Přehledně: Obchvaty a přivaděče. Vláda slíbila Středočechům peníze na nové silnice kvůli D3
Druhá etapa obchvatu Jesenice u Prahy. Foto: Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje

Projektovou přípravu musí zajistit kraj, stát má zaplatit výstavbu.
Koukal jsem ze kdyz pojedu po D1 na Prahu, tak na vesteckou spojku nepujde sjet, ani z vestecke smerem na Brno. Je to tak? Na exitu 4 nebude plnohodnotna krizovatka.
Přijde mi to žalostně málo. Co třeba Neveklov nebo Křešice?
Další věc je, že u sjezdů u Prahy podobné obchvaty nejsou. Třeba hned ten první na D10, kde asi budou zácpy navždy. Při rozšiřování dálnic na 6 pruhů by se měly postavit obchvaty jako u nových dálnic…
Křešice jsou v řešení: https://zdopravy.cz/prelozka-i-18-u-votic-podejde-sedlcanskou-trat-okoli-zasadne-neovlivni-rozhodl-urad-246793/, v létě tam probíhala geodetická činnost. Investor je ŘSD, tedy stát.
Místním obyvatelům to přeji. Zároveň jim ale závidím. Proč?
Protože patřím mezi desetitisíce obyvatel Kutné Hory, Kolína, Čáslavi a dalších míst, kteří již neuvěřitelných čtyřicet (!!!) let čekají na realizaci čtyřproudové komunikace z Kolína (Šťáralky) do Kutné Hory (Malína).
Důvodem asi je jen jediné. Nikdo z mocipánů tady nemá chatu a výsledky sčítání vozidel jsou k ničemu.
Jen škoda, že to není někde hezky vidět v mapě.
Kraje prostě nemají peníze na tyto stavby. Jedině co stát rozhodne.
Ano.
To je příčina proč jsou u nás tyto stavby „dost drahé“, protože při tom v tomto případě zrekonstruují půlku Středočeského kraje – ale je to dobře, protože to není jenom o té liniové stavbě, ale o celém regionu který ty doprovodné stavby pozvednou.
Pozvednou? Vždyť tou dálnicí úplně zabijou hodnotu širokýho pásu dosud volný krajiny.
Nebude ten nový exit 4 spíše na D1 místo na okruhu? Zdopravy.cz není jediný, kde se tato mýlka neustále opakuje.
V článku je na několika místech chybně uvedeno „mimoúrovňová křižovatka na exitu 4 Pražského okruhu“. Nová MÚK má vzniknout na 4. km dálnici D1, nebo spíše na ulici Brněnská, pokud D1 končí v Průhonicích. Odtud bude spojena Vesteckou spojkou, II stavba s už existující Vesteckou spojkou a napojena na Pražský okruh na MÚK na 3. km.
Líbí se mi jak současná vláda ještě i na poslední chvíli slibuje peníze =) =) =)
Tolik věcí, kde dojde k navýšení v roce 2026, 2027…. Myslím že by to dopadlo jako se vším… Povodňové reparace, platy učitelů… Tolik slibů a planých záruk jsem ještě od žádné vlády neslyšel.
Bohužel lepší to už nebude….
Jojo určitě pan Babiš mluví jen a jen pravdu a nic neslibuje… Kolik jste si těch koblih na snídani dal? Leze z vás marmeláda
Myslím, že stejně jako za Covidu vylepší pouze rozpočet nijak nevlastněného holdingu.
ANO, přesně to je to oč tu běží a je jedno kolik to bude stát.
ANOfertí trolí farmy už i tady?
Je obrovská škoda, že se zbytek Vestecké spojky bude stavět jako dvoupruhová komunikace s kruháči, obzvláště to takové velkorysé první etapě. Chápu, že by se okolním obcím nelíbila rychlostka, ale čtyřpruhové s kapacitními světelnými křižovatkami by to bylo asi přínosnější, obzvláště ve chvíli, kdy se okolí Vestecké spojky zastaví zástavbou. K tomu doporučuji zkouknut územní plán Průhonic.
Čím kapacitnější to bude, tím víc dopravy to natáhne (původně to měl být čtyřpruh s MÚK). Což pro okolní obce přínosné není, tedy to budou věčně blokovat.
No ale asi by se to nemělo stavět tak jak si přeje pár aktivistů v nějaké obci okolo, která se navíc za posledních 30 let třeba 5x rozrostla
Vestecká spojka je větší variatně než dva pruhy s kruháči akorát natáhne tranzit a znehodnocuje vlastní PO na jih. Navíc by si tento kout prahy spíš zasloužil dotažení kolejové dopravy než další IAD z šilené jižní sídelní kaše.
Kdyz nebude dalnice, nebudou ani tyto „obchvaty“. Mohli jsme mit win – win, ale radsi budeme mit prazdnou kapsu a zdevastovanou krajinu.
Dálnice krajině a lidem přece uleví. 😉 Alespoň, jak mnozí pořád tvrdí – dodávajíce ovšem, že budou potom potřeba další a další…
A ti, co to tvrdí, jsou s vámi v místnosti?
Vy chodíte všude pěšky a žijete jako Amiš v soběstačné komuně?
Podle mě je škoda na takový lidí vůbec reagovat. Omezený pohled bez širší souvislosti..
Jsem z Mirošovic a win-win chápu úplně jinak…
Jakoby v tomto svérázném pohledu něco chybělo, že Zbyňku… Například skutečné motivy stavby D3.
Doporučoval bych trochu se seznámit nějak na vlastní kůži se současným stavem dopravní infrastruktury, napříkladt zkusit cestu z Netvořic do Prahy přes Kamenný Přívoz, nebo z Benešova do Prahy přes I/3 ráno v pracovní den. Ono i cesta z Jílového do Prahy je to pozoruhodný zážitek…
Ptám se- nejde využít zkušenosti z Polska, kde se soutěží stavba -trasy a je na vítězi, aby od projektu přes výkup pozemku a realizaci stavby řešil? Vítěz má tak důvod jednat co nejefektivněji. Samozřejmě v souladu s ÚP.
ŘSD funguje dobře…než maji všechny papíry tak mají i pozemky. Ke zpoždění 20 let kvůli tvrdohlavý farmářce a arogantním úředníkům úplně nedochází
Arogantní je spíše přezíravý postoj ke krajině a životu v místě. Peněz a asfaltu se nenajíte.
Stejně se dá argumentovat jakýmkoliv záborem půdy, takže domů, ani paneláků se člověk nenají. Mobilita patří k současné ekonomice a úspora času na cestě vede k vyššímu HDP. Chápu, že s onanistickým postojem k vlakům, to někteří nepochopí. Ano, vlaky jsou fajn stroje, ale zase s rezervou. Všeho moc škodí.