Přehledně: Nový jízdní řád na Vysočině přinese rozšíření integrace i náhradu koženek
Railjet na trati mezi Havlíčkovým Brodem a Brnem. Foto: České dráhy
České dráhy na rychlíky přes Havlíčkův Brod do Brna nasadí lepší vozy, nově začne na Vysočině zastavovat RegioJet.
Praha – Wroclav opět nic, Praha – Lublaň, Záhřeb, Bělehrad též nic jízdní řád k ničemu.
To, že jste vy osobně posedlej Balkánem ještě neznamená, že by to měla být pro středoevropského dopravce priorita. Asi si to umí vyhodnotit a preferují jiné relace.
V kraji Vysočina mě rozčiluje, že na sebe některé spoje ne navazují – ujíždí si 5 minutami. Upozornil jsem na tento problém na kraji, odbor doprava – bez výsledku. Že se čeká na spoj cca 30 minut, to se dá, ale že vám spoj foukne před nosem, to nepochopím.
Nepochopím, že neintegrují tu trať na Slavonice celou, ale že to dělají takhle po kouskách, ale to je prostě Vysočina.
A není to proto, že Slavonice jsou v Jihočeském kraji?
Zruč je taky ve Středočeském, Čáslav také…
Není kraj jako kraj. Se Středočechy se dá asi snáz domluvit. Navíc Zruč a Čáslav mají přímé napojení na středočeské vnitrozemí což se v případě Slavonic a Jihočeského kraje říct nedá.
Tábor je taky v Jihočeském kraji a je integrovaná.
K čemu je rozšíření VDV, když nejsou k dispozici časové jízdenky?
Je 24hodinová síťová za 140 Kč (pro jednu osobu)
A pro 2 dospělé + 3 děti za 260 Kč na 24 hodin
„• V pracovní dny je nově zaveden vlak Brno hl.n. – Zastávka u Brna s odjezdem v 18:20 z Brna hl.n. (Os 4844).“
Ten je tak „nový“, že jezdil po mnoho let – od 12/2006 do 12/2009. Po dvou letech tedy je (i když v mírně posunuté časové poloze, stejně jako byly posunuty časové polohy i základního taktu Os vlaků) obnoven, ale tváří se to jako „nový“ spoj. 🙂
P. S. Vlkaneč byla integrována do VDV i dosud. A k zavedení platnosti VDV na jemnické trati došlo již od 1. 7. 2021.
Vlkaneč není integrovaná ve VDV
Hm, skutečně (funguje v tomto ohledu jen coby „tranzitní“ pro jízdu do Golčova Jeníkova). Uvedený bod tedy beru zpět.
Přidávám sem že RegioJet bude jezdit z Prahy do ústí v patky a v soboty zase naopak
(Do tohoto spoje si budete moci koupit lístek a tento spoj bude jezdit z důvodu výměny souprav)
Do kterýho Ústí?
Nad Labem předpokládám
Nebo taky Ústí u Vsetína : – D
Tarif VDV na trati Moravské Budějovice – Jemnice dopravce Railway Capital
Je už od letošního léta uznáván.
Zastavování RegioJetu v Deutschbrodě chválím.
To tu mělo být hned od začátku, třeba to dojde i ČD.
ČD může dojít co chce, z časových důvodů není možné aby jejich Ex v HB zastavovaly. To předjíždění linky R 9 je tam hodně natěsno.
Ze zvědavosti jsem psal na ministerstvo dopravy kvůli zastavování odklonových vlaků v Havl. Brodě a Žďáře. Budou dál projíždět s tím, že jsem odkázán na linku R9.
V Havl Brodě to chápu ale ve Žďáře žádná R9 nevadí
ČD tam nemají žádný komerční spoj. O zastavování vlaků v závazku veřejné služby nerozhoduje dopravce.
Asi jsem něco zaspal: odkdy je na 243 (MorBud – Jemnice) opět pravidelná osobní doprava?
Poslední, co jsem po jejím „zrušení“ zaznamenal, bylo využití pro náklad (kůrovcové dřevo)…
Není, ale v sezoně tam jezdí o víkendech několik spojů pod hlavičkou Railway Capital, už několik let.
Na objednávku Města Jemnice byla o letněprázdninových víkendech v letech 2011 a dále 2014 – 2017.
Na objednávku Kraje Vysočina je v nepracovních dnech od jara do první části podzimu počínaje sezónou 2018.
Nevíte někdo jak to dopadlo s tím párem nočních Regiojetů přes Vysočinu? Jsou zrušeny/budou stavět nebo je to u ledu?
Myslím si, že do doby schválení trojkových traxxů MS3 u ERA a stabilizace situace s covidem (zrušení omezení pohybu přes hranice) to bude zatím u ledu.
Jaké máte přesně na mysli?
zrušeny
Tuší někdo od kdy má být PID rozšířen až do Světlé nad Sázavou (na 212 i 230)? V dokumentech na stránkách PID už je Světlá zakreslena jako ve 12. pásmu, má to být už teď od prosince, nebo až později?
Ve Světlé před časem mluvili, že už teď od nového GVD, ale jestli to dopadlo nevím.
Od grafikonu, viz JŘ na stránkách SŽ. Proběhne paralelně jako zde popsané rozšíření VDV do Zruče a Čáslavi.
Ano do Světlé n.s. po Hlavní trati i podle řeky Sázavy již v prosinci.