Přehledně: Obchvaty a přivaděče. Vláda slíbila Středočechům peníze na nové silnice kvůli D3
Druhá etapa obchvatu Jesenice u Prahy. Foto: Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje

Projektovou přípravu musí zajistit kraj, stát má zaplatit výstavbu.
Bylo by asi korektní tu “Vesteckou spojku” považovat za přímou součást D3. Bez ni totiž má dopravně jen velmi omezený smysl (ve srovnání s alternativou nějakého částečného zkapacitneni I/3).
A to zkapacitnění má konkrétně jaký smysl? Že se všichni sejdou v Mirošovicích?
Anebo že okrajem několika obcí nepovede „jen“ silnice „jednička“ ale rovnou čtyřpruhovka 🙁
Koukal jsem ze kdyz pojedu po D1 na Prahu, tak na vesteckou spojku nepujde sjet, ani z vestecke smerem na Brno. Je to tak? Na exitu 4 nebude plnohodnotna krizovatka.
Přijde mi to žalostně málo. Co třeba Neveklov nebo Křešice?
Další věc je, že u sjezdů u Prahy podobné obchvaty nejsou. Třeba hned ten první na D10, kde asi budou zácpy navždy. Při rozšiřování dálnic na 6 pruhů by se měly postavit obchvaty jako u nových dálnic…
Křešice jsou v řešení: https://zdopravy.cz/prelozka-i-18-u-votic-podejde-sedlcanskou-trat-okoli-zasadne-neovlivni-rozhodl-urad-246793/, v létě tam probíhala geodetická činnost. Investor je ŘSD, tedy stát.
Místním obyvatelům to přeji. Zároveň jim ale závidím. Proč?
Protože patřím mezi desetitisíce obyvatel Kutné Hory, Kolína, Čáslavi a dalších míst, kteří již neuvěřitelných čtyřicet (!!!) let čekají na realizaci čtyřproudové komunikace z Kolína (Šťáralky) do Kutné Hory (Malína).
Důvodem asi je jen jediné. Nikdo z mocipánů tady nemá chatu a výsledky sčítání vozidel jsou k ničemu.
No zrovna u I/38 si říkám jestli je důležitější aby měla 4 pruhy, nebo aby se důsledněji vyhýbala obcím a NEměla úrovňové křižovatky a sjezdy do kdekteré garáže okolo…
Ale „lepší“ by měla být určitě, kapacitnější ale i plynulejší!
Jen škoda, že to není někde hezky vidět v mapě.
Kraje prostě nemají peníze na tyto stavby. Jedině co stát rozhodne.
Ano.
To je příčina proč jsou u nás tyto stavby „dost drahé“, protože při tom v tomto případě zrekonstruují půlku Středočeského kraje – ale je to dobře, protože to není jenom o té liniové stavbě, ale o celém regionu který ty doprovodné stavby pozvednou.
Pozvednou? Vždyť tou dálnicí úplně zabijou hodnotu širokýho pásu dosud volný krajiny.
Kvůli takovým jako jsi ty, jsme tak akorát skanzen Evropy. Pryč s ekofanatikama a NIMBY uplakánkama.
Ne, skanzen Evropy jsme právě kvůli té posedlosti auty. V evropě se podporuje rychlá železnice, města velmi omezují preferenci automobilové dopravy, podporují se alternativy ke spalovacím motorům.
No ruku na srce – chcete jakože říct že máme hustotu dálnic větší než okolní země? Ono se to jaksi snadněji snižuje „tempo“ když máte náskok… a železnice se tomu i jinde převážně marně snaží zabránit. Snad jediné co uznám je že vzhledem k vyšší kupní síle je u nich větší procento elektromobilů…
Já jsem nepsal o žádném snižování tempa. Psal jsem o tom, že auta jsou preferována daleko méně, než dříve. Když máme menší hustotu dálnic, byly bychom naopak napřed – kdybychom se to teď nesnažili nesmyslně dohnat.
Možná tak skanzen komunismu, ve kterým se příroda a krajina ničila jak v Sovětským svazu, a to co tomu ušlo si ničíme teď zbytečnými liniovkami a halami velkoskladů na cenné půdě ve venkovském prostředí. To z nás dělá ostudu a obírá nás to o návštěvníky z jiných zemí. Navíc se obíráme o poslední místa s kvalitním životním prostředím pro život, kde člověk není zasažen hlukem, znečištěním z dopravy a ekologickou depresí z ošklivého okolí. Žádné ekofanatiky neznám, a to jsem z přírodovědeckého prostředí, plus nesouhlasím s výrazem NIMBY uplakánci. Osobně jsem silně proti dostavbě D3 i přes to, že je… Číst vice »
Dálnice mají daleko větší prostupnost pro zvířata než běžné silnice.
Cože?
Nebude ten nový exit 4 spíše na D1 místo na okruhu? Zdopravy.cz není jediný, kde se tato mýlka neustále opakuje.
V článku je na několika místech chybně uvedeno „mimoúrovňová křižovatka na exitu 4 Pražského okruhu“. Nová MÚK má vzniknout na 4. km dálnici D1, nebo spíše na ulici Brněnská, pokud D1 končí v Průhonicích. Odtud bude spojena Vesteckou spojkou, II stavba s už existující Vesteckou spojkou a napojena na Pražský okruh na MÚK na 3. km.
Líbí se mi jak současná vláda ještě i na poslední chvíli slibuje peníze =) =) =)
Tolik věcí, kde dojde k navýšení v roce 2026, 2027…. Myslím že by to dopadlo jako se vším… Povodňové reparace, platy učitelů… Tolik slibů a planých záruk jsem ještě od žádné vlády neslyšel.
Bohužel lepší to už nebude….
Jojo určitě pan Babiš mluví jen a jen pravdu a nic neslibuje… Kolik jste si těch koblih na snídani dal? Leze z vás marmeláda
Myslím, že stejně jako za Covidu vylepší pouze rozpočet nijak nevlastněného holdingu.
ANO, přesně to je to oč tu běží a je jedno kolik to bude stát.
Klasika, psal jsem snad něco o Babisovi? Jasně jsem napsal že lepší to už nebude. Bohužel díky nenávisti kterou současná vláda šíří, nejsou její podporovatele schopni ani porozumět jednoduché větě.
ANOfertí trolí farmy už i tady?
A kolik těch slibů si pamatujete? Co třeba vláda, která ještě ani nezačala, ale už háže jeden slib za druhým?
Když ptáčka lapaji, hezky mu spivaji… neznáte? Před každými volbami všichni slibují. Mnozí i nesplnitelne. Teď to nebude jiné, zase zůstane hodně věcí nesplněno. Jen blázen uvěří všemu co slyší před volbami.
Důležité je, co si nova vláda stanoví v programovém prohlášení.
Uvidime jak to bude, jestli vůbec nova vláda ziska důvěru. Jiste ale je ze dosluhujici prováděla věci proti programovém prohlášení a ani upravené se jí nedařilo plnit.
A znovu upozorňuji ze stejné jako v původním prispevku nepíšu ze nyní dojde k nějakému obratu.
Je obrovská škoda, že se zbytek Vestecké spojky bude stavět jako dvoupruhová komunikace s kruháči, obzvláště to takové velkorysé první etapě. Chápu, že by se okolním obcím nelíbila rychlostka, ale čtyřpruhové s kapacitními světelnými křižovatkami by to bylo asi přínosnější, obzvláště ve chvíli, kdy se okolí Vestecké spojky zastaví zástavbou. K tomu doporučuji zkouknut územní plán Průhonic.
Čím kapacitnější to bude, tím víc dopravy to natáhne (původně to měl být čtyřpruh s MÚK). Což pro okolní obce přínosné není, tedy to budou věčně blokovat.
No ale asi by se to nemělo stavět tak jak si přeje pár aktivistů v nějaké obci okolo, která se navíc za posledních 30 let třeba 5x rozrostla
Vestecká spojka je větší variatně než dva pruhy s kruháči akorát natáhne tranzit a znehodnocuje vlastní PO na jih. Navíc by si tento kout prahy spíš zasloužil dotažení kolejové dopravy než další IAD z šilené jižní sídelní kaše.
Kdyz nebude dalnice, nebudou ani tyto „obchvaty“. Mohli jsme mit win – win, ale radsi budeme mit prazdnou kapsu a zdevastovanou krajinu.
Dálnice krajině a lidem přece uleví. 😉 Alespoň, jak mnozí pořád tvrdí – dodávajíce ovšem, že budou potom potřeba další a další…
A ti, co to tvrdí, jsou s vámi v místnosti?
Vy chodíte všude pěšky a žijete jako Amiš v soběstačné komuně?
Podle mě je škoda na takový lidí vůbec reagovat. Omezený pohled bez širší souvislosti..
Jsem z Mirošovic a win-win chápu úplně jinak…
Mirosovice mely smulu uz v sedmdesatkach. Od te doby by jsme mohli byt jinde, takovych rozpulenych a hlukem postizenych obci je plno. Ale nam to nestaci, ted budou mit smulu i u Jiloveho. Aniz by to Mirosovicim pomohlo. Ten prutah tam zustane.
Jakoby v tomto svérázném pohledu něco chybělo, že Zbyňku… Například skutečné motivy stavby D3.
Doporučoval bych trochu se seznámit nějak na vlastní kůži se současným stavem dopravní infrastruktury, napříkladt zkusit cestu z Netvořic do Prahy přes Kamenný Přívoz, nebo z Benešova do Prahy přes I/3 ráno v pracovní den. Ono i cesta z Jílového do Prahy je to pozoruhodný zážitek…
Pro ono seznámení bych měl volit jaký dopravní prostředek? Stačí chůze? 🙂
Ptám se- nejde využít zkušenosti z Polska, kde se soutěží stavba -trasy a je na vítězi, aby od projektu přes výkup pozemku a realizaci stavby řešil? Vítěz má tak důvod jednat co nejefektivněji. Samozřejmě v souladu s ÚP.
ŘSD funguje dobře…než maji všechny papíry tak mají i pozemky. Ke zpoždění 20 let kvůli tvrdohlavý farmářce a arogantním úředníkům úplně nedochází
Arogantní je spíše přezíravý postoj ke krajině a životu v místě. Peněz a asfaltu se nenajíte.
Stejně se dá argumentovat jakýmkoliv záborem půdy, takže domů, ani paneláků se člověk nenají. Mobilita patří k současné ekonomice a úspora času na cestě vede k vyššímu HDP. Chápu, že s onanistickým postojem k vlakům, to někteří nepochopí. Ano, vlaky jsou fajn stroje, ale zase s rezervou. Všeho moc škodí.
Otázka je, proč spojujete mobilitu a úsporu času na cestě s auty. Pomalejší než auta jsou už akorát lodě, stejně tak jsou auta obvykle to, co mobilitě brání.