepci dopravy, viz rozpočet SFDI na příští rok. Já bych taky neměl motivaci něco připravovat, když by mi tejden před podpisem smlouvy na výstavbu (tzn. po letech dohadování s úřady, vlastníky pozemků atd.) přišel nějakej matlal z MD nebo MF a řekl, „nepodepisujte, nejsou prachy“. Co se týče výstavby dálnic, asi to panu Mátlovi nevadí a přes tyto problémy stále motivaci má, to všechna čest, ale tam kde nemá už sílu to hlídat/posunovat, tam je to stejná šílenost.
Ale my se tu nebavíme o příštím roce, ale o 35 letech od revoluce a od SŽ jsme dostali nejméně 10x, možná i 100x více slibů (studií, vizualizací vč. termínů určitě brzo) než hotových staveb. Tohle už nemůže takto dál pokračovat.
V Interview ČT24 sám řekl, že to chápe, protože rozestavěnost a finanční požadavky na rozpočet ŘSD jsou těžce nad očekávání a zrovna u těch dvou staveb D35 a D11 nešlo díky vydírání archeology předvídat, jak dlouho se jejich spor potáhne. To že to vyřešil rozdělením na dílčí úseky a dal najíst oboum stranám nemohl na ministerstvu financí předpokládat nikdo.. a hlavně prosím neříkejme, že problém Správy železnic jsou finance.. to jim spíše Stanjura dal příležitost k dalším výmluvám na svojí neschopnost, než že by to byl reálný showstopper.
Kdyby jen VRT, co teprv takové relativní „banality“ jako rekonstrucke, zkapacitnění a elektrifikace Otrokovice – Zlín – Vizovice nebo Ostrava – Frýdek Místek – Frýdlant n. O. – Val. Mez., které jsou taky v nedohlednu.
Ale alespoň se už na několikátém úseky zcela nanovo kompletně předělávají 20-25 let staré koridory.
Jakoby koncepty „nákladů a přínosů“, „nákladů obětované příležitosti“ a ani třeba koncept „zrychlování spojení“ SŽ nic neříkaly.
Moc to není, ale nic také úplně ne. Konečně se začaly řešit dvě velká pražská nádraží, Smíchov a Masaryčka, k tomu je nově opravená trať ze Smíchova do Radotína a z Karlštejna do Berouna včetně Berouna, Postavil se tunel mezi Ejpovicemi a Plzní. Stejně tak se zlepšilo mnoho useků na trati z Kolína do Brna přes Vysočinu. Kompletně se zrekonstruovala Uničovka a velmi se zlepšily parametry na 4. koridoru. Začalo se s železnicí na Kladně a mezi Masaryčkou a Výstavištěm.
Sice se to tudy neplánuje ale aspoň kdyby modernizovali tu trasu Čakovice – Vsetaty. Tak to urychlí aspoň trochu minimálně cestu do Boleslavi. A pomohlo to te oblasti kde teď každé ráno kolabuji silnice.
Liberec musí tlačit na tu VRT Berlín – Žitava. Až to bude z Liberce rychleji do Berlína než Prahy, tak se to teprve začne hýbat.
Zrovna včera jsem jel Cottbus – Liberec za 2h40, a to bylo jen obyčejné Desiro a splašený NAD. Berlín je ještě o kus dál, ale zase se dá takto jet každou hodinu, do Prahy vlakem jen každou druhou. Takže ani bez VRT nejsme daleko od toho, že do Berlína dojedu rychleji než do Prahy 🙂
Tak to asi těžko.
Liberec 8.05 – Turnov 8.39, Turnov 8.44 – Praha hl. 10.49
Liberec 8.05 – Zittau 8.56, Zittau 9.04 – Cottbus 10.56, Cottbus 11.04 – Berlin OstBhf 12.23
Obojí ideální spojení
A pochybuji, že by o VRT Berlin-Zittau Němci byť je uvažovali. Maximálně nějaké VRT napojení Dresden – Zittau.
Ale ještě spíš Dresden – Bautzen – Görlitz
Tak jasně, byla to nadsázka a žádná VRT se tu neplánuje, ale to dnešní spojení do Berlína jsou regionální vlaky co staví všude. Kdyby někdo vzal to Desiro a projel to s minimem zastávek a čekání na křižování (což se samozřejmě nestane, LausitzBahn se tam už nevrátí), případně by to v Cottbus navázal na (neexistující) IC vrstvu, už samo o sobě by to třeba hodinu ubralo.
Jenže ty regionální vlaky tam jezdí právě proto, aby tam vůbec nějaké spojení všude bylo.
Nač by byl vlak Zittau- Görlitz-Cottbus-Berlin. Aby se Liberečáci rychleji dostali do Berlína?
Necelé 3,5 hodiny z Zittau do Berlína není nic hrozného. Ono i autem to vyjde na nějaké 2,5-3 hodiny.
Není v tom nic složitého, Není vůle, není cesta.Okrajové lokality ČR nikoho nezajímají.Podobně jsou na tom občané v určitých oblastech Karlovarského kraje,Vysočiny a dalo by se vyjmenovává dál.Ještěže máme každou vládu plnou odpovědných politiků, kterým záleží na rozkvětu každého regionu České Republiky.🤣🤣🤣🤣🤣Úsměvné je poslouchat vzlyky politiků po volbách,že jim voliči nerozumí,nebo že s nimi neumí komunikovat.To jen dokresluje,jak jsou odtržení od reálných problémů občanů ČR.
Tady asi nejde ani tak o lokalitu, jako o preferovaný způsob přeprav.
A přitom Pha-SČK jsou co se týče dopravní infra jedním z nejméně se rozvíjejících regionů…per capita možná i nejhorší
Kdyby byl Liberec okrajová lokalita .. z kraje Prahy je to nejkratší cestou méně než 90km
To je blbost, Praha na tom byla z hlediska drážní infrastruktury posledních 20 let snad nejhůř z celé reubliky, až před několika málo lety se to začalo měnit a nějaké ty tratě se začaly opravovat.
Jak už jsem psal, problém nevidím v odkladu. Projektová příprava na 10 let je u nás standardem, dokonce leckdy bývá i delší.
Problém je, že někdo původně tvrdil nesmyslný a nereálný termín 2028. Od toho se odvíjí i ty absurdně znějící výmluvy.
Dotaz na mínusovače: Co jste si mysleli, že je možný za 4 roky od schválení studie udělat aZÚR, dokumentaci EIA, stanovisko, výkupy, DPS i získání povolení záměru?
Tady se nejedná o žádné 4 roky, ale už pár desetiletí nenaplňovaných záměrů a hlavně slibů…, současný stav železniční infrastruktury v Libereckém kraji je stejný již víc než století…, všechny tratě se kroutí jako housenky a zelektrifikovaný není ani metr… Nejezdí tu tím pádem nic jiného než dosluhující Regionovy, pár Stadlerů a věčně zpožděná Arriva… Tolik na vysvětlenou za mínusovače.
Díky. Však ten dlouhodobě ostudný stav je problém a kritiku si zaslouží. Sám se k ní přidávám.
Jen tady říkám, že k žádnému novému odkladu nedošlo. To, že se nezačne stavět v tomhle desetiletí, je zřejmé už 5 let. A proto v souvislosti s tím článkem kritizuju zejména to, že se to nějaký blbec odvážil tvrdit. (A nepochopil jsem, proč je to důvod dávat mínusy)
No člověk by čekal, že se začne NĚCO.
Zdvoukolejnění do Milovic, Všejanská spojka, přípravné práce v MB, nějaký kratší úsek od Bakova… cokoliv.
A ne tvářit se, že není terminál v Liberci, tak nemá cenu ani začínat. Není to novostavba na zelené louce, libovolný kousek se okamžitě projeví jako zlepšení.
Tady je ale řeč o 2 různých souborech staveb.
M. Boleslav – Liberec, o kterém je tento článek a kde teď došlo k tomu „odkladu“. O tom píšu, že zahájení v tomto desetiletí je už několik let nereálné.
A Lysá nad Labem – M. Boleslav, kde se to sice zdržuje neschopností stavební správy západ, ale se počítá se zahájením staveb 2029-2030 (a ke skokovému odkladu o 8 let nedošlo). Tyto stavby nejsou na terminálu v Liberci závislé (a nikdo se na to nevymlouvá), ty závisí jen na zavedených procesech.
Závidím vám váš optimismus s termíny Praha – MB. Tempo přípravy je vskutku zběsilé.
Projekt Všejanské spojky je hotový, na 200 km/hod. a na střídavinu. A co dál? Prostá elektrifikace a zdvoukolejnění Nymburk – Ml. Boleslav, včetně novostavby Bezděčínské spojky? A teď, včíl mudruj…
Všechny zmíněné projekty mají povolení atd, že?
Jako jeden z „mínusovačů“ chci připomenout, že opravdu nejde o 4-10 let, ale prakticky o půl století. A neděje se absolutně nic. NIC. Není vidět ani ono pomyslné světélko na konci tunelu.
Takže shrneme: Je po volbách a na lidi v regionech teď zase plánujeme tři a půl roku kašlat. Potom předložíme nějaké plány, které po volbách zase odsuneme. Pochopte přece, že náš zájem je, aby byla dobrá cesta do Rakouska a Chorvatska nebo do Karlových Varů na Mezinárodní filmový festival. A železnice? Ta je asi potřeba, ale sami ji moc nevyužíváme.
Já to beru tak, že Pražákům D10 a I/35 stačí, oni to používají jen o víkendech
na kolo a lyže do Jizerek, vlakem byť i rychlým by nikdy nejeli. A že tady bydlí lidé, kteří jezdí opačným směrem v týdnu za prací čí studiem je nechává chladnými.
I ti ale jezdí po silnici. Jenže – proč nevyužíváme železnici, je zřejmé. Zlepšujeme silnice (i do toho Chorvatska) a na koleje (pak už)…
To jste mimo.
To mluvíte o Fialově vládě, která na Liberec objektivně kálela.
O příští vládu, která ještě neexistuje si držku neotírejte.
Stačí, co předváděly předchozí vlády, kde ANO bylo.
Když je něco dlouhodobě špatně, tak to někomu vyhovuje
Ty odpovědi jsou hrozný žvásty, asi u pátého řádku mi před očima naskočil obraz sira humpreyho, jak vysvětluje proč něco nejde.
Někdy ale věci nejdou, nebo ne tak rychle.
Ohledně kvalitní železnice Praha-Liberec to není „někdy“, ale spíš „nikdy“.
„Proč to nejde“ je základní myšlenkové nastavení celého aparátu SŽ, ale taky ČD, a většiny MD.
Jenom ŘSD pod Mátlem alespoň trochu tuto toxickou mentalitu změnilo a v principu jsem za to rád, ale díky tomu bude silniční doprava ještě dominantnější. A to asi nikdo nechceme.
chceme-nechceme, to je těžký. převeďte 10% nákladu ze silnice na železnici. na silnici to nebude poznat a železnice zkolabuje.
Já chci, koleje mi domů ani do práce nevedou.
Strany nastupující vlády by místo VRT chtěly modernizovat stávající trati na 200 km/h, tak tady mají příležitost se ukázat.
Což kolikrát může znamenat zmršení místní obsluhy, ztížení průvozu nákladů a diskutabilní přínos pro osobní dálkovou dopravu.
Tak já nevím, VRT bez stanic po trase jsou špatně, VRT s terminálem u města jsou špatně, konvenční tratě na 160-200 jsou špatně… a když budeme modernizovat tratě ve stávající stopě, nebude ten přínos pro dálkovou dopravu… diskutabilní?
Co to melete? Chtějí stavět VRT.
Nebuďte slušnej, ména řekněte!
Kam pořád spěchate? Vždyť nebudete mít čas ani umřít. Na světě jsme chvilku tak proč se honite a stresujete?
Spěcháme do Liberce 😅
Co tam?
prší
Možná za tu chvilku chtějí vidět víc než ucpanou D10 😀
Na světě jsme chvilku, tak ji nechceme prožít v zácpách na D10 ani pomalém dojíždění vlakem.
Jako to, co předvádí SŽ za souhlasného pokyvování hlavou MD, je na okamžitou čistku v obou organizacích. Bohužel žádná vláda nemá zájem do toho hnoje hodit vidle. A takhle si tu 35 let od sametovky žijeme.
Tohle už je vyloženě ukázka velké neschopnosti státu a pro něj pracujících lidí. Mmch, včera v podvečer na D10 zpoždění busů i 45 minut.
Nebylo to kvůli nehodě kamionu u Čtyřech kamenů? Jel jsem busem v 7 z Liberce a projelo se kolem toho už normálně. Ale jo, obecně je D10 nespolehlivá a ten vlak začne být časem konkurenceschopný i tak jak je 🙂 Aspoň mezi místy na trase, kde ostatně nastoupí nová vozidla a nová R24. Cesta metrem přes celou Prahu z Čerňáku také není to o co bych stál denně.
Pořád rychlejší než vlak.
Ale to je v roce 2025 setsakramentsky špatně!
A když se třeba teď relativně rychle staví dálnice, tak to je ukázka velké schopnosti státu a pro něj pracujících lidí? Stát jen odráží to, jací jsou jeho občané. Říkáte, že ti lidé jsou neschopní, ok, ale víte jak teda získáte schopné lidi? Musíte jim odpovídajícím způsobem zaplatit. A hádejte, jak se veřejnost tváří na to, když by se tak opravdu měli zaplatit. Na jednu stranu chceme dobře fungující stát, ale na druhou stranu ty lidi nechceme dobře zaplatit.
Čeká někde schovaných spousta schopných lidi? A bude to z demografického hlediska lepší? Kolik z diskutující si hodlá změnit obor a jít to podpořit. To co říkám je blbost, ale je to jako v osmdesatkách – nejsou lidi.
Samozřejmě je to špatná politika, ale za tu můžeme my všichni.
Jaké legislativní požadavky, co to je za obecé žvásty? Neměla rekodifikace stavebního zákona přispět ke zrychlení procedur?
Nejsou lidi, vždyť na MD jsou na celou záležitost bohužel jen čtyři organizační útvary (příslušné oddělení na O130, odbory O520, O910, z hlediska fondů EU O430), to se za deset let od dnešního dne nedá zvládnout, protože zahrádkáři/včelaři/spolek vesnických dam bude mít námitky proti trasování.
Pěkné téma pro nového ministra, srovnání s IV. koridorem (přeložky aj.) přiléhavé.
Rekodifikaci stavebního práva pohřbila Fialova vláda. Jediný posun byl vznik DESÚ.
A z. č. 283/2021 Sb. je co?
Celé mi to tak nějak připomíná pověstný exkrement na košili…nikdo neví proč to tam je, ale rejpání do toho strašně smrdí, tak to tak asi necháme 🙂
Tento způsob argumentace je duševním vlastnictvím SŽ a ostatní instituce ho budou moci používat po zaplacení licenčního poplatku.
Že oni to protahují záměrně jen proto, aby tam rovnou mohli postavit maglev…
Stačí napsat, že Luďa Sosnů tu trať do z Prahy do Liberce prostě zmodernizovat nechce nechat (slyšel jsem, že by mu rušila klid na nějaké jeho víkendové barabizně) a tak bude vše maximálně zdržovat. A to se mu nyní za přispění současného vedení Libereckého kraje daří velmi dobře 😁😁😁.
Sosna je celkově brzdič dopravního rozvoje v ČR. Nechápu, co na tom MD ještě dělá. Bohužel i to je důsledek služebního zákona.
Sosna je druh borovice, který odolává i těm nejnepříznivějším povětrnostním podmínkám. Roste na skalních ostrozích, bičována vichřicemi, ale jak jednou zakoření, už se nepustí… Ani zlomit se nenechá…
Na druhou stranu, do vysokých stromů bije blesk.
Rozhodně to není důsledek. Důsledek je, že se pokud chcete někoho zbavit, tak to neuděláte za pár týdnů, ale za pár měsíců. Pokud se jakýkoliv ministr chce někoho zbavit, tak to udělá. Za tímto účelem se třeba dělají reorganizace, které sice slouží k evidentnímu obcházení služebního zákona, ale je to běžně využívány způsob.
co to toho taháš Liberecký kraj, ten jediný se snaží to tlačit, ale ten kdo rozhoduje to skutečně není! Nevyužívám železnici, ale chápu a podporuji potřebu rychlého a spolehlivého spojení kraje s Prahou, neboť se tak může trochu ulevit i silničnímu provozu. Bohužel o tom rozhodují lidé, kteří mají jiné priority
Liberecký kraj se do případu namočil tak, že mu jednodušší a výrazně levnější (pravda, ne tak dobré) řešení nestačilo a vymohl si řešení maximální. Jenže na to se bude navždy koukat jako na čáru v ZÚR. Aneb kdo chce kam, pomozme mu také tam a Luďa Sosnů Libereckému kraji odsouhlasením tohoto řešení velmi rád vyhověl. Tím totiž výrazné zlepšení parametrů železniční trati v úseku Mladá Boleslav – Turnov – Liberec odložil minimálně o padesát let :-).
Jaké bylo to jednodušší řešení?
Nějak nevím o onom „jednodušším a výrazně levnějším“ řešení, přestože tuto problematiku sleduji velmi pečlivě. Onen náčrtek od Valbeku s Jeřmaničákem horem nemyslíte, doufám, vážně.
Kraj naráží se záměrem rychlejší železnice Praha – Liberec u MD ČR a SŽ již dlouhá léta, spíše desetiletí, tak proč do toho pletete Liberecký kraj? Je to o nerovnoměrném rozvoji a podpoře regionů ze strany státu, možná by se po těch letech dalo mluvit i o diskriminaci některých krajů…
Ne MOŽNÁ. Viz například nedávné dotační programy na nové vlaky, do kterých se Lbc kraj, nikoli vlastní vinou, vůbec nemohl přihlásit.
Trochu mi to připomíná scénku, ve které se pan Šimek ptá pana Holzmana, co koupil za dárky k Vánocům.
Přesně? Přesně jsem koupil něco manželce a něco dětem – A mě jede autobus do Liberce, já už musím jet!