Přehledně: Období školních výletů plní vlaky. ČD vysvětlují, jak je to s cestováním skupin
Rychlík, Štráž nad Ohří, foto: České dráhy
Pokud je konkrétní spoj více obsazen a je to provozně možné, České dráhy vlaky posilují.
U nás na škole se to řeší lehce… Zásadně se neřeší skupinové rezervace a jede se striktně no normální jízdenky a lokace vybírané vždy tak, aby byla možnost rezervace (ať už bus nebo vlak) a nazdar.
U nás se to řešilo, že nejela skupina, ale 30 jednotlivců. Ale v té době se ještě vypisoval nějaký papír, kam se dávaly jména, čísla bot a rodná čísla všech zůčastněných, razítko školy a nějaké takové věci a pak se to sice zrušilo, ale ten nový systém byl nějak divný. A sleva žádná. To se ale bavíme o době před víc jak 20 lety. Pak snad přišly nějaké skupinové slevy, kdy už druhý člověk měl podstatnou slevu, ale zase poslední roky se ta sleva dost zmenšila, že skupinová jízdenka pro 2 se nevyplatí. (Ale neni to tak dlouoh, co jsme… Číst vice »
Jooo kde jsou ty doby, kdy byla modrá železniční matka úřadem a zároveň morálně-dopravní nedoknutelnou autoritou 🙃
Největší zábava je ,když máte hlášeny 2 skupiny po 30 lidech a před odjezdem přijde učitelka s 50 dětmi, že ji zamitli rezervaci pro preplnenost vlaku tak stejně pojede
A nejspíš se tam v poho vejde, jen si postojí 😉
Vejdou ,ale stojí na jedné noze a ještě ne na svojí. Vlakem se nedá projít a bezpečnost a kultura cestování je v pr…y.Ale těm učitelům to nevysvětlíš oni musí jet
Něco k přemýšlení, že prý něco nejde… 😉
https://www.idsjmk.cz/a/skupiny.html
Za sebe zákona organizatora několika školních výletů mohu říct, že objednávání skupin u ČD je naprosto nepoužitelné. Jako největší limit vidím nedostupnost komerčních nabídek (mnohdy je cena v eshopu nižší než u skupiny). Dále nemožnost vybrat si mista ve vlacích dálkové dopravy podle preference. A v neposlední řadě, složité rušení jízdenek když někdo ze skupiny nejede – pokud koupím jízdenky přes eshop, prostě vrátím jízdenku do 15 minut před odjezdem a nemusím řešit žádnou administivu. A nakonec taková drobnost, za skupinovou jízdenku nedostanete žádné ČD body. Obecně tedy objednání skupiny přináší jen samé nevýhody a může skončit tím, že vám… Číst vice »
Formulář už nějaký ten pátek nabízí nejlevnější jízdné dostupné online včetně například IDS a výběr místa z plánku už je u většiny dálkových spojů také možné.
U vrácení je možné zrušit předem buď celou objednávku, nebo zpětně na základě potvrzení z každého spoje.
To je dobrá zpráva, že aspoň cena odpovídá té nejlevnější. Popravdě jsem to nevěděl, naposledy jsem to řešil 3 roky zpátky. Bohužel organizace školního výletu je fakt náročná a fakt nechápu proč bych měl ještě podstupovat získání potvrzení v každém vlaku – co dělat když průvodci nepřijde atd. Upřímně všichni co zkusili objednávku skupiny oficiální cestou na to nadavali
Na webu ČD jízdenky IDS koupíte jen v některých krajích. Například na linky IDS JMK nekoupíte. Naopak ve Zlínském koupíte. Na Vysočině jen u průvodčího. Je to všehochuť a vyžaduje přečíst si tarify a spoustu doporučení a informací a návodů.
Když jízdenky pro skupinu platíte na e-shopu, tak body dostanete, pokud máte aktivní věrnostní program….
Takže se od mých šklních let nic moc nezměnilo. Teda snad jen to, že když nejede skupina, ale 30 jednotlivců, tak při nákupu v eshopu dostanou zadarmo místenku (to za nás nebylo, nebyl ani eshop, tehdy byl akorát teletiket a to nikdo nepoužíval).
Škoda že na takovéto ochc*vání nejsou páky, ono jedna skupina 30 lidí ještě jde, ale 2 až 3 už může být problém.
Přesně, co si to někdo dovolí koupit jízdenky s rezervací. Já mám na režijku/síťovku právo na volné místo na svých šotech 🙂
Nejde vůbec o to právo na volné místo, zažil jsem taky, že místo posílení soupravy, jen skupině zarezervovali by míst, ale jde o pravidla, ta říkají, že skupiny o počtu větším 20 osob, se mají předem objednat.
Přesně, jde o princip. Železnice je něco víc.
Tak pokud koupím 30 jednotlivých jízdenek tak uzavírám stejnou přepravní smlouvu jako vy, nebydim v tom tedy žádné ochcavani
Já jo, takže pravidla dopravce jsou jen tak vzduch?
Tam jasně stojí, že skupiny větší 20 osob, se mají předem objednat.
Je to uživatelsky nepříjemné. A učitelům to nikdo nezaplatí.
To je zajímavé. Dříve jezdilo klidně deset, dvanáct vagónů, motoráků klidně šest, sedm a teď se hraje na normy.
Jednou jsem jel i snad s 12x 810, souprava skoro přes půl nádraží. Tenkrát ještě byly barevně odlišené „lokomotivy“ (červené se žlutým pruhem) a pouhé vagony (tmavě červený spodek, bílá střecha a kolem oken, viz staré VW T1 a T2), v téhle soupravě byly aspoň čtyři „lokomotivy“.
V osmdesátkách měly „školní“ vlaky Lb-Hrádek n.N. běžně 5×810. V pátek/pondělí, když se jelo z intru i šest. Počítám, že to jelo levněji než Brejle a pět Béček do Frýdlantu o nástupiště vedle.
Nejezdilo 5x 810 ale 2x 810 a 3x popřípadě 4x Btax.
A levnější než brejle na Frýdlant to nebylo, zase byli potřeba dva fírové, a o jednoho člena vlakového doprovodu více, než bylo potřeba na vlak do Frýdlantu.
Taky těch dvanáct vozů jelo dvakrát za den a ten motorák jezdil tam, kde nebylo jiné spojení.
To není otázka norem, ale reálné poptávky a dopravního modelu. Když se skupina nahlásí předem, tak ČD obvykle docela operativně kapacitu najdou, avšak když přijde neohlášený dav, pak je problém bez ohledu na to, zda na vesnici jezdí 810 nebo mikrobus Rošero.
Leda tak do velkých měst mínus Zlín.
I do 14tisícového Rožnova jely 4 krabičky.
Nejvíc mě u nahlašovaní skupin vytáčí to, že jim klidně vyhradí místo ve spěšnáku, kde si jiný člověk nemůže koupit místenku, byl jsem toho několikrát svědkem když ti uřvaní haranti nastoupili na trase vyhnali chudáky dospěláky, kteří zaplnili komplet představky a uličky. Proč se to dělá když na to vyhrazení místa nemá člověk nárok a nepřidali vagón přímo pro ně? Je mě tohle docela proti srsti, např linka V4(Hradec -Broumov)
Zažil jsem i opačný případ. Na spoji kde normálně jezdí solo motorák byla dvojce, jeden z nich s cedulema „vůz zadán skupině“. Bylo nás 80, jela 842 s 64 sedačkami.
I tak do vozu vlezl kdosi kdo k nám nepatřil a stěžoval si.
No, z pohledu učitele/vychovatele tam je problém s bezpečností. Nesmíte mít děti na představku. Co kdyby dveře nebyly jištěné? Navíc máme normy na počet dozorů (ne nutně učitelů) na určité množství dětí na výletě a není to zrovna vyvážené. Uhlídat ten pytel blech je dost náročné a to potřebujete na všechny vidět a oni vás musí slyšet – to je přes ten řev fakt problém (my jsme se vybavily píšťalkama, protože když se rozjedou, tak je prostě nepřekřičíte). Ale z pohledu běžného cestujícího samozřejmě chápu, že je to diskomfort a taky z toho nejsem zrovna nadšená.
A zapoměla jsem dodat: Děti by měly sedět, protože pokud nesedí a vozidlo (ať už vlak nebo autobus) sebou cukne a dítě vám spadne a zraní se, jste za to zodpovědný. Měl jste zajistit, aby ono dítě sedělo. Vzhledem k dnešním rodičům vás za to může čekat v lepším případě ztráta zaměstnání, v horším případě navíc soud.
Za nás bylo gesto „držte huby“ zvednutá paže, kecání (pohyb palce k dlani a od dlaně). Kdo ho zaznamenal, měl zklapnout a gesto opakovat, když bylo ticho, začal mluvit ten kdo potreboval.
Podobné gesto, pouze zvednutá paže, funguje ve třídě/družině (tedy alespoň mě fungovalo). V dopravním prostředku jsou rozjívené všechny děti a ani ty, co ono gesto běžně zaznamenají a spustí onen řetězec, často nevnímají, nebo zrovna sedí zády k dozoru. Navíc se to komplikuje, pokud cestuje více tříd a některé z nich na to gesto nejsou zvyklé. Ověřeno, vyzkoušeno. Bohužel.
To jsem zažil v osobáku i ve spěšňáku, ale na sedačkách byly cedulky z popky, že jsou ta místa vyhrazená pro skupinu. (Stejně si tam pár lidí sedlo a bylo vyhnáno.)
no škoda že článek nevyšel před měsícem – školní výlety už spíš končí
Přičemž oraganizace takového výletu pár týdnů zabere. Vydat instrukce měli začátkem květa.
Bylo by také dobré v této souvislosti zřídit tiché oddíly ve všech dálkových vlacích. Jsem zvyklý ve vlaku pracovat a dvouhodinová cesta ve velkoprostorovém dobytčáku s dvěma uřvanými skupinami (a je jedno, jestli jsou to školáci nebo ožralý cyklisti) je opravdu skvělý zážitek. Stává teď v podstatě pravidlem, často skupina v každém voze, takže šance na klid v podstatě nulová.
Proč nejedete první třídou? Vždyť to je jedna z výhod. Tam asi na školní výlet nenarazíte.
Já přestal první třídou jezdit, když jsem si všiml, že je horší než ta druhá – víc špíny, víc smradu. Při pokusu vyvětrat mě sprdnul modrý muž a s významným pohledem uzamkl miniokénko. Za takovou zkušenost si nehodlám připlácet. Nedávno jsem si to ověřoval a nic se nezměnilo. Většinou jsou ty velkoprostorové dvojky lepší, i když jak přibývá cestujících, je cesta už dost nepříjemná a na nějakou náročnější práci to není.
Nejtižší oddíl bývá první třída maximálně 😅
Bohužel ani 1. třída není občas jistotou klidu na práci. Sice tam nejezdí tolik skupin (na Jižním expresu už ale organizované skupiny cizinců 1. třídu hojně využívají, ale většinou bývají ukázněné), ale zažil jsem například, že si ve velkoprostorové 1. třídě dohazovali své obchodní záležitosti příslušníci security agentury.
Skupinová sleva – hlavně na delší vzdálenosti, je dost mimo. Cena jednotlivce 699, cena ve skupině 699 (protože se dle odpovědi na infolince vypočítává z nějaké absurdní ceny ca 1200 kč) – konkrétně třeba MS kraj – Lipno.
Protože se to počítá z kilometrového tarifu.
To že cd při nahlášení dvou skupin po 20 neposili vlak ještě pochopím, ale když je tam výluka a jede jen jeden bus to už nechápu. A to skupiny nahlášeny 14dni dopředu a ještě se řidič rozčiluje.
Možná nejsou řidiči, ale snad by se kloubový bus sehnat dal…
Jojo, kloubový autobus čeká jen na vás.
Já myslím, že NAD je pro (nejen) ČD o prázdninách noční můra. SŽ si vyhlásí výluku a dopravce, ať se postará. Je třeba si uvědomit, že i řidiči busů čerpají dovolenou… A ČD Bus to zatím v sezoně asi vytrhne.
V 90. letech jsme jeli na stojáka skříňovou avií spolu s koly.
Šmarjá! Dyť děcka v tento čas jezdily dycky.
Za totáče, či teď.
A vem koncem. Jezdili jsme taky. Těšili se na výlety.
O prázdninách skautíci.
Raději tohle, než ožralé skupiny co jedou na jih za vínem a už za Prahou sou ožralí z piva a tvrdého alkoholu.
Řešením je aby stát zrušil veškeré slevy a byl pouze tarif dospělý. Kompenzace pro studenty děti a seniory a ostatní by byla např. ve formě měsíčního paušálu. Stát by ušetřil velké peníze. Akce takových školních skupin řešit pouze soukromou dopravou.
Však mnohde jezdí soukromník. Podívejte se jak se počítá sleva u skupinové jízdenky.
Přesně! Lidi chtějí jet vlakem, šetřit planetu, tak je to potřeba zakázat! 🤡
Nikdo vám nebrání si koupit soukromý vlak a od června do srpna jím soukromě vozit dětské skupiny. A do práce taky prosím jezděte soukromou dopravou, ať vám nevadí spolucestující.
Stá by ušetřil? Stát jsou především občané, tedy i rodiče těch dětí.
A jestli jste to nezaznamenal, tak školní docházka je povinná, takže jim tuto povinnost zdražíte.
Pro mě jako pravidelného cestujícího jsou školní výlety a velké skupiny dětí peklo. Když se chci po práci tu hodinu v dálkovém buse prospat tak řvou na celý bus, vše ignorují, hází všude odpadky apod. Jednou se mi stalo, že vykoupili 3 následující busy měsíc dopředu a já se neměl, jak dostat domů. Minulý týden jsem jel do Německa a vlak byl klidný než nastoupila skupina 20 uprchlických Ukrajinských dětí, který se neuměli chovat. Za účinkovalo to, že jsem jim rozuměl a řekl jsem jim, když jsou takhle akční mohou odjet zpátky na Ukrajinu a tuto energii ukázat v obraně… Číst vice »
Jsme rádi, že se to nestalo až v Německu a ty děti nebyly uprchlické z Afghánistánu, protože to bychom si po tom Vašem milém a citlivém napomenutí nich už možná žádný příspěvek od Vás tady nepřečetli.
Děti byly vždy hlučné a na veřejnou dopravu má nárok každý. Přišlo by Vám normální, kdyby si tu někdo stěžoval, že se nedostal domů z výletu, protože autobus byl plný lidí, kteří se vraceli z práce?
Jste dobrý posílat děti do války
Tak máte být schopnější a ty jízdenky si koupit v předstihu, vy klaune 🤡. Očividně vy byste potřeboval do války 🤡.
Jízdenka, kouopená v předstihu není poukázkou na absenci řvoucích nevychovaný spratků
Teda to jste to těm traumatizovaným dětem nandal! Můžete se poplácat po rameni, jaký jste borec.
Faktem je, že ukrajinské děti jsou často vychované, nebo spíše nevychované, jinak. Na začátku války jsem dělala na ZŠ a když nám přišly tyhle děti, bylo to docela maso. Neznaly hranice a drzé byly jako nikdo jiný. Některé z nich stále ještě odolávají českým pokusům o (pře)výchovu. Na druhou stranu někteří jejich rodiče naše snahy nadšeně podporují.
Žila byla parta 6 lidí, která si chtěla koupit skupinovou jízdenku z Bratislavy do Brna. E-shop neprodal. Mohli shánět telefon někam na modrogumy nebo si koupit dvě jízdenky. A aby byla větší legrace, při rozdělení na dvě jízdenky dostali místenky do stejného kupéčka, to by při hlášení skupiny na neveřejný telefon neměli.
Opakovaně vyzkoušeno ZŠ Heřmanův Městec na trati do Přelouče, nikdy po nahlášení výpravy předem k posílení soupravy nedošlo…
Ono to není na každé trati úplně jednoduché. Musela by se tam přivést druhá 810 z Hradce, což je poměrně daleko. Někdo ji musí přivést. Pak také 810 nemají vícečlenné řízení, což u soupravy 2×810 vyžaduje dva strojvedoucí. No pak ten druhý motor zase musí někdo zpátky do Hradce odvézt. Když si to sečtete, jsou to skutečně dost velké náklady navíc.
Pardubická Regionova nešla prohodit s tou 810?
Nebo přivézt vlek.
I ten musí někdo přivézt a pak zase odvézt. Pořád to generuje strojvedoucího navíc.
Donedávna tam jezdily 810, jestli už tam jsou 814 nevím. Každopádně, Pardubického není nic, motoráky z lokálek do Heřmanova Městce, Chrudimi (z Moravan) a Holic jsou hradecké.
Stále ještě 810 tam všude jezdí, k výměně za 814 (na HM, a Chrudim – Moravany – Holice), má teprve dojít.
A ta Regionova zas bude chybět třeba na Chrudim, tu Regionovu byste tam z HK nejdřív musel nějak dostat, a pak by se taky nějak musela dostat zpět.
že je málo skupin který se nahlasují jako objednaná skupina
Proč by to vlastně dělali? V dálkáči možná dostanou místenky. K couráku se najde výmluva neposílit.
na osobke je potřebné objednat vůz navíc, pokud teda drahy mají dostatek vozů a to se nikomu nechce
Není pravda. Na trati 244 se vozy do Ivančic/Bohutic/Miroslavi posilují pravidelně. Na trati 240 taktéž.
No to víte. Smlouva s JMK. 😉
Školní skupiny jsou teď ve vlacích i autobusech prakticky po celé republice. Jako dojíždějící VHD na ně narážím prakticky na každé mé cestě do/z práce i dalších cestách ve všední den. Musím říct, že při běžného cestujícího je to diskomfort.
Chyba je v systému…. Se slevami pro studenty se prostě učitelům nevyplatí objednat vlastní autobus. Oproti Polsku, Německu i Rakousku jsme v tomto trochu rarita.
Řešením by mohlo být možná zlevněné jízdné pro studenty pouze ve vícedenní variantě, nebo nějaká motivace pro školy objednat vlastní autobus/mikrobus.
Není naopak dobře, že cestující využívají veřejnou dopravu? Ostatně i díky tomu pak zlepšují ekonomiku provozu. Chápu, že někomu může vadit, že nemá čtyřku sám pro sebe, ale to by správně být ani nemělo.
Tohle není využívání veřejné dopravy, ale vyhánění individuálních cestujících skupinami, které by klidně mohly použit soukromou hromadnou dopravu. Osobně mít řidičský průkaz (který ze zdravotních důvodu nemám), tak v tomto období jezdím pouze autem.
Ta ekonomika provozu hodně kulhá, neboť objednavatel musí vypracovat posilové autobusy, které najíždějí a poté se vrací prázdné
Ne, myslím že bohatě stačí když se nahlásí dopředu že pojedou. ( Samozřejmě musí dodržovat nahlášený vlak a datum) Dopravce by měl umět v rozumném čase na zvýšenou poptávku reagovat. Samozřejmě, když v Koťehulkách kde jezdí obyčejně jedna 810 přijde nečekaně tábor o 70 dětích tak problém je. Na to se reagovat samozřejmě už nedá. Nechci házet vinu na doprovod,ale když je problém tak skupina většinou nebývá předhlášena.
On to ale je problém i autobusové linkové dopravy a tam posílení není realizovatelné. Když jedou na lince 2 třídy o 30 dětech a do toho silná pravidelná frekvence, tak je problém. Na Trutnovsku denní praxe v červnu.
To chápu, zde opět narážíme na rozdíl vlak x bus. Skupina by se nahlásila, přidá se posilový autobus v části linky….ale kdo zaplatí řidiče,naftu, silniční daň atd….skupina,kraj, dopravce??? Popravdě ani nevím kdo a jak to platí železnici? Té taky vznikají vícenáklady – jednotka navíc, spotřeba , poplatek za dopravní cestu, eventuálně strojvedoucí navíc…cesta jednotky z5. Atd.
Tu posilu zaplatí ta skupina na jízdném, zejména pokud se jedná o vozidlo a řidiče v prostoji, tzn. typicky dopoledne. V některých krajích se busy kvůli skupinám posilují celkem běžně a rozhodně to není složitější (natož dražší) než posílit vlak.
Nevím zda to bude ekonomicky vycházet. Pokud pojede školka ( neplatící děti) se třemi učitelkami tak ty určitě náklady nepokryjí . Ale to platí pro všechny. Přeci jen hromadná doprava se musí dotovat.
Tak jasně že s neplaticima to nevyjde. Ale jinak řekněme z pohledu kraje když jede základka, tak zaplatí sice poloviční jízdné, ale zbytek do plného je dosyp od státu. Věřte nebo ne, ale počítal jsem to dostkrát a že se to vozidlo musí vrátit, je taky jasné. Plus si k tomu ještě připočtěte tržby z toho, že si pak ty skupiny na tu dopravu zvyknou a využívají ji i tam, kde se kvůli nim nic posilovat nemusí – což je poměrně velká část spojů mimo největší aglomerace a vyloženě top turistické oblasti.
Pořiďte si děti a pak nebudete plácat takové hlouposti. Aby děti neplatili, museli by s nimi jet i rodiče. A ty platí. Aspoň si přečtěte přepravní podmínky, než začnete plácat takové nesmysly.
Mám dvě….zatím.
1. Bezplatně se přepravují:
a) Děti do 6 let věku1) (tj. do dne, který předchází dni 6. narozenin), které však mohou cestovat pouze
s doprovodem osoby starší 10 let.
O rodičích ani vidu ani slechu.
A dál. Můžete přepravovat sebou neomezený počet dětí? 😉
Vy jste nebyl dítě, že jim to nepřejete?
Nevím zda to z příspěvku tak vyznívá ( kdyžtak omluva) ale opak je pravdou. Pouze reakce na rýpnutí od člověka s jiným názorem.
Zjevně nevidíte co se děje v pozadí… To jízdné zdaleka nepokrývá náklady a úsilí pracovníků, aby se přeprava skupiny povedla. A pak to některé vyšperkují a k posilovému busu se nedostaví…
Hodně naivní představa…..
Řešením je takové skupiny nepřepravit.
Pokud jim prodáte jízdné s tím, že je pak vyhodíte, tak jste se dopustil podvodu.
Ale prd jsme rarita. I v USA je nájem školního autobusu i na třeba jen (celkem) tříhodinový výlet dvojnásobně dražší než cesta městským autobusem.
Cestování škol vlakem fandím, ale jako pravidelný cestující z HK do Prahy bych ocenil, aby školy dávali pospolu, pokud je to možné, a běžné cestující nechávali nerušeně pracovat/odpočívat apod. Tichý oddíl na této lince řazen není. Souhlasím, že současná situace není přívětivá k běžný cestujícím tj. chybou v systému.
Jo? A jak vysvětlíte tohle? https://www.oebb.at/en/tickets-kundenkarten/kundenkarten/schulcard
Jestli něco nemám rád, tak lhaní. 😉
VYtrháváte z kontextu a ještě mě nazýváte lhářem….V Rakousku má dost škol své busy i na dopravu do škol, natož na výlety.
To, že ÖBB nabízí akci jako snahu usměrnit i těch pár cestujících škol je věc druhá (a asi správná). Ale rozhodně v Rakousku nejde o takovou masovku, jako v ČR. Zřejmě asi Rakousko neznáte!
Jen jste právě předvedl, další demagogii. Ani přímý důkaz vám nezabrání lhát nepokrytě dál. Ale když si potřebujete sám sobě cosi nalhávat. 😉 Vaše volba. 😉
Urazit mě pane a argumenty neuvidíte, takže demagogii tu predvadite jen vy. Asi si vašimi hejtman zvysujete malé sebevědomí.. Vaše volba
Argumenty popíráte sám. Tvrdil ist, že skupinové slevy v Rakousku neznají. Jak jste byl přichycen při lži, začal jste se vykrucovat. Ne, pro takové nízké chování pochopení nemám.
Zase urážíte! Nic takového, že skupinové slevy v Rakousku neznají jsem nenapsal. Neumíte zřejmě chápat psaný text. Vy jste sem jen plácnul odkaz, co jste si vygooglil na stránkách ÖBB, abyste mě mohl ponižovat. A pak tu píšete, že nemáte pochopení pro něco, co jste si sám vycucal z prstu. Kdo jste, že si dovolujete takto urážet?
Argumenty nemáte, tak osočujete. No, je to vaše vizitka. 😉
Vy osočujete a urážíte. Váš argument byl nula (jeden odkaz a žádná argumentace, jen povyšování). Je mi jasné, že si tu píšu s psychicky nemocným jedincem (nejspíše s autistou, co má potřebu se nad jiné morálně vyvyšovat). Asi si tím něco kompenzujete. Takže končím. Klidně si sem napiště svou tečku, jak jsem opdad a vy frajer, jestli si tím ulevíte. Já už sem koukat nebudu. Nestojíte mi za to.
PS: v Rakousku jsem žil, pracoval, prováděl vědecky výzkum, tak nevím, co bych si nalhaval. Školy tam jezdí VHD radove méně než v ČR. To, ze vy tam občas zřejmě jedete na šotocestu a nějakou potkáte, na tom nic nemění!
Nejsem šotouš. Vaše předsudky a ublíženecké řeči si strčte za klobouk. O tom, že prekrucujete vlastní tvrzení není pochyb. 😉
On se vylhava z reality dost často….
Asi bude psychicky nevyrovnaný, či mít nějaký problém, který si léčí moralizováním na diskuzích. Kdyby mi to měl říct tváří tvář, tak bude zalezlý, ale na netu anonymní hrdina a morální kádr. Takových je plný internet. Já se mu budu v diskuzích asi vyhýbat, s takovými nemá cenu vést kloudnou diskuzi.
Jojo ex7 je v současnosti masakr, dost spojů už je pár hodin před odjezdem kompletně vymistenkovano hlavně v 16:20 a v 17:20 z Prahy + v 7 do Prahy posily teda nic moc.
Na Ex7 je posila problém, většinou jede do Rybníka, ale Rakušák vozy navíc nevezme, nevejdou se k peronu v Linci
Je naprosto běžné ze v Budějovicích se odpojuji jeden nekdy i dva vozy a ano ty večerní Expresy v pátek/nedele už bývají na stojáka, ale jezdí i rychlíky kde to jde.
Nejenom pátky a neděle, minimálně tento týden to bylo i v úterý a ve středu. V úterý mne to vyhnalo do rychlíku v 16:46, na středu jsem naštěstí kupoval místenku už v úterý ráno a i to už bylo na hraně.
Nevejdou se k peronu v Linzi? 🤣 https://mapy.cz/letecka?source=pubt&id=26091545&ds=1&x=14.2914571&y=48.2893361&z=17
Nevejdou se na nacestnych zastávkách protože to z Budějovic jezdí jako REX/D a zastavuje to skoro vsude
Psala v Linci. I tam se vejdou. Ne. Z Budejic EC jede jako EC. A zastavuje hen na pár zastávkách. To co myslíte vy, tam jsem vždy jel motorakem ÖBB. 😉