Přehledně: Období školních výletů plní vlaky. ČD vysvětlují, jak je to s cestováním skupin

Rychlík, Štráž nad Ohří, foto: České dráhyRychlík, Štráž nad Ohří, foto: České dráhy

Pokud je konkrétní spoj více obsazen a je to provozně možné, České dráhy vlaky posilují.

113 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
likvidátor shotoushků

U nás na škole se to řeší lehce… Zásadně se neřeší skupinové rezervace a jede se striktně no normální jízdenky a lokace vybírané vždy tak, aby byla možnost rezervace (ať už bus nebo vlak) a nazdar.

mlp

U nás se to řešilo, že nejela skupina, ale 30 jednotlivců. Ale v té době se ještě vypisoval nějaký papír, kam se dávaly jména, čísla bot a rodná čísla všech zůčastněných, razítko školy a nějaké takové věci a pak se to sice zrušilo, ale ten nový systém byl nějak divný. A sleva žádná. To se ale bavíme o době před víc jak 20 lety. Pak snad přišly nějaké skupinové slevy, kdy už druhý člověk měl podstatnou slevu, ale zase poslední roky se ta sleva dost zmenšila, že skupinová jízdenka pro 2 se nevyplatí. (Ale neni to tak dlouoh, co jsme… Číst vice »

likvidátor shotoushků

Jooo kde jsou ty doby, kdy byla modrá železniční matka úřadem a zároveň morálně-dopravní nedoknutelnou autoritou 🙃

Karel6964

Největší zábava je ,když máte hlášeny 2 skupiny po 30 lidech a před odjezdem přijde učitelka s 50 dětmi, že ji zamitli rezervaci pro preplnenost vlaku tak stejně pojede

likvidátor shotoushků

A nejspíš se tam v poho vejde, jen si postojí 😉

Karel6964

Vejdou ,ale stojí na jedné noze a ještě ne na svojí. Vlakem se nedá projít a bezpečnost a kultura cestování je v pr…y.Ale těm učitelům to nevysvětlíš oni musí jet

M19

Něco k přemýšlení, že prý něco nejde… 😉
https://www.idsjmk.cz/a/skupiny.html

V Taborsky

Za sebe zákona organizatora několika školních výletů mohu říct, že objednávání skupin u ČD je naprosto nepoužitelné. Jako největší limit vidím nedostupnost komerčních nabídek (mnohdy je cena v eshopu nižší než u skupiny). Dále nemožnost vybrat si mista ve vlacích dálkové dopravy podle preference. A v neposlední řadě, složité rušení jízdenek když někdo ze skupiny nejede – pokud koupím jízdenky přes eshop, prostě vrátím jízdenku do 15 minut před odjezdem a nemusím řešit žádnou administivu. A nakonec taková drobnost, za skupinovou jízdenku nedostanete žádné ČD body. Obecně tedy objednání skupiny přináší jen samé nevýhody a může skončit tím, že vám… Číst vice »

Dodo

Formulář už nějaký ten pátek nabízí nejlevnější jízdné dostupné online včetně například IDS a výběr místa z plánku už je u většiny dálkových spojů také možné.

U vrácení je možné zrušit předem buď celou objednávku, nebo zpětně na základě potvrzení z každého spoje.

V. Táborský

To je dobrá zpráva, že aspoň cena odpovídá té nejlevnější. Popravdě jsem to nevěděl, naposledy jsem to řešil 3 roky zpátky. Bohužel organizace školního výletu je fakt náročná a fakt nechápu proč bych měl ještě podstupovat získání potvrzení v každém vlaku – co dělat když průvodci nepřijde atd. Upřímně všichni co zkusili objednávku skupiny oficiální cestou na to nadavali

Štefan

Na webu ČD jízdenky IDS koupíte jen v některých krajích. Například na linky IDS JMK nekoupíte. Naopak ve Zlínském koupíte. Na Vysočině jen u průvodčího. Je to všehochuť a vyžaduje přečíst si tarify a spoustu doporučení a informací a návodů.

Tenk

Když jízdenky pro skupinu platíte na e-shopu, tak body dostanete, pokud máte aktivní věrnostní program….

mlp

Takže se od mých šklních let nic moc nezměnilo. Teda snad jen to, že když nejede skupina, ale 30 jednotlivců, tak při nákupu v eshopu dostanou zadarmo místenku (to za nás nebylo, nebyl ani eshop, tehdy byl akorát teletiket a to nikdo nepoužíval).

Franta Pepa Jednička

Škoda že na takovéto ochc*vání nejsou páky, ono jedna skupina 30 lidí ještě jde, ale 2 až 3 už může být problém.

likvidátor shotoushků

Přesně, co si to někdo dovolí koupit jízdenky s rezervací. Já mám na režijku/síťovku právo na volné místo na svých šotech 🙂

Franta Pepa Jednička

Nejde vůbec o to právo na volné místo, zažil jsem taky, že místo posílení soupravy, jen skupině zarezervovali by míst, ale jde o pravidla, ta říkají, že skupiny o počtu větším 20 osob, se mají předem objednat.

likvidátor shotoushků

Přesně, jde o princip. Železnice je něco víc.

V. Táborský

Tak pokud koupím 30 jednotlivých jízdenek tak uzavírám stejnou přepravní smlouvu jako vy, nebydim v tom tedy žádné ochcavani

Franta Pepa Jednička

Já jo, takže pravidla dopravce jsou jen tak vzduch?
Tam jasně stojí, že skupiny větší 20 osob, se mají předem objednat.

Štefan

Je to uživatelsky nepříjemné. A učitelům to nikdo nezaplatí.

Karel

To je zajímavé. Dříve jezdilo klidně deset, dvanáct vagónů, motoráků klidně šest, sedm a teď se hraje na normy.

Kebab

Jednou jsem jel i snad s 12x 810, souprava skoro přes půl nádraží. Tenkrát ještě byly barevně odlišené „lokomotivy“ (červené se žlutým pruhem) a pouhé vagony (tmavě červený spodek, bílá střecha a kolem oken, viz staré VW T1 a T2), v téhle soupravě byly aspoň čtyři „lokomotivy“.

Hans N.

V osmdesátkách měly „školní“ vlaky Lb-Hrádek n.N. běžně 5×810. V pátek/pondělí, když se jelo z intru i šest. Počítám, že to jelo levněji než Brejle a pět Béček do Frýdlantu o nástupiště vedle.

Arthur.ko

Nejezdilo 5x 810 ale 2x 810 a 3x popřípadě 4x Btax.
A levnější než brejle na Frýdlant to nebylo, zase byli potřeba dva fírové, a o jednoho člena vlakového doprovodu více, než bylo potřeba na vlak do Frýdlantu.

Juraj

Taky těch dvanáct vozů jelo dvakrát za den a ten motorák jezdil tam, kde nebylo jiné spojení.

To není otázka norem, ale reálné poptávky a dopravního modelu. Když se skupina nahlásí předem, tak ČD obvykle docela operativně kapacitu najdou, avšak když přijde neohlášený dav, pak je problém bez ohledu na to, zda na vesnici jezdí 810 nebo mikrobus Rošero.

Jiří Kocurek

Leda tak do velkých měst mínus Zlín.

I do 14tisícového Rožnova jely 4 krabičky.

Cerno

Nejvíc mě u nahlašovaní skupin vytáčí to, že jim klidně vyhradí místo ve spěšnáku, kde si jiný člověk nemůže koupit místenku, byl jsem toho několikrát svědkem když ti uřvaní haranti nastoupili na trase vyhnali chudáky dospěláky, kteří zaplnili komplet představky a uličky. Proč se to dělá když na to vyhrazení místa nemá člověk nárok a nepřidali vagón přímo pro ně? Je mě tohle docela proti srsti, např linka V4(Hradec -Broumov)

Leinad

Zažil jsem i opačný případ. Na spoji kde normálně jezdí solo motorák byla dvojce, jeden z nich s cedulema „vůz zadán skupině“. Bylo nás 80, jela 842 s 64 sedačkami.
I tak do vozu vlezl kdosi kdo k nám nepatřil a stěžoval si.

Miri

No, z pohledu učitele/vychovatele tam je problém s bezpečností. Nesmíte mít děti na představku. Co kdyby dveře nebyly jištěné? Navíc máme normy na počet dozorů (ne nutně učitelů) na určité množství dětí na výletě a není to zrovna vyvážené. Uhlídat ten pytel blech je dost náročné a to potřebujete na všechny vidět a oni vás musí slyšet – to je přes ten řev fakt problém (my jsme se vybavily píšťalkama, protože když se rozjedou, tak je prostě nepřekřičíte). Ale z pohledu běžného cestujícího samozřejmě chápu, že je to diskomfort a taky z toho nejsem zrovna nadšená.

Miri

A zapoměla jsem dodat: Děti by měly sedět, protože pokud nesedí a vozidlo (ať už vlak nebo autobus) sebou cukne a dítě vám spadne a zraní se, jste za to zodpovědný. Měl jste zajistit, aby ono dítě sedělo. Vzhledem k dnešním rodičům vás za to může čekat v lepším případě ztráta zaměstnání, v horším případě navíc soud.

Leinad

Za nás bylo gesto „držte huby“ zvednutá paže, kecání (pohyb palce k dlani a od dlaně). Kdo ho zaznamenal, měl zklapnout a gesto opakovat, když bylo ticho, začal mluvit ten kdo potreboval.

Miri

Podobné gesto, pouze zvednutá paže, funguje ve třídě/družině (tedy alespoň mě fungovalo). V dopravním prostředku jsou rozjívené všechny děti a ani ty, co ono gesto běžně zaznamenají a spustí onen řetězec, často nevnímají, nebo zrovna sedí zády k dozoru. Navíc se to komplikuje, pokud cestuje více tříd a některé z nich na to gesto nejsou zvyklé. Ověřeno, vyzkoušeno. Bohužel.

mlp

To jsem zažil v osobáku i ve spěšňáku, ale na sedačkách byly cedulky z popky, že jsou ta místa vyhrazená pro skupinu. (Stejně si tam pár lidí sedlo a bylo vyhnáno.)

Jan

no škoda že článek nevyšel před měsícem – školní výlety už spíš končí

Jiří Kocurek

Přičemž oraganizace takového výletu pár týdnů zabere. Vydat instrukce měli začátkem květa.

Petr

Bylo by také dobré v této souvislosti zřídit tiché oddíly ve všech dálkových vlacích. Jsem zvyklý ve vlaku pracovat a dvouhodinová cesta ve velkoprostorovém dobytčáku s dvěma uřvanými skupinami (a je jedno, jestli jsou to školáci nebo ožralý cyklisti) je opravdu skvělý zážitek. Stává teď v podstatě pravidlem, často skupina v každém voze, takže šance na klid v podstatě nulová.

Ares

Proč nejedete první třídou? Vždyť to je jedna z výhod. Tam asi na školní výlet nenarazíte.

Radek

Já přestal první třídou jezdit, když jsem si všiml, že je horší než ta druhá – víc špíny, víc smradu. Při pokusu vyvětrat mě sprdnul modrý muž a s významným pohledem uzamkl miniokénko. Za takovou zkušenost si nehodlám připlácet. Nedávno jsem si to ověřoval a nic se nezměnilo. Většinou jsou ty velkoprostorové dvojky lepší, i když jak přibývá cestujících, je cesta už dost nepříjemná a na nějakou náročnější práci to není.

Cerno

Nejtižší oddíl bývá první třída maximálně 😅

louisdemydlaque

Bohužel ani 1. třída není občas jistotou klidu na práci. Sice tam nejezdí tolik skupin (na Jižním expresu už ale organizované skupiny cizinců 1. třídu hojně využívají, ale většinou bývají ukázněné), ale zažil jsem například, že si ve velkoprostorové 1. třídě dohazovali své obchodní záležitosti příslušníci security agentury.

Jen

Skupinová sleva – hlavně na delší vzdálenosti, je dost mimo. Cena jednotlivce 699, cena ve skupině 699 (protože se dle odpovědi na infolince vypočítává z nějaké absurdní ceny ca 1200 kč) – konkrétně třeba MS kraj – Lipno.

Tomáš Škrov

Protože se to počítá z kilometrového tarifu.

Ghv

To že cd při nahlášení dvou skupin po 20 neposili vlak ještě pochopím, ale když je tam výluka a jede jen jeden bus to už nechápu. A to skupiny nahlášeny 14dni dopředu a ještě se řidič rozčiluje.

Frantík

Možná nejsou řidiči, ale snad by se kloubový bus sehnat dal…

Ares

Jojo, kloubový autobus čeká jen na vás.

Znalý

Já myslím, že NAD je pro (nejen) ČD o prázdninách noční můra. SŽ si vyhlásí výluku a dopravce, ať se postará. Je třeba si uvědomit, že i řidiči busů čerpají dovolenou… A ČD Bus to zatím v sezoně asi vytrhne.

rogo01

V 90. letech jsme jeli na stojáka skříňovou avií spolu s koly.

jara16

Šmarjá! Dyť děcka v tento čas jezdily dycky.
Za totáče, či teď.
A vem koncem. Jezdili jsme taky. Těšili se na výlety.
O prázdninách skautíci.
Raději tohle, než ožralé skupiny co jedou na jih za vínem a už za Prahou sou ožralí z piva a tvrdého alkoholu.

Jedlík

Řešením je aby stát zrušil veškeré slevy a byl pouze tarif dospělý. Kompenzace pro studenty děti a seniory a ostatní by byla např. ve formě měsíčního paušálu. Stát by ušetřil velké peníze. Akce takových školních skupin řešit pouze soukromou dopravou.

Ghv

Však mnohde jezdí soukromník. Podívejte se jak se počítá sleva u skupinové jízdenky.

Marana_CZE

Přesně! Lidi chtějí jet vlakem, šetřit planetu, tak je to potřeba zakázat! 🤡

Průvodce původní Aleš

Nikdo vám nebrání si koupit soukromý vlak a od června do srpna jím soukromě vozit dětské skupiny. A do práce taky prosím jezděte soukromou dopravou, ať vám nevadí spolucestující.

Jiří Kocurek

Stá by ušetřil? Stát jsou především občané, tedy i rodiče těch dětí.

A jestli jste to nezaznamenal, tak školní docházka je povinná, takže jim tuto povinnost zdražíte.

Jedlík

Pro mě jako pravidelného cestujícího jsou školní výlety a velké skupiny dětí peklo. Když se chci po práci tu hodinu v dálkovém buse prospat tak řvou na celý bus, vše ignorují, hází všude odpadky apod. Jednou se mi stalo, že vykoupili 3 následující busy měsíc dopředu a já se neměl, jak dostat domů. Minulý týden jsem jel do Německa a vlak byl klidný než nastoupila skupina 20 uprchlických Ukrajinských dětí, který se neuměli chovat. Za účinkovalo to, že jsem jim rozuměl a řekl jsem jim, když jsou takhle akční mohou odjet zpátky na Ukrajinu a tuto energii ukázat v obraně… Číst vice »

Průvodce původní Aleš

Jsme rádi, že se to nestalo až v Německu a ty děti nebyly uprchlické z Afghánistánu, protože to bychom si po tom Vašem milém a citlivém napomenutí nich už možná žádný příspěvek od Vás tady nepřečetli.
Děti byly vždy hlučné a na veřejnou dopravu má nárok každý. Přišlo by Vám normální, kdyby si tu někdo stěžoval, že se nedostal domů z výletu, protože autobus byl plný lidí, kteří se vraceli z práce?

Ghv

Jste dobrý posílat děti do války

Marana_CZE

Tak máte být schopnější a ty jízdenky si koupit v předstihu, vy klaune 🤡. Očividně vy byste potřeboval do války 🤡.

Karel

Jízdenka, kouopená v předstihu není poukázkou na absenci řvoucích nevychovaný spratků

Miri

Teda to jste to těm traumatizovaným dětem nandal! Můžete se poplácat po rameni, jaký jste borec.
Faktem je, že ukrajinské děti jsou často vychované, nebo spíše nevychované, jinak. Na začátku války jsem dělala na ZŠ a když nám přišly tyhle děti, bylo to docela maso. Neznaly hranice a drzé byly jako nikdo jiný. Některé z nich stále ještě odolávají českým pokusům o (pře)výchovu. Na druhou stranu někteří jejich rodiče naše snahy nadšeně podporují.

Leinad

Žila byla parta 6 lidí, která si chtěla koupit skupinovou jízdenku z Bratislavy do Brna. E-shop neprodal. Mohli shánět telefon někam na modrogumy nebo si koupit dvě jízdenky. A aby byla větší legrace, při rozdělení na dvě jízdenky dostali místenky do stejného kupéčka, to by při hlášení skupiny na neveřejný telefon neměli.

Jan

Opakovaně vyzkoušeno ZŠ Heřmanův Městec na trati do Přelouče, nikdy po nahlášení výpravy předem k posílení soupravy nedošlo…

Achilles

Ono to není na každé trati úplně jednoduché. Musela by se tam přivést druhá 810 z Hradce, což je poměrně daleko. Někdo ji musí přivést. Pak také 810 nemají vícečlenné řízení, což u soupravy 2×810 vyžaduje dva strojvedoucí. No pak ten druhý motor zase musí někdo zpátky do Hradce odvézt. Když si to sečtete, jsou to skutečně dost velké náklady navíc.

libcha

Pardubická Regionova nešla prohodit s tou 810?

Kuba2

Nebo přivézt vlek.

Achilles

I ten musí někdo přivézt a pak zase odvézt. Pořád to generuje strojvedoucího navíc.

Achilles

Donedávna tam jezdily 810, jestli už tam jsou 814 nevím. Každopádně, Pardubického není nic, motoráky z lokálek do Heřmanova Městce, Chrudimi (z Moravan) a Holic jsou hradecké.

Franta Pepa Jednička

Stále ještě 810 tam všude jezdí, k výměně za 814 (na HM, a Chrudim – Moravany – Holice), má teprve dojít.

Franta Pepa Jednička

A ta Regionova zas bude chybět třeba na Chrudim, tu Regionovu byste tam z HK nejdřív musel nějak dostat, a pak by se taky nějak musela dostat zpět.

matt

že je málo skupin který se nahlasují jako objednaná skupina

Leinad

Proč by to vlastně dělali? V dálkáči možná dostanou místenky. K couráku se najde výmluva neposílit.

Matt

na osobke je potřebné objednat vůz navíc, pokud teda drahy mají dostatek vozů a to se nikomu nechce

Libor

Není pravda. Na trati 244 se vozy do Ivančic/Bohutic/Miroslavi posilují pravidelně. Na trati 240 taktéž.

M19

No to víte. Smlouva s JMK. 😉

louisdemydlaque

Školní skupiny jsou teď ve vlacích i autobusech prakticky po celé republice. Jako dojíždějící VHD na ně narážím prakticky na každé mé cestě do/z práce i dalších cestách ve všední den. Musím říct, že při běžného cestujícího je to diskomfort.
Chyba je v systému…. Se slevami pro studenty se prostě učitelům nevyplatí objednat vlastní autobus. Oproti Polsku, Německu i Rakousku jsme v tomto trochu rarita.
Řešením by mohlo být možná zlevněné jízdné pro studenty pouze ve vícedenní variantě, nebo nějaká motivace pro školy objednat vlastní autobus/mikrobus.

Jarda

Není naopak dobře, že cestující využívají veřejnou dopravu? Ostatně i díky tomu pak zlepšují ekonomiku provozu. Chápu, že někomu může vadit, že nemá čtyřku sám pro sebe, ale to by správně být ani nemělo.

louisdemydlaque

Tohle není využívání veřejné dopravy, ale vyhánění individuálních cestujících skupinami, které by klidně mohly použit soukromou hromadnou dopravu. Osobně mít řidičský průkaz (který ze zdravotních důvodu nemám), tak v tomto období jezdím pouze autem.

Poutnik99

Ta ekonomika provozu hodně kulhá, neboť objednavatel musí vypracovat posilové autobusy, které najíždějí a poté se vrací prázdné

Kačák

Ne, myslím že bohatě stačí když se nahlásí dopředu že pojedou. ( Samozřejmě musí dodržovat nahlášený vlak a datum) Dopravce by měl umět v rozumném čase na zvýšenou poptávku reagovat. Samozřejmě, když v Koťehulkách kde jezdí obyčejně jedna 810 přijde nečekaně tábor o 70 dětích tak problém je. Na to se reagovat samozřejmě už nedá. Nechci házet vinu na doprovod,ale když je problém tak skupina většinou nebývá předhlášena.

louisdemydlaque

On to ale je problém i autobusové linkové dopravy a tam posílení není realizovatelné. Když jedou na lince 2 třídy o 30 dětech a do toho silná pravidelná frekvence, tak je problém. Na Trutnovsku denní praxe v červnu.

Kačák

To chápu, zde opět narážíme na rozdíl vlak x bus. Skupina by se nahlásila, přidá se posilový autobus v části linky….ale kdo zaplatí řidiče,naftu, silniční daň atd….skupina,kraj, dopravce??? Popravdě ani nevím kdo a jak to platí železnici? Té taky vznikají vícenáklady – jednotka navíc, spotřeba , poplatek za dopravní cestu, eventuálně strojvedoucí navíc…cesta jednotky z5. Atd.

dopravak

Tu posilu zaplatí ta skupina na jízdném, zejména pokud se jedná o vozidlo a řidiče v prostoji, tzn. typicky dopoledne. V některých krajích se busy kvůli skupinám posilují celkem běžně a rozhodně to není složitější (natož dražší) než posílit vlak.

Kačák

Nevím zda to bude ekonomicky vycházet. Pokud pojede školka ( neplatící děti) se třemi učitelkami tak ty určitě náklady nepokryjí . Ale to platí pro všechny. Přeci jen hromadná doprava se musí dotovat.

dopravak

Tak jasně že s neplaticima to nevyjde. Ale jinak řekněme z pohledu kraje když jede základka, tak zaplatí sice poloviční jízdné, ale zbytek do plného je dosyp od státu. Věřte nebo ne, ale počítal jsem to dostkrát a že se to vozidlo musí vrátit, je taky jasné. Plus si k tomu ještě připočtěte tržby z toho, že si pak ty skupiny na tu dopravu zvyknou a využívají ji i tam, kde se kvůli nim nic posilovat nemusí – což je poměrně velká část spojů mimo největší aglomerace a vyloženě top turistické oblasti.

M19

Pořiďte si děti a pak nebudete plácat takové hlouposti. Aby děti neplatili, museli by s nimi jet i rodiče. A ty platí. Aspoň si přečtěte přepravní podmínky, než začnete plácat takové nesmysly.

Kačák

Mám dvě….zatím.
1. Bezplatně se přepravují:
a) Děti do 6 let věku1) (tj. do dne, který předchází dni 6. narozenin), které však mohou cestovat pouze
s doprovodem osoby starší 10 let.

O rodičích ani vidu ani slechu.

M19

A dál. Můžete přepravovat sebou neomezený počet dětí? 😉

Jiří Kocurek

Vy jste nebyl dítě, že jim to nepřejete?

Kačák

Nevím zda to z příspěvku tak vyznívá ( kdyžtak omluva) ale opak je pravdou. Pouze reakce na rýpnutí od člověka s jiným názorem.

Poutnik99

Zjevně nevidíte co se děje v pozadí… To jízdné zdaleka nepokrývá náklady a úsilí pracovníků, aby se přeprava skupiny povedla. A pak to některé vyšperkují a k posilovému busu se nedostaví…

Pacicka

Hodně naivní představa…..

HLN

Řešením je takové skupiny nepřepravit.

Jiří Kocurek

Pokud jim prodáte jízdné s tím, že je pak vyhodíte, tak jste se dopustil podvodu.

Průvodce původní Aleš

Ale prd jsme rarita. I v USA je nájem školního autobusu i na třeba jen (celkem) tříhodinový výlet dvojnásobně dražší než cesta městským autobusem.

Matěj

Cestování škol vlakem fandím, ale jako pravidelný cestující z HK do Prahy bych ocenil, aby školy dávali pospolu, pokud je to možné, a běžné cestující nechávali nerušeně pracovat/odpočívat apod. Tichý oddíl na této lince řazen není. Souhlasím, že současná situace není přívětivá k běžný cestujícím tj. chybou v systému.

M19

Jo? A jak vysvětlíte tohle? https://www.oebb.at/en/tickets-kundenkarten/kundenkarten/schulcard

Jestli něco nemám rád, tak lhaní. 😉

louisdemydlaque

VYtrháváte z kontextu a ještě mě nazýváte lhářem….V Rakousku má dost škol své busy i na dopravu do škol, natož na výlety.
To, že ÖBB nabízí akci jako snahu usměrnit i těch pár cestujících škol je věc druhá (a asi správná). Ale rozhodně v Rakousku nejde o takovou masovku, jako v ČR. Zřejmě asi Rakousko neznáte!

M19

Jen jste právě předvedl, další demagogii. Ani přímý důkaz vám nezabrání lhát nepokrytě dál. Ale když si potřebujete sám sobě cosi nalhávat. 😉 Vaše volba. 😉

louisdemydlaque

Urazit mě pane a argumenty neuvidíte, takže demagogii tu predvadite jen vy. Asi si vašimi hejtman zvysujete malé sebevědomí.. Vaše volba

M19

Argumenty popíráte sám. Tvrdil ist, že skupinové slevy v Rakousku neznají. Jak jste byl přichycen při lži, začal jste se vykrucovat. Ne, pro takové nízké chování pochopení nemám.

louisdemydlaque

Zase urážíte! Nic takového, že skupinové slevy v Rakousku neznají jsem nenapsal. Neumíte zřejmě chápat psaný text. Vy jste sem jen plácnul odkaz, co jste si vygooglil na stránkách ÖBB, abyste mě mohl ponižovat. A pak tu píšete, že nemáte pochopení pro něco, co jste si sám vycucal z prstu. Kdo jste, že si dovolujete takto urážet?

M19

Argumenty nemáte, tak osočujete. No, je to vaše vizitka. 😉

louisdemydlaque

Vy osočujete a urážíte. Váš argument byl nula (jeden odkaz a žádná argumentace, jen povyšování). Je mi jasné, že si tu píšu s psychicky nemocným jedincem (nejspíše s autistou, co má potřebu se nad jiné morálně vyvyšovat). Asi si tím něco kompenzujete. Takže končím. Klidně si sem napiště svou tečku, jak jsem opdad a vy frajer, jestli si tím ulevíte. Já už sem koukat nebudu. Nestojíte mi za to.

louisdemydlaque

PS: v Rakousku jsem žil, pracoval, prováděl vědecky výzkum, tak nevím, co bych si nalhaval. Školy tam jezdí VHD radove méně než v ČR. To, ze vy tam občas zřejmě jedete na šotocestu a nějakou potkáte, na tom nic nemění!

M19

Nejsem šotouš. Vaše předsudky a ublíženecké řeči si strčte za klobouk. O tom, že prekrucujete vlastní tvrzení není pochyb. 😉

Zdeněk

On se vylhava z reality dost často….

louisdemydlaque

Asi bude psychicky nevyrovnaný, či mít nějaký problém, který si léčí moralizováním na diskuzích. Kdyby mi to měl říct tváří tvář, tak bude zalezlý, ale na netu anonymní hrdina a morální kádr. Takových je plný internet. Já se mu budu v diskuzích asi vyhýbat, s takovými nemá cenu vést kloudnou diskuzi.

Tomáš Škrov

Jojo ex7 je v současnosti masakr, dost spojů už je pár hodin před odjezdem kompletně vymistenkovano hlavně v 16:20 a v 17:20 z Prahy + v 7 do Prahy posily teda nic moc.

Pacicka

Na Ex7 je posila problém, většinou jede do Rybníka, ale Rakušák vozy navíc nevezme, nevejdou se k peronu v Linci

Jarda V.

Je naprosto běžné ze v Budějovicích se odpojuji jeden nekdy i dva vozy a ano ty večerní Expresy v pátek/nedele už bývají na stojáka, ale jezdí i rychlíky kde to jde.

Tomáš Škrov

Nejenom pátky a neděle, minimálně tento týden to bylo i v úterý a ve středu. V úterý mne to vyhnalo do rychlíku v 16:46, na středu jsem naštěstí kupoval místenku už v úterý ráno a i to už bylo na hraně.

M19
Jarda V.

Nevejdou se na nacestnych zastávkách protože to z Budějovic jezdí jako REX/D a zastavuje to skoro vsude

M19

Psala v Linci. I tam se vejdou. Ne. Z Budejic EC jede jako EC. A zastavuje hen na pár zastávkách. To co myslíte vy, tam jsem vždy jel motorakem ÖBB. 😉