dkv_obrazok

Přehledně: Obchvaty a přivaděče. Vláda slíbila Středočechům peníze na nové silnice kvůli D3

Druhá etapa obchvatu Jesenice u Prahy. Foto: Krajská správa a údržba silnic Středočeského krajeDruhá etapa obchvatu Jesenice u Prahy. Foto: Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje

Projektovou přípravu musí zajistit kraj, stát má zaplatit výstavbu.

Odebírat
Upozornit na
guest
31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Maverick

Koukal jsem ze kdyz pojedu po D1 na Prahu, tak na vesteckou spojku nepujde sjet, ani z vestecke smerem na Brno. Je to tak? Na exitu 4 nebude plnohodnotna krizovatka.

Vojta_7

Přijde mi to žalostně málo. Co třeba Neveklov nebo Křešice?
Další věc je, že u sjezdů u Prahy podobné obchvaty nejsou. Třeba hned ten první na D10, kde asi budou zácpy navždy. Při rozšiřování dálnic na 6 pruhů by se měly postavit obchvaty jako u nových dálnic…

Folty

Křešice jsou v řešení: https://zdopravy.cz/prelozka-i-18-u-votic-podejde-sedlcanskou-trat-okoli-zasadne-neovlivni-rozhodl-urad-246793/, v létě tam probíhala geodetická činnost. Investor je ŘSD, tedy stát.

franta

Místním obyvatelům to přeji. Zároveň jim ale závidím. Proč?
Protože patřím mezi desetitisíce obyvatel Kutné Hory, Kolína, Čáslavi a dalších míst, kteří již neuvěřitelných čtyřicet (!!!) let čekají na realizaci čtyřproudové komunikace z Kolína (Šťáralky) do Kutné Hory (Malína).
Důvodem asi je jen jediné. Nikdo z mocipánů tady nemá chatu a výsledky sčítání vozidel jsou k ničemu.

lvy

Jen škoda, že to není někde hezky vidět v mapě.

ABCD

Kraje prostě nemají peníze na tyto stavby. Jedině co stát rozhodne.

Andrej Dědiš

Ano.

Jarda

To je příčina proč jsou u nás tyto stavby „dost drahé“, protože při tom v tomto případě zrekonstruují půlku Středočeského kraje – ale je to dobře, protože to není jenom o té liniové stavbě, ale o celém regionu který ty doprovodné stavby pozvednou.

Béďa Havránek

Pozvednou? Vždyť tou dálnicí úplně zabijou hodnotu širokýho pásu dosud volný krajiny.

Milan2

Nebude ten nový exit 4 spíše na D1 místo na okruhu? Zdopravy.cz není jediný, kde se tato mýlka neustále opakuje.

MK

V článku je na několika místech chybně uvedeno „mimoúrovňová křižovatka na exitu 4 Pražského okruhu“. Nová MÚK má vzniknout na 4. km dálnici D1, nebo spíše na ulici Brněnská, pokud D1 končí v Průhonicích. Odtud bude spojena Vesteckou spojkou, II stavba s už existující Vesteckou spojkou a napojena na Pražský okruh na MÚK na 3. km.

Baraba

Líbí se mi jak současná vláda ještě i na poslední chvíli slibuje peníze =) =) =)

Tolik věcí, kde dojde k navýšení v roce 2026, 2027…. Myslím že by to dopadlo jako se vším… Povodňové reparace, platy učitelů… Tolik slibů a planých záruk jsem ještě od žádné vlády neslyšel.

Bohužel lepší to už nebude….

MP22

Jojo určitě pan Babiš mluví jen a jen pravdu a nic neslibuje… Kolik jste si těch koblih na snídani dal? Leze z vás marmeláda

Milan2

Myslím, že stejně jako za Covidu vylepší pouze rozpočet nijak nevlastněného holdingu.

lvy

ANO, přesně to je to oč tu běží a je jedno kolik to bude stát.

Folty

ANOfertí trolí farmy už i tady?

MP22

Je obrovská škoda, že se zbytek Vestecké spojky bude stavět jako dvoupruhová komunikace s kruháči, obzvláště to takové velkorysé první etapě. Chápu, že by se okolním obcím nelíbila rychlostka, ale čtyřpruhové s kapacitními světelnými křižovatkami by to bylo asi přínosnější, obzvláště ve chvíli, kdy se okolí Vestecké spojky zastaví zástavbou. K tomu doporučuji zkouknut územní plán Průhonic.

jkjk

Čím kapacitnější to bude, tím víc dopravy to natáhne (původně to měl být čtyřpruh s MÚK). Což pro okolní obce přínosné není, tedy to budou věčně blokovat.

MP22

No ale asi by se to nemělo stavět tak jak si přeje pár aktivistů v nějaké obci okolo, která se navíc za posledních 30 let třeba 5x rozrostla

HK~

Vestecká spojka je větší variatně než dva pruhy s kruháči akorát natáhne tranzit a znehodnocuje vlastní PO na jih. Navíc by si tento kout prahy spíš zasloužil dotažení kolejové dopravy než další IAD z šilené jižní sídelní kaše.

Zbynek

Kdyz nebude dalnice, nebudou ani tyto „obchvaty“. Mohli jsme mit win – win, ale radsi budeme mit prazdnou kapsu a zdevastovanou krajinu.

Frantisek X

Dálnice krajině a lidem přece uleví. 😉 Alespoň, jak mnozí pořád tvrdí – dodávajíce ovšem, že budou potom potřeba další a další…

Folty

A ti, co to tvrdí, jsou s vámi v místnosti?

MP22

Vy chodíte všude pěšky a žijete jako Amiš v soběstačné komuně?

Aleš K.

Podle mě je škoda na takový lidí vůbec reagovat. Omezený pohled bez širší souvislosti..

Dusanh

Jsem z Mirošovic a win-win chápu úplně jinak…

Folty

Jakoby v tomto svérázném pohledu něco chybělo, že Zbyňku… Například skutečné motivy stavby D3.
Doporučoval bych trochu se seznámit nějak na vlastní kůži se současným stavem dopravní infrastruktury, napříkladt zkusit cestu z Netvořic do Prahy přes Kamenný Přívoz, nebo z Benešova do Prahy přes I/3 ráno v pracovní den. Ono i cesta z Jílového do Prahy je to pozoruhodný zážitek…

šofér

Ptám se- nejde využít zkušenosti z Polska, kde se soutěží stavba -trasy a je na vítězi, aby od projektu přes výkup pozemku a realizaci stavby řešil? Vítěz má tak důvod jednat co nejefektivněji. Samozřejmě v souladu s ÚP.

David

ŘSD funguje dobře…než maji všechny papíry tak mají i pozemky. Ke zpoždění 20 let kvůli tvrdohlavý farmářce a arogantním úředníkům úplně nedochází

Frantisek X

Arogantní je spíše přezíravý postoj ke krajině a životu v místě. Peněz a asfaltu se nenajíte.

Otakar

Stejně se dá argumentovat jakýmkoliv záborem půdy, takže domů, ani paneláků se člověk nenají. Mobilita patří k současné ekonomice a úspora času na cestě vede k vyššímu HDP. Chápu, že s onanistickým postojem k vlakům, to někteří nepochopí. Ano, vlaky jsou fajn stroje, ale zase s rezervou. Všeho moc škodí.