Letecké společnosti Letectví

Přehledně: Nejvytíženější letecké linky světa. Většina jich je v Asii

Letiště v Kuala Lumpur. Foto: Emran Kassim / Wikimedia Commons
Letiště v Kuala Lumpur. Foto: Emran Kassim / Wikimedia Commons

Společnost OAG zveřejnila nový žebříček nejvytíženějších mezinárodních linek na světě. Potvrzuje dlouhodobý trend: nejvíce takových spojení je především v jihovýchodní Asii. Absolutně nejvytíženější mezinárodní leteckou trasou je spojení Kuala Lumpur se Singapurem, kde denně létá kolem 82 spojů.

Trasa patří i mezi vysoce konkurenční: mezi oběma městy nabízí spojení celkem osm dopravců. Největší podíl z nich (26%) má Air Asia, následovaný Malaysia Airlines a nízkonákladovou dcerou Singapore Airlines Silk Air. Překvapením může pro mnohé být i fakt, že jedním dopravcům na trase je i společnost Ethiopian Airlines. Spojení z Malajsie do Singapuru je součástí dálkové linky z Addis Abeby. Dreamliner této společnosti letí z Afriky nejprve do Singapuru, pak do Kuala Lumpur a zpět do Singapuru a vrací se do Etiopie.

Asie vede i v žebříčku nejsilnějších vnitrostátních linek, kde dlouhodobě vede trasa mezi letištěm Kimpcho (GMP) v Soulu a letištěm Čedžu na stejnojmenném ostrově s více než 72 tisíci lety za rok. Následované je spojením mezi dvěma největšími australskými městy: Melbourne a Sydney.

OAG ve své studii sestavila žebříčky i pro jednotlivé kontinenty. V případě Evropy vede stále spojení Barcelona – Madrid, i když došlo v minulosti k jeho značnému omezení stavbou vysokorychlostních vlaků. V jedné z kategorií je i Praha: v žebříčku tras na vzdálenost 1500 – 4000 kilometrů je na šestém místě v Evropě se spojením z Prahy do Moskvy.

OAG sestavila žebříček na základě dat od března 2018 do února 2019.

Nejvytíženější mezinárodní linky / počet letů za rok
Kuala Lumpur – Singapur 30 187
Hongkong – Tchaj-pej 28 447
Jakarka – Singapur 27 046
Hongkong – Šanghaj 20 678
Jakarta – Kuala Lumpur 19741
Soul – Ósaka 19711
New York (La Guardia) – Toronto 17 038
Hongkong – Soul 15 770
Bangkok – Singapure 14 698
Dubaj – Kuvajt 14 581
Bangkok – Hongkong 14 556
Hongkong – Peking 14 537
New York (JFK) – Londýn (Heathrow) 14 195
Tokio (Narita) – Tchaj-pej 13 902
Dublin – Londýn (Heathrow) 13 855
Ósaka – Šanghaj 13 708
Hongkong – Singapur 13 654
Chicago – Toronto 13 503
Soul – Tokio (Narita) 13 420
Ósaka – Tchaj-pej 13 325

Nejvytíženější vnitrostátní linky / počet letů za rok
Kimpcho – Čedžu 79 640
Melbourne – Sydney 54 102
Bombaj – Dillí 45 188
Sao Paolo – Rio de Janiero 39 747
Fukuoka -Tokio Haneda 39 406
Hanoj– Ho Či Minovo Město 39 291
Sapporo – Tokio Haneda 39 271
Jakarta – Surabaya 37 762
Los Angeles – San Francisco 35 565
Rijád – Džidda 35 149

Nejvytíženější letecká spojení v rámci Evropy / počet letů za rok
Barcelona – Madrid 18 812
Petrohrad – Moskva 17 722
Frankfurt – Berlín (Tegel) 17 591
Paříž (Orly) – Toulouse 17 081
Oslo – Trondheim 16 941

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Pavel
Host
Pavel

To je oběma směry dohromady nebo nebo jedním. 18 000 letů za rok z Madridu do Barcelony je nějakých 55 letů za den, to je nějak nemyslně moc.

Jen tak
Host
Jen tak

Z madridu do barcelony je jich cca 35-40 (jednim smerem)

Jan Winter
Host
Jan Winter

Čedžu vs. Jeddah… !?!?
Tak buď to píšu počeštěně všechno nebo se na to vykašlu.

Pete
Host
Pete

Mel jsem tu čest letět TPE – HKG, většinu letů operují wide-boy letadla a let byl skoro plný.. Navíc jsem chytil A350 a dávali teplé jídlo.. opravdu rozdíl proti Evropě 😀

Panelák
Host
Panelák

Wide-boy je nějaké newspeakové korektní označení pro tlouštíka (dříve fat-boy)? 🙂

Pete
Host
Pete

Překlep, psal jsem to na tabletu.. wide-body… člověk co se alespoň trochu vyzná v letadlech, to pochopí… ale to by nebyla diskuse, aby se tu neobjevil alespoň jeden troll 😀

Ondra
Host
Ondra

Ano hlavně to teple jídlo 🙂 kdo chce muže si taky koupit, objednat. Pro mě na letu kolem 3 hodin naprosto zbytečná věc.

Zdenek
Host
Zdenek

Buďme rádi, ze u nás je svět ještě v pořádku 😉

Josef Petrák
Host
Josef Petrák

A to BCN-MAD výrazně redukovalo po otevření AVE trati…

pavel
Host
pavel

Na lince Kimpcho – Čedžu to lítá častěji než mhd jezdí. V průměru každou hodinu 9 spojů. Tak to je síla.

Partneři



CSCARGO