kmax

Přehledně: Peníze, složitá řešení atd. Jak se stát vymlouvá na další zpoždění rychlejší trati z Liberce do Prahy

Vizualizace nové trati Turnov - Liberec. Foto: Liberecký krajVizualizace nové trati Turnov - Liberec. Foto: Liberecký kraj

Ministerstvo chce současně s opakovaně odkládaným zlepšením spojení řešit rozšíření D10.

101 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
LKB

Poté, co jsem si přečetl celé odpovědi, mám pro lidi z Liberce velmi nepříjemné shrnutí. Ministerstvo obhajuje Správu železnic (a její z mého pohledu nesmyslný přístup). Všimněte si u první otázky MD následujícího úseku: „Vycházeli jsme ze situace, že pro část modernizace trati vedené na území Středočeského kraje bude podle nové legislativy nutné řešit územně plánovací dokumentaci pro zajištění územní rezervy pro nově budované úseky, dále předpokládáme plnohodnotné řízení EIA.“ Podle Davida Zahumenského: „Územní plány skýtají mnohá úskalí. Jedním z nich je územní rezerva. Nově ji upravuje zákon č. 183/2006 Sb., stavební zákon v § 23b (dříve byla definována v… Číst vice »

Milan

za mě by ten projekt neměl být vůbec. Centristická vláda kraje hrabe pod sebe a tohle je výsledek…. Liberec je uprostřed lesa ale všichni jsou ohromně pohoršeni.
Liberec je periférie a tak to je…

Martin1

Tak určitě. Liberec 5. největší město v republice se 108 000 obyvateli. Okres 181 000 obyvatel. S okresem Jablonec dalších 93 000 obyvatel. Trať by byla i výrazným pomocníkem pro okres Semily – dalších 72 000 obyvatel. Bratru nějakých 345 000 obyvatel. Ale hlavně, že to tu je periferie… do které se btw jezdí rekreovat pomalu půlka Prahy a Středočeského kraje. 😁

Panda

Kdyby se prioritněji stavěly (polo-)VRT Praha-LBC, Praha-HK a Praha-Beroun, tak by možná třetí pruhy na D10/D11/D5 nikdo nepotřeboval.

Petr

Bacha na to (polo-)VRT, dostanete za uši, jako já kdysi za pojem české VRT . Ty třetí pruhy bohužel nejsou kvůli osobní dopravě. Abychom se jich zbavili, musíme zajistit tranzitní spojky dálnic.

Milan

se běžte zhroutit někam jinam….se podívejte kde Liberec je a pak něco říkejte…. z hlediska dopravní důležitosti je Liberec na padesátém místě z třiceti.

Martin

Odpovědi připomínají tak trochu „Jistě pane ministře“. Jinak Liberecký kraj je asi dopravně nejhůř dostupným krajem ČR: Délka dálnic: 5 km Délka elektrifikovaných tratí: 0 km Délka splavné vodní cesty: 0 km Žádné letiště se zpevněnou RWY a/nebo použitelné v noci. Takže sice čtyřproudá silnice do Prahy je, ale dálnice to není a ani se to, na rozdíl od ČB, nechystá. V létě to až tak nevadí, ale v zimě mají v údržbě přednost dálnice před silnicí první třídy a pak tam musí posílat LK svoje silničáře. Mimo to ten úsek na I/35 je rok od roku pomalejší kdy se… Číst vice »

DANIEL

No jako máte pravdu, tohle už je jako kdyby státu nikdy, od připojení Sudet k Německu nedošlo, že ten kraj mají zpátky😂

Jirka Z

Škoda, že jedna z otázek nebyla na úsek z Prahy do Mladé Boleslavi, tj. Všejanskou a Bezděčínskou spojku. Zajímaly by mě ty výmluvy, proč se už nezačalo alespoň tam. Přitom je to snad nejjednodušší úsek z celé trasy, s největším potenciálním přínosem, který může dobře fungovat i nezávisle na tom zbytku. Asi se pánové bojí, že i to by příliš zatraktivnilo spojení, zvedlo počty cestujících, vznikl by tím ještě větší tlak na vylepšení i toho zbytku, což by pak pro ně znamenalo jen další práci.

sasan

Pokud se nepletu, tak projekt Všejanské spojky je hotový

sasan

Takže, nic nebrání se posunout dále. Jen je otázka, co bude s Bezděčínskou spojkou…

Marian Kechlibar

Je fascinující si uvědomit, že stavba trati Břeclav – Praha trvala za Františka Dobrotivého zhruba šest let. V době, kdy nejtěžším stavebním prostředkem byl kůň a se zprávami mezi staveništi a městy se muselo jezdit osobně, protože ještě neexistoval telegraf.

Všechny schopnosti, co jsme od té doby získali technologickým vývojem, dokázala více než zneutralizovat přebujelá byrokracie a zaplevelený právní řád.

Miky

Možná by bylo byrokraticky jednodušší připojit Liberecko k Německu. Z toho úřednického ptydepe Ministerstva doparavy přeci jen (možná nechtěně) prosvítá, že je Reichenberg odložen ad acta.

Jan B

To už tu bylo. A dopadlo to….no nic moc.

vlachjan

Poprosil bych redakci aby ministerstvu položila několik doplňkových dotazů: 1) „S oběma svými klíčovými investory, tedy s ŘSD a Správou železnic, se snažíme některé rozdíly, které vznikly vývojem v oblasti rozvoje dopravní infrastruktury před i po roce 1989, postupně napravovat.“ Jak narovnání tohoto rozdílu, a naplnění vámi proklamované politiky postupné nápravy těchto rozdílů konkrétně přispěje rozšíření dálnice o další proud, zatímco železnice zůstane na další léta ve stávajcím stavu. Jak tato politika koresponduje se snahou státu a evropské unie dosáhnout ambiciózních klimatických cílů, k nímž se země zavázala? 2) Mohlo by ministerstvo předložit odborné veřejnosti cost benefit analýzu, na jejímž… Číst vice »

Stráťa

Na ten druhý bod bych se radši ani neptal pokud nechcete zastavit veškeré investice do železnic a možná i údržbu. Vzhledem k tomu kolik nás stojí železnice a kolik procent výkonů za to realizuje by z CBA mohlo vyjít že ji máme prostě zrušit.

vlachjan

Nebojte. V prvé řadě si musíme uvědomit k čemu železnice v ČR slouží: Slouží zejména k financování životního stylu majitelů jistého výrobce zabezpečovacího zařízení, jistého projektanta modrého zábradlí, jistého výrobce vyhýbek, jistého dodavatele pražců a v neposlední řadě jejich přátel ve státní správě, jenž nežijí pro nic jiného, než aby jim (a sobě) zajistili kvalitní živobytí.
A nikdo z nich nedopustí, aby se té slepičce, co jim snáší ona zlatá vajčka, něco stalo.

Jiří Urban

Ale vy tu zase hrajete ublíženého železničáře, podle nějž se na vlaky kašle a dálnice preferuje. NENÍ TO PRAVDA. Modernizace železničního spojení Mladá Boleslav – Praha se připravuje stejně jako rozšíření dálnice D10, stavba D3 se připravuje stejně jako IV. koridor. VRT se připravuje stejně jako zkapacitnění D1 u Brna.. rozdíl je ve SCHOPNOSTECH lidí na patřičných místech dosáhnout svojí prací nějakého reálného výsledku. A na to SŽ očividně potřebuje učinit zásadní změny na úseku přípravy staveb, když nejsou schopni za 10 let dotlačit do územního řízení jediný úsek nové tratě.

vlachjan

Ale kdeže. Ve skutečnosti mě jen baví koordinované rétorické cvičení, jenž zde SŽ a MD předvedli.

a8n

On je nějaký úsek nové trati už 10 let v přípravě? Nějak mě žádný takový nenapadá.

Juraj

Aneb když #mynic mentalita pronikne i na MD… Ta argumentace je místy úplně zcestná. Na trati lze samozřejmě pracovat i bez toho, aby byl připraven terminál v Liberci. Ostatně takových případů byl milion, kdy modernizovaný koridor ústil do starého nádraží, vůbec ničemu to nebrání. Taky to celé úžasně sabotuje snahy v rámci PIDu na nové rychlé napojení Mladé Boleslavi. Tendr na EMU400 obsahuji opci na tento provozní soubor, ale tímto tempem bude klika, že se začne jezdit v polovině platnosti smlouvy kolem roku 2045… Do té doby mohou D10 rozšiřovat klidně na 12 pruhů a kolabovat bude tak jako tak,… Číst vice »

Výpravčí

Mentalita mynic přešla už dávno naopak z MD na SŽ.

Alibaba

Nějak mi to připomíná: Zeptejte se mě na co chcete, já vám co chci odpovím.

Mlžit jinak umí dobře. 🙂

Petr

Jako vážně srovnává MD Liberec s menšími Českými Budějovicemi? Vědí v Praze vůbec kolik má Liberec obyvatel? Umí v Praze srovnat města dle velikosti do prvních 5ti v pořadí?

libor

jako ano, ale na druhou stanu, pokud bychom řešili jen počet obyv (hustota), tak by vůbec nemělo smysl stavět nic od Plzně na západ.a přitom po tom mnoho lidí volá, že je potřeba napojit na německo ..

Jiří Urban

Kdyby to byl jediný projekt, který se protahuje, tak by se dalo mluvit o záměru, ale jaká je vlastně situace schopností SŽ? Když jsem se v roce 2013 začal zajímat o stav a proces přípravy dopravních staveb v ČR (po tom, co jsme se táhli do Německa přes Velemín kvůli stavu s D8), byla v tu dobu příprava D11 (u HK stále blokována sporem o pozemek), D35, D6, D8, modernicace D1, D0.. i celkově stav na ŘSD úplně tristní. Teď v roce 2025 je to úplně jinak.. Co se za tu dobu změnilo na Správě železnic, kromě přejmenování ze SŽDC?… Číst vice »

Martas

Stát nemá dlouhodobou koncepci dopravy, viz rozpočet SFDI na příští rok. Já bych taky neměl motivaci něco připravovat, když by mi tejden před podpisem smlouvy na výstavbu (tzn. po letech dohadování s úřady, vlastníky pozemků atd.) přišel nějakej matlal z MD nebo MF a řekl, „nepodepisujte, nejsou prachy“. Co se týče výstavby dálnic, asi to panu Mátlovi nevadí a přes tyto problémy stále motivaci má, to všechna čest, ale tam kde nemá už sílu to hlídat/posunovat, tam je to stejná šílenost.

Milan2

Ale my se tu nebavíme o příštím roce, ale o 35 letech od revoluce a od SŽ jsme dostali nejméně 10x, možná i 100x více slibů (studií, vizualizací vč. termínů určitě brzo) než hotových staveb. Tohle už nemůže takto dál pokračovat.

Jiří Urban

V Interview ČT24 sám řekl, že to chápe, protože rozestavěnost a finanční požadavky na rozpočet ŘSD jsou těžce nad očekávání a zrovna u těch dvou staveb D35 a D11 nešlo díky vydírání archeology předvídat, jak dlouho se jejich spor potáhne. To že to vyřešil rozdělením na dílčí úseky a dal najíst oboum stranám nemohl na ministerstvu financí předpokládat nikdo.. a hlavně prosím neříkejme, že problém Správy železnic jsou finance.. to jim spíše Stanjura dal příležitost k dalším výmluvám na svojí neschopnost, než že by to byl reálný showstopper.

Andrej

Kdyby jen VRT, co teprv takové relativní „banality“ jako rekonstrucke, zkapacitnění a elektrifikace Otrokovice – Zlín – Vizovice nebo Ostrava – Frýdek Místek – Frýdlant n. O. – Val. Mez., které jsou taky v nedohlednu.
Ale alespoň se už na několikátém úseky zcela nanovo kompletně předělávají 20-25 let staré koridory.
Jakoby koncepty „nákladů a přínosů“, „nákladů obětované příležitosti“ a ani třeba koncept „zrychlování spojení“ SŽ nic neříkaly.

David

Moc to není, ale nic také úplně ne. Konečně se začaly řešit dvě velká pražská nádraží, Smíchov a Masaryčka, k tomu je nově opravená trať ze Smíchova do Radotína a z Karlštejna do Berouna včetně Berouna, Postavil se tunel mezi Ejpovicemi a Plzní. Stejně tak se zlepšilo mnoho useků na trati z Kolína do Brna přes Vysočinu. Kompletně se zrekonstruovala Uničovka a velmi se zlepšily parametry na 4. koridoru. Začalo se s železnicí na Kladně a mezi Masaryčkou a Výstavištěm.

Martin V.

Sice se to tudy neplánuje ale aspoň kdyby modernizovali tu trasu Čakovice – Vsetaty. Tak to urychlí aspoň trochu minimálně cestu do Boleslavi. A pomohlo to te oblasti kde teď každé ráno kolabuji silnice.

Adam Tejkl

Liberec musí tlačit na tu VRT Berlín – Žitava. Až to bude z Liberce rychleji do Berlína než Prahy, tak se to teprve začne hýbat.

Twix

Zrovna včera jsem jel Cottbus – Liberec za 2h40, a to bylo jen obyčejné Desiro a splašený NAD. Berlín je ještě o kus dál, ale zase se dá takto jet každou hodinu, do Prahy vlakem jen každou druhou. Takže ani bez VRT nejsme daleko od toho, že do Berlína dojedu rychleji než do Prahy 🙂

Luboš

Tak to asi těžko.
Liberec 8.05 – Turnov 8.39, Turnov 8.44 – Praha hl. 10.49
Liberec 8.05 – Zittau 8.56, Zittau 9.04 – Cottbus 10.56, Cottbus 11.04 – Berlin OstBhf 12.23
Obojí ideální spojení
A pochybuji, že by o VRT Berlin-Zittau Němci byť je uvažovali. Maximálně nějaké VRT napojení Dresden – Zittau.
Ale ještě spíš Dresden – Bautzen – Görlitz

Twix

Tak jasně, byla to nadsázka a žádná VRT se tu neplánuje, ale to dnešní spojení do Berlína jsou regionální vlaky co staví všude. Kdyby někdo vzal to Desiro a projel to s minimem zastávek a čekání na křižování (což se samozřejmě nestane, LausitzBahn se tam už nevrátí), případně by to v Cottbus navázal na (neexistující) IC vrstvu, už samo o sobě by to třeba hodinu ubralo.

Luboš

Jenže ty regionální vlaky tam jezdí právě proto, aby tam vůbec nějaké spojení všude bylo.
Nač by byl vlak Zittau- Görlitz-Cottbus-Berlin. Aby se Liberečáci rychleji dostali do Berlína?
Necelé 3,5 hodiny z Zittau do Berlína není nic hrozného. Ono i autem to vyjde na nějaké 2,5-3 hodiny.

Marek

Není v tom nic složitého, Není vůle, není cesta.Okrajové lokality ČR nikoho nezajímají.Podobně jsou na tom občané v určitých oblastech Karlovarského kraje,Vysočiny a dalo by se vyjmenovává dál.Ještěže máme každou vládu plnou odpovědných politiků, kterým záleží na rozkvětu každého regionu České Republiky.🤣🤣🤣🤣🤣Úsměvné je poslouchat vzlyky politiků po volbách,že jim voliči nerozumí,nebo že s nimi neumí komunikovat.To jen dokresluje,jak jsou odtržení od reálných problémů občanů ČR.

Frantisek X

Tady asi nejde ani tak o lokalitu, jako o preferovaný způsob přeprav.

Richard

A přitom Pha-SČK jsou co se týče dopravní infra jedním z nejméně se rozvíjejících regionů…per capita možná i nejhorší

Clovek

Kdyby byl Liberec okrajová lokalita .. z kraje Prahy je to nejkratší cestou méně než 90km

David

To je blbost, Praha na tom byla z hlediska drážní infrastruktury posledních 20 let snad nejhůř z celé reubliky, až před několika málo lety se to začalo měnit a nějaké ty tratě se začaly opravovat.

Jméno

Jak už jsem psal, problém nevidím v odkladu. Projektová příprava na 10 let je u nás standardem, dokonce leckdy bývá i delší.
Problém je, že někdo původně tvrdil nesmyslný a nereálný termín 2028. Od toho se odvíjí i ty absurdně znějící výmluvy.

Jméno

Dotaz na mínusovače: Co jste si mysleli, že je možný za 4 roky od schválení studie udělat aZÚR, dokumentaci EIA, stanovisko, výkupy, DPS i získání povolení záměru?

RaCe

Tady se nejedná o žádné 4 roky, ale už pár desetiletí nenaplňovaných záměrů a hlavně slibů…, současný stav železniční infrastruktury v Libereckém kraji je stejný již víc než století…, všechny tratě se kroutí jako housenky a zelektrifikovaný není ani metr… Nejezdí tu tím pádem nic jiného než dosluhující Regionovy, pár Stadlerů a věčně zpožděná Arriva… Tolik na vysvětlenou za mínusovače.

Jméno

Díky. Však ten dlouhodobě ostudný stav je problém a kritiku si zaslouží. Sám se k ní přidávám.

Jen tady říkám, že k žádnému novému odkladu nedošlo. To, že se nezačne stavět v tomhle desetiletí, je zřejmé už 5 let. A proto v souvislosti s tím článkem kritizuju zejména to, že se to nějaký blbec odvážil tvrdit. (A nepochopil jsem, proč je to důvod dávat mínusy)

Juraj

No člověk by čekal, že se začne NĚCO.
Zdvoukolejnění do Milovic, Všejanská spojka, přípravné práce v MB, nějaký kratší úsek od Bakova… cokoliv.

A ne tvářit se, že není terminál v Liberci, tak nemá cenu ani začínat. Není to novostavba na zelené louce, libovolný kousek se okamžitě projeví jako zlepšení.

Jméno

Tady je ale řeč o 2 různých souborech staveb.

M. Boleslav – Liberec, o kterém je tento článek a kde teď došlo k tomu „odkladu“. O tom píšu, že zahájení v tomto desetiletí je už několik let nereálné.

A Lysá nad Labem – M. Boleslav, kde se to sice zdržuje neschopností stavební správy západ, ale se počítá se zahájením staveb 2029-2030 (a ke skokovému odkladu o 8 let nedošlo). Tyto stavby nejsou na terminálu v Liberci závislé (a nikdo se na to nevymlouvá), ty závisí jen na zavedených procesech.

sasan

Projekt Všejanské spojky je hotový, na 200 km/hod. a na střídavinu. A co dál? Prostá elektrifikace a zdvoukolejnění Nymburk – Ml. Boleslav, včetně novostavby Bezděčínské spojky? A teď, včíl mudruj…

Jiří Šrámek

Jako jeden z „mínusovačů“ chci připomenout, že opravdu nejde o 4-10 let, ale prakticky o půl století. A neděje se absolutně nic. NIC. Není vidět ani ono pomyslné světélko na konci tunelu.

Jan Hřebíček

Takže shrneme: Je po volbách a na lidi v regionech teď zase plánujeme tři a půl roku kašlat. Potom předložíme nějaké plány, které po volbách zase odsuneme. Pochopte přece, že náš zájem je, aby byla dobrá cesta do Rakouska a Chorvatska nebo do Karlových Varů na Mezinárodní filmový festival. A železnice? Ta je asi potřeba, ale sami ji moc nevyužíváme.

Martin

Já to beru tak, že Pražákům D10 a I/35 stačí, oni to používají jen o víkendech
na kolo a lyže do Jizerek, vlakem byť i rychlým by nikdy nejeli. A že tady bydlí lidé, kteří jezdí opačným směrem v týdnu za prací čí studiem je nechává chladnými.

Frantisek X

I ti ale jezdí po silnici. Jenže – proč nevyužíváme železnici, je zřejmé. Zlepšujeme silnice (i do toho Chorvatska) a na koleje (pak už)…

Mirďa

To jste mimo.
To mluvíte o Fialově vládě, která na Liberec objektivně kálela.
O příští vládu, která ještě neexistuje si držku neotírejte.

Tom

Když je něco dlouhodobě špatně, tak to někomu vyhovuje

Dejf

Ty odpovědi jsou hrozný žvásty, asi u pátého řádku mi před očima naskočil obraz sira humpreyho, jak vysvětluje proč něco nejde.

mlokXCM

Někdy ale věci nejdou, nebo ne tak rychle.

mgr.pavel

Ohledně kvalitní železnice Praha-Liberec to není „někdy“, ale spíš „nikdy“.

Andrej

„Proč to nejde“ je základní myšlenkové nastavení celého aparátu SŽ, ale taky ČD, a většiny MD.

Jenom ŘSD pod Mátlem alespoň trochu tuto toxickou mentalitu změnilo a v principu jsem za to rád, ale díky tomu bude silniční doprava ještě dominantnější. A to asi nikdo nechceme.

Dejf

chceme-nechceme, to je těžký. převeďte 10% nákladu ze silnice na železnici. na silnici to nebude poznat a železnice zkolabuje.

synergo

Já chci, koleje mi domů ani do práce nevedou.

Náhodný Kolemjdoucí

Strany nastupující vlády by místo VRT chtěly modernizovat stávající trati na 200 km/h, tak tady mají příležitost se ukázat.

Frantisek X

Což kolikrát může znamenat zmršení místní obsluhy, ztížení průvozu nákladů a diskutabilní přínos pro osobní dálkovou dopravu.

Twix

Tak já nevím, VRT bez stanic po trase jsou špatně, VRT s terminálem u města jsou špatně, konvenční tratě na 160-200 jsou špatně… a když budeme modernizovat tratě ve stávající stopě, nebude ten přínos pro dálkovou dopravu… diskutabilní?

Mirďa

Co to melete? Chtějí stavět VRT.

jan.potucek.2831

Nebuďte slušnej, ména řekněte!

Pepin

Kam pořád spěchate? Vždyť nebudete mít čas ani umřít. Na světě jsme chvilku tak proč se honite a stresujete?

Marťas

Spěcháme do Liberce 😅

MiRo

Co tam?

Garyn

prší

J.K.

Možná za tu chvilku chtějí vidět víc než ucpanou D10 😀

mgr.pavel

Na světě jsme chvilku, tak ji nechceme prožít v zácpách na D10 ani pomalém dojíždění vlakem.

zlevněme dráhu

Jako to, co předvádí SŽ za souhlasného pokyvování hlavou MD, je na okamžitou čistku v obou organizacích. Bohužel žádná vláda nemá zájem do toho hnoje hodit vidle. A takhle si tu 35 let od sametovky žijeme.

Martin1

Tohle už je vyloženě ukázka velké neschopnosti státu a pro něj pracujících lidí. Mmch, včera v podvečer na D10 zpoždění busů i 45 minut.

Twix

Nebylo to kvůli nehodě kamionu u Čtyřech kamenů? Jel jsem busem v 7 z Liberce a projelo se kolem toho už normálně. Ale jo, obecně je D10 nespolehlivá a ten vlak začne být časem konkurenceschopný i tak jak je 🙂 Aspoň mezi místy na trase, kde ostatně nastoupí nová vozidla a nová R24. Cesta metrem přes celou Prahu z Čerňáku také není to o co bych stál denně.

Stráťa

Pořád rychlejší než vlak.

Milan2

Ale to je v roce 2025 setsakramentsky špatně!

mlokXCM

A když se třeba teď relativně rychle staví dálnice, tak to je ukázka velké schopnosti státu a pro něj pracujících lidí? Stát jen odráží to, jací jsou jeho občané. Říkáte, že ti lidé jsou neschopní, ok, ale víte jak teda získáte schopné lidi? Musíte jim odpovídajícím způsobem zaplatit. A hádejte, jak se veřejnost tváří na to, když by se tak opravdu měli zaplatit. Na jednu stranu chceme dobře fungující stát, ale na druhou stranu ty lidi nechceme dobře zaplatit.

ABCD

Čeká někde schovaných spousta schopných lidi? A bude to z demografického hlediska lepší? Kolik z diskutující si hodlá změnit obor a jít to podpořit. To co říkám je blbost, ale je to jako v osmdesatkách – nejsou lidi.
Samozřejmě je to špatná politika, ale za tu můžeme my všichni.

Odpůrce zdravého rozumu

Jaké legislativní požadavky, co to je za obecé žvásty? Neměla rekodifikace stavebního zákona přispět ke zrychlení procedur?
Nejsou lidi, vždyť na MD jsou na celou záležitost bohužel jen čtyři organizační útvary (příslušné oddělení na O130, odbory O520, O910, z hlediska fondů EU O430), to se za deset let od dnešního dne nedá zvládnout, protože zahrádkáři/včelaři/spolek vesnických dam bude mít námitky proti trasování.
Pěkné téma pro nového ministra, srovnání s IV. koridorem (přeložky aj.) přiléhavé.

Gejza

Rekodifikaci stavebního práva pohřbila Fialova vláda. Jediný posun byl vznik DESÚ.

Odpůrce zdravého rozumu

A z. č. 283/2021 Sb. je co?

Phate

Celé mi to tak nějak připomíná pověstný exkrement na košili…nikdo neví proč to tam je, ale rejpání do toho strašně smrdí, tak to tak asi necháme 🙂

Forbach

Tento způsob argumentace je duševním vlastnictvím SŽ a ostatní instituce ho budou moci používat po zaplacení licenčního poplatku.

Marťas

Že oni to protahují záměrně jen proto, aby tam rovnou mohli postavit maglev…

L.P.

Stačí napsat, že Luďa Sosnů tu trať do z Prahy do Liberce prostě zmodernizovat nechce nechat (slyšel jsem, že by mu rušila klid na nějaké jeho víkendové barabizně) a tak bude vše maximálně zdržovat. A to se mu nyní za přispění současného vedení Libereckého kraje daří velmi dobře 😁😁😁.

Martin1

Sosna je celkově brzdič dopravního rozvoje v ČR. Nechápu, co na tom MD ještě dělá. Bohužel i to je důsledek služebního zákona.

Marťas

Sosna je druh borovice, který odolává i těm nejnepříznivějším povětrnostním podmínkám. Roste na skalních ostrozích, bičována vichřicemi, ale jak jednou zakoření, už se nepustí… Ani zlomit se nenechá…

Miky

Na druhou stranu, do vysokých stromů bije blesk.

mlokXCM

Rozhodně to není důsledek. Důsledek je, že se pokud chcete někoho zbavit, tak to neuděláte za pár týdnů, ale za pár měsíců. Pokud se jakýkoliv ministr chce někoho zbavit, tak to udělá. Za tímto účelem se třeba dělají reorganizace, které sice slouží k evidentnímu obcházení služebního zákona, ale je to běžně využívány způsob.

Jarin

co to toho taháš Liberecký kraj, ten jediný se snaží to tlačit, ale ten kdo rozhoduje to skutečně není! Nevyužívám železnici, ale chápu a podporuji potřebu rychlého a spolehlivého spojení kraje s Prahou, neboť se tak může trochu ulevit i silničnímu provozu. Bohužel o tom rozhodují lidé, kteří mají jiné priority

L.P.

Liberecký kraj se do případu namočil tak, že mu jednodušší a výrazně levnější (pravda, ne tak dobré) řešení nestačilo a vymohl si řešení maximální. Jenže na to se bude navždy koukat jako na čáru v ZÚR. Aneb kdo chce kam, pomozme mu také tam a Luďa Sosnů Libereckému kraji odsouhlasením tohoto řešení velmi rád vyhověl. Tím totiž výrazné zlepšení parametrů železniční trati v úseku Mladá Boleslav – Turnov – Liberec odložil minimálně o padesát let :-).

Jiří Šrámek

Nějak nevím o onom „jednodušším a výrazně levnějším“ řešení, přestože tuto problematiku sleduji velmi pečlivě. Onen náčrtek od Valbeku s Jeřmaničákem horem nemyslíte, doufám, vážně.

RaCe

Kraj naráží se záměrem rychlejší železnice Praha – Liberec u MD ČR a SŽ již dlouhá léta, spíše desetiletí, tak proč do toho pletete Liberecký kraj? Je to o nerovnoměrném rozvoji a podpoře regionů ze strany státu, možná by se po těch letech dalo mluvit i o diskriminaci některých krajů…

Jiří Šrámek

Ne MOŽNÁ. Viz například nedávné dotační programy na nové vlaky, do kterých se Lbc kraj, nikoli vlastní vinou, vůbec nemohl přihlásit.

noerf

Trochu mi to připomíná scénku, ve které se pan Šimek ptá pana Holzmana, co koupil za dárky k Vánocům.

Miky

Přesně? Přesně jsem koupil něco manželce a něco dětem – A mě jede autobus do Liberce, já už musím jet!